Auteur Topic: Predestinatie en verantwoordelijkheid  (gelezen 7199 keer)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Predestinatie en verantwoordelijkheid
« Reactie #50 Gepost op: november 23, 2005, 10:21:51 pm »

quote:

leem schreef op 23 november 2005 om 20:36:

Roodkapje,
Nog even over het tekstgedeelte uit Matthéüs 27: 52-53,  52 En de graven werden geopend, en vele lichamen der heiligen, die ontslapen waren, werden opgewekt;
 53 En uit de graven uitgegaan zijnde, na Zijn opstanding, kwamen zij in de heilige stad, en zijn velen verschenen.
Wie zijn, volgens jouw mening/gedachten die heiligen,
En wat is, volgens jouw mening/gedachten de heilige stad,
En aan wie, zijn die opgewekte heiligen verschenen.

Heiligen = gelovigen (zoals Paulus in brieven wel vaker de gemeenteleden als 'heiligen' aanduidt). Dus het gaat hier om gelovige Joden die gestorven zijn in afwachting van de komende Messias (= Christus).  
Heilige Stad = Sion = Jeruzalem (zie o.a. Psalmen, Jesaja). Ze zijn verschenen, zoals er in de tekst staat aan de mensen in Jeruzalem.

Ik wil er best verder over discussiëren, maar dat is hier off-topic. Dus als je erop door wilt gaan, kun je daar het beste een nieuw draadje over openen. Dan is er vast wel een mod die de berichten van hier naar daar wil verplaatsen.
« Laatst bewerkt op: november 23, 2005, 10:25:05 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Zijnkind

• Bekijk profiel
Predestinatie en verantwoordelijkheid
« Reactie #51 Gepost op: november 23, 2005, 11:11:47 pm »
offtopic:Voorbeelden van hoe dat quoten en andere codes werken vind je hier in de faq
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.