quote:
Je noemde hier laatst dat ik niet over de feiten beschik m.b.t. de Islam maar een artikel volg wat in mij wel aanstaat. Vandaar.
quote:
Lees eens Romeinen 2.
God oordeelt de mens straks na dit leven. Maar als wij evangeliseren, zal ik het toch over Jezus hebben. (Moeilijk om antwoord te geven als jijzelf niet verder uitlegt wat je precies bedoeld)
quote:
Dat is een vraag die ik niet voor je kan beantwoorden, want jijzelf maakt uit wat je geloven wilt hierover.
Ik leg dit in het midden om over te spreken met elkaar. Jij hoeft niet te gaan vertellen wat ik er van moet vinden. Ik vraag aan de deelnemers hier: wat vinden
jullie ervan, om er samen over na te denken.
quote:
hallo hallo, wat ben je aan het doen.................
wat moet ik met "" veel mensen kunnen blijkbaar niet sec kijken naar
een onderwerp wat behandeld wordt""
want wie zijn die "veel mensen" en wat moet ik met die "veel mensen",
waarom haal je die "veel mensen" aan ?? waarom deel je dit aan mij mee ??
Het is een algemene opmerking dat in een discussie die gevoelig ligt (blijkbaar) zoals deze het moeilijk blijkt te zijn om over een vraag na te denken samen, die ik over het onderwerp stel. Zoals ik hierboven deed.
De vraag is dus: Moet je Allah nu ook op een bepaalde manier beschouwen als de maangod of niet.Zonder direct vanalles erachter te zoeken dat ik islamieten niet mag of ze beticht van de meest vreselijke dingen omdat ze Allah aanbidden.
quote:
Maar ik dacht dat de discussie hier over God en Allah ging en niet over
" zijn en mijn geloof" want dat lijkt mij weer een andere discussie.
Moet het niet eerder gaan om wat de Here Jezus voor iedereen heeft gedaan??
Natuurlijk, maar het gaat in een geprek toch ook erom dat je uitlegt Wie Hij dan is. En kom je ook op: wat geloof jij als moslim, geloof je in de Vader van de Here Jezus - de God die de Joden ook aanbidden, of zie je dat anders. En mijn geloof is dat ik uitleg wie de Here Jezus is. bv.
quote:
En vind jij dan dat Allah ook maar enigszins, of veel, lijkt op een afgod zoals ik
aan gaf ??
Filippenzen 4:4
4 Verblijdt u in de Here te allen tijde!
Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u!
Hier heb ik mijn handen vol aan.
Psalmen 37:4
4 verlustig u in de HERE;
dan zal Hij u geven de wensen van uw hart.
Voor afgoden heb ik geen tijd, eerlijk gezegd.
Ik heb ook geen afgoden in m'n huis staan.
Je kunt er over zeggen dat je er geen tijd voor hebt, positief dat je alleen aan de Heer wilt denken.

Maar als je hier mee wilt discussieren in dit topic, zou het niet heel vreemd zijn als je er toch eens over nadacht wat God onder afgoden verstaat.
1 Joh 5,21
Kinderkens, wacht u voor de afgoden.....zegt Johannes. Dan moeten we ook weten wat afgoden zijn, anders kun je je er niet voor oppassen.

Over afgoden: dat kan je tv zijn of je krant, zelfs je kinderen .
Maar ook een afgod hoeft niet perse een gesneden beeld te zijn, maar kan ook een god zijn die je aanbidt zonder dat je daar een beeld van maakt.
(Heksen hebben dacht ik ook geen beeld van hun god/godin. Of is dat 'de aarde'... blijft ook redelijk vaag.)
Lev 19,4
Gij zult u niet tot de afgoden wenden en u geen gegoten beelden maken: Ik ben de HERE, uw God.
1 Kron 16,26
want alle goden der volken zijn afgoden, maar de HERE heeft de hemel gemaakt;
quote:
Hoezo op een "bepaalde manier beschouwen" ik begrijp je niet, welke manier bedoel je.
Moet je Allah nog zien als de heidense afgod maar dan in een vernieuwd jasje aangetrokken door Mohammed? Of is het de Gods van Israel in een verkeerd jasje ook aangetrokken door Mohammed.
quote:
Volgens mij staat dit hier dubbel, of zie ik het verkeerd ??
Je kunt goed lezen hoor. Dit gedeelte paste ook bij deze quote van jou. Vandaar 2x met nu nog een aanvulling eronder:
quote:
Als ik met iemand praat, anders gelovigen of ongelovig, dan stel ik mijn hoop
op God, zodat zaadjes geplant mogen worden en dat alles tot Zijn Eer mag zijn.
En dan vraag ik hetzelfde aan God als ik met mensen praat die de Here Jezus niet kennen. Want een heleboel mensen geloven wel iets of iemand, maar niet altijd de Here Jezus zoals Hij in de Bijbel beschreven staat.