Uiten van gevoelens kan inderdaad erg goed door middel van lichamelijke inspanning of ontspanning. Maar of het daarbij moet blijven.. Het is denk ik ontzettend lastig te bepalen wat het beste is voor zo'n kind. Je hebt geen idee wat hij heeft meegemaakt en wat er in hem omgaat! De één zegt, oprakelen die gevoelens en herinneren om ze zo te verwerken, maar de ander zegt: waarom moet dat eigenlijk? Moet hij echt alles opnieuw beleven? Ik ben zelf van mening dat het wel belangrijk is om gevoelens te uiten, maar niet zoals er in sommige vormen van hulpverlening op gehamerd wordt! Hem moet geleerd worden om mensen te vertrouwen, relaties te leggen, in zichzelf te geloven e.d. Ik denk dat daar een heel traject aan hulpverlening voor nodig is! Je kan dit misschien wel in het klein doen door middel van sport en spel, bijvoorbeeld een teamsport, waarbij hij teamleider is, of een spel met kinderen laten leiden. Teamsporten, waarbij samenwerken en vertrouwen belangrijk is. Ook door spelletjes kan je hem veel rollen toespelen. Er zijn ook allerlei spellen en oefeningen die vertrouwen in elkaar vereisen. Heb je hier iets aan, of is het te vaag?
Verder de beste wensen natuurlijk!