Auteur Topic: Na dit leven  (gelezen 2806 keer)

jannie

• Bekijk profiel
Na dit leven
« Gepost op: mei 31, 2005, 01:49:35 pm »
Hallo,

Ik ben zeer gelovig en de Heer is al een paar keer tot mij gekomen. Nu is drie maanden geleden mijn van van zijn paard gevallen en is op 89 jarige leeftijd overleden. Het bidden gaat niet meer en ik kan alleen nog maar huishoudelijke dingen doen zoals schoonmaken en stofzuigen.

Zijn er ook mensen die door zulke ervaingen niet meer kunnen bidden?
Ik hoor het nog wel,

Vriendelijke groet,

Mevr. Jannie van Dixhoorn

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Na dit leven
« Reactie #1 Gepost op: mei 31, 2005, 02:30:13 pm »

quote:

jannie schreef op 31 mei 2005 om 13:49:
Hallo,

Ik ben zeer gelovig en de Heer is al een paar keer tot mij gekomen. Nu is drie maanden geleden mijn van van zijn paard gevallen en is op 89 jarige leeftijd overleden. Het bidden gaat niet meer en ik kan alleen nog maar huishoudelijke dingen doen zoals schoonmaken en stofzuigen.

Ik hoor het nog wel,

Vriendelijke groet,

Heeft u geen gelovigen in uw omgeving die u kunnen helpen en waar u mee kunt praten?
Dat lijkt me wel heel belangrijk in uw situatie.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
Na dit leven
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2005, 02:30:17 pm »
wat bedoel je met: 'de Heer is al een paar keer tot  mij gekomen?'

In welk verband moet ik het huishoudelijke gebereun zien, in de context van dit bericht?
Just B te W te Ee

Liudger

• Bekijk profiel
Na dit leven
« Reactie #3 Gepost op: mei 31, 2005, 03:12:31 pm »

quote:

jannie schreef op 31 mei 2005 om 13:49:............Het bidden gaat niet meer ........

Wat bedoelt u hiermee?

(wordt u liever met 'u' of met 'je' aangesproken?)

Vriendelijke groet, Liudger
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Na dit leven
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2005, 09:40:49 pm »
Het spijt mij, ik snap uw bericht ook niet helemaal.
Het klinkt alsof u zegt dat u na de dood van uw man niet meer in staat bent om alles te doen wat u zou willen doen. Het huishouden doen kost alle energie die u hebt, daarnaast komt u tot niets meer.
Het 2e probleem lijkt dat u ook op geestelijk vlak lijkt vast te lopen: u kunt niet meer bidden.
Klopt het dat u dit niet verwacht had, juist omdat u een goede relatie had met God? Voelt u zich misschien in de steek gelaten?

Ik zal vanavond voor u bidden. Dan komt uw probleem iig bij God: die weet wat mensen nodig hebben.

quote:

Psalm 73
23 Maar nu weet ik mij altijd bij u,
u houdt mij aan de hand
24 en leidt mij volgens uw plan.
Dan neemt u mij weg, met eer bekleed.

25 Wie buiten u heb ik in de hemel?
Naast u wens ik geen ander op aarde.
26 Al bezwijkt mijn hart en vergaat mijn lichaam,
de rots van mijn bestaan, al wat ik heb,
is God, nu en altijd.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
Na dit leven
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2005, 10:09:51 pm »
Excuses voor het onderbreken, maar ik zie nergens staan dat het om 'de man van' gaat, gezien deze informatie mist in de openings post. Kan iemand wat duidelijkheid verschaffen?
Je moet de groenten van Joost hebben!

wateengedoe2

• Bekijk profiel
Na dit leven
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2005, 10:42:54 pm »

quote:

Appelmoes?? schreef op 31 mei 2005 om 22:09:
Excuses voor het onderbreken, maar ik zie nergens staan dat het om 'de man van' gaat, gezien deze informatie mist in de openings post. Kan iemand wat duidelijkheid verschaffen?
De man van mevr. Van Dixhoorn is van zijn paard gevallen en overleden. Stond een typfoutje (van i.p.v. man) in, daarom was het je wellicht niet duidelijk?

Ericus

• Ericus
    • Bekijk profiel
Na dit leven
« Reactie #7 Gepost op: juni 08, 2005, 01:39:54 am »
Beste mevrouw,

is de vraag waarop u maar geen antwoord kunt vinden, wellicht een vraag van onbegrip:

"Waarom moest mijn man sterven, terwijl ik een vrome gelovige ben, trouw aan de Heer?"

Lezen wij dan in de H. Schrift uit Prediker en wel hoofdstuk 9, de verzen 1,2 en 3

[1]     Na dit alles te hebben overwogen, heb ik duidelijk ingezien
dat ook de rechtvaardigen en wijzen in alles wat zij doen totaal van God afhankelijk zijn.
Rest hun liefde of haat? Geen mens weet het. Beide zijn mogelijk.
    [2]    Iedereen ondergaat ook eenzelfde lot:
rechtvaardigen en slechte mensen, zuiveren en onzuiveren,
degenen die offers brengen en degenen die er geen brengen.
Het vergaat de goeden net als de zondaars,
degenen die eden afleggen net als degenen die dit vermijden.
    [3]    Dat is het trieste van alles wat er gebeurt onder de zon: eenzelfde lot treft iedereen.
Daarom is de mens steeds uit op het kwaad en zit zijn hoofd vol dwaze gedachten zo lang hij leeft.
Daarna is het toch gedaan.

Wellicht kunt u er iets mee...
Zeg nooit, dat het maar uw mening is. U hebt geen andere - Godfried Bomans

vaneccles

• Bekijk profiel
Na dit leven
« Reactie #8 Gepost op: juni 10, 2005, 06:18:39 pm »

quote:

jannie schreef op 31 mei 2005 om 13:49:
Hallo,

Ik hoor het nog wel,

Vriendelijke groet,

Mevrouw,allereerst gecondoleerd met uw man.

Op het gevaar af dat u een overvloed aan bijbelteksten krijgt toegestuurd,wou ik u deze
toch niet onthouden;ze heeft mij er op gewezen dat je niets,maar dan ook helemaal
niets tussen jezelf en God in moet laten staan,anders is de rest zinloos.

"Komt u wijsheid tekort?Vraag God erom en Hij,die aan iedereen geeft,zonder voorbe-
houd en zonder verwijt,zal u wijsheid geven.
Vraag vol vertrouwen,zonder enige twijfel.Wie twijfelt is als een golf in de zee,die door
de wind heen en weer wordt bewogen.Wie zo aarzelend en onberekenbaar is bij alles
wat hij doet,moet niet denken dat hij iets van de Heer zal krijgen."-Jak.1:5-8

Heel veel sterkte met uw verdriet,
groet, Niels.

jannie

• Bekijk profiel
Na dit leven
« Reactie #9 Gepost op: december 28, 2005, 08:45:08 pm »
halo Mijnheer Vanecles,

Fijn dat u mij contodleert. Ik waardeer dat en voel uw medenleven. Het gaat nu alweer wat beter en de Bijbal helpt inderdaad als je het moeilijk hebt. Soms wind ik de teksten lastig te lezen omdat ik last dislektie.
Mijn vrienden kerken ook en hebben veel kennis over ons geloof waar ik veel aan heb.

Met vriendelijk,

Jannie van dixhoorn.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Na dit leven
« Reactie #10 Gepost op: december 28, 2005, 08:52:58 pm »
Als u dyslectisch bent is de voorleesbijbel misschien iets voor u: http://www.voorleesbijbel.nl/
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

desiree

• Bekijk profiel
Na dit leven
« Reactie #11 Gepost op: januari 04, 2006, 11:46:21 pm »
Zijn er mensen die u helpen met het huishouden?
Of gewoon mensen die naar u willen luisteren en bijstaan?
Prijs God voor Zijn goedheid en genade die tot in de eeuwigheid duurt

Nikolov

• Bekijk profiel
Na dit leven
« Reactie #12 Gepost op: januari 05, 2006, 02:04:38 pm »
Ook mijn condoleances. Het is moeilijk om dingen te zeggen die echt een verschil maken maar ik denk dat er toch redenen zijn tot optimisme en die wil ik graag aanwijzen.

Het lijkt mij dat uw man een zeer kwieke heer was. Aangezien hij overleed bij een val van het paard op 89 jarige leeftijd. Mijn grootvader is op zijn 88e niet in staat om een paard te berijden hij heeft al moeite met een eindje te wandelen. De meeste mannen halen deze respectabele leeftijd niet eens.

Ik vind het bijna ongelovelijk dat de heer uw man tot zo'n hoge leeftijd zo gezond heeft gehouden. En wens u daarom geluk. Uw gebeden hebben blijkbaar geholpen. Uzelf blijkbaar ook, veel mensen van uw leeftijd (en ik ga er hierbij vanuit dat die vergelijkbaar is als die van uw man) weten niet hoe met het internet om te gaan.

Ik begrijp dat het overlijden van uw man evengoed niet makkelijk is om te verwerken, zeker als u al lang samen bent. Dat het bidden op dit moment niet goed lukt vind ik begrijpelijk. Maakt u zich daar vooralsnog geen zorgen over, God zal het begrijpen en het komt vanzelf weer terug. Eventuele boosheid op God waarover u niet schrijft zou ik ook begrijpen. En als ik het begrijp waarom zou God die zoveel groter is dan ik dat dan niet doen?

Het verdriet wat u voelt is uw liefde voor uw man. Het verdriet en de liefde zijn niet te scheiden. Het is dus goed om verdrietig te zijn en u mag er trots op zijn en dankbaar dat u iemand heeft gevonden die dit verdriet waard is.

Het is niet aan ons om te bepalen wanneer God ons wegneemt. Maar u kunt er zeker van zijn dat u weer samen bent op het moment dat God u ook zal nemen. In de tussen tijd kunt u spreken met uw man. Misschien merkt u niets van zijn aanwezigheid maar hij zal er zeker zijn. Misschien merkt u zijn aanwezigheid wel. U zou de eerste niet zijn.

In ieder geval heeft de dood niet het laatste woord. Ik ben ervan overtuigd dat u uw man weer terug zult zien. De tussentijd kunt u zien als een tijdelijke en dus niet permanente scheiding. Een tijd die u kunt overbruggen met treuren of door net voor het einde nog iets voor uzelf te doen. De keuze is aan u. Maar neem de tijd voor tranen, ze zijn belangerijk en  moeten gehuild worden.

Veel sterkte, en blijf als u wilt ons forum bezoeken, er zijn vrienden hier.

Tukkertje

• Bekijk profiel
Na dit leven
« Reactie #13 Gepost op: januari 05, 2006, 06:06:06 pm »

quote:

Ik ben oprecht benieuwd wat je hiermee wilt zeggen. Wat is, danwel wanneer ben je zéér gelovig?
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2006, 06:06:22 pm door Tukkertje »