Auteur Topic: overleden zusje  (gelezen 7162 keer)

desiree

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #50 Gepost op: januari 03, 2006, 03:26:23 pm »
Je bent bekend met de werkwijze van satan?
Had je ooit occulte familieleden of vrienden?
Of bedoel je het anders?
Prijs God voor Zijn goedheid en genade die tot in de eeuwigheid duurt

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #51 Gepost op: januari 03, 2006, 03:30:16 pm »
Ik heb jarenlang (voordat ik christen werd) me beziggehouden met occultisme (Aleister Crowley Tarot, glaasje draaien, New Age), mijn moeder en oma deden dat ook (mijn moeder doet dit voor zover ik weet nog steeds). Ik heb gezien wat het met mijn oma en moeder gedaan heeft en doet, en wens dit niemand toe. Het ergste is dat ze het zelf niet (willen) zien, want 'het voelt goed'. Op een gegeven moment herkende ik het gezicht van mijn oma in de kaart 'Queen of Cups', dat vond ik zo eng dat ik ermee gestopt ben, en daarna volgde een moeilijke tijd waarna ik uiteindelijk door Jezus bevrijd ben.

Dus ik ken het occulte, ik weet hoe satan te werk gaat.

Lees anders C.S. Lewis' "Brieven uit de hel" eens.

Ik weet er iig genoeg van om al het bovennatuurlijke te willen toetsen, en weet ook dat God er blij mee is dat ik het doe. Ik denk ook dat ik de gevoeligheid voor het onderscheiden van geesten van God heb gekregen vanwege mijn achtergrond. Maar dat laatste is altijd gissen, ik weet wel dat ik altijd achterdochtig ben bij bezoekjes van 'de andere kant'. Ik heb er een aantal nare ervaringen mee gehad.

Dus vandaar dat ik maar blijf waarschuwen en erop blijf hameren dat God ons het beproeven van geesten in o.a. Johannes en Jezus' voorbeeld in Lucas 4 niet voor niets gegeven heeft. Gebruik het dan alsjeblieft ook!
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 03:38:01 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Ron

• Zoek eerst Zijn koninkrijk
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #52 Gepost op: januari 03, 2006, 03:32:11 pm »
Maakt het eigenlijk uit of we uit eigen ervaring spreken? We hebben de bijbel, dat is wat we nodig hebben. Daar staat hoe bedriegelijk de duivel kan werken. Daarin kunnen we idd ook lezen hoe we een engel kunnen toetsen.

Een aanrader om te lezen over werkwijzen en strategiën van de duivel:

CS Lewis: Brieven uit de hel
Randy Alcorn: Brieven van heer Foulgrin (gebaseerd op "Brieven uit de hel")
Cogito Ergo Sum?

desiree

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #53 Gepost op: januari 03, 2006, 04:42:45 pm »
Ik ben niet occult.
nooit gedaan, nooit bezig geweest hiermee.
Ja, als je occult bezig geweest bent , dan is het zeker oppassen!

Als het de duivel was: waartoe verleidde hij mij dan?
Tot bidden? Dat haat hij en zal dit zeker niet doen.
Wilde hij mij verleiden om de doden aanroepen?

doden oproepen? heb ik niet nodig! Ik ben een kind van Jezus.
Nooit gedaan en zal het ook NOOIT doen.
ik kijk wel uit zeg.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 04:47:26 pm door desiree »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #54 Gepost op: januari 03, 2006, 04:44:45 pm »

quote:

desiree schreef op 03 januari 2006 om 16:42:
Ik ben niet occult.
nooit gedaan, nooit bezig geweest hiermee.
Ja, als je occult bezig geweest bent , dan is het zeker oppassen!

Maar als het de duivel was: waartoe verleidde hij mij dan?
Tot bidden?
Tot de doden aanroepen?

Allemaal nooit gedaan en zal het ook NOOIT doen.

ik kijk wel uit zeg.

Jij niet nee, ik ben ook niet (meer) occult. Nu de duivel weet dat ik ALTIJD geesten toets, probeert hij andere dingen uit.
Ook als je niet occult bezig bent geweest kan de duivel 'in disguise' langskomen. Ook al ben je niet bewust occult bezig geweest, dat maakt niet dat de duivel je dan altijd met rust zal laten. Juist als je steeds dichterbij God komt, zal de duivel meer reden hebben om zich tegen je aan te bemoeien. (Voorbeeld in de Bijbel: bijv. Job, die was ook nooit 'occult' bezig geweest).

Je geeft zelf al antwoord waartoe de duivel je verleidde: door aan je zusje te vragen om voor je te bidden ipv dat aan Jezus te vragen. Door niet 100% je vertrouwen op God te stellen, maar ook wat op de voorspraak van je zusje in de hemel... En ten tweede door je een vast vertrouwen op je eigen gevoel te geven, waar de bijbel daarvoor waarschuwt, ten derde door je niet te laten toetsen wie de afzender van de boodschap was, terwijl de Bijbel daartoe wel oproept.

Dat maakt mij wel enigszins achterdochtig mbt. de 'bron' van deze verschijning. Nunc heeft al laten zien hoe engelen 'uit God' zich presenteren: anders.

Misschien is "Brieven uit de Hel" dan toch een aanrader om een kijkje 'in de keuken' te nemen. Know your enemy... dat is de beste manier om je ertegen te wapenen. En de geestelijke wapenrusting aandoen. En toch altijd toetsen, de Bijbel zegt het niet voor niks...
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 04:50:45 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

desiree

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #55 Gepost op: januari 03, 2006, 04:49:13 pm »
Het is je natuurlijk vrij om te geloven wat je wilt.
Misschien is het wel goed voor roodkapje om extra goed op haar hoede te zijn i.v.m occulte verleden.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #56 Gepost op: januari 03, 2006, 04:52:47 pm »
Ook als je geen occult verleden hebt moet je op je hoede zijn, immers, de duivel gaat rond als een brullende leeuw, wetende dat hij weinig tijd over hebt.

Maar als je alleen maar bevestiging wilt van je eigen overtuiging (nl. dat het wel uit God was, ook al is er niet getoetst) dan moet je dat zelf maar geloven. Ik wil je alleen maar waarschuwen. Ik vermoed alleen dat het niet bij deze ene keer blijft: zodra de duivel merkt dat dit jouw zwakke plek is, vooral wanneer hij weet dat je geesten toch niet zult toetsen. Dan heeft hij een 'ingang' gevonden. Erg gevaarlijk...
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 05:08:20 pm door Roodkapje »

desiree

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #57 Gepost op: januari 03, 2006, 05:11:20 pm »
Geesten?

Je verwarring is duidelijk.

Kijk, satan is een naaper van God.
God geeft goede dingen, Hij heeft Zijn Heilige Geest over ons uitgestort, zodat we weten wat uit God komt en wat uit Zijn tegenstander, de verderver.

Satan kan de Heilige Geest naapen , dat wel zeker!
Maar een kind van God kan hij niet krijgen , wij kennen immers Gods stem.

Zijn schapen kennen Zijn stem en laten zich niet foppen.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #58 Gepost op: januari 03, 2006, 05:15:27 pm »

quote:

desiree schreef op 03 januari 2006 om 17:11:
Geesten?

Je verwarring is duidelijk.

Kijk, satan is een naaper van God.
God geeft goede dingen, Hij heeft Zijn Heilige Geest over ons uitgestort, zodat we weten wat uit God komt en wat uit Zijn tegenstander, de verderver.

Satan kan de Heilige Geest naapen , dat wel zeker!
Maar een kind van God kan hij niet krijgen , wij kennen immers Gods stem.

Zijn schapen kennen Zijn stem en laten zich niet foppen.

Geesten: je komt zelf overduidelijk uit de charismatische hoek. Je kent de tongen, dan ken je vast ook het 'onderscheiden van geesten'... en dat onderscheiden van geesten doe je door je verstand te gebruiken, door parate bijbelkennis (zie Lucas 4), door toetsing (zie 1 Joh 4).

Als je gelooft dat Christenen niet de Heilige Geest kunnen lasteren, en dat wij niet in handen van de duivel kunnen vallen, dan heb je het mis. De duivel kan ons niet tegen onze wil uit Gods hand roven, maar wij kunnen God zeker wel afvallig worden. En de duivel weet dit. (Hebreeën 6)

quote:

Hebreeën 61 We moeten de eerste beginselen van de leer over Christus hier toch maar laten rusten en ons richten op wat voor volwassenen bedoeld is. We willen niet nog eens het fundament leggen en spreken over het zich afkeren van daden die tot de dood leiden, over het geloof in God, 2 de leer over het dopen en de handoplegging, en over de opstanding van de doden en het laatste oordeel. 3 We maken deze keuze in het vertrouwen dat God het ons toestaat. 4 Want wie ooit door het licht beschenen is, geproefd heeft van de hemelse gave en deel gekregen heeft aan de heilige Geest, 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd, omdat zo iemand voor zichzelf de Zoon van God opnieuw kruisigt en aan bespotting blootstelt. 7 Land dat de overvloedige regen opneemt, en nuttige gewassen oplevert aan wie het bewerken, ontvangt Gods zegen, 8 maar land dat dorens en distels voortbrengt, is waardeloos en rijp voor vervloeking; het zal uiteindelijk in vlammen opgaan.

God heeft ons ook Zijn Woord, de Bijbel gegeven. En schapen verdwalen ook weleens... Maar je moet het zelf weten dus. Ik begrijp niet waarom je niet naar Zijn Woord wilt luisteren, geïnspireerd door de Heilige Geest dat alles van 'boven' getoetst moet worden. Er zijn hier talloze bijbelteksten voorbij gekomen. Maar jij blijft erbij dat het goed was omdat het goed voelde, terwijl de Bijbel duidelijk iets anders zegt. Namelijk dat je moet toetsen.

Ik vraag me af of je satan niet enorm aan het onderschatten bent (wat hem natuurlijk ontzettend goed uitkomt, momenteel).

Ik hoop echt dat je bij de volgende verschijning wel gaat toetsen en je niet laat leiden door onbijbelse manieren om onderscheid te maken. De charismata zijn onderschikt aan de bijbel. Het gevoel is ook ondergeschikt aan de Bijbel. De Bijbel moet onze leidraad zijn, niet de charismata of ons gevoel. Want als je niet Gods Woord als Leidraad neemt, waarin de Geest ons leidt, dan verdwaal je en raak jij als individueel schaapje zoek en los van de kudde, iets dat de satan erg graag ziet.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 05:35:26 pm door Roodkapje »

Iris

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #59 Gepost op: januari 03, 2006, 05:30:32 pm »
quote:
Roodkapje schreef op 03 januari 2006 om 15:30:
Ik heb jarenlang (voordat ik christen werd) me beziggehouden met occultisme (Aleister Crowley Tarot, glaasje draaien, New Age), mijn moeder en oma deden dat ook (mijn moeder doet dit voor zover ik weet nog steeds). Ik heb gezien wat het met mijn oma en moeder gedaan heeft en doet, en wens dit niemand toe. Het ergste is dat ze het zelf niet (willen) zien, want 'het voelt goed'. Op een gegeven moment herkende ik het gezicht van mijn oma in de kaart 'Queen of Cups', dat vond ik zo eng dat ik ermee gestopt ben, en daarna volgde een moeilijke tijd waarna ik uiteindelijk door Jezus bevrijd ben.

Dus ik ken het occulte, ik weet hoe satan te werk gaat.

Lees anders C.S. Lewis' "Brieven uit de hel" eens.

Ik weet er iig genoeg van om al het bovennatuurlijke te willen toetsen, en weet ook dat God er blij mee is dat ik het doe. Ik denk ook dat ik de gevoeligheid voor het onderscheiden van geesten van God heb gekregen vanwege mijn achtergrond. Maar dat laatste is altijd gissen, ik weet wel dat ik altijd achterdochtig ben bij bezoekjes van 'de andere kant'. Ik heb er een aantal nare ervaringen mee gehad.

Dus vandaar dat ik maar blijf waarschuwen en erop blijf hameren dat God ons het beproeven van geesten in o.a. Johannes en Jezus' voorbeeld in Lucas 4 niet voor niets gegeven heeft. Gebruik het dan alsjeblieft ook!

Jemig, daar noem je me ook een griezel van het eerste uur: Aleister Crowley.
Glaasje draaien, new age..........ja, op die manier zul je zeker geesten van een lager allooi aantrekken.
Engelen komen uit zichzelf naar je toe, en niet omdat ze opgeroepen worden.
En je oma herkennen in een kaart, dat is inderdaad het werk van de duivel, en absoluut niet te vergelijken met de helende, liefdevolle ervaring van Desiree.
Het occultisme is op geen enkele manier verwant of te vergelijken met de engelen van God.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #60 Gepost op: januari 03, 2006, 05:34:30 pm »
De bijbel maakt geen onderscheid tussen geesten van een lager en hoger allooi. Wij zijn niet zomaar in staat ze 'op gevoel' te onderscheiden, aldus Johannes. Daarom dien je ze te toetsen. Doe je dat niet, en doe je ook geen geestelijke wapenrusting aan, dan speel je met vuur.

En wie speelt met vuur zal zich zeker een keer branden: het gaat niet áltijd goed.

Iris

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #61 Gepost op: januari 03, 2006, 05:35:15 pm »
Roodkapje, er klinkt veel angst door in je reacties op dit onderwerp. dat is wel te begrijpen, gezien je occult verleden.
Maar ik vind het ergens wel kwalijk dat je bijna zeker lijkt te weten dat Desiree een engel in vermomming heeft ontmoet.
Misschien doe je God hier wel verdriet mee....

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #62 Gepost op: januari 03, 2006, 05:37:04 pm »
Waar zeg ik dat ik zeker weet dat het een engel in vermomming is? Dat is niet mijn angst, ik vind het veel enger dat mensen 'op gevoel' en op een eigengereide manier maar gaan roepen wat de bron is van allerlei verschijningen en hun gevoel en hun eigen ideeën boven datgene wat de Bijbel ons leert gaan stellen.

Dat is vele malen enger dan engelen in vermomming. Ik denk dat God pas écht verdrietig wordt wanneer we ons eigen 'gevoel' en onze ideeën zwaarder mee laten tellen dan Zijn Woord.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 05:38:09 pm door Roodkapje »

Iris

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #63 Gepost op: januari 03, 2006, 05:38:05 pm »
quote:
Roodkapje schreef op 03 januari 2006 om 17:34:
De bijbel maakt geen onderscheid tussen geesten van een lager en hoger allooi. Wij zijn niet zomaar in staat ze 'op gevoel' te onderscheiden, aldus Johannes. Daarom dien je ze te toetsen. Doe je dat niet, en doe je ook geen geestelijke wapenrusting aan, dan speel je met vuur.

En wie speelt met vuur zal zich zeker een keer branden: het gaat niet áltijd goed.

Maar jij kan dus wel onderscheid maken?
Sterker nog: Je kan onderscheid voor andere mensen maken.
En stel dat Desiree het nu gevraagd had, en haar zusje had geantwoord dat ze inderdaad van God kwam.
Dan had jij weer gezegd: "Jaaaa, maar dat kan de duivel ook gezegd hebben."
Kortom, je zult het nooit geloven van een ander. Je ziet de ander aan voor een goedgelovig type, terwijl jij helemaal geen zicht hebt op de authentieke ervaring van de ander.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #64 Gepost op: januari 03, 2006, 05:38:56 pm »

quote:

Iris schreef op 03 januari 2006 om 17:38:
[...]

Maar jij kan dus wel onderscheid maken?
Sterker nog: Je kan onderscheid voor andere mensen maken.
En stel dat Desiree het nu gevraagd had, en haar zusje had geantwoord dat ze inderdaad van God kwam.
Dan had jij weer gezegd: "Jaaaa, maar dat kan de duivel ook gezegd hebben."
Kortom, je zult het nooit geloven van een ander. Je ziet de ander aan voor een goedgelovig type, terwijl jij helemaal geen zicht hebt op de authentieke ervaring van de ander.
Helemaal niet, jij legt mij allerlei dingen in de mond die ik niet gezegd heb. Zie mijn vorige post. En ik ben 'gezegend' met de gave van het onderscheiden van geesten, ja, maar dat betekent niet dat ik daarmee zeg dat de verschijning aan desiree occult is. Ik zeg alleen dat je moet toetsen. Ik 'voel' ook niet of iets van God komt, niet altijd, that is. Daarom hoor je ALTIJD te toetsen en nooit je gevoel als leidraad te nemen, want ik ben ook maar een zondig mens, mijn gevoel kan er naast zitten, vandaar het bevel om te toetsen in de Bijbel.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 05:38:59 pm door Roodkapje »

Iris

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #65 Gepost op: januari 03, 2006, 05:39:49 pm »
quote:
Roodkapje schreef op 03 januari 2006 om 17:37:
Waar zeg ik dat ik zeker weet dat het een engel in vermomming is? Dat is niet mijn angst, ik vind het veel enger dat mensen 'op gevoel' en op een eigengereide manier maar gaan roepen wat de bron is van allerlei verschijningen en hun gevoel en hun eigen ideeën boven datgene wat de Bijbel ons leert gaan stellen.

Dat is vele malen enger dan engelen in vermomming. Ik denk dat God pas écht verdrietig wordt wanneer we ons eigen 'gevoel' en onze ideeën zwaarder mee laten tellen dan Zijn Woord.

Hier is duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt, en dat je alleen maar ervaringen hebt met geesten van bedenkelijk niveau.
Gods engelen doen ieder gevoel overstijgen, en dat is héél wat anders dan "het voelde goed".
Dat is weten, diep van binnen.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 05:37:44 pm door Iris »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #66 Gepost op: januari 03, 2006, 05:42:30 pm »
Iris: de Bijbel zegt duidelijk iets anders, en ik vind de Bijbel wel een iets grotere autoriteit hebben op dit gebied dan wat jij hier zegt. (Alvast sorry als dit bot overkomt, ik bedoel het niet lullig). Mijn leidraad is de Bijbel en nooit mijn gevoel, om de domme reden dat de Bijbel mij dit verbiedt.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 05:43:56 pm door Roodkapje »

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #67 Gepost op: januari 03, 2006, 05:43:51 pm »
quote:
Iris schreef op 03 januari 2006 om 17:35:
Roodkapje, er klinkt veel angst door in je reacties op dit onderwerp. dat is wel te begrijpen, gezien je occult verleden.
Maar ik vind het ergens wel kwalijk dat je bijna zeker lijkt te weten dat Desiree een engel in vermomming heeft ontmoet.
Misschien doe je God hier wel verdriet mee....

Dat is niet wat roodkapje zegt. Ze zegt dat je (tenzij je vraagt wie ze als Here erkennen) niet zeker kan weten waar de 'engel' vandaan komt.

Wat ze dus niet zegt is dat ze zeker weet dat die 'engel' niet van God vandaan komt.

Het blijft op mij naief overkomen dat als het goed voelt, dat het dan ook wel goed moet zijn en van God moet komen. Ik heb een tijdje geleden 'der Untergang' gezien (een zeeeer indrukwekkende film over Hitler, zeer realistisch) en Hitler kwam op mij geregeld uitermate charmant over. De film was juist zo controversieel, omdat  Hitler niet alleen maar als duivels beest werd afgeschilderd, maar er werden ook heel gevoelige kanten van hem getoond (bv. hoe hij richting z'n secretaresses was). En niet alleen ik was soms gecharmeerd van hoe hij overkwam, maar miljoenen duitsers waren dat een halve eeuw geleden ook. Het VOELDE goed.

En natuurlijk zullen er ook best duizenden voorbeelden zijn waar iets wat goed voelde, ook inderdaad goed was en van God kwam, maar dat kan niet wegnemen dat het geen zeker criterium is.

Ron

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #68 Gepost op: januari 03, 2006, 05:52:40 pm »
Ik vraag me af of desiree, na het volgen van de discussie, de volgende keer wel de bijbelse toetsing zou gebruiken?

Ik heb zelf geen ervaring als desiree meegemaakt. Ik kan me wel voorstellen dat je enorm van je stuk gebracht bent en dat het niet direct bij je opkomt om de bijbelse toetsing te gebruiken (als je daar al van op de hoogte bent). Maar nu je dit wel weet... kun je er toch niet meer omheen?
Cogito Ergo Sum?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #69 Gepost op: januari 03, 2006, 05:58:16 pm »
quote:
Iris schreef op 03 januari 2006 om 17:39:
[...]

Hier is duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt, en dat je alleen maar ervaringen hebt met geesten van bedenkelijk niveau.
Gods engelen doen ieder gevoel overstijgen, en dat is héél wat anders dan "het voelde goed".
Dat is weten, diep van binnen.

Volgens mij is het in heel extreme situaties dat mensen een visoen krijgen: bv Islamieten die geen bijbel bezitten, zien Jezus wel eens in een visioen en ze gaan dan verder op zoek.

Wij hebben de bijbel in bezit en als gelovige heb je de Heilige Geest. Dit is de weg waardoor God troost geeft. Volgens mij. Of Hij gebruikt andere mensen hiervoor..

Engelenverschijningen zijn in deze tijd m.i. niet aan de orde, domweg omdat we Gods volledige openbaring hebben in de Bijbel en de Geest in ons, ons wil leiden.
Verder lijkt me een engel van God in de gedaante van een mens en dan iemand die je kent en overleden is, nogal vreemd. Dat is nooit zo gebeurd in de bijbel. Behalve het verhaal van Samuel die aan Saul verschijnt, maar dat was weer een speciaal geval. Dat is ook nog in de bijbelse tijd toen God rechtstreeks tot mensen sprak of via profeten.
Maar het is niet iets wat God s weg is: mensaen die al bij Hem zijn, weer naar de aarde sturen om een boodschap te brengen.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Iris

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #70 Gepost op: januari 03, 2006, 05:58:56 pm »
Nunc, jouw voorbeeld is zeker iets om te overdenken voor mensen die (door hun eigen psyche!) allerlei geestelijk gespuis aantrekken.
Maar ik herken wat Desiree schrijft. Het is een alles omvattende ervaring, die louter liefde is, en ook liefde brengt.

En Roodkapje, sinds wanneer verbiedt de Bijbel jou te voelen?  :?
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 05:59:09 pm door Iris »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #71 Gepost op: januari 03, 2006, 06:02:18 pm »
Saul had Samuël opgeroepen.

Iemand zei dat engelen 'spontaan' uit zichzelf verschijnen en dat demonen alleen maar komen als je ze oproept.

Denk je dan ook dat Jezus en Job de duivel hebben opgeroepen? Ik lees dat niet in de Bijbel, ik lees daar dat de duivel uit eigen beweging hen verzocht cq. hen uitkoos. Een brullende leeuw vindt het niet zo interessant om opgeroepen wordt, die gaat als een gek tekeer op aarde. En mensen die al in zijn macht zijn, zijn niet interessant, mensen die dicht bij Jezus, zijn aartsvijand zijn, zijn dat des te meer. Vandaar dus Ef. 6 (Geestelijke Wapenrusting). Als je je in het domein van de slang bevindt, heb je die helemaal niet nodig.

Iris: de Bijbel verbiedt het me om me te laten leiden door mijn gevoel. Ik zeg nergens dat mensen niet mogen voelen, alleen dat ze zich in alles moeten onderwerpen aan Jezus, ook met hun gevoel. Jezus leidt je, en geeft je de Geest, en niet je gevoel is je leidraad. [norml](o.a. Rom 7, 1 Kor 1:19, 1 Kor. 14:20, Ef. 1:8, Heb. 8)[/]

quote:

1 Petrus 13 Omgordt dus de lendenen van uw verstand, weest nuchter, en vestigt uw hoop volkomen op de genade, die u gebracht wordt door de openbaring van Jezus Christus. 14 Voegt u, als gehoorzame kinderen, niet naar de begeerten uit de tijd uwer onwetendheid, 15 maar gelijk Hij, die u geroepen heeft, heilig is, wordt (zo) ook gijzelf heilig in al uw wandel; 16 er staat immers geschreven: Weest heilig, want Ik ben heilig.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 06:07:57 pm door Roodkapje »

Iris

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #72 Gepost op: januari 03, 2006, 06:06:07 pm »
Ik snap je voorbeelden wel Roodkapje, maar tot nu toe is nergens uit gebleken dat deze ervaring op welke wijze dan ook slecht is geweest voor Desiree. In tegendeel: Ze voelt zich gesterkt.

Ron

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #73 Gepost op: januari 03, 2006, 06:09:21 pm »
Er zijn ook mensen die zich gesterkt voelen door drugs of drank of andere dingen die niet goed zijn. Nogmaals, hoe wij het ervaren mag geen critirium zijn. Op dát moment voelt t goed, maar wie weet waar je je mee inlaat.

We zijn niet bij desiree geweest op dat bewuste moment. Ik zou daar ook niet al te sterk over oordelen, maar ik snap niet waarom een bepaalde toetsing, aangereikt door God, zomaar aan de kant gezet wordt. Ik heb nog geen een keer iets gehoord als: "nu je het zegt, het was wellicht handiger geweest om te vragen in wiens naam zij verscheen".
Cogito Ergo Sum?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #74 Gepost op: januari 03, 2006, 06:11:49 pm »
Het gaat er dus niet om wat iemand voelt, het gaat om wat waar is. Als iets goed voelt, is het niet per definitie goed. Dat heb ik nu tig keren geprobeerd uit te leggen. Gevoel is niet fout, maar je moet de Waarheid niet ondergeschikt maken aan jouw gevoel.
En dat is wel wat er gebeurt: eerst wordt gekeken of het goed voelt, als het goed voelt, dan is het waar.

Het is andersom.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 06:13:31 pm door Roodkapje »

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #75 Gepost op: januari 03, 2006, 06:20:42 pm »

quote:

Iris schreef op 03 januari 2006 om 17:58:
Nunc, jouw voorbeeld is zeker iets om te overdenken voor mensen die (door hun eigen psyche!) allerlei geestelijk gespuis aantrekken.
Maar ik herken wat Desiree schrijft. Het is een alles omvattende ervaring, die louter liefde is, en ook liefde brengt.

Iris, ik wil niet lullig doen, maar die mensen, een halve eeuw geleden, waren natuurlijk allemaal mensen met een slechte psyche?  Hoe weet je zo zeker dat je jezelf niet ontzettend overschat? Wat je namelijk in feite zegt is: "ja die waarschuwingen in de bijbel, die zijn voor mensen die het zelf allemaal niet zo helder zien, maar dat is voor mij niet nodig!".

Iris

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #76 Gepost op: januari 03, 2006, 06:51:09 pm »
Ron, je gesterkt voelen door drugs en alcohol heeft ook nog wat andere vervelende 'bijwerkingen', namelijk geestelijk en lichamelijk helemaal aftakelen. Vooralsnog is daar geen sprake van bij Desiree, en zij vertoont ook geen kenmerken van een verslaafde.

Iris

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #77 Gepost op: januari 03, 2006, 06:54:18 pm »

quote:

Nunc schreef op 03 januari 2006 om 18:20:

[...]

Iris, ik wil niet lullig doen, maar die mensen, een halve eeuw geleden, waren natuurlijk allemaal mensen met een slechte psyche?  Hoe weet je zo zeker dat je jezelf niet ontzettend overschat? Wat je namelijk in feite zegt is: "ja die waarschuwingen in de bijbel, die zijn voor mensen die het zelf allemaal niet zo helder zien, maar dat is voor mij niet nodig!".

Blijkbaar was het Duitse volk in hevige nood, en Hitler vulde die leegte. (helaas!)

Ik zeg niet dat mensen met een slechte psyche lage geesten aantrekken. Nee, ik doel op mensen die in een crisis verkeren en zich daarom bezig gaan houden met occulte zaken. Zij zullen ZEKER geestelijke griezels aantrekken.

Ron

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #78 Gepost op: januari 03, 2006, 07:07:15 pm »
Iris, een vergelijking loopt natuurlijk altijd wel ergens spaak. Maar snap je wat ermee bedoelt wordt? Je gaat enkel in op het voorbeeld, maar niet op de verdere onderbouwing of, beter, op de bijbelse onderbouwing.

Het is niet de bedoeling om desiree in deze discussie af te schilderen als een goedgelovig, labiel of psychisch twijfelgeval. Ik geloof vast dat dergelijke dingen gebeuren en nu zie ik mijzelf ook niet als labiel. Ik zie er echter wel gevaar in. Oók voor mensen die sterk zijn en voor mensen die het niet bewust opzoeken.

Juist de mensen die heel dichtbij God zijn of erg hun best doen om dicht bij Hem te komen, zijn voor de duivel het interessantst. Zij worden het meest aangevochten.
Cogito Ergo Sum?

Iris

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #79 Gepost op: januari 03, 2006, 07:18:39 pm »
Ik snap wel wat je zegt Ron, maar in het geval van Desiree moet ik dan eerst zien, en dan geloven. M.a.w. ik zie nog niks wat er op wijst dat Desiree door een engel in vermomming is bezocht.
Je kunt ook beren op de weg zien, waar die er niet zijn.
Als Desiree werkelijk door een 'foute' engel was bezocht, dan zou het hier niet bij zijn gebleven, en zou het langzamerhand bergafwaarts gaan met Desiree. Maar aangezien dat niet het geval is, en Desiree deze ervaring als zeer liefdevol heeft ervaren, ga ik ervan uit dat het een geschenk van God is geweest. (En die conclusie trek ik op basis van de gegevens, met mijn verstand dus  ;) )
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 07:20:23 pm door Iris »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #80 Gepost op: januari 03, 2006, 07:24:32 pm »
Iris waarom negeer je stelselmatig wat we zeggen over de plek die het gevoel in dit soort situaties moet innemen? Roodkapje zei net dit:

quote:

je moet de Waarheid niet ondergeschikt maken aan jouw gevoel.
En dat is wel wat er gebeurt: eerst wordt gekeken of het goed voelt, als het goed voelt, dan is het waar.

Het is andersom.
Graag je reactie hierop.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #81 Gepost op: januari 03, 2006, 07:22:59 pm »
Ik heb wel eens eerder een ervaring gehoord van iemand die een engel heeft gezien, deze zei overigens wel wees niet bang voor mij. Ik geloof zeker dat God zich op vele manieren laat zien en dat God op veel manieren zijn werk doet. Vaak willen we als mensen alles mooi in een hokje stoppen en een mooi systeem hebben. Er is niet 1 speciaale manier hoe God werkt, Hij is zo machtig dat Hij op veel manier werkt! Natuurlijk moeten we dit toetsen aan de Bijbel, maar daarbij is niet alles wat in de bijbel staat gelijk slecht. De kritiria die Paulus en Johannes geven lijken me erg duidelijk en goed! Belijd de Geest (achter de leer, kerk, profeet, boek, of een echte (etc)) Jezus als verlosser en opgestaane Heer. Je kan nog verder kijken: Lochend deze Geest Jezus? Drijft deze Geest je verder bij God vandaan? Zijn er omtrent deze Geest occulte dingen bezig, of ben je er zelf mee bezig. Gaat deze Geest tegen Gods woord in? En als je de gave hebt van onderscheid is natuurlijk mooi mee genomen, je zal veel sneller een blik krijgen in deze geestes wereld. En gevoel mag niet de hoogste leidraad zijn, maar je mag het zeker wel mee laten rekenen! Dit verbied de bijbel echt nergens! (ik vindt de tekst iig niet duidelijk of uit verband)

offtopic: even wat anders over Harry Potter, ik vindt het raar als je onderscheid van geesten hebt en niet bemerkt dat van de film's uit een demonische lading gaat. Ik wil je hier wel iets over sturen wat mijn klasgenoot er over heeft geschreven die die gave heeft. (althans mijn vader en moeder bemerkte die lading ook zonder dat ze specifiek die gaven hebben, maar geloof wel dat God je ogen voor zulke dingen wil openen als je bid) Dus vraag zelf ook maar aan God hoe dat nu met desiree zit als je het wilt weten.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

dingo

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #82 Gepost op: januari 03, 2006, 07:47:54 pm »
* dingo schudt het stof van zijn voeten en verlaat dit topic.

Zijnkind

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #83 Gepost op: januari 03, 2006, 08:01:33 pm »
Modbreak:
@Farao en mogelijk Roodkapje,
Hierbij het verzoek om de off-topic discussie niet opnieuw op te starten. Die discussie voer je maar in het betreffende HP of een ander topic. Desnoods mail je elkaar.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Zijnkind

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #84 Gepost op: januari 03, 2006, 08:03:02 pm »
@Desiree,

Je vroeg voorbede voor je zoontje (of was het alleen voor jezelf?) aan de verschijning. Je hoeft uiteraard geen details te geven maar wat was er aan de hand en hoe is het verder gegaan met je zoon?
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 08:03:58 pm door Zijnkind »

desiree

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #85 Gepost op: januari 03, 2006, 11:48:00 pm »
Het is goed gegaan met onze zoon!
God had al eerder beloofd dat hij zou gaan bloeien en die belofte zag mijn zusje tijdens haar leven slechts ten dele waar worden.

Onze zoon was als kleintje zwakzinnig en autistisch verklaard.
Omdat God had beloofd dat hij zou genezen zonder dat ik hierom gevraagd had want ik had alleen gebeden om berusting! geloofden wij (met een teken van God dat het werkelijk zou gebeuren) dus erg geholpen door Hem met het geloof hiervoor.
Prijs Zijn Heilige Naam!

Mijn zusje zag tijdens haar leven nog hoe hij van het ZMLK naar het Mlk naar het Lom naar de laagste vorm van middelbaar onderwijs (Basis beroepsgericht) naar een hogere vorm van Middelbaar onderwijs ging ( kader beroepsgericht). Zij zag dat hij met zijn ogen mensen aankeek en vrienden maakte en geliefd werd.

Na haar dood ging hij naar gemengde leergroep en het jaar daarop naar de hoogste vorm van Middelbaar onderwijs : de theoretische leerweg. Hij mocht verder naar de Havo!
Hij koos voor de opleiding voor Bio medisch laborant, het gaat nog steeds goed met de studie. Hij is een gemakkelijk kind om op te voeden , hij weet wie hem genas en dient de Heer met heel zijn hart.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2006, 11:51:40 pm door desiree »

Zijnkind

• Bekijk profiel
overleden zusje
« Reactie #86 Gepost op: januari 04, 2006, 09:35:29 am »
Modbreak:
Op verzoek van de TS gaat dit Topic op slot. De discussie herhaalt zichzelf al een tijdje. Wie verder wil praten over bv. occultisme kan in 1 van de andere topics terecht.
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2006, 09:35:42 am door Zijnkind »