quote:
desiree schreef op 03 januari 2006 om 17:11:Geesten?
Je verwarring is duidelijk.
Kijk, satan is een naaper van God.
God geeft goede dingen, Hij heeft Zijn Heilige Geest over ons uitgestort, zodat we weten wat uit God komt en wat uit Zijn tegenstander, de verderver.
Satan kan de Heilige Geest naapen , dat wel zeker!
Maar een kind van God kan hij niet krijgen , wij kennen immers Gods stem.
Zijn schapen kennen Zijn stem en laten zich niet foppen.
Geesten: je komt zelf overduidelijk uit de charismatische hoek. Je kent de tongen, dan ken je vast ook het 'onderscheiden van geesten'... en dat onderscheiden van geesten doe je door je verstand te gebruiken, door parate bijbelkennis (zie Lucas 4), door toetsing (zie 1 Joh 4).
Als je gelooft dat Christenen niet de Heilige Geest kunnen lasteren, en dat wij niet in handen van de duivel kunnen vallen, dan heb je het mis. De duivel kan ons niet tegen onze wil uit Gods hand roven, maar wij kunnen God zeker wel afvallig worden. En de duivel weet dit. (Hebreeën 6)
quote:
Hebreeën 61 We moeten de eerste beginselen van de leer over Christus hier toch maar laten rusten en ons richten op wat voor volwassenen bedoeld is. We willen niet nog eens het fundament leggen en spreken over het zich afkeren van daden die tot de dood leiden, over het geloof in God, 2 de leer over het dopen en de handoplegging, en over de opstanding van de doden en het laatste oordeel. 3 We maken deze keuze in het vertrouwen dat God het ons toestaat. 4 Want wie ooit door het licht beschenen is, geproefd heeft van de hemelse gave en deel gekregen heeft aan de heilige Geest, 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd, omdat zo iemand voor zichzelf de Zoon van God opnieuw kruisigt en aan bespotting blootstelt. 7 Land dat de overvloedige regen opneemt, en nuttige gewassen oplevert aan wie het bewerken, ontvangt Gods zegen, 8 maar land dat dorens en distels voortbrengt, is waardeloos en rijp voor vervloeking; het zal uiteindelijk in vlammen opgaan.
God heeft ons ook Zijn Woord, de Bijbel gegeven. En schapen verdwalen ook weleens... Maar je moet het zelf weten dus. Ik begrijp niet waarom je niet naar Zijn Woord wilt luisteren, geïnspireerd door de Heilige Geest dat alles van 'boven' getoetst moet worden. Er zijn hier talloze bijbelteksten voorbij gekomen. Maar jij blijft erbij dat het goed was omdat het goed voelde, terwijl de Bijbel duidelijk iets anders zegt. Namelijk dat je moet toetsen.
Ik vraag me af of je satan niet enorm aan het onderschatten bent (wat hem natuurlijk ontzettend goed uitkomt, momenteel).
Ik hoop echt dat je bij de volgende verschijning wel gaat toetsen en je niet laat leiden door onbijbelse manieren om onderscheid te maken. De charismata zijn onderschikt aan de bijbel. Het gevoel is ook ondergeschikt aan de Bijbel. De Bijbel moet onze leidraad zijn, niet de charismata of ons gevoel. Want als je niet Gods Woord als Leidraad neemt, waarin de Geest ons leidt, dan verdwaal je en raak jij als individueel schaapje zoek en los van de kudde, iets dat de satan erg graag ziet.