Hoi izzie,
Ik wilde vanmorgen al reageren. Maar telkens als ik inlogde, dit forum inging, was ik weer uitgelogd?(ik kan er nu weer in).
-de oudste 2 dochters worden misbruikt, het is een aantal jaren rustig zeg je.
*de vraag dringt zich op: voor wie, op welke manier, het misbruik stopte ineens?
Alsook,..wat wordt bedoeld met 'rustig'?Zeker vanuit het oogpunt van de dochters.
Immers, ze zijn al misbruikt, worden dit 'even niet'? De spanning blijft..altijd aanwezig, elke moment kan 't weer gebeuren, je weet 't nooit..spanning..altijd aanwezig, niet aflatend..(dan heb ik het nog niet eens over wat er 'voor de rust' wèl allemaal is gebeurd en wat dit voor impact heeft gehad op de dochters..was daar tijd en aandacht voor?
Rust..voor wie, op wat voor manier..ik vermoed niet voor de dochters..
-dan worden ook de 2 jongsten misbruikt (hoe zullen de oudste zich gevoeld hebben? ervaren zij schuld, omdat hij hen niet meer misbruikte? maar nu over gegaan was op de jongste?..zomaar wat vragen)
-hij valt in herhaling...(wijst even naar boven naar 'de rust'...ik blijf vermoeden en me afvragen, wiens rust? Het moge uit jouw verhaal duidelijk zijn, dat er blijvend sprake is van een zich herhalend patroon..
-Hij gaat in therapie..zijn goed recht..hij is volwassen. De vraag rijst: waarom zijn de jongste kinderen niet in therapie? het zijn kinderen..wie helpt hen?
Je vraagt, bij wie kunnen we een luisterend oor krijgen en raad.
Ik wil je nogmaals wijzen op mijn eerdere reply:
1) meldpunt kindermishandeling: 0900 - 123 123 0
www.amk-nederland.nl 2) incast.startpagina.nl
3) elke stad heeft een Riagg, Rutgerstichting..ook die kun je bellen
Ik hoop dat je hier iets mee kunt. En vooral, dat iemand de kinderen gaat helpen..hen op een veilige plek brengen..
Wat ik me ook afvraag: je zegt het is gemeld, er is zelfs een psycholoog bij betrokken. Dan moet er sprake zijn van melding bij het meldpunt kindermishandeling (uit hoofde van de functie van de psycholoog kan dit niet anders). Dit zou moeten betekenen dat Bureau Jeugdzorg ingeschakeld is. Wat weer zou moeten inhouden, dat deze familie 'onder toezicht gesteld is'. Maar..dat verklaart helemaal niet dan, waarom de kinderen geen hulp krijgen....
-