Auteur Topic: gezinsplanning  (gelezen 3542 keer)

gezegend

• Bekijk profiel
gezinsplanning
« Gepost op: maart 09, 2006, 09:10:14 pm »
het lijkt alsof iedereen ontzettend goed weet wat de christelijke regels voor gezinsplanning zijn. Zijn wij echt het enige stel dat zich afvraagt hoe wij invulling moeten geven aan deze verantwoordelijkheid? Wij hebben nu twee kinderen en willen 'ooit' graag een derde (en wie weet, vierde, vijfde.... als het ons gegeven is natuurlijk!). Ik heb het idee dat we een derde kind nu best aan zouden kunnen, maar als ik eerlijk ben vinden we het ook wel lekker om nu geen gedoe met zwangerschap, ruimtegebrek en nachtelijke voedingen te hebben. Is het dan te egoistisch om te wachten met de derde (om het maar lekker lomp te zeggen) of is het oké om tussen onze jongste en de evt. volgende een groter leeftijdsverschil te creeeren?

diak2b

• Bekijk profiel
gezinsplanning
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2006, 09:32:01 pm »

quote:

gezegend schreef op 09 maart 2006 om 21:10:
het lijkt alsof iedereen ontzettend goed weet wat de christelijke regels voor gezinsplanning zijn. Zijn wij echt het enige stel dat zich afvraagt hoe wij invulling moeten geven aan deze verantwoordelijkheid? Wij hebben nu twee kinderen en willen 'ooit' graag een derde (en wie weet, vierde, vijfde.... als het ons gegeven is natuurlijk!). Ik heb het idee dat we een derde kind nu best aan zouden kunnen, maar als ik eerlijk ben vinden we het ook wel lekker om nu geen gedoe met zwangerschap, ruimtegebrek en nachtelijke voedingen te hebben. Is het dan te egoistisch om te wachten met de derde (om het maar lekker lomp te zeggen) of is het oké om tussen onze jongste en de evt. volgende een groter leeftijdsverschil te creeeren?
Welke maatstaf leg je jezelf op?
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Marloes

• Bekijk profiel
gezinsplanning
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2006, 10:57:20 pm »
De enige ben je niet, anders zouden er vast geen artikelen over worden geschreven :) http://www.pauwenburg.nl/DotNetNuke/Default.aspx?tabid=412
Het criterium 'onevenredig bedreigd' vind ik alleen wat vaag - dan zit je zo aan 15 kinderen, als je op tijd begint. ;)
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2006, 10:59:05 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
gezinsplanning
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2006, 11:50:02 pm »
Ne hoor, gezegend, je bent echt niet de enige. Hier op het forum is er al eens eerder over gediscussieerd.
Ons gezin is vol

En nog meer over aanverwandte onderwerpen, zoals bijvoorbeeld in:
Kinderen 'nemen'
Welke voorbehoedsmiddelen?
Wel of geen hormonale anticonceptie?
wel of geen kinderen

Misschien goed om ook even door te spitten?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

gezegend

• Bekijk profiel
gezinsplanning
« Reactie #4 Gepost op: maart 12, 2006, 02:58:13 pm »
Ah, oude discussies zijn dus ook nog op te vragen, had ik als nieuwkomer op dit forum nog niet helemaal ontdekt. Ik ga meteen eens grasduinen in die links, bedankt!