Auteur Topic: De Speelplaats van Pleun (deel 16)  (gelezen 113305 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
De Speelplaats van Pleun (deel 16)
« Reactie #50 Gepost op: mei 31, 2006, 10:43:24 pm »

quote:

gesp schreef op 31 mei 2006 om 21:08:
[...]

(Ik begreep dat je enige behoefte had aan bevestiging, zo afentoe)
Klopt. Vandaag kreeg ik een sms van Y. dat ik de lekkerste man van Nederland ben. Het is altijd fijn om dat zo nu en dan te horen, anders ga ik denken dat het niet zo is.  :+
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: mei 31, 2006, 11:33:41 pm »
Een man met principes ben ik nooit geweest, mijn mening is meestal wel in meer of mindere mate flexibel. Het is wel veilig om een starre mening te hebben, maar persoonlijk krijg ik de kriebels van dat soort mensen. Een paar dagen terug was ik nogal negatief over de oranje-gekte, maar ik moet bekennen dat het niet helemaal aan me voorbij gaat. Zo heb ik een oranje aansteker met het Wilhelmus en zag ik bij de drogist een rood-wit-blauwe kaars liggen. Die staat erg leuk in de vensterbank, al vraag ik me af wat je in de zomer met een kaars moet. En bij de supermarkt kocht ik een sinasappelpudding. Met WK-saus! Ik ben altijd wel te porren voor een frisse en fruitige pudding, de meeste andere toetjes vind ik smerig. De oranje bavarois zag er ook wel aanlokkelijk uit... Oranje is een vrolijke kleur, gelukkig speelt het Nederlands elftal niet in het zwart. In het buitenland wordt Oranje wel eens vergeleken met een sinasappel (die kan je zo lekker uitpersen) of a clockwork orange, naar de gelijknamige film van Stanley Kubrick. Al heeft die niks met voetbal te maken. De omschrijving la naranja mecanica, gaat echter al een aantal jaartjes niet meer op. Oranje speelt allang niet meer als een geraffineerd machientje waarvan de radertjes precies in elkaar passen. Met enige weemoed denken wij terug aan Dennis Bergkamp of, vooruit, Patrick Kluivert in zijn beste dagen. Kluivert heeft deze week zijn autobiografie geprestenteerd. Als persoon heeft hij me altijd een druiloor geleken, zonder een greintje zelfkritiek. Maar een goede voetballer was hij zeker.

http://www.mona.nl/images/toetjevdmaand/toetjevandemaand_juni.jpg

Vanmiddag werd ik gebeld door de videotheek.
Mannetje van videotheek: "Hallo, met videotheek Ten Have. U heeft nog een dvd van Mission Impossible 2. Hij is 12 dagen te laat."
Pleun: "Welnee, die heb ik allang ingeleverd."
Mannetje van videotheek: "in ons systeem staat dat u hem nog heeft."
Pleun: "Dat kan niet, anders zou ik hem wel zien liggen hier."
Mannetje van videotheek: "Hij zit hier ook niet in de la."
Pleun: "Ik weet zeker dat ik 'm heb ingeleverd, bij een Turks meisje."
Mannetje van videotheek: "Welke? Er werken 2 Turkse meisjes, een donkere en een met meer blond haar."
Pleun: "Die donkere... O wacht, ik zie dat ik 'm toch heb liggen, shit."
Mannetje van videotheek: "Kunt u hem dan komen brengen?"
Pleun: "Ja ik om 'm zo gelijk brengen. Dacht echt dat ik 'm had ingeleverd joh."
Even later stond ik met de dvd in de videotheek. "Dat wordt € 6." Kennelijk stond ik de jongen een beetje schaapachtig aan te kijken, ik had ook een veel hogere boete verwacht. "Ik maak er € 3 van, is dat goed?" Tuurlijk was dat goed, ik vond dat ik er genadig vanaf kwam. Enige vergeetachtigheid is mij niet vreemd, zo is het een wonder dat ik nog nooit een keukenbrand heb gehad omdat ik was vergeten dat er een pannetje met melk op het vuur stond.

Vanavond is Pleun op kraamvisite geweest. Goede vriend M. is vader geworden van een zoon. Echt een grappig mannetje, ik heb er een tijdje mee in m'n armen gezeten. Hij heeft dezelfde grote verbaasde ogen als z'n vader.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2006, 12:43:33 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: juni 01, 2006, 12:44:56 am »
Een duitse collega van me had zich vandaag in het oranje gestoken. Ik weet niet of ze van voetbal houdt, maar ze maakt in ieder geval wel werk van de inburgering.

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: juni 01, 2006, 04:38:12 pm »
sinaasappelpudding is wel lekker ja :D Zouden ze het hele jaar door moeten hebben.
Schaam je, met die video...had je bijna dat Turkse meisje op haar kop laten krijgen :o

Edit: oops...dvd bedoel ik...ik denk nog steeds in video's  :P
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2006, 04:38:56 pm door Vivine »

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: juni 01, 2006, 05:54:00 pm »
nou vraag ik me af of je die sinaasappelpudding nou ook lekker vond..

kijk, hij kan wel oranje zijn, maar dat zegt niks over de smaak natuurlijk...
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: juni 03, 2006, 08:48:09 pm »
Vanmorgen struikelde ik in het trappenhuis en kwam raar terecht. Even dacht ik dat ik m'n arm had gebroken. "Gelukkig is het de linker, kan ik gewoon in m'n weblogje blijven schrijven" dacht ik. Een overhaaste beslissing om naar het ziekenhuis te gaan nam ik niet. Dat was verstandig, want het bleek mee te vallen. M'n elleboog is nog wat pijnlijk en m'n linkerpink zit vol met opgedroogd bloed, maar ik ben niet klein te krijgen. Niet door Marokkaanse boefjes en ook niet door een traptrede.

Gisteren was een interessante dag. Na 2 weken zag ik eindelijk vaatdoekje Y. weer. Echt helemaal jofel ging het nog niet met haar, maar na twee weken begon ik een beetje ongeduldig te worden. In Rotterdam pakten we een bioscoopje. In Pathe Schouwburgplein draaide MI III. Valt weinig over te zeggen. In vergelijking tot de andere delen vond ik hem wel de beste denk ik. Leuke actie en goed acteerwerk.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/4c/Mi_III.jpg/200px-Mi_III.jpg

's Avonds had ik voor het eerst sinds mensenheugenis weer eens een feestje. Mijn gewaardeerde thuishulp was gisteren jarig. Het was gezellig om met enkele oude bekenden te babbelen en bij de gastvrije GKV-familie is het altijd leuk. Ik speel ook een belangrijke rol in hun leven, regelmatig fungeer ik als boekenuitleenservice. Boeken van elkaar lenen is zo gek nog niet, zo ben ik meer dan tevreden dat ik De Da Vinci Code niet heb gekocht want zo'n boek lees je toch maar 1x.

Het is al even geleden maar ik heb donderdag gewerkt. Volgende week maandag ben ik vrij vanwege Pinksteren, het is echt schandalig eigenlijk. Ik heb teveel vrije tijd, zit hard na te denken om die tijd eens serieus te gaan invullen. Met rijlessen ofzo. Maar dan moet ik een gigantische drempel over want ik heb ooit 10 lessen gehad en had er een hekel aan. Pfff wat ging dat slecht zeg.
Op het werk deelde de secretaresse mee dat ze per 1 augustus stopt. Dat vind ik wel jammer. Ik praat niet veel me haar, zeg maar gerust bijna nooit, omdat ze de indruk wekt dat ze daar geen behoefte aan heeft. Maar misschien denkt ze dat van mij ook wel. Ik stuurde een aardig mailtje dat ik het jammer vind dat ze vertrekt en prompt deed ze daarna heel aardig. Ik mag 'r wel.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: juni 05, 2006, 02:28:08 pm »
Waarom moeten sommige christenen toch altijd van die geschifte acties uitvoeren?. Een beetje nuchterheid kan geen kwaad. Net of de duivel dezelfde jaartelling hanteert als wij westerlingen.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: juni 05, 2006, 02:39:36 pm »
Het is maar een nummer. Ik snap die ophef ook niet.
Als 06-06-06 wel een duivelse dag zou zijn dan is het huis op Laan van Meerdervoort 666 ook vervloekt zijn en post 666 op een forum die is niet door jou geschreven maar door de duivel him self  :+
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: juni 05, 2006, 02:53:32 pm »
En dan is bladzijde 666 in mijn bijbel er ook door de duivel tussen gestopt.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: juni 05, 2006, 03:47:19 pm »

quote:

Pleun schreef op 05 juni 2006 om 14:28:
Waarom moeten sommige christenen toch altijd van die geschifte acties uitvoeren?. Een beetje nuchterheid kan geen kwaad. Net of de duivel dezelfde jaartelling hanteert als wij westerlingen.

Ik vind het niet zinvol om zo gratis reclame te maken voor 'de tegenpartij'. Dat komt een beetje neer op het in de duivel's agenda omcirkelen van die datum - er zullen zeker mensen uit contramine door geinspireerd worden iets 'anti-christelijks' te doen. Een soort self-fulfilling prophecy dus a la de tuinman van Isfahan - inderdaad niet zo slim.

Maar op zich lijkt me bidden voor het goede het tegenovergestelde van een geschifte actie. Als we het moeten hebben over geschifte acties, dan is er een eindeloze reeks veel meer in aanraking komende kandidaten.

Trouwens, voor iemand die niet in de duivel gelooft of in de zin van bidden, is je redenatie een beetje vreemd, of heb ik iets niet begrepen?
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: juni 05, 2006, 03:59:12 pm »

quote:

Liudger schreef op 05 juni 2006 om 15:47:
[...]

Trouwens, voor iemand die niet in de duivel gelooft of in de zin van bidden, is je redenatie een beetje vreemd, of heb ik iets niet begrepen?
Hoezo? Ik geloof wel in het Kwaad hoor. Zonder duisternis is er geen licht. En de aanwezigheid van een duivel met horentjes en bokkepootjes, tsja misschien bestaat-ie wel. Dat kan ik toch niet weten.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: juni 05, 2006, 05:19:06 pm »

quote:

Pleun schreef op 05 juni 2006 om 15:59: Hoezo? Ik geloof wel in het Kwaad hoor. Zonder duisternis is er geen licht.

Zou het zelf andersom formuleren, maar ieder zijn meug.

quote:

En de aanwezigheid van een duivel met horentjes en bokkepootjes, tsja misschien bestaat-ie wel.

Zolang je maar niet probeert te suggereren dat ik je een dergelijk beeld voorspiegel.

quote:

Dat kan ik toch niet weten.
Nee hoor Pleun, je bent verexcuseerd. Niemand kan iets met zekerheid weten  B) . En dit geval lijkt me zelfs licht onwaarschijnlijk  :P .

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: juni 05, 2006, 08:26:17 pm »
Na dit duivelse intermezzo is het eigenlijk tijd voor een echte update. Overigens suggereer ik niks hoor. Maar niemand kan iets met zekerheid weten nee, daarom valt er ook weinig zinnigs te zeggen over het fenomeen 'duivel.' Dat gaat toch ons voorstellingsvermogen te boven. Wel vind ik het interessant hoe er door de eeuwen heen tegen de duivel is aangekeken, hoe deze rakker is afgebeeld in kunstwerken en zo.

http://home.att.net/~thft/hotstuff.gif

Goed, de update. Zaterdag was ik op weg naar mijn ouderlijke woonstede, toen ik een heuse bekende Nederlander tegen het lijf liep. Kees B., die 4 jaar onterecht in de bak heeft gezeten voor de moord op Nienke Kleiss. Even overwoog ik zijn handtekening te vragen, maar besloot toch zijn privacy te respecteren... Triest figuur, je kan een boek schrijven over de fouten die in die zaak zijn gemaakt. Maar dat doet Peter R. de Vries al geloof ik.

Gisteren was M. bij me op bezoek. Ik was van plan om relaxt een potje voetbal met 'm te gaan kijken, Nederland speelde tegen Australië. Maar dat relaxt kon ik wel vergeten, verschrikkelijk wat was hij weer druk. Dat is waarschijnlijk mede m'n eigen schuld, want ik gaf 'm chips, spekkies en koffie', en daar wordt hij dus hyper van. Zeker als-ie z'n energie niet kwijt kan. Maar gisteren werd ik dus echt knettergek van dat joch, hij zat de hele tijd met een balletje te gooien, zit met z'n fikken overal aan, is om de haverklap zoek omdat hij door het huis loopt te struinen en hij houdt geen moment z'n kop dicht. En er wat van zeggen heeft geen zin want 3 seconden later doet hij het weer. Toen we naar het station liepen om de trein naar Schiedam te pakken (ik had geen fiets), zat hij continu met z'n wiel te slippen en gek te doen. "Gewoon lopen! Dat is toch niet zo moeilijk?" riep ik in wanhoop uit. "Sorry" zei-ie, en gaf z'n fiets aan mij. Z'n ma was niet zo blij toen ze hoorde wat ik 'm allemaal had gegeven, volgende keer beter opletten Pleuntje. Enig besef van verantwoordelijkheid kan ook geen kwaad.
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2006, 10:24:38 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: juni 07, 2006, 11:43:38 am »
Iedere dag staat de krant weer vol met het leed van de wereld. Zo is gisteren door een reiger een klein konijntje opgegeten. Het beestje werd eerst bij een oor gepakt, toen vakkundig verdronken en in een hap naar binnen geschrokt door de reiger. Verschrikkelijk, mijn hart gaat uit naar de nabestaanden van het zwarte drommeltje. Op de website van onze kersverse pedopartij voor naastenliefde, vrijheid & dieren is een condoleanceregister geopend. Rust zacht kleine flappie.

Om eerlijk te zijn is het wereldleed niet iets waar ik me druk over maak. Dat zou ook niet zo zinvol zijn. Het leven is al ingewikkeld genoeg en dan ook nog eens het leed van de wereld op m'n schouders nemen...nee dat trek ik niet. Maar een simpel potje voetbal beroert me wel degelijk. Zondag zat ik mij hevig te ergeren voor de televisie, omdat Nederland verzuimde Australië te verslaan. "Das war Käse! So werder ihr NIE Weltmeister" kopte Bild Zeitung na de wedstrijd. Pfff laat die Duitsers zich lekker druk maken over hun eigen beroerde team. Nederland wordt geen wereldkampioen nee, maar ik ga de rest van m'n leven in een lederhosen lopen als Duitsland het wel wordt.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00079/ned_vs__ausklein_in__79675h.bmp

Gisteren beleefde ik een uitermate vermoeiende dag. Dat was m'n eigen schuld, ik was veel te laat naar bed gegaan. Het 'laat mij maar met rust-gevoel' heb ik dan, alleen kwam daar helemaal niets van terecht. Het zal wel door het lange pinksterweekend komen, maar ik werd continu gebeld. Als je dan ook nog eens tijdens een gesprek met een cliënt de hele tijd de deur open moet doen omdat je als enige op kantoor bent...je zou er gestressed van raken. 's Middags moest ik naar een bijeenkomst bij Sociale Zaken over het minimabeleid. Dat was erg nuttig en kwam me ook niet slecht uit, gezien de vermoeidheid.
Vanmiddag moet ik ook naar Leiden, verdorie. Ik heb weer een hoorzitting. Het is voor een Afrikaan die heeft verzuimd om op tijd huurbewijzen in te leveren bij Sociale Zaken. Toen ik 'm probeerde duidelijk te maken dat hij met een goed verhaal zal moeten komen om de zaak te winnen, begon hij een beetje wazig te brabbelen. Hij houdt zich volgens mij van de domme, maar snapt donders goed wat er aan de hand is. Ik heb weinig zin om voor zo'n lakse cliënt m'n vrije middag op te offeren eigenlijk, maar het hoort bij m'n functie.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2006, 12:10:56 pm door Pleun »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: juni 07, 2006, 11:51:32 am »

quote:

Pleun schreef op 07 juni 2006 om 11:43:
Pfff laat die Duitsers zich lekker druk maken over hun eigen beroerde team. Nederland wordt geen wereldkampioen nee, maar ik ga de rest van m'n leven in een lederhosen lopen als Duitsland het wel wordt.

Zijn de Duitsers dan niet de zittende wereldkampioen? Of zijn ze de Europese kampioen?
Ik zou anders maar een beetje uitkijken met dit soort opmerkingen!  :D
Bombus terrestris Reginae

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: juni 07, 2006, 12:10:29 pm »
Nee Brazilië is wereldkampioen. En de kans dat Duitsland wereldkampioen wordt lijkt me zo miniem dat ik geen lederhosen hoef te bestellen denk ik.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2006, 12:11:56 pm door Pleun »

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: juni 07, 2006, 12:13:25 pm »
Ik dacht niet ooit nog het Duitse team te zullen ondersteunen, maar het vooruitzicht van Pleun voor eeuwig in lederhosen is toch wel erg aantrekkelijk .... :X

another brick

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: juni 08, 2006, 12:28:55 pm »
Hé Pleun,
Zit jij soms als deskundige in de jury van deze wedstrijd?
en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. 1 Petr 2:5

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: juni 08, 2006, 01:41:25 pm »
Yeps  :*) Vanavond meer hierover, het is een onderwerp naar mijn hart dat mij vervult met inspiratie. Zeker na de cliëntes die ik vanmorgen op gesprek had.  :o

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: juni 09, 2006, 12:31:03 pm »
Gisteren was ik een beetje laat thuis uit het werk dus kon ik mijn inspiratie niet meer omzetten in een vlammend stukje. Voor ik van het mooie weer ga genieten doe ik nu alsnog een poging.

Toen ik gisteren een AD kocht en mijn blik op de voorpagina viel, werd mijn interesse meteen gewekt. De sportpagina's konden nog even wachten... Vanavond is er een Miss Marokko Nederland verkiezing in Amsterdam en wegens ziekte van een jurylid en mijn verdiensten voor de emancipatie van de Marokkaanse vrouw ben ik gevraagd om in de jury plaats te nemen. Deze taak beschouw ik als een grote eer en als connaisseur van Marokkaans vrouwelijk schoon ben ik natuurlijk de ideale deskundige. Wat is het nou dat hem zo fascineert aan geitenhoedsters uit het Rif-gebergte, zal de lezer misschien denken. Dat is een kwestie van smaak, maar is ook intellectueel te onderbouwen (tenminste, dat maak ik mezelf wijs). Marokkaanse meisjes hebben vaak fijne gezichtjes, grote donkere ogen en een prachtig mokkakleurtje. Qua verschijning vind ik hen vaak veel vrouwelijker dan Nederlandse meisjes. Een Marokkaans meisje zal je bijvoorbeeld niet snel zien lopen met cowboylaarzen, wat ik lelijk vind, maar in elegante schoentjes. Hmm, dit komt allemaal niet zo intellectueel over, ik geef het op. Oke, nog 1 poging dan. Ik voel ook een diepe innerlijke verwantschap met de Marokkaanse vrouw, een soort zielsverbondenheid. Kuch.

Een van de kandidates, met de mooie naam Yassmine, is gediskwalificeerd omdat ze door Panorama is gefotografeerd in bikini. Als jurylid sta ik achter dit oordeel, als mens vind ik het sneu. Maar vrouwen hoeven van mij sowieso niet in bikini te verschijnen, ik ben dan wel een liefhebber van de wonderen der natuur, een ordinaire vleeskeuring is aan mij niet besteed. Het is niet halal. Ik kan Yassmine trouwens verklappen dat ze mijn stem niet had gekregen, dat maakt nu toch niks meer uit. Sorry meid. En off the record kan ik vertellen dat de kandidates zeker niet de mooiste zijn wat Marokko te bieden heeft.

Zo had kwamen er gisteren 2 Marokkaanse zusjes op gesprek waarbij ik bepaald geen halal-gevoelens kreeg. Een van de zusjes was zo leuk, dat ik moeite moest doen om niet van slag te raken. Echt een schatje. Overigens waren ze in november ook al een keer geweest, toen heb ik er ook over geschreven geloof ik. Ze kwamen voor hun moeder. Die was vorig jaar gebeld door Tele 2 en had toen allemaal dingen besteld zonder te beseffen wat het allemaal inhield. Een maand terug was ze met een van de dochters op het spreekuur, ik belde toen met Tele 2 en schreef een brief om de boel op te zeggen. Nu hadden ze een nieuwe factuur ontvangen en ze snapten niet hoe dat kon. Gezien de datum op de factuur leek het me wel te kloppen, het was gewoon de rekening voor de laatste dagen van het abonnement. Maar ik belde toch met Tele 2 om het te controleren. Daarbij werd ik zo vaak doorverbonden naar een andere afdeling dat het wel Jiskefet leek, je zou er een prachtige parodie op kunnen maken.

Afdeling 1: "We kunnen de gegevens niet vinden. Heeft mevrouw een compleet pakket?"
Pleun: "Uh, dat weet ik niet, ze heeft telefonie en adsl."
Afdeling 1: "Ja, dat is een compleet pakket, ik zal u doorverbinden met die afdeling."
Afdeling 2: "We kunnen de gegevens niet vinden. Heeft u wel het klantnummer ingetoetst?
Pleun: "Ja."
Afdeling 2: "Wat gek. Welke kleur heeft het modem? Zwart of grijs?"
(Pleun draait zich om en vraagt "welke kleur heeft jullie modem?")
Zusje 1: "Zwart."
Pleun: "Zwart."
Afdeling 2: "Ow dan zal ik u even doorverbinden met de juiste afdeling. Dit is de afdeling voor adsl-light."
Afdeling 3: "We kunnen de gegevens niet vinden. Heeft het modem veel of weinig lampjes?"
(Pleun draait zich om en vraagt "heeft het modem veel of weinig lampjes?")
Zusje 1: "Er zitten drie lampjes op."
Pleun: "Er zitten drie lampjes op."
Afdeling 3: "Ow dat is een adsl-compleet-pakket, ik zal u even doorverbinden met de juiste afdeling."
Afdeling 4: "We kunnen de gegevens niet vinden, weet u zeker dat mevrouw E. een compleet pakket heeft?"
Pleun: "Eh nee, ze heeft telefonie en adsl. De telefonie is opgezegd, adsl moet blijven".
Äfdeling 4: "Hebt u even geduld, ik zal het voor u uitzoeken."
Afdeling 4: "Ik heb de gegevens gevonden. Mevrouw E. heeft geen compleet pakket, dat is adsl met digitale telefonie. Ze heeft adsl en telefonie los van elkaar besteld. De telefonie is inderdaad opgezegd, adsl loopt nog gewoon door."
Pleun: "Bedankt voor de informatie."

Schrik niet, het bovenstaande is slechts een samenvatting van het gesprek. In werkelijkheid werd ik nog veel vaker doorverbonden. Bij elkaar was ik precies een half uur bezig. Als je in de wacht staat krijg je vaak een stompzinnig muziekje te horen en ik kan je vertellen dat het liedje van Abba mijn oordeel over Tele 2 niet milder maakte. In de tussentijd vermaakte ik me trouwens wel door met de meisjes te babbelen en grapjes te maken. Het bleek dat ze allebei dezelfde opleiding deden als Y. heeft gedaan, SPW kinderopvang. Bij het weggaan bedankten ze me voor de moeite (het probleem is opgelost jeuj!), ik geloof dat ze me wel mogen. Zulke cliëntes heb ik af en toe nodig, het helpt me om de minder leuke cliënten te kunnen verteren. Zo kwam er gisteravond een meneer op het spreekuur waarbij haar uit z'n oren groeide. Dat was wat minder apetijtelijk.

Het was gisteren sowieso een interessante dag. En wederom erg druk. De Iraanse vrouw die in de opvang zit kwam weer langs. Ze had een afwijzing gekregen voor WW. Ja dat is logisch als je niet beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt. Verder kwam er nog een aardige dame op gesprek die uit de WAO is geknikkerd. Dat zijn vaak trieste zaken. Die mensen zijn er fysiek nog even beroerd aan toe als voorheen, maar door de strengere regels worden ze opeens, na eerst 80-100% arbeidsongeschiktheid, volledig in staat geacht om te werken. Heel vreemd. Ik verwijs deze cliënten altijd naar een advocaat die ik nog ken via het Loket, hele aardige kerel. Hij is een WAO-specialist, ik brand mijn vingers niet aan dit soort ingewikkelde zaken.

's Avonds had ik verder nog een aardige Antilliaanse dame met wie ik een beetje geduldig moest zijn vanwege haar hardhorendheid en een jeugdig getrouwd stel die problemen hebben met Sociale Zaken. Zowel de Antilliaanse als het stel beklaagden zich over dezelfde bijstandsconsulent, dat is wel toevallig. Daar ga ik volgende week eens mee bellen, benieuwd wat er allemaal aan de knikker is.
Met m'n ene collega (de andere is met vakantie) gebruikte ik het diner op een terras van het restaurant waar we altijd eten. Een biertje erbij, lekker weertje... ik zat behoorlijk op mijn praatstoel, dat gebeurt niet zo heel vaak. Zo ging het o.a. over Mozart, filosofen en Wittgenstein. "Ik ben blij dat ik niet geniaal ben" zei ik. "Dat lijkt me echt een ramp." Ik bedacht ter plekke trouwens een woordspeling op de Da Vinci Code-hype. De horde mensen die daar achteraan loopt is de Da Vinci Kudde. Behoorlijk geniaal gevonden, al zeg ik het zelf.

Woensdag had ik niet afgesproken met Y., ze zit niet zo heel goed in haar vel. Ook vandaag zien we elkaar niet. Het gaat allemaal niet zo lekker. Daar zit ik wel mee, daarom gebruik ik m'n speelplaats maar om me even af te reageren. "Je begrijpt me niet" smste ze. Tuurlijk begrijp ik haar wel, maar je moet wel communiceren meisje. Ach ja, het komt wel goed. En ik ga even zo goed van het mooie weer genieten vandaag. En vanavond natuurlijk jureren. Ik heb er zin in.

Woensdagavond kwam Pulpeet me gezelschap houden. Ik had hem beloofd dat ik weer een goede film had: Jarhead, van Sam Mendes (American Beauty). Deze gaat over de eerste Golfoorlog, maar een echte oorlogsfilm is het niet. De ervaringen die marinier Swofford in een boek heeft neergepend (of zijn ghostwriter want ik moet de eerste marinier nog tegenkomen die überhaupt kan spellen) vormden de basis voor de film. 'Jarhead' is slang voor marinier en betekent zoiets als bloempot. Het staat voor het kapsel van de marinier en de overwegend lege inhoud van hun hoofden. Wat de film sterk maakt is dat hij mijns inziens (hoewel ik nooit in het leger heb gezeten) een realistisch beeld geeft van het soldatenbestaan. Vooral de eindeloze verveling is goed in beeld gebracht, de gesprekken van de mannen over vrouwen, de angst dat hun vrouwen thuis vreemdgaan, de soldatengrappen, de spanning en het ongeduld over wanneer de actie nu eindelijk eens begint... Hoofdpersoon Swofford (Jake Gyllenhaal) is een sluipschutter en wanneer na een half jaar eindeloos wachten in de hitte van de woestijn eindelijk de oorlog losbarst, is deze net zo snel weer voorbij. Zonder dat hij een schot heeft gelost.

Ik herinner me de eerste Golfoorlog nog goed, door de intercom van school klonken de nieuwsberichten over de Amerikaanse invasie. De Irakezen werden verpletterend verslagen, met name de eindeloze stoet platgebombardeerde voertuigen op de Highway of Death heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten. Via deze weg probeerden de Irakezen van Koeweit te vluchten naar Irak, met alle soorten voertuigen die ze maar konden roven. Het eindigde in een massaslachting. De Highway of Death komt ook terug in Jarhead, net als de brandende oliebronnen die door de Irakezen in de fik waren gestoken. Maar voor de actie hoef je Jarhead dus niet te zien, dat is duidelijk.

http://www.totalfilm.com/__data/assets/thumbnail/361343/jarheadposter-390.jpg
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2006, 07:05:32 pm door Pleun »

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: juni 09, 2006, 03:56:24 pm »

quote:

Pleun schreef op 09 juni 2006 om 12:31:
Ik herinner me de eerste Golfoorlog nog goed, door de intercom van school klonken de nieuwsberichten over de Amerikaanse invasie.
ik ben blij dat ze bij ons op school de intercom voor boeiender zaken gebruiken... :+
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: juni 09, 2006, 07:16:34 pm »
Als Amerika ten strijde trekt moet iedereen dat weten SB, ook scholiertjes. En de intercom is verder maar goed voor 1 mededeling: BRAAAAANDDD!  :+

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: juni 09, 2006, 08:06:47 pm »

quote:

Pleun schreef op 09 juni 2006 om 19:16:
Als Amerika ten strijde trekt moet iedereen dat weten SB, ook scholiertjes. En de intercom is verder maar goed voor 1 mededeling: BRAAAAANDDD!  :+

whaha, daarvoor hebben we tegenwoordig een krant... En tv, en internet en wie weet wat voor media om dat te ontdekken. Maar niet de intercom van school. Die gebruiken ze bij ons altijd om al dan niet stoute mensen te verzoeken zich te melden. Vroeger was het zowat elke pauze prijs: dan werd een hele lijst waarschijnlijke spijbelaars verzocht zich te melden, opdat zij een verklaring voor hun afwezigheid konden geven.
En een paar jaar geleden is de intercom gebruikt om even stil te staan bij de aanslagen op het WTC en twee minuten stilte aan te kondigen. Maar dat was wel het meest opzienbarende geloof ik.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: juni 10, 2006, 10:58:59 am »
Nog maar net ontwaakt en met een mok dampende verse koffie in mijn hand, werd ik gebeld door iemand waar je niet op zit te wachten op de zaterdagochtend: een mannetje dat iets wil verkopen.

"Een hele goede morgen! U spreekt met Elsevier. Bel ik gelegen?"
Pleun (liegt): "Ja hoor"
Mannetje van Elsevier: "Oke, heb ik het genoegen met de heer Pleun te spreken?"
Pleun: "Ja dat ben ik"
Mannetje van Elsevier: "Oke, omdat u in het verleden een proefabonnement hebt gehad op Elsevier heb ik een leuke zomeraanbieding voor u: 20 nummers voor de prijs van € 1 per stuk. Het stopt geheel automatisch. Dat is toch een leuke aanbieding dacht ik zo."
Pleun: "Hmm, doe toch maar niet."
Mannetje van Elsevier: "Waarom niet?"
Pleun: "Ik vind het geen leuk blad."
Mannetje van Elsevier: "En als ik u nu vertel dat er een leuke WK-special bij zit? Klinkt goed toch?"
Pleun: "Ja, maar ik vind het geen leuk blad."
Mannetje van Elsevier (verbaasd): "U vindt het geen leuk blad?
Pleun: "Nee, ik vind er niks aan."
Mannetje van de Elsevier: "Oke, dan wens ik u nog een hele prettige dag."
Pleun: "Oke, jij ook."

Pfff mij een beetje proberen te lokken met een WK-special. Tegenwoordig zit overal een WK-special bij, je zou er een week lang je kont mee kunnen afvegen. Bovendien heb ik ook al het Veronica Magazine, dus wat moet ik dan met de Elsevier?

Nog een plaatje van de Highway of Death, voor de liefhebbers. Ik herinner me een foto van een uitgebrande truck waar de verkoolde resten van een Irakees uit hingen. Ik heb sindsdien geen trek meer gehad in barbecue.

http://www.digitaljournalist.org/issue0212/images/turnley/4.jpg
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2006, 01:18:39 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: juni 10, 2006, 01:01:39 pm »
Het is een veel te mooie dag om binnen als een sociaal gehandicapte achter je pc te zitten, maar ik heb de laatste tijd weer zin om te schrijven, kan er ook niks aan doen.

Gisteravond ik dan eindelijk die Fussballweltmeisterschaft begonnen. Ik heb er weinig van meegekregen omdat ik in Amsterdam bij de Miss Marokko Nederland-verkiezing aan het jureren was. Dat was een mooie ervaring, ik keek mijn ogen uit. Omdat de mooiste ehh de beste behoort te winnen, ging mijn stem na lang wikken en wegen naar Latifa, vanwege haar intelligentie en omdat ze een fel tegenstander is van de zeehondenjacht. Wie van zeehondjes houdt is een goed mens. Verder wil ik nog even de groetjes doen aan Nadia, Fatima, Hanan, Hind en Bouchra. Het was gezellig dames, we spreken snel weer af.

Het is duidelijk dat ik me zonder Y. ook wel weet te vermaken. Je moet ook niet afhankelijk zijn van 1 persoon om het naar je zin te hebben. Gistermiddag pakte ik de trein naar Rotterdam, kocht een krant en sloeg op een terras bij het Schouwburgplein een aantal biertjes achterover. Het AD maakte op de voorpagina melding van het feit dat arbo-diensten tijdens het WK strenger gaan controleren of werknemers wel echt ziek zijn. Ik zal me niet ziek hoeven melden denk ik, en anders verzin ik er wel wat op. Nederland - Mexico heb ik al moeten missen trouwens, omdat ik avondspreekuur had. Dat kwam keihard aan.

Vier jaar geleden was het WK in Japen & Zuid-Korea en werden veel wedstrijden in de ochtend en in de middag gespeeld (Nederlandse tijd). Bij mijn toenmalige werkgever Schieland liep m'n contract af op 30 juni en het zou niet verlengd worden. Omdat ik er toch al geen zin meer in had, heb ik toen een maand eerder ontslag genomen. Waardoor ik heerlijk alle wedstrijden kon zien, wat een luizenleven. Het enige nadeel was wel dat ik geen WW kreeg, omdat ik zelf ontslag had genomen. Achteraf heb ik nog weleens gedacht of dit nou wel zo'n slimme actie van me was, maar het WK 2002 pakt niemand meer van me af, jeuj! Het was ook een leuk toernooi, met veel verrassingen. Omdat Nederland niet meedeed (autsj) kon je er ontspannen naar kijken. Dat is nu anders. Naar wedstrijden van Oranje kijken is geen ontspannen bezigheid, en de kans dat het al na de 1e ronde voorbij is, is niet denkbeeldig. Youri Mulder verwoordde het bij Studio Sport op een treffende manier: "Er is nu druk voelbaar en je hebt toch altijd de angst dat je eindigt als Pool." Wat sloeg op de nederlaag van Polen tegen het onbeduidende Ecuador, eerder op de avond.

http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d1161.gif

In NRC Next stond woensdag een aardige poging om de Oranje-gekte te analyseren. Bij elk groot toernooi wordt het weer een beetje gekker, en lopen mensen er debieler bij. De correspondent van een Duitse kwaliteitskrant vraagt zich af waarom in Nederland bij voetbal alle zekeringen doorslaan. "De laatste jaren kunnen jullie zo luid en smakeloos zijn. Die gekte moet heel diep in jullie genen zitten, anders kan ik het niet verklaren. Misschien waren de Batavieren ook wel zo primitief. Het is zeker niet jullie mooiste kant." Hier ben ik het volledig mee eens. Maarten van Rossem heeft het over "tribale instincten. We staan bekend als een verstandig, afstandelijk volk. Toch steken waanzin en nationale sentimenten soms verrassend snel de kop op. Bij Fortuyn zag je het. En nu bij het voetbal. Dat identificeren met een randdebielenniveau heeft te maken met onzekerheid." Dit sluit aan bij wat een hoogleraar geschiedenis, media en cultuur zegt: "De samenleving begon in de jaren '80 te anonimiseren en te fragmenteren. De Oranje-euforie vormt de compensatie voor het wegvallen van gemeenschappelijke waarden." Dit kan heel goed kloppen denk ik. Als ik al die oranjedebielen zie voel ik daar weinig gemeenschappelijks mee. Volgens een man van middelbare leeftijd  die al sinds 1994 als een indiaan verkleed de wedstrijden bijwoont zijn de Oranje-supporters het leukst. Tsja, 'leuk' is een subjectief begrip zullen we maar zeggen.

In heel het land zijn straten in het oranje gestoken. In Gouda hielp de gemeente een handje door 'oranje straatversierpakketten' ter waarde van € 200 uit te delen. De pakketten, bedoeld om de verbroedering een handje te helpen, waren snel op. Mag ik even een kotszakje...
En de Dierenbescherming is ongerust. Want wat gebeurt er na het WK met de goudvissen en de oranje kanaries die nu in een opwelling worden gekocht? Nou, dat is toch niet zo moeilijk? Vogels kunnen vliegen en een goudvis spoel je door de plee. Morgen speelt Nederland om 15.00 tegen Servië Montenegro. Eindelijk voetbal.

http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d1158.gif

Het beviel me prima op het terras, er viel genoeg te zien en mijn hoofd zat vol met kabbelende gedachten. Gezien de warmte leek het me niet verstandig om de hele middag te gaan zitten hijsen, dus ging ik maar een stukje lopen. Naar de Mediamarkt, waar ik geen leuke film kon vinden. Dan maar naar Donner, boekjes hebben ook mijn interesse. Ik lees nu verschillende boeken door elkaar (o.a. De Slinger van Foucault) en daar ben ik nog wel even zoet mee, maar toch kon ik mij bij de tafel met voetbalboeken bijna niet beheersen. Ik had er echter pas 2 gekocht, dus nu even niet. Wel kocht ik Statusangst, van de Engelse filosoof Alain de Botton. Hij schrijft op een eigentijdse, humoristische manier over dingen. Een jaar of 2 geleden zag ik hem een keer op het cultureel verantwoorde Nederland 3. Dat was naar aanleiding van het verschijnen van Statusangst geloof ik. Het gaat over de sterke behoefte die mensen hebben aan waardering, aan erkenning door de maatschappij. Mensen zijn gevoelig voor de mening van anderen, behalve wanneer je een hardcore autist bent denk ik. Een boeiend onderwerp.

In Statusangst onderzoekt Alain de Botton een verschijnsel waarmee iedereen in de westerse wereld op de een of andere manier te maken krijgt. Een gebrek aan waardering van onze medemens, al te hooggespannen verwachtingen van wat het leven ons te bieden heeft, een te grote afhankelijkheid van de mening van anderen: het zijn allemaal factoren die ons het gevoel kunnen geven tekort te schieten. In een samenleving waarin onze waarde wordt afgemeten aan onze materiële wapenfeiten en ons maatschappelijk aanzien, zijn we ons pijnlijk bewust van de noodzaak om te slagen en te presteren. Statusangst is de prijs die we betalen voor de erkenning van dit voor iedereen zichtbare verschil tussen een succesvol en een onsuccesvol leven.

http://www.internetboekhandel.nl/base/39/images/9046702839.jpg

En toen had ik weer trek in een biertje en zocht een nieuw terras op. Bij Melief aan de Oude Binnenweg dit keer, een aangenaam stekkie. Maar na 1 pilsje hield ik het toch maar voor gezien, ik had verplichtingen in Amsterdam.
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2006, 05:30:13 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: juni 10, 2006, 05:40:35 pm »
And te winner is...Nabeila  :9

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00080/miss_marokko_nl_1_80335a.jpg

Leetje

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: juni 10, 2006, 09:13:37 pm »

quote:

Pleun schreef op 10 juni 2006 om 13:01:
Verder wil ik nog even de groetjes doen aan ..., Hind ...
Is dat Hind van Idols?
http://www.enterprise103.com/hind_08.jpg

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: juni 11, 2006, 09:54:02 am »
Nee, het is niet de Hind van Idols Leetje. Gisteren werd ik gebeld door een lezer die vroeg: "Pleun, ik moet ff wat vragen, ben je nou ECHT naar die miss verkiezing geweest?" Waarop ik in lachten uitbarstte. Nee, ik ben niet geweest en in de jury zat ik al helemaal niet. Het verhaaltje was geheel en al uit mijn duim gezogen. Fabuleren is soms als een zalfje om het saaie leven dragelijker te maken, zullen we maar zeggen. Overigens had ik graag in die jury gezeten, dat zeker.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: juni 11, 2006, 01:42:07 pm »
Tiësto op de Maas

Gisteravond ben ik in Rotterdam wezen kijken naar een optreden van DJ Tiësto op de Maas. Het was in het kader van de Volvo Ocean Race. De deelnemers waren gisteren gearriveerd en lagen keurig op een rij in de Veerhaven. De ABN Amro II, de Pirates of the Caribbean, de Brunel Surgery...De zeiljachten trokken veel bekijks. Er was niemand die met me meewilde, dus ging ik maar alleen. Zo'n show is mooi om gezien te hebben, het was het eerste concert op de Maas sinds de Griekse synthesizer-magiër Vangelis in 1991 een optreden verzorgde. En daar was ik niet bij.

Bij de Veerhaven vond ik een perfect plaatsje, op de 1e rang precies onder een box. Langzaam zakte de zon weg achter de gebouwen en kwam de volle maan op. Op het water lagen tientallen boten en bootjes. Politieboten, brandweerboten, pleziervaartuigen, rondvaartboten, watertaxi's en bootjes van de reddingsbrigade. Rond 22.15 werd een ponton zichtbaar met daarop een nagebouwde zeilboot. De ponton werd voortgetrokken door een sleepboot en gemanouvreerd tot bij de Erasmusbrug, terwijl de beats langzaam aanzwelden.

Verschillende gebouwen werden voor de show gebruikt, waaronder het KPN gebouw waarop filmbeelden werden geprojecteerd. Van de Volvo Ocean Race en Tiësto. Ook de Erasmusbrug en de toren van het Havenbedrijf maakten onderdeel uit van de licht- en lasershow. Het was een spectaculair en strak geregisseerd geheel. Het optreden duurde ongeveer 1,5 uur en dat was precies lang genoeg. Trance klinkt heel relaxt en heeft bijna iets spiritueels,  maar is tegelijkertijd een beetje zielloos. Op den duur gaat het vervelen.

Volgens de nieuwsberichten waren er gisteren zo'n 150.000 mensen langs het water verzameld om Tiësto te zien optreden. Ik heb ze niet geteld. Het was wel heel druk, maar ik vraag me af hoe iemand aan zo'n getal komt. Daar komt een dikke duim bij aan te pas denk ik. Anyway, ik heb zeker geen spijt dat ik ben geweest. De temperatuur was aangenaam en in Rotterdam rondlopen is nooit een straf. Ik hou van die stad.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00080/tiesto_ocean_5_80394a.jpg
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2006, 07:04:12 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: juni 11, 2006, 07:09:57 pm »
Ik ben een tevreden man. Op een raar tijdstip op een snikhete dag naar een voetbalwedstrijd kijken is niet m'n hobby, maar het was druk en gezellig in huize Pleun. M'n broertje was duidelijk de jongste van het stel, hij had zich in een leeuwenhose gehesen (met staart) en joeg de buren de stuipen op het lijf met een stadiontoeter. "M'n staart zit niet lekker" zei-ie op een gegeven moment, waarna ik hard moest lachen. Waarom weet ik eigenlijk niet.

Het resultaat stemt tot het opentrekken van een extra pilsje. Oranje speelde zeker niet slecht. Degelijk, net als in de kwalificatiereeks. Om iets te forceren zijn we wel erg afhankelijk van de bevliegingen van Arjen Robben, maar dat was bekend.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41752000/jpg/_41752128_robbengoal416.jpg

Sacerdos

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: juni 12, 2006, 10:11:12 am »
De speelplaats van Pleun is er wel op vooruit gegaan,zou het een echt  oprecht mens  zijn ,moet haast wel al zijn die schaars.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: juni 12, 2006, 08:52:36 pm »
Ik ben oprecht ja, alles wat ik schrijf is waar. Behalve dat wat ik heb verzonnen.

Na een onzalige nachtrust (het was veel te warm) had ik weer weinig zin om te gaan werken. Het is niet altijd even leuk om op maandagochtend meteen 5 spreekuren te hebben. Of 6, zoals vandaag. Het ging gelukkig vrij vlot allemaal. Veel Marokkanen weer, waaronder een paar oude bekenden. Het is me soms een raadsel dat die lelijke mannen van die mooie dochters kunnen voortbrengen. Maar oei, ik ga weer in de fout. Na een gesprek met mijn thuishulp had ik mij voorgenomen om met meer respect over mijn cliënten te schrijven. Hoe ik schrijf is ook niet hoe ik in het echt ben, dan neem ik mensen zoals ze zijn. Maar ik vind het nu eenmaal leuk om over ze te schrijven.

Het was erg warm op m'n kamer, dat is niet bevorderlijk voor de activiteit van je hersencellen. Wel van je hormonen, maar die houden zich koest als ik alleen op m'n kamer zit zonder aantrekkelijke Marokkaanse cliëntes. De commentaren op de wedstrijd Nederland - Servië gelezen. Voor negativiteit is geen reden vind ik. Nederland is niet in de problemen gekomen en heeft gewonnen, dat het spel beter kan is niet erg. Ik knijp m'n handjes dicht met iedere overwinning van dit elftal. Erg veel wedstrijden heb ik verder niet gezien, alleen losse flarden. Voor Mexico - Iran of Portugal - Angola kan ik ook niet warmlopen. Het is al warm genoeg.

In m'n pauze kocht ik een Ice Tea bij McDonalds en een telefoonkaart bij de Primafoonwinkel. Die van Hi kan je tegenwoordig alleen nog maar daar kopen, heeel irritant. 's Middags kwamen er nog 2 cliënten op gesprek. Een van de Turkse dames was er met haar zoon. Ze is aardig maar heeft wel iets dwingends. "Je kan misschien dit, je kan misschien dat...", ze probeert verdorie m'n halve agenda in te vullen. Maar zo zijn we niet getrouwd, alles op z'n tijd hoor.

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: juni 13, 2006, 07:32:05 am »

quote:

Pleun schreef op 10 juni 2006 om 13:01:
Ik heb er weinig van meegekregen omdat ik in Amsterdam bij de Miss Marokko Nederland-verkiezing aan het jureren was. Dat was een mooie ervaring, ik keek mijn ogen uit. Omdat de mooiste ehh de beste behoort te winnen, ging mijn stem na lang wikken en wegen naar Latifa, vanwege haar intelligentie en omdat ze een fel tegenstander is van de zeehondenjacht. Wie van zeehondjes houdt is een goed mens. Verder wil ik nog even de groetjes doen aan Nadia, Fatima, Hanan, Hind en Bouchra. Het was gezellig dames, we spreken snel weer af.

Gisteren stond er nog een mooie foto van de dames in de NRC Next. Het waren inderdaad mooie dames, of je nu wel of niet in de jury zit.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: juni 13, 2006, 08:02:00 am »

quote:

Pleun schreef op 12 juni 2006 om 20:52:
Het is me soms een raadsel dat die lelijke mannen van die mooie dochters kunnen voortbrengen.

Misschien dat je onbewustzijn de papa's van die schone dames automatisch als concurrentie voor de aandacht van de dames ziet, of als de tegenstander waarop de dames bevochten dienen te worden?

En, het is vrij natuurlijk om een tegenstander of concurrent negatief af te schilderen  B)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: juni 13, 2006, 11:29:57 am »

quote:

izzewizze schreef op 13 juni 2006 om 07:32:
[...]

Gisteren stond er nog een mooie foto van de dames in de NRC Next. Het waren inderdaad mooie dames, of je nu wel of niet in de jury zit.

Hmm die moet ik maar eens pikken van m'n broertje. Ik mag nooit z'n krant lezen dus dan maar op de criminele manier.

quote:

Liudger schreef op 13 juni 2006 om 08:02:
[...]

Misschien dat je onbewustzijn de papa's van die schone dames automatisch als concurrentie voor de aandacht van de dames ziet, of als de tegenstander waarop de dames bevochten dienen te worden?

En, het is vrij natuurlijk om een tegenstander of concurrent negatief af te schilderen  B)
Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben al heb je die klanten van me nog nooit gezien. Ik vraag me af hoe jij erover zou denken als je om de haverklap een brabbelende Marokkaan met een verweerde kop en rotte tanden voor je neus hebt zitten.  :+
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2006, 11:30:15 am door Pleun »

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: juni 14, 2006, 12:07:17 am »

quote:

Pleun schreef op 13 juni 2006 om 11:29:
Ik vraag me af hoe jij erover zou denken als je om de haverklap een brabbelende Marokkaan met een verweerde kop en rotte tanden voor je neus hebt zitten.  :+
Ik zou mogelijk denken : hoog tijd dat dochters dezer een aantrekkelijker smoel tegenover zich krijgen  :P

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: juni 14, 2006, 12:15:19 am »

quote:

Hind is een leuke en goede  zangeres, zolang ze maar iets Marokkaans of meditteraans zingt en niet van die dooie RMB, daar is ze niet zo goed in.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: juni 14, 2006, 04:07:41 pm »
Gisteren was het weer tropisch in m'n kamer. Maar opeens zag ik in de hoek een ventilator staan. Nou ja, een klant maakte me erop attent. Dat ding was me niet eerder opgevallen... Hij kwam uitstekend van pas moet ik zeggen.

De dag werd grotendeels gevuld door cliënten die op gesprek kwamen. Een meisje dat ik help door schuldeisers te bellen en aan te schrijven kwam met haar vriend, die ook een hele waslijst aan brieven en aanmaningen bij zich had. Hij had al maanden z’n post niet opengemaakt. Dat komt me niet onbekend voor…Nadat ik het lijstje van het meisje had afgewerkt en ik me suf had gebeld met deurwaarders en andere instanties, kwam de lijst van haar vriend aan de beurt. Het ging allemaal prima, ik heb veel voor ze kunnen regelen. Bij elkaar was ik 2,5 uur bezig, dat was wel een beetje vermoeiend. Het meisje zei dat ze vaak afspraken met hulpverleners niet nakomt. Die ervaring heb ik ook, in het begin kwam ze een paar keer niet opdagen. Een dame met een gebruiksaanwijzing. Maar over mij is ze kennelijk wel tevreden. “Ik mag jou wel, ik leer een hoop van je.” Dat vond ik wel leuk, al vind ik het zelf niet bijzonder wat ik allemaal doe. Het wrangkomische is dat ik er privé vaak een zootje van maak (mijn thuishulp kan er over meepraten), maar anderen vaak heel goed kan helpen.

In de ochtend kwam er nog een niet geplande cliënte op gesprek. Die had ik vorige week verwezen naar het inloopspreekuur van maandag, maar ze was voor niks gekomen omdat het vol zat. De secretaresse heeft haar toen maar een dag later laten komen. Marokkaanse vrouw met een schattig kindje van 3 maanden (hmm ik lijk wel een vrouw). ’s Middags kwam er nog een derde cliënt die mij enigszins vermoeide. De dame die ik eerder ietwat respectloos omschreef als zuurstokje. Maar ik kan er niks aan doen, daar doet ze me gewoon aan denken. Met haar was ik ook een uur bezig, er was een probleem met een belastingaanslag. Als ik de Belastingdienst bel, vragen ze vaak of de cliënt bij het gesprek aanwezig is. Soms is dat het geval, maar vaak ook niet. De betreffende medewerker mag en / of wil dan vaak geen informatie geven. Dat is misschien wel begrijpelijk uit privacy-overwegingen, maar ik word er doodmoe van. Maar ik geef het nooit op en bel dan gewoon nog een keer, je krijgt dan een andere medewerker aan de lijn. Ik ga net zo lang door tot ik de informatie heb die ik wil hebben. Dan doe ik zo poeslief mogelijk als ik maar kan. Dat werkt heel vaak.

Toen ik rond een uur of half 6 naar het station liep, kon ik de verleiding niet weerstaan en kocht bij een supermarkt een blikje Heineken, sponsor van het Nederlands elftal. Eigenlijk moet dat merk geboycot worden vanwege hun kinderachtige actie laatst. Mensen die in een leeuwenhose naar de Kuip kwamen voor Nederland – Kameroen en Nederland – Australië moesten het kledingstuk uittrekken, omdat er Bavaria op stond. Talloze mensen hebben deze wedstrijden dus in hun onderbroek moeten bijwonen, bedankt Heineken.
Desalniettemin niettegenstaande bracht het biertje mij, gezeten op een bankje op het stationsplein, in een aangenaam relaxte stemming. En er valt op een zomerse dag veel te genieten, zeker in Leiden.

’s Avonds kwam vriend R. op bezoek, samen met m’n moeder. Ze doen mee aan de avondvierdaagse, wat ik met dit weer een topprestatie vind. Ik hou ook van lopen maar de avondvierdaagse gaat me net iets te langzaam, dan ren ik liever een kilometertje of 10 in het park.

Overigens heb ik gisteren de foto gezien van de Miss Marokko-verkiezing waar Izzewizze het over had. M’n mond viel open van verbazing en m’n ogen werden als schoteltjes. Unbelievable...

karlos

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: juni 15, 2006, 02:32:09 pm »

quote:

Mensen die in een leeuwenhose naar de Kuip kwamen voor Nederland – Kameroen en Nederland – Australië moesten het kledingstuk uittrekken, omdat er Bavaria op stond. Talloze mensen hebben deze wedstrijden dus in hun onderbroek moeten bijwonen, bedankt Heineken.
Ik zou het niet aanraden om alleen zo'n leeuwenhose aan te doen, tis wel een erg dun broekje hoor... Overigens kwam men halverwege het binnenlaten van de supporters erachter dat het een beetje nutteloos was en begonnen ze daarna ineens weer die Leeuwenhose's uit te delen. Zodoende ligt er achter mij op mn kast ook nog 1tje:)
Nein!

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: juni 15, 2006, 04:00:18 pm »

quote:

Pleun schreef op 14 juni 2006 om 16:07:
Gisteren was het weer tropisch in m'n kamer. Maar opeens zag ik in de hoek een ventilator staan. Nou ja, een klant maakte me erop attent. Dat ding was me niet eerder opgevallen... Hij kwam uitstekend van pas moet ik zeggen.

De dag werd grotendeels gevuld door cliënten die op gesprek kwamen. Een meisje dat ik help door schuldeisers te bellen en aan te schrijven kwam met haar vriend, die ook een hele waslijst aan brieven en aanmaningen bij zich had. Hij had al maanden z’n post niet opengemaakt. Dat komt me niet onbekend voor…Nadat ik het lijstje van het meisje had afgewerkt en ik me suf had gebeld met deurwaarders en andere instanties, kwam de lijst van haar vriend aan de beurt. Het ging allemaal prima, ik heb veel voor ze kunnen regelen. Bij elkaar was ik 2,5 uur bezig, dat was wel een beetje vermoeiend. Het meisje zei dat ze vaak afspraken met hulpverleners niet nakomt. Die ervaring heb ik ook, in het begin kwam ze een paar keer niet opdagen. Een dame met een gebruiksaanwijzing. Maar over mij is ze kennelijk wel tevreden. “Ik mag jou wel, ik leer een hoop van je.” Dat vond ik wel leuk, al vind ik het zelf niet bijzonder wat ik allemaal doe. Het wrangkomische is dat ik er privé vaak een zootje van maak (mijn thuishulp kan er over meepraten), maar anderen vaak heel goed kan helpen.
Ik ben ook wel gek mijn eigen zaakjes te regelen zeg. Waar betaal ik belasting voor? Ik laat gewoon de boel versukkelen en kom eens per drie maanden even bij jou langs met een waszak vol post  d:)b  :+

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: juni 15, 2006, 05:03:52 pm »
Ja je moet gewoon net doen of je een arme sukkel bent die flink in de war is, dan help ik je wel.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: juni 15, 2006, 05:21:59 pm »

quote:

Pleun schreef op 15 juni 2006 om 17:03:
Ja je moet gewoon net doen of je een arme sukkel bent die flink in de war is, dan help ik je wel.
Eerste stap voor een Christen is te beseffen dat hij of zij een arme sukkel is die flink in de war is  O-) .  Dus daar scoor ik wel  :)

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: juni 15, 2006, 06:50:09 pm »
http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/ddd.gif

quote:

Liudger schreef op 15 juni 2006 om 17:21:
Eerste stap voor een Christen is te beseffen dat hij of zij een arme sukkel is die flink in de war is  O-) .  Dus daar scoor ik wel  :)
http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/darkX_aaioverdebol.gif
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: juni 16, 2006, 04:46:32 pm »
Terwijl de Argentijnen zojuist een werelddoelpunt scoorden tegen Servië en er nu onterecht een goal van Crespo wordt afgekeurd (gunstig voor Oranje deze gang van zaken), ben ik weer achter m'n pc gekropen. Om 18.00 begint Nederland - Ivoorkust, ik begin al iets van vlindertjes te voelen in m'n buik. Wow, 3-0 voor Argentinië...ongelofelijk. We hebben mazzel dat de Argentijnen de laatste wedstrijd waarschijnlijk niet hoeven te winnen. Laten we hopen dat het weer een mooie Oranje-avond wordt en het toernooi nog een tijdje mag duren, want dit zijn toch wel leuke weken, waarin de de dagen behalve door de zon worden overgoten door een vleugje Oranje-spanning.

In de supermarkt heb ik mij alvast goed voorbereid, door bier, chips, frisdrank, een Voetbal International en een Panorama in te slaan. Ik lijk wel een echte man... En die Panorama is eenmalig, ik vind dat een bedroevend blad dat slechts de onderbuik prikkelt. Maar er staat een fotoreportage in van een Iraanse schoonheid die 2e is geworden met een of ander fitnesskampioenschap, Mercedes Khani. Meer hoef ik niet te zeggen. Ter compensatie kocht ik ook een Volkskrant, want mijn intellect moet ook geprikkeld worden. Y. is weer aan het werken vandaag, die heb ik al een tijdje niet meer gezien. Dat is wel jammer, maar ik heb over aandacht niet te klagen. Van een leuke Marokkaanse bijvoorbeeld. Ik weet niet of ik wel zo goed bezig ben, maar ja.

Gisteren ging het best lekker op het werk, hoewel ik meer had willen doen. 's Middags kwamen de twee Turkse dames langs, dit keer met de zoon die een half jaar in Duitsland vast heeft gezeten. Onlangs is hij vrij gekomen. Het was hem niet in de koude kleren gaan zitten, maar het was nog steeds de Turk die hij al was toen hij in november met z'n moeder kwam: een beetje vervelend dominant, weet niet hoe ik het moet omschrijven. Zo zijn die lui wel vaker. Hij had een vraag over z'n openstaande taakstraf en z'n moeder had ook weer een nieuw probleem: ze heeft nog een zoontje en die moet voor de kinderrechter verschijnen wegens bedreiging en mishandeling. Het gevoel bekroop me dat de moeder haar zoons niet helemaal in de hand heeft... En haar schoonzus heeft een probleem met de IND. Verblijfsvergunning aangevraagd voor haar jongste zoon, maar een paar dagen te laat... Hopelijk lukt het me om dat recht te breien. Ze bedankten me weer eens dat ik hen altijd zo goed help. "Geen dank, tot de volgende keer" zei ik.

Oei, 6-0 voor Argentinië...  8)7
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2006, 10:59:26 pm door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: juni 16, 2006, 08:55:48 pm »
Ik heb het "geluk" om de pornorama op werk te mogen lezen, nou ja lezen is ook niet echt het juiste woord. Ik heb die reportage ook van die Iraanse ook gezien. Behoorlijk bloot voor iemand met een moslim achtergrond.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: juni 17, 2006, 02:04:06 pm »
Billenknijpen op de bank

Zoals gehoopt werd het inderdaad een mooi voetbalavondje. Vlak voordat Nederland - Ivoorkust begon werd er aangebeld. Dat bleek niet de pizzakoerier te zijn, maar m'n bloedeigen pa. Hij kwam ook voetbal kijken. Een beetje verrast was ik wel, ik dacht dat zijn interesse in het edele voetbalspel al jaren geleden was verdampt door de brandende hitte van de calvinistische zon. Maar het voetbalvirus is kennelijk toch moeilijk uit te roeien. Tijdens de tweede helft moest hij van de spanning twee keer naar de wc. Dat was zeer begrijpelijk, ik had ook de neiging om weg te lopen. Net als tijdens de penalties bij Nederland - Zweden 2 jaar geleden, toen kon ik er even niet meer tegen en ging buiten een ommetje maken. "Eigenlijk is dit helemaal niet leuk, het veel leuker om te kijken als objectieve toeschouwer" zei m'n vader. Daar heeft u helemaal gelijk in pa. Toch gek wat een spelletje allemaal met je doet.

Veel kranten zijn kritisch na de 2-1 overwinning op Ivoorkust, tijdens de 2e helft wankelde Oranje voortdurend. Maar die kritiek is niet terecht vind ik. Ivoorkust heeft een sterke ploeg en bij dit Nederlands elftal heb je het gevoel dat alles eruit wordt geperst wat in de sinaasappel zit. Dat was vroeger wel eens anders. En achteraf bezien stond Oranje misschien optisch wel op instorten, hoeveel kansen hebben de Elfenbeinen nou gehad? Niet veel. Nederland is moeilijk te verslaan, dat is weer gebleken. Tegen het indrukwekkende Argentinië kan er woensdag zonder druk worden gevoetbald, waarna ik in de 8e finale tegen Portugal of Mexico zeker kansen zie. Daarna wacht misschien Engeland in de kwartfinale, ook geen ploeg die tot nu toe veel indruk heeft gemaakt. Vooraf had ik weinig fiducie in de kansen om de 'groep des doods' te overleven, maar nu dat al na 2 wedstrijden gelukt is, is er geen enkele reden voor kritiek. Alleen het resultaat telt.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41776000/jpg/_41776962_dutch2.jpg

M'n broertje had dit keer zijn leeuwenhose niet aan, de staart zat kennelijk toch niet comfortabel genoeg. Nu had hij een oranje hoed van Pringles op zijn kop. Van Santaarnpaal kreeg ik ook een oranje snuisterij: een 'so-sjaal' van McDonalds. Die kan je momenteel krijgen bij een menu. Je kan de sjaals aan elkaar ritsen en de mega-sjaal die zo ontstaat kan je met z'n allen lekker sociaal boven je hoofd houden. Mja, doe mij maar gewoon een sjaaltje voor mij alleen.

In de Volkskrant las ik een stukje over de Wuppie-rage die momenteel gaande is. Wuppies zijn pluizige wezentjes die je overal op kan plakken. Ik kende ze niet, maar ze schijnen ooit te zijn geïntroduceerd door Vader Abraham. Niet onze aartsvader, maar die van de smurfen. Kinderen rollen in de supermarkt woedend over de vloer omdat de dagelijkse boodschappen tekort schieten voor zo'n harig bolletje en ouders besteden meer geld om maar een Wuppie te kunnen krijgen. Apart.

Leuker vind ik dat het sparen van Panini-voetbalplaatjes weer helemaal terug is. Ik heb ooit ook 2 van die albums volgespaard, maar dacht dat de jeugd van tegenwoordig het maar een ouderwetse bezigheid vond. Niets is minder waar, jongetjes zijn weer volop aan het ruilen op het schoolplein, maken zich weer druk om zeldzame plaatjes en showen vol trots wat ze allemaal al in hun album hebben. Zo ook het Marokkaanse buurjongetje van M. en, in iets mindere mate, M. zelf. M. is niet zo'n fanatiek voetballertje, hij koopt de plaatjes ook niet maar verzamelt de plaatjes die je gratis bij het AD krijgt. En ik? Wel, toen we in Hamburg waren zat er een WK-Panini-album bij de Bild Zeitung die ik had gekocht, maar ik heb het bij Pulpeet in de auto laten liggen. Geen belangstelling meer voor.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00078/wuppie_78762h.jpg
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2006, 05:46:54 pm door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: juni 17, 2006, 09:42:30 pm »
Vandaag op de terugreis in het stoppertje naar Vlaardingen zat tegenover een echt gijsmeisje me vaak aan te kijken. Wist er niet zoveel raad mee maar ze was echt mooi.
Eerder op de terugreis vanuit Nijmegen stapte in Arnhem een kudde uitgelaten jong EO-volk de trein in. Tenenkrommend gewoon hoe ze waren, net Oranje-supporters. Heel de trein mocht ook meegenieten van hun liedjes. Het Wuppielied en het Wilhelmus oa. Arrrg. Tegenover me zaten twee jonge toeristen (meisjes) wat zouden die wel niet gedacht hebben. Ik zou de eerste beste trein weer teruggepakt hebben richting thuisland. Een land met zulk volk wil ik niet bezoeken :+

Verder had ik vandaag in Nijmegen nog "sjans" met een mooie zwarte schone die uit de plaatselijke Koninkrijkszaal liep van de Jehova Getuige. Ik en een vriend zaten daar eerst de lantaarnpalen te bewonderen op de parkeerplaats toen mijn oog viel op haar. Ze zwaaide spontaan vriendelijk naar me. Ik zwaaide terug. Ik zat nog te overwegen om naar haar toe te gaan maar om haar Jehova te worden mmmmm nee toch maar niet, dat past niet zo bij mij ben ik bang.  :+  :P

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: juni 18, 2006, 09:22:35 pm »
Het is ongeveer een jaar geleden dat ik weg moest bij het Loket en het is eigenlijk hoog tijd voor weer een beetje drama. Wel, dat is er nu. Ik denk namelijk dat mijn relatie met Y. op springen staat. Nou stelde het de afgelopen maand al weinig meer voor, maar dat was niet mijn keuze en ik dacht 'laat ik maar een beetje geduld hebben.' Ze zit namelijk al een tijdje niet goed in haar vel, waardoor ze niet wilde afspreken en we elkaar weinig spraken. Dat vind ik heel gek, waar heb je anders een relatie voor. Ze is tamelijk gesloten en omdat ik altijd behoefte heb aan contact kregen we wat strubbelingen, mijns inziens gewoon een communicatieprobleem. Een relatie heeft geen zin als je niet communiceert. En dat doet ze dus bijna niet, het is om gek van te worden. Natuurlijk ga je dan nadenken, passen we wel bij elkaar? Dat gaf zij vanmorgen ook aan. Maar dat vind ik zo makkelijk, je moet me wel de kans geven. En die krijg ik niet, ik weet echt niet wat ik ermee aan moet. Ik hou van 'r en zij ook van mij. Zegt ze. Wat is dan het probleem, denk ik dan? Als we gewoon zouden praten blijkt ongetwijfeld dat er niks aan de hand is. Het was altijd zo leuk, tot voor kort ging het perfect. In een relatie heb je altijd wel eens mindere fases, zeker als de een een beetje depri is. Maar om het dan zo snel op te geven... nee, dat vind ik heel raar. En anderen die ik het heb verteld gelukkig ook, dus ik ben (nog) niet gek.

Vanmiddag ben ik met M. naar de surfplas geweest bij Vlaardingen. Dat was wel een leuke afleiding. Het viel me alleen op dat het er wemelde van de ordinaire mensen, is dat nou een afspiegeling van de Vlaardingse bevolking? Dat zou best eens kunnen. Ik ga liever naar het strand maar bij Hoek van Holland tref je hetzelfde publiek. Momenteel voel ik me niet zo happy, heb ook weinig zin om morgen te gaan werken. Life is a bitch. Soms gaat iets een tijdje goed, maar het lijkt wel of het me niet is gegund om gewoon domweg gelukkig te zijn. En zoveel heb ik echt niet nodig.
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2006, 09:24:06 pm door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: juni 18, 2006, 09:39:49 pm »
Balen voor je Pleun, dat die relatie met Y zo stoef loopt om het moment. Btw waar was je gisteren? Nadat ik uit Nijmegen kwam ben ik nog langs geweest aan de deur maar je was niet thuis.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: juni 18, 2006, 09:44:21 pm »
We waren bij m'n broer en zijn daarna naar 't strand geweest bij 's Gravensande. Sorry, we hadden ff moeten bellen.  :/