Auteur Topic: De Speelplaats van Pleun (deel 16)  (gelezen 113305 keer)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
De Speelplaats van Pleun (deel 16)
« Reactie #100 Gepost op: juni 19, 2006, 02:24:12 pm »
Sterkte Pleun.
Bombus terrestris Reginae

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: juni 19, 2006, 03:54:31 pm »
Ik overleef het wel. Ik stam namelijk af van het Klokbekervolk en dat was een sterk volk.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: juni 19, 2006, 04:18:18 pm »
Er zit iets fout, je weet niet wat, en er kan niet over gepraat worden. Da's heel frustrerend zeg. Iets te maken met afkeuring door de familie of zo? Of meer persoonlijk?

Is ze het waard om compromisloos dag en nacht op de stoep te gaan staan totdat je een onderhoud krijgt?
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: juni 19, 2006, 04:45:45 pm »

quote:

Liudger schreef op 19 juni 2006 om 16:18:
Er zit iets fout, je weet niet wat, en er kan niet over gepraat worden. Da's heel frustrerend zeg. Iets te maken met afkeuring door de familie of zo? Of meer persoonlijk?

Ik heb geen idee, communicatief is ze een drama. Toen ze gisteren smste waar ik over schreef, belde ik natuurlijk gelijk. Maar ze wilde niet bellen. Dan zit er toch wel een draadje los...

quote:

Is ze het waard om compromisloos dag en nacht op de stoep te gaan staan totdat je een onderhoud krijgt?

Nee, daar wordt ze alleen maar kriegel van. Dat ga ik dus nooit doen.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2006, 04:46:57 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: juni 19, 2006, 05:23:33 pm »

quote:

Overigens heb ik gisteren de foto gezien van de Miss Marokko-verkiezing waar Izzewizze het over had. M’n mond viel open van verbazing en m’n ogen werden als schoteltjes. Unbelievable...
En nu we dan toch in de miss verkiezingen zitten hier een link naar alle miss verkiezingen die er zijn geweest inclusief die van Miss Marokko.

@Pleun
Is Y een Marrokaanse?
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2006, 05:24:42 pm door izzewizze »
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: juni 19, 2006, 05:55:58 pm »

quote:

izzewizze schreef op 19 juni 2006 om 17:23:
[...]

En nu we dan toch in de miss verkiezingen zitten hier een link naar alle miss verkiezingen die er zijn geweest inclusief die van Miss Marokko.

Om eerlijk te zijn vind ik miss verkiezingen een stompzinnig fenomeen van de westerse maatschappij. Voor de miss Marokko-verkiezing knijp ik een oogje toe (maar aan de andere kant ook weer niet  :9 ) omdat ik alleen hen mooi vind en er niet zo'n belachelijke badpakkenronde bij zat.

quote:

@Pleun
Is Y een Marrokaanse?
Nee Turks.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: juni 19, 2006, 10:52:49 pm »
Zojuist het tragische nieuws gelezen dat de wuppies bijna op zijn. Kinderen worden nu afgescheept met een sticker. Dat vind ik wel een beetje vreemd, helemaal als je bedenkt dat ik dat flauwe spotje vandaag nog voorbij zag komen op tv. Reclame maken voor iets dat je niet meer hebt is volksverlakkerij.

Ik word gek van dat WK, kan geen voetbal meer zien. Vandaag had ik me ziekgemeld. Gisteren had ik mijn enkel verzwikt dus dat kwam mooi uit. Ik voel het wel een beetje maar kan gewoon lopen. Maar ik had beroerd geslapen en zag een beetje op tegen een lange dag, met gelijk 5 spreekuren en tot 22.00 een vergadering van de commissie die ons begeleidt. Dat trek ik nu even niet. Ben ook erg moe. Door het werk werd ik nog gebeld, ze zijn bezorgd om m'n enkel. Dat vind ik heel lief. Morgen moet ik niet vergeten een klein beetje te hinken...

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: juni 19, 2006, 11:14:50 pm »
Leest je werk niet ook mee alhier?
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: juni 19, 2006, 11:21:29 pm »
Nee, ik vermijd woorden die naar mijn werk verwijzen.

Sacerdos

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: juni 20, 2006, 09:10:05 am »
Deze speelplaats van Pleun is het enige warme hier. tja ........................Pleun een echt mens , en de rest,zie je niet op zijn prachtige uitgebreide speelplaats.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: juni 20, 2006, 09:36:48 am »
Zit je weer in een psychose? Je moet wel op tijd je pilletjes nemen.
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2006, 09:43:36 am door Pleun »

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: juni 20, 2006, 09:45:25 am »
Nee, vast niet. :)

Sacerdos..... d:)b
Pleun..... d:)b
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: juni 20, 2006, 09:46:37 am »
:? Ik heb jeuk.

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: juni 20, 2006, 09:50:57 am »

quote:

Pleun schreef op 19 juni 2006 om 22:52:
Zojuist het tragische nieuws gelezen dat de wuppies bijna op zijn. Kinderen worden nu afgescheept met een sticker. Dat vind ik wel een beetje vreemd, helemaal als je bedenkt dat ik dat flauwe spotje vandaag nog voorbij zag komen op tv. Reclame maken voor iets dat je niet meer hebt is volksverlakkerij.

Ik word gek van dat WK, kan geen voetbal meer zien. Vandaag had ik me ziekgemeld. Gisteren had ik mijn enkel verzwikt dus dat kwam mooi uit. Ik voel het wel een beetje maar kan gewoon lopen. Maar ik had beroerd geslapen en zag een beetje op tegen een lange dag, met gelijk 5 spreekuren en tot 22.00 een vergadering van de commissie die ons begeleidt. Dat trek ik nu even niet. Ben ook erg moe. Door het werk werd ik nog gebeld, ze zijn bezorgd om m'n enkel. Dat vind ik heel lief. Morgen moet ik niet vergeten een klein beetje te hinken...

Ik geniet van het voetbal.

Vorige week zondag met de eerste wedstrijd wezen varen, het was heerlijk rustig op het water. :)
Afgelopen vrijdagavond samen met m'n dochters de stad in geweest. Ze hadden kleren nodig.. nog "nooit" zo heerlijk rustig gewinkeld.

Enne.. de wuppies... ach, ik geef mijn kids wel een andere een wat originelere knuffel. :P
Overigens... zijn het de volwassenen die met deze wuppies aan de wandel gaan, net als bij Yakee-Doodle waar altijd een snoepbuffet staat voor de kids. Wie zie je daar met vrachten snoep weglopen op hun bordje.... :+
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: juni 20, 2006, 09:51:35 am »

quote:

*Proest*... dan moet je krabben. :D

Sacerdos

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: juni 20, 2006, 10:03:23 am »

quote:

Pleun schreef op 20 juni 2006 om 09:36:
Zit je weer in een psychose? Je moet wel op tijd je pilletjes nemen.
Zegt weer alles over jou Pleun, als er een een pilletje nodig heeft ben jij het wel,je hebt er weer niets van begrepen,maar ja je brein zal wel te klein zijn.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: juni 20, 2006, 10:35:49 am »
Mijn brein is heel klein ja, misschien kan je voor me bidden of het nog goed komt.

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: juni 20, 2006, 10:41:29 am »
Pleun. vervelend dat de relatie met Y. nogal stroef loopt. Sterkte!

Het voetbal gaat geweldig. Ik sta in de pool op het werk 95e. Er zijn 95 deelnemers :+.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: juni 20, 2006, 10:58:15 am »
Om met de wijze woorden van een oud-collega te spreken: "Er zijn meer vrouwen dan kerken", maar ja daar heb je op dit moment ook niet zo veel aan denk ik. :/

In ieder geval, hou je taai!
Sterkte!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: juni 20, 2006, 09:11:24 pm »
Bedankt voor de lieve woorden. Maar ik schrijf niet over vervelende dingen om opbeurende reacties te krijgen hoor, ik ken jullie niet eens. Ik vind het eigenlijk grappiger dat jullie mijn goddeloze weblog lezen.  :+

Er is trouwens hoop want we smssen nog steeds. Wel een beetje voorzichtig, anders breken de eieren. Vanmiddag heb ik haar zelfs gebeld. Daar was wel een goede aanleiding voor, want ze heeft vandaag gehoord dat ze toch mag beginnen met haar nieuwe opleiding. Dat is goed nieuws, misschien wordt ze nu wat vrolijker.

Het was een saaie dag op het werk. M'n collega's zijn echt aardig, ze vroegen wel 50x naar m'n enkel. Ik probeerde erop te letten om lichtjes te hinken, maar dat lukte niet altijd. Zo spurtte ik een paar keer de trap af om een brief uit de printer te grissen, om halverwege te denken 'shit ik ben geblesseerd', waarna ik iets langzamer de trap weer opging naar m'n kamer. Het is niet makkelijk, zo'n verzwikte enkel.

Regelmatig denk ik na over het wereldleed dat voetbal heet. Duitsland is in de 7e hemel omdat men 3x gewonnen heeft. Dat de tegenstander 3x van het niveau flut was, doet er kennelijk niet toe. Gefeest moet er worden. Ook plaats ik mijn vraagtekens bij het selectiebeleid van Marco van Basten. Wat moet je met 4 rechtsbacks in je selectie? En wat hebben we aan een kabouter als Wesley Sneijder? Ik snap niet dat die F-pupil in Oranje staat, ik wil echte kerels op het middenveld. Van Basten geeft nu toe dat hij een kuitenbijter mist in de selectie, maar waarom laat die flapdrol Davids dan thuis? Het is ook jammer dat de wedstrijd Nederland - Argentinië van morgen er niet meer toe doet. Van Basten zal nu de B-garnituur opstellen, wat de kansen op een fatsoenlijk resultaat flink zal verkrachten. En daar is Van Basten heel goed in, het verkrachten van wedstrijden. Zo stond Nederland vorig jaar met 2-0 voor tegen Duitsland, toen onze bondscoach de wedstrijd volkomen om zeep hielp door zijn irritante gewissel. Met als gevolg een 2-2 eindstand, zonde.

In Argentinië zijn ze niet bang voor Oranje. Terecht, want ze hebben veel betere spelers. Maar 6-0 winnen in dit stadium zegt niet alles, hoogmoed komt voor de val. Ooit won Nederland met 6-1 van Joegoslavië, maar de volgende wedstrijd eindigde in een trauma.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00081/Aviso_SANYO_rs_81944h.jpg

Soms zijn er van die momenten die je leven een andere wending hadden kunnen geven als je een andere keuze had gemaakt. Dat zal iedereen wel herkennen. Vanmorgen had ik weer eens zo'n moment. "Mag ik u dit geven"? vroeg een meneer met een grijze baard. Ik was onderweg naar m'n werk en nam het blaadje aan. Het was een Wachttoren. Ik mikte het in de eerstvolgende prullenbak. Die dwangmatige Jehova's pakken het ook helemaal verkeerd aan, als ze slim zijn stoppen ze er een paar bonnen bij van de Febo, voor een gratis kroket. Hoe zou mijn leven gelopen zijn als ik ooit de moeite had genomen om een Wachttoren te lezen? Misschien was ik wel Jehova's-getuige geworden. Eindelijk de houvast waar ik al zo lang naar snak.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: juni 20, 2006, 09:54:46 pm »

quote:

Pleun schreef op 20 juni 2006 om 21:11:
Bedankt voor de lieve woorden. Maar ik schrijf niet over vervelende dingen om opbeurende reacties te krijgen hoor, ik ken jullie niet eens. Ik vind het eigenlijk grappiger dat jullie mijn goddeloze weblog lezen.  :+

Houd je maar niet zo stoer. Stiekem vind je het hardstikke tof hoor. :P
Ook ik wens je veel sterkte.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: juni 20, 2006, 10:23:35 pm »
Ach ja, ik ben niet stoer. Alleen achter m'n pc.

http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d1171.gif

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: juni 21, 2006, 03:29:14 pm »
Ik heb nog geen wuppie IRL gezien...ik heb met mijn selectieve waarneming alles wat oranje is uitgesloten. (of zou het misschien komen doordat ik al sinds maandagmiddag de deur niet uit ben geweest? waarschijnlijnlijk niet, want die wuppies waren er al langer...)

Maar vervelend dat het niet zo lekker gaat met Y. Dat schijnt altijd zo te zijn na ongeveer een jaar, dat het stroef gaat bedoel ik...maar als je uit dit relatiedipje komt, ben je al een grote stap verder :)

*niet teveel waarde hechten aan de woorden van deze leek op het gebied van langere relaties dan een paar weken  :+ *

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: juni 21, 2006, 05:25:13 pm »
Same here. Het is dat ik vorige week naar de Albert Heijn ging om een zakje borrelnootjes te kopen, maar anders had ik niet eens geweten wat het waren :X .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: juni 21, 2006, 06:11:57 pm »
Heb je geen auto Pepperdepep? Veel auto's hier hebben wel een Megawup op de hoedenplank.

Sterkte Pleun!
[Prediker 7:29]

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: juni 21, 2006, 06:22:33 pm »
Ben net 19, en heb nog niet eens een rijbewijs  :P
Als ik een auto zou hebben zou er geen wup in komen  :D Het is wel schattig zo'n dingetje, maar ik heb mijn ratjes al om te knuffelen  :*)
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2006, 06:23:05 pm door Vivine »

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: juni 21, 2006, 06:42:05 pm »
Haha, wij hebben ook geen wuppies en zeker niet in de auto, maar als je rondrijdt zie je ze dus ineens veel. :)
[Prediker 7:29]

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: juni 21, 2006, 07:56:57 pm »

quote:

Pepperdepep schreef op 21 juni 2006 om 15:29:
Ik heb nog geen wuppie IRL gezien...ik heb met mijn selectieve waarneming alles wat oranje is uitgesloten. (of zou het misschien komen doordat ik al sinds maandagmiddag de deur niet uit ben geweest? waarschijnlijnlijk niet, want die wuppies waren er al langer...)

Tot voor kort zeiden wuppies mij ook niets, tot ik opeens las dat het een rage is. En ik zat pas voetbal te kijken, toen ik opeens zag dat er een paar wuppies op m'n tv geplakt zitten. Dat is gek, want die dingen hebben geen pootjes. Ik kom nooit bij AH, waarschijnlijk kende ik de wuppies daarom niet. Ik vind ze nou niet echt bijzonder moet ik zeggen, ook de megawuppen niet. Mensen zijn rare wezens, ik zou me ook bijna ergeren aan al die oranjemongolen die niet van voetbal houden en alleen maar willen feesten.

quote:

Maar vervelend dat het niet zo lekker gaat met Y. Dat schijnt altijd zo te zijn na ongeveer een jaar, dat het stroef gaat bedoel ik...maar als je uit dit relatiedipje komt, ben je al een grote stap verder :)

Ik denk dat je wel gelijk hebt, ik had dit zelf ook al bedacht. Bij ons is het ook nog eens zo dat we beperkt worden doordat ze Turks is en nog bij haar ouders woont. Dat zal ook wel enige 'metaalmoeheid' veroorzaken.

quote:

*niet teveel waarde hechten aan de woorden van deze leek op het gebied van langere relaties dan een paar weken  :+ *

Je hoeft geen relatie gehad te hebben om er verstand van te hebben. Ik ken mensen die al 35 jaar getrouwd zijn maar die er geen bal van begrijpen.

« Laatst bewerkt op: juni 21, 2006, 08:21:48 pm door Pleun »

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: juni 21, 2006, 08:00:41 pm »
* Zijnkind had zo'n 20 jaren geleden al een wuppie op de koplamp van zijnbrommertje.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: juni 21, 2006, 08:05:43 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 21 juni 2006 om 20:00:
* Zijnkind had zo'n 20 jaren geleden al een wuppie op de koplamp van zijnbrommertje.
Klopt, ik kan me die dingen ook van vroeger nog herinneren. Toen was het ook een rage.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: juni 21, 2006, 09:45:25 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 21 juni 2006 om 20:00:
ik heb een blauwe wuppie met een groene bouwhelm op de schakelaar van mijn kamerlamp zitten. Die zit daar ook al eeh 3 jaar ofzo...
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

izzewizze

• Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: juni 21, 2006, 10:59:21 pm »

quote:

Pepperdepep schreef op 21 juni 2006 om 15:29:

Het is hier af en toe een wuppie-oorlog. Vier kinderen die interesse hebben, dan moeten pa en ma wel heel veel boodschappen doen bij de AH..
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

izzewizze

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: juni 21, 2006, 11:02:30 pm »

quote:

Pleun schreef op 21 juni 2006 om 19:56:

Ik denk dat je wel gelijk hebt, ik had dit zelf ook al bedacht. Bij ons is het ook nog eens zo dat we beperkt worden doordat ze Turks is en nog bij haar ouders woont. Dat zal ook wel enige 'metaalmoeheid' veroorzaken.

[afbeelding]
Tja, Pleun als beseft dat Turkse ouders al heel kritisch zijn om relaties die hun dochters hebben met Turkse jongens dan geldt dat nog meer voor relaties met frisse Hollandse jongens. De druk van de familie is soms enorm, onderschat dat niet. Maar als je echt gek van haar bent, adviseer ik volhouden.
Wie alleen maar rekent

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: juni 23, 2006, 10:04:23 am »
Op deze bijzondere dag even een snelle update (voor zo ver mogelijk). Vanmiddag gaan we varen op de boot van onze manager. Dat lijkt me best leuk, het is ook aangenaam weer.

Gisteren weer een doorsnee drukke werkdag gehad. Afspraken met cliënten, werkoverleg, overleg met maatschappelijk werkers en spreekuren, het was allemaal in 1 dag gepropt. Binnenkort gaan we verhuizen naar een ander pand. Dit vind ik ergens wel jammer, omdat we nu midden in het centrum zitten en straks niet meer. Maar ach, panta rhei. Op het werk hebben we een keukentje waar een lege koelkast staat en een Senseo-apparaat. De lege kopjes stapelen zich vaak op omdat niemand zin heeft om de afwas te doen. Dinsdag dacht ik een sympathiek gebaar te maken naar de secretaresse door voor de 2e keer sinds ik er werk af te wassen. Maar daar was ze niet tevreden over. “Ik heb liever dat je dat niet meer doet.” Dat is geen probleem.

’s Middags stond ik buiten toen een meisje met een bepleisterde neus een afspraak wilde maken. Er moet een bezwaarschrift worden geschreven. Ik keek in de agenda, maar op korte termijn was er geen ruimte. Na 3 seconden te hebben nagedacht maakte ik een afspraak met haar buiten het spreekuur om. Voor zulke cliënten hebben we altijd wel een gaatje. Ze is Marokkaans.

Tijdens het werkoverleg kreeg ik van collega’s een cadeau vanwege de bijzondere dag van vandaag. Een boek van de joodse schrijver Amos Oz.: Een verhaal van liefde en duisternis. Ik had aangegeven wel een boek te willen, maar kon geen keuze maken omdat er niks is waar mijn hartje naar verlangt. Volgens de collega is het een mooi boek. Het is in ieder geval lekker dik en mooi gebonden.

http://images.vpro.nl/img.db?24893928++s(200)

Woensdag had ik 3 hoorzittingen achter elkaar en dat ging best goed. Ik bereid het nooit echt lang voor en laat altijd de cliënten zo veel mogelijk het woord doen. Dat heeft de commissie ook door geloof ik, maar het werkt wel goed volgens mij. Geen overbodig gezwam maar meteen de punten eruit lichten die van belang zijn. En als cliënten Nederlands spreken, kunnen ze vaak zelf goed vertellen hoe het nu precies zit. De voorzitter van de commissie is een beetje excentriek en dat bevalt me wel. Een Marokkaanse jongen zat te vertellen waarom hij was verhuisd naar een andere woning. “Er zaten crackers in mijn huis.” Hilariteit. Hij bedoelde krakers maar kon even niet op het woord komen. De voorzitter boog zich naar de jongen en vroeg  “En hoe zit het met uw nieuwe woning, heeft u die gekraakt?” Dit viel verkeerd. “Ik vind dit niet zo leuk, de manier van vragen stellen bevalt me niet” zei de jongen. “Oei oei niet doen” dacht ik, want de voorzitter staat bekend om zijn wisselvallige humeur. Ik zei tegen de jongen dat het een grapje was en gelukkig nam de voorzitter het goed op. Tsja, als je het niet gewend bent kan het wel raar overkomen.

De wedstrijd Nederland – Argentinië bekeken met vrienden en familie maar daar ga ik geen woorden meer aan vuil maken. Van Basten heeft er te weinig aan gedaan om van de Argentijnen te winnen vind ik, waardoor we nu aan de ongunstige kant van het toernooischema zitten. Mexico en daarna Duitsland, dat was toch leuk geweest… Tegen die luizige Portugezen gaat het heel moeilijk worden zondag. Zeker gezien het aanvallend onmachtige spel van Oranje. Het is moeilijk winnen van Nederland maar zelf zijn we ook niet gevaarlijk.
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2006, 01:30:48 am door Pleun »

angel

• Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: juni 23, 2006, 10:29:21 am »
Gefeliciteerd met je bijzondere dag van vandaag  d:)b

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: juni 23, 2006, 10:33:25 am »
Bijzondere dag vandaag..? Een kadootje..? Varen..?
Je maakt me nieuwsgierig.... Jarig.. of iets anders..?

En dat kadootje, het boek. Ik ken het niet. Net even de beschrijving doorgelezen. Lijkt me een mooi boek met diepgang. Hoop dat je er een goede tijd door mag beleven!

En voor vandaag.. een fijne dag toegewenst!
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2006, 10:34:09 am door Aafke »

march

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: juni 23, 2006, 12:35:29 pm »
Pleun bedoelt z'n verjaardag?

Feli Pleun :cheer:

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: juni 23, 2006, 01:29:47 pm »
Ohhhh... van harte gefeliciteerd...

http://www.beekieforum.com/vlokje/gefeliciteerd/30.gif

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: juni 23, 2006, 05:40:30 pm »
Hoezo dikke hints :)

Gefeliciteerd!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: juni 23, 2006, 08:52:31 pm »
Bedankt allemaal. Het is alweer de 4e keer dat ik in dit blogje mijn verjaardag mag 'vieren'. Dat stemt wel tot nadenken. Ergens heb ik zin om er de brui aan te geven, maar ergens ook weer niet. Lastig als je tegenstrijdige gevoelens hebt.  ;(

angel

• Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: juni 24, 2006, 09:20:14 pm »
Ik lees je blog met plezier. Zou het dus jammer vinden als je gaat bruigeven.

En tegenstrijdige gevoelens... tja, daar leer je wel mee leven hoor  ;)  (vrouwen overleven zichzelf ook nog steeds)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: juni 24, 2006, 09:58:24 pm »
Gefeliciteerd Pleun!  :)  d:)b

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: juni 24, 2006, 11:17:42 pm »

quote:

Pleun schreef op 23 juni 2006 om 20:52:
Bedankt allemaal. Het is alweer de 4e keer dat ik in dit blogje mijn verjaardag mag 'vieren'. Dat stemt wel tot nadenken. Ergens heb ik zin om er de brui aan te geven, maar ergens ook weer niet. Lastig als je tegenstrijdige gevoelens hebt.  ;(

Als je denkt dat je je mogelijk beter voelt zonder je blog, dan zou ik het gewoon opgeven.

Als de vermoede verbetering tegenvalt, kun je altijd weer met schaamrood op de kaken weer terugkomen  :+

Enne, gefelifiteerd  :>  !
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2006, 11:19:19 pm door Liudger »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: juni 25, 2006, 11:05:07 am »
Het punt is dat ik schrijven nog steeds leuk vind, maar het wringt steeds meer met dit forum.

Goed, we gingen dus varen. Dat was niet ter gelegenheid van mijn verjaardag maar een gelukkig toeval. Onze manager heeft een boot en schijnt een keer beloofd te hebben dat ze ons nog eens mee zou nemen voor een vaartochtje. Dat was dus gisteren, met mijn verjaardag had het niets te maken.
Ik presteerde het om een half uur te laat te komen. Van tevoren had ik niet goed uitgezocht hoe ik er moest komen, ik wist alleen welke bus ik moest hebben. Toen ik eenmaal in de bus zat, had ik geen idee bij welke halte ik moest uitstappen. M'n gevoel zei dat ik in de buurt was van het adres van onze manager dus stapte ik uit. Om vervolgens een half uur te lopen dwalen en weer uit te komen bij het beginpunt. Uiteindelijk bleek het adres vlakbij te zijn. En nee, ik had van niemand een 06 in m'n mobiel staan, dan was het allemaal wat eenvoudiger geweest...

De boot dan. Dat bleek een vlet te zijn. Dit heb ik even opgezocht voor de zekerheid, want ik heb geen verstand van vletten. Alleen van voetbal. We installeerden ons op de kussens en deden ons tegoed aan de broodjes die de manager had klaargezet. De tocht voerde ons naar het centrum van Leiden. Met al die lage bruggen ben ik blij dat m’n hoofd er nog aan zit, al zullen sommige mensen van mening zijn dat ik het heb verloren. Het was grappig om de stad eens vanaf het water te zien. Als het mooi weer is zit ik vaak op een trappetje bij de Oude Rijn en zie dan al die bootjes voorbij komen. Net als automobilisten lijkt het varende volk wel een heel eigen soort te zijn. Ik vroeg hoe duur zo’n boot is en je blijkt er een auto van te kunnen kopen. Als ik al een idee had om een boot te kopen, liet ik het snel varen. Maar relaxt is het wel. Vermoeiend ook wel weer, vanwege het social talk-gedoe. Kletsen, kleppen, ouwehoeren, babbelen… ik had er vrijdag eigenlijk geen behoefte aan.

Aan rust kwam ik echter niet toe, want rond etenstijd werd ik verwacht bij m’n ouders. M’n lieve moedertje had zich flink voor me uitgesloofd, dat doet me wel wat. Een tas met overhemden kreeg ik. Die komen altijd van pas, nu hoef ik niet meer een week lang hetzelfde te dragen. En van m’n broers en zusje kreeg ik een fraaie uitgave van de tv-serie Band of Brothers, die op IMDB een extreem hoge waardering krijgt van de kijkers. De serie gaat over een Amerikaanse compagnie en volgt deze op de  voet vanaf de landing in Normandië tot de verovering van Berlijn. Ik heb de serie destijds niet gevolgd (ik kijk zelden tv), maar ben wel blij met 6 uur hoogstaand oorlogsdrama.

http://content.sears.com/data/product_images/058/23079/05823079000-190.jpg

Gisteren kwam m’n thuishulp weer eens langs. Toen ze klaar was met poetsen nam ze me mee naar haar gastvrije GKV-familie, waar het altijd prettig toeven is.

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: juni 25, 2006, 01:42:07 pm »
Mooi die DVD's.

IK heb de serie wel gevolg en vond em zeer goed.
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: juni 26, 2006, 08:57:23 pm »
Kwalitatief Uiterst Teleurstellend

Zo kan de wedstrijd van gisteren het beste worden omschreven. Geen woorden meer aan vuil maken, Oranje heeft gepresteerd naar zijn mogelijkheden en had weinig geluk tegen die fado flikkers. Oei Pleun, let op je woorden. Ik had wel een beetje rekening gehouden met deze vroege aftocht, net als 2 jaar geleden. Een paar dagen verdwaasd rondlopen, zoals ik vroeger wel eens deed als Oranje weer eens op uiterst pijnlijke wijze was uitgeschakeld, nee dat zal me niet meer overkomen. En anders is er altijd wel een uiterst nuchtere (of gevoelloze) vrouw. Als je tegen haar zegt dat je baalt van de nederlaag zegt ze: "Wat een onzin. Je deed zelf toch niet mee?" Vrouwen komen van Venus en voetballen doen ze daar niet, dat is duidelijk. Gelukkig maar, ik ben blij dat vrouwen mannen accepteren zoals ze zijn, met al hun gebreken.

Wie er trouwens niet helemaal unhappy was, was de Kaapverdiaanse familie. M. was dan nog wel voor Nederland, maar z'n moeder kon geen partij kiezen. Ik had beloofd dat ik de volgende keer een taart mee zou nemen als Nederland zou winnen. Dat kon ik makkelijk beloven, want ik had er toch geen vertrouwen in. M. was weer bij mij en hij was opvallend rustig (even afkloppen). "Ik was geïnteresseerd in de film" zei-ie. Die film was Sjakie en de Chocoladefabriek. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, al is het niet hetzelfde als het vinden van een golden ticket. Hij had met z'n moeder cadeautjes gekocht voor m'n verjaardag. Hij wist dat ik polsbandjes leuk vind en had er bij de wereldwinkel eentje uitgezocht. Verder kreeg ik een schitterend houtsnijwerk van marcherende olifanten (hoe omschrijf je zoiets?) Hij had tegen z'n moeder gezegd dat ik dat wel leuk zou vinden. Wel, het is heel mooi, het staat in de vensterbank. Deze blijk van waardering doet me wel wat. Ik klaag wel eens over die druktemaker, maar hij kan niet zonder me.

Vandaag een interessante dag gehad op het werk. Bijna was ik weer te laat gekomen, omdat ik nog half in dromenland uit het treinraam zat te staren. Toen ik buiten mensen zag lopen op een perron en in de verte het woord 'Leiden' hoorde, schrok ik wakker. 5 spreekuren had ik vandaag, waarvan de eerste meteen de makkelijkste was. Een klant die al eens eerder was geweest en die nu een brief had gehad van een incassobureau omdat hij het lidmaatschap van een datingsite te laat had opgezegd. Een telefoontje naar de deurwaarder leerde mij dat er geen speld was tussen te krijgen, hij was te laat. De laatste klant was een Marokkaanse, maar dan een in de categorie 'stuur maar terug naar het Rif-gebergte' Ze sprak amper Nederlands en had een oervervelend klein jankkind bij zich. Het joch zal een jaar of 2 geweest zijn en zat de hele tijd te janken en te bleren, zat overal aan met z'n grijpgrage tengeltjes en piepte telkens de kamer uit. Op een gegeven moment stuiterde hij van de trap. Ik spitste mijn oren, maar helaas, hij stuiterde niet helemaal naar beneden. Z'n moeder trok hem weer de kamer in, waarbij de deur tegen z'n koppie kwam. Nu was het hek helemaal van de dam natuurlijk. BLEREN. Wat zal dat later een rotjoch worden. Verder hou ik wel van kinderen hoor, echt waar.

« Laatst bewerkt op: juni 27, 2006, 07:55:47 pm door Pleun »

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: juni 27, 2006, 10:36:40 am »
:)
 :w
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: juni 27, 2006, 11:14:42 am »

quote:

Pleun schreef op 25 juni 2006 om 11:05:
Het punt is dat ik schrijven nog steeds leuk vind, maar het wringt steeds meer met dit forum.  
Dan ga je toch ergens anders bloggen? Ik lees je blog meestal met plezier, maar dat gezeur over dat je het hier niet leuk vindt - niemand dwingt je toch?

another brick

• Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: juni 27, 2006, 12:18:12 pm »
Nee, dat is nog eens een motiverende opmerking.
Trek het je niet aan Pleun: ik denk dat ik voor veel lezers spreek als ik zeg: vooral doorgaan!
en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. 1 Petr 2:5

angel

• Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: juni 27, 2006, 12:23:01 pm »
ik zie het wringen nog niet zo. Je hebt een gkv-interieurverzorgster, gkv-vrienden, en je blog is gewoon leuk :) Volgens mij lopen er wel meer niet-gkv'ers rond op deze site, en ik vind dat juist wel verfrissend.
Waar wringt het voor jou dan?