Auteur Topic: 'onderweg'..wie nog meer?  (gelezen 925 keer)

Kira1704

• Bekijk profiel
'onderweg'..wie nog meer?
« Gepost op: juni 25, 2006, 06:30:35 pm »
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste berichtje op dit forum. Ik heb hier wel vaker discussies gevolgd, of liever gezegd, geprobeerd te volgen. Ik kom niet uit een christelijk gezin en ik ben pas 2 jaar bezig om me in het geloof te verdiepen. Ik ben daardoor ook nog niet echt bijbelvast. Ik doe wel momenteel de bijbelcursus bij een dominee, dus er wordt aan gewerkt! Ik ga ook regelmatig naar de kerk, de Oosterkerk in Groningen, een hele fijne kerk!
Ik vroeg me af of hier meer mensen 'rondlopen' die ook nog zoals dat heet 'onderweg' zijn, of die op volwassen leeftijd tot geloof zijn gekomen. Ik vind het erg leuk om met mensen te praten (mailen) die begrijpen hoe het is om vanuit een niet-christelijke omgeving in een christelijke omgeving terecht te komen. Soms is het grappig, soms is het moeilijk. Wie kent dit? En zijn hier meer mensen uit de Oosterkerk?
Groetjes!

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juni 25, 2006, 07:46:05 pm »
quote:
Kira1704 schreef op 25 juni 2006 om 18:30:
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste berichtje op dit forum. Ik heb hier wel vaker discussies gevolgd, of liever gezegd, geprobeerd te volgen. Ik kom niet uit een christelijk gezin en ik ben pas 2 jaar bezig om me in het geloof te verdiepen. Ik ben daardoor ook nog niet echt bijbelvast.

Maak je daarover geen zorgen. Het is niet door de Bijbel uit het hoofd te kennen dat men een goed christen is. Maar dat weet je vast zelf wel :)
quote:
Ik doe wel momenteel de bijbelcursus bij een dominee, dus er wordt aan gewerkt! Ik ga ook regelmatig naar de kerk, de Oosterkerk in Groningen, een hele fijne kerk!

Net de site eens bekeken, ik kan me voorstellen dat je je daar thuis kan voelen. Fijn voor je, dat je een "thuishonk" hebt gevonden.
quote:
Ik vroeg me af of hier meer mensen 'rondlopen' die ook nog zoals dat heet 'onderweg' zijn, of die op volwassen leeftijd tot geloof zijn gekomen.

Ik kom uit een kerkverlatend gezin, ben voornamelijk atheïstisch opgevoed, en mijn vader neemt me mijn geloof vrij kwalijk, is dat onderweg genoeg ;) Overigens, ook al denk ik dat ik mijn "richting" wel definitief gevonden heb, onderweg ben ik nog zeker, en ik verwacht het ook te blijven in dit leven.

quote:
Ik vind het erg leuk om met mensen te praten (mailen) die begrijpen hoe het is om vanuit een niet-christelijke omgeving in een christelijke omgeving terecht te komen. Soms is het grappig, soms is het moeilijk. Wie kent dit?

Ik denk dat ik het redelijk ken, hoewel ik vermoed dat mijn achtergrond, ook cultureel, totaal anders is.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Kira1704

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 25, 2006, 08:10:01 pm »
Ja, dat is onderweg genoeg hoor. Mijn ouders weten het niet eens..dus ik ben nog een halte minder ver dan jij. Mijn familie weet niet eens hoe een kerk er van binnen uit ziet. En alles wat ze van 'gelovigen' weten is van horen zeggen: de standaard middeleeuwse beelden zeg maar.
Ik heb inderdaad een fijn thuishonk gevonden in de Oosterkerk. En ik zal hier ook zeker blijven. Ik ben ook vast van plan om belijdenis te doen en me te laten dopen, maar voor ik 'ja' ga zeggen wil ik wel weten waar ik eigenlijk 'ja' tegen zeg, dus eerst de bijbelstudie in ieder geval afmaken  B)

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 25, 2006, 10:26:07 pm »
Ik wens je veel succes, ik ben ook nog niet zo ontzettend lang Christen. Als je vragen hebt, stel ze gerust, domme vragen bestaan niet! :)
« Laatst bewerkt op: juni 25, 2006, 10:27:54 pm door Laodicea »
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 25, 2006, 11:30:30 pm »
quote:

Welkom :)

quote:
Dit is mijn eerste berichtje op dit forum. Ik heb hier wel vaker discussies gevolgd, of liever gezegd, geprobeerd te volgen. Ik kom niet uit een christelijk gezin en ik ben pas 2 jaar bezig om me in het geloof te verdiepen. Ik ben daardoor ook nog niet echt bijbelvast. Ik doe wel momenteel de bijbelcursus bij een dominee, dus er wordt aan gewerkt! Ik ga ook regelmatig naar de kerk, de Oosterkerk in Groningen, een hele fijne kerk!
Ik vroeg me af of hier meer mensen 'rondlopen' die ook nog zoals dat heet 'onderweg' zijn, of die op volwassen leeftijd tot geloof zijn gekomen. Ik vind het erg leuk om met mensen te praten (mailen) die begrijpen hoe het is om vanuit een niet-christelijke omgeving in een christelijke omgeving terecht te komen. Soms is het grappig, soms is het moeilijk. Wie kent dit? En zijn hier meer mensen uit de Oosterkerk?
Groetjes!

Die zijn er, kun je onder andere hier over lezen:
Getuigenissen

't Zou me trouwens ook niet verbazen als hier mensen uit Groningen te vinden zijn. ;)
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash