Ik zou het ook gewoon zonder houden.
Vroeger toen wij net getrouwd waren hadden wij ook nooit alcohol in huis. Gewoon omdat wij het zelf helemaal niet drinken en we geen zin hebben om de drank weg te moeten gooien die over is , zonde van het geld, en omdat we genoeg ellende hebben gezien van de drank. Op een gegeven moment voelde ik hetzelfde als TS en dacht , toch wel een beetje tuttig dat wij geen drank schenken. Laten we maar wel iets in huis halen en dan zelf inschenken.
Nu daar zijn we na een aantal verjaardagen weer afgestapt. Zal vertellen waarom.
Mijn broers drinken niet met mate. En ze houden van een jonge borrel.
Wij hadden dat dus ook voor een verjaardag gewoon voor hen in huis.
Netjes de fles in de vriezer voor een verjaardag zodat het goed koud is.
Wij netjes twee keer drank schenken en verder niet.
Dachten we. Mijn broer was dus elke keer zelf gaan inschenken in de keuken, en toen de fles dus leeg was heeft hij hem gewoon bijgevuld met water.
Wij hebben daar dus niets van gemerkt. Tot de volgende verjaardag.
Ik de fles ( die nog half vol was) gewoon in de vriezer leggen. En tot mijn verbazing bevroor de inhoud. Toen kwam ik erachter dat hij dus gewoon leeg was gemaakt op de vorige verjaardag. Zonder ons meedeweten is mijn broer dus met te veel op achter het stuur van zijn auto gegaan. En daar hebben wij dus geen zin in, om de visite die bij ons weg gaat de mogelijkheid te geven dat ze met te veel op achter het stuur gaan.
Dus wij zijn vanaf toen weer gestopt met het schenken van drank. Er mag bij ons trouwens ook niet gerookt worden. Niet binnen en niet buiten op het balkon.
Ben het wat datbetrefd met Pooh eens, het is ons huis en ons feest.
Onze dochter hebben zelfs ook op hun trouwdag gewoon geen drank laten schenken en er mocht ook niet gerookt worden.
Ik heb mijn broer trouwens gewoon de fles met water leeggeschonken op de verjaardag, en hij heeft niets gezegd............( in borrelglaasje) hij hoefde er maar twee

Weten jullie wat wij met de drank doen die mijn man elk jaar met december van relatie's of zijn werk krijgt? Gewoon door de gootsteen!