Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Acceptatie

<< < (13/85) > >>

Laodicea:
Je was me weer te snel af Nunc.

Nunc:
quote:Laodicea schreef op 04 augustus 2006 om 23:56:
Je was me weer te snel af Nunc.
--- Einde van citaat ---

uiteraard, ik typ sneller dan m'n schaduw  

aerandir:
quote:Nunc schreef op 04 augustus 2006 om 23:45:

Het ging Laodicea om de geschiedenis in het algemeen van de westerse wereld. Niet om de historie van jouw religie.
--- Einde van citaat ---

en die ken ik ook.... het getuigt van grootsheidswaanzin (en ja heb de stukken gelezen!) en (waarschijnlijk?!) geschreven door en Christelijk iemand.... Ierland christelijk of niet???

quote:Nee, als het zwarte goud (olie) letterlijk naar boven komt borrelen, dan hoef je niet geavanceerd te zijn om er aan te verdienen. Dat was een paar honderd jaar geleden (voordat olie op wereldschaal nodig was om de economie draaiende te houden) wel anders.
--- Einde van citaat ---

Onzin of je in een woud of vruchtbaar land leefr waar je kan jagen of dingen verbouwenm of je leeft in een woestijn..... geeft veel verschil ook toen! Het zwarte goud is een middel van bestaan die die mensen goed gebruiken om het land op te bouwen (in Dubai bestaat haast geen armoede etc)... net zoals wij bloemen verbouwen om door te verkopen etc etc.... die olie is dus maar gewoon boven komen borrelen??? omdat het geen christen land is telt dat niet??

quote:Dan heb je de tekst dus niet gelezen. Want anders zou je een dergelijke opmerking niet maken.

De meeste punten die in de tekst worden aangedragen bevatten helemaal geen bijbelteksten maar gewoon geschiedkundige gegevens uit niet-bijbelse bronnen.
--- Einde van citaat ---

Ik zal de laaste zijn die zegt dat het christendom niets goeds heeft gebracht... echt wel heus maar ook veel verderf

quote:
hieronder de totale lijst aan bijbelteksten op http://www.tektonics.org/lp/nowayjose.html, en hoe ze gebruikt worden:

[...]

Teksten zijn als inleiding op punt 1 en 2 gebruikt, niet om iets te bewijzen.

[...]

in item 7 wordt wat informatie uit Handelingen gebruikt, een boek wat door veel historici gezien wordt als een waardevolle bron aan informatie over het leven in de eerste eeuw.  Ik zie hier niet echt een 'als bewijs gebruiken' in.

[...]

Niet echt een citaat, maar toch...  (in item 15 en 16)

[...]

tja, het zijn citaten, maar ze worden gebruikt ter illustratie van hoe de discipelen handelden. Niet direct als 'bewijs dat het christendom gelijk heeft'.

Dus dat zijn 11 citaten als je een beetje ruim telt. Meer kon ik er niet vinden in het artikel, wat toch wel zo'n 10 tot 15 pagina's A4 is! Daarvan zijn er 4 alleen maar als inleiding gebruikt, en een paar andere ter illustratie. Een beetje makkelijk om dat af te doen met "inderdaad staat daar "bewijzen" in....vanuit de bijbel..... die geschreven is door mensen". Ik mag toch hopen dat dat niet je enige reactie is, op deze verzameling aan geschiedkundige bewijzen?

Uiteraard kun je het ook anders bekijken, en zeggen dat deze bijbelcitaten wel gebruikt worden als bewijs. Maar dat is een flauw woordspel. Nergens zegt de auteur: "het christendom is waar, want het staat in de bijbel, en die is absoluut waar" (wat je een 'bewijs vanuit de bijbel' zou kunnen noemen). Hij gebruikt de bijbelse gegevens alleen maar om te laten zien hoe het vroege christendom was.

Maar misschien vind je dat ook nog te ver gaan? Daarvoor moet je immers nog aannemen, dat wat in de bijbel opgetekend staat, toch op z'n minst nog een beetje historisch klopt? Gelukkig bijkt, dat alles wat we kunnen checken lijkt te kloppen, en bevestigd wordt door bronnen die niet bijbels (en niet christelijk) zijn. Maar je mag best uitleggen, waarom de bijbel niet betrouwbaar zou zijn. (En vergeet niet: alles waar jij in gelooft, is ook opgeschreven door mensen, dus dat soort goedkope argumenten, daar trappen we niet in).
--- Einde van citaat ---

Ik wil ook nog wel zo ver gaan dat watr er in de bijbel staat 'grotendeels' historisch klopt que plaats,tijd etc maar er staat naar mijn mening ook een hoop in wat je maar niet te letterlijk moet nemen daar het 1 in een heel ander tijdsbestek is geschreven 2door gewonen mensen is geschreven van vlees en bloed met ook hun eigenaardigheden en fantasieën...

quote:Wellicht kun je in de toekomst nog eens ingaan op enkele van de in het artikel genoemde punten?
--- Einde van citaat ---

aerandir:
quote:Laodicea schreef op 04 augustus 2006 om 23:53:
[...]
Ik had het over historie.
[...]
Ja.

quote:Daar zit dan ook olie in de grond, die rijkdom is niet bepaald door eigen verdienste gekomen. Als ze niet beschermd werden door de USA, waren ze allang geplunderd
--- Einde van citaat ---

wat je zegt is geen feit maar een suggestie.... je weet niet wat er had gebeurt als..... Olie zit in de grond dat is een gift van de Godin ter compesatie van het onvruchtbare land

quote:Japan is terecht een geval apart, Japan heeft sinds de Meji periode altijd geprobeerd om het westen te kopiëren, dat kopiëren alleen niet genoeg was bewees de smadelijke nederlaag in 1945 wel. Met tyrannie kom je een heel eind, kijk maar naar Nazi Duitsland of naar het Communisme, allebei waren ze aardig succesvol, maar het stort toch op een gegeven moment in. Na WO2 groeide het Christendom weer wat in Japan, maar omdat het daarna erg welvarend werd, bleef de groei van het Christendom langzaam. Vergeet trouwens niet dat Japan haar welvaart van vandaag ook aan de genadevolle houding van de USA heeft te danken.
--- Einde van citaat ---

Nee nederland is lekker geweest in in indië... of Curaçao....of Suriname niet minder of meer erg als duitsland of japan hoor!!! weet je hoeveel slaven de tocht niet hebben overleefd naar de eilanden of daar zijn dood gemarteld??
dus die redenering slaat nergens op

quote:Daar geldt hetzelfde voor als bij Bahrein.
--- Einde van citaat ---

en nederland met zijn regen en groene akkers en gasbel bij slochteren etc zo kan je alles goed praten

[quoteDan heb je het niet goed gelezen, want citeer eens een stuk waar men een cirkelredenering toepast?
En let een beetje op dat quoten, ik moet steeds je post herstellen.
--- Einde van citaat ---
doe mijn best met dat quoten maar dat gaat iedere keer fout.... niet expres hoor  

Nunc:
quote:aerandir schreef op 05 augustus 2006 om 00:40:
[...]

doe mijn best met dat quoten maar dat gaat iedere keer fout.... niet expres hoor  
--- Einde van citaat ---
offtopic:Het is op zich niet zo heel moeilijk, maar je moet even opletten dat elk stuk tekst wat je quote tussen een 'begin' en een 'eind'-tag staat. Het begin is gewoon
[quote] en het einde is met een / erbij.

Als je dus op iemand reageert en je wilt zijn/haar bericht in 'losse stukken' hakken en op die losse stukken reageren, dan moet je erop letten, dat zo'n stuk begint met [quote] en eindigt met [/quote].

Voor het eerste stuk staat dat er natuurlijk al (want dat is het standaard begin van een post:
[nohtml][quote][b][message = ...]....blabla ...[/message][/b]
(dit hele stuk zorgt voor de mededeling: "Nunc schreef op .... om 23:00:" (inclusief de link als je erop klikt). De "nohtml" en de "quote"-tag zijn nog 'open' (hebben nog geen afsluitende "/" gehad).

Vandaar dat je elk geciteerd stuk met een [/quote] af moet sluiten. Het beste kun je de [nohtml] gewoon weghalen (tenzij iemand nog kan vertellen waarom 'nothtml' nuttig is?)

html (waar webpagina's mee gemaakt kunnen worden) leest steeds 'gepaard' of 'gekoppeld'. Als je een tag opent, moet je die zelfde tag ook weer sluiten. En het is 'genest'. Dat betekent dat Je altijd een 'openings'-tag en een 'sluit'-tag samen hebt:

bv. wel:
dit is [b]vet[/b] en [i]cursief[/i] (dus 'los van elkaar'... niet gemengd en ziet eruit als:  "dit is vet en cursief")

en ook:
dit is [b]vet en [u]onder[/u]streept [u]tege[/u]lijk[/b]  (de ene tag zit binnen de andere tag: ziet eruit als: "dit is vet en onderstreept tegelijk")

MAAR ZEKER NIET:
dit is [b]vet en [i]cursief[/b] [/i] door elkaar (met 'i' en 'b' door elkaar gemengd of omgedraaid. Dat geeft altijd problemen!!)

n.b. je kunt ook een keer met de 'bekijk' knop kijken hoe iemand anders de layout van z'n post doet. (maar bekijk dan niet deze post, want hier heb ik wat in lopen prutsen om alle [tags] goed te laten zien. Of kijk eens in aerandir in "Acceptatie" (waar ik net de [quotes] goed heb gezet)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie