quote:
elle schreef op 10 september 2010 om 14:45:
Da's een vorm van geld weggooien.

Die loterijen maken veel meer winst dan 20%, naar ik meen.
Ja, maar de opbrengst van loterijen (na aftrek van de kosten, de directeur zal heus een prima salaris hebben) moet naar goede doelen gaan. Daar zijn ook weer regels omheen met uitkeringspercentages enzo.
Blijft het natuurlijk weggegooid geld, goede doelen willen het zo ook wel hebben en als je dat staatskas wil spekken moet je die giften gewoon niet aftrekken van de belasting

quote:
Annet schreef op 10 september 2010 om 14:50:
Ja akkoord. Maar wat ik ermee wil aangeven dat dat net zozeer een vorm van
gokken is. Reken maar dat wanneer alle christelijke deelnemers aan de postcodeloterij hun deelname opzeggen, dat ze gelijk kunnen opdoeken.
Nou, de postcodeloterij is met een kwart van de deelnemers ook nog wel rendabel. Ze keren sowieso een bepaald percentage van de opbrengst uit, dus rendabel is het al snel.
Van alle loterijen is de postcode loterij wat mij betreft wel de irritantste, ze versturen akelig veel post en proberen groepsdruk (de hele buurt...) te gebruiken om je mee te laten doen. Die post heeft gelukkig wel altijd een antwoordevelop, dus het hele pakket kan ook zo weer terug gestuurd worden

Het maakt niet uit wat het is of het komt van het gokken, maar nog steeds heeft de opbrengst.