quote:
Zoals de zetten die je daar kan nalezen. Als je daaraan iets nieuws kan toevoegen, graag! Maar ik ga niet die discussie nog eens over doen, als je niks nieuws in te brengen hebt.
quote:
nee.. nu wel.. maar je vraagt me wel om erover te discussieren?
Dit forum kent ook een subforum waar de voorwaarden wat minder strikt zijn. Overigens vraag ik je niet er over te discussieren. Jij beweert iets, ik verwijs je naar een daarover al gevoerde discussie, met als uitkomst dat jouw bewering vooralsnog onhoudbaar is. Dus ofwel je hebt nieuwe argumenten, lijkt me boeiend, ofwel je hebt geen nieuwe argumenten, en dan is voor mij je bewering iig zonder betekenis.
quote:
een geloofsbelijdenis zegt mensen hoe zij MOETEN geloven..
Nee, zoals het woord al aangeeft: een geloofsbelijdenis is een belijdenis van wat mensen geloven.
quote:
ik vind dat een kwalijke zaak.. ik mag dus niet zeggen hoe ik geloof en wat ik als bijbels beschouw.. ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt? maar goed.. het zij zo..
Ik bedoel dat ieder subforum hier regels heeft. Ik zal in GL de gereformeerde leer niet ter discussie stellen. In CL doe ik dat, als ik daar reden voor zie, wel. Maar in CL is weer niet de plek om het christelijk geloof ter discussie te stellen, daar is LB voor. Het is geen kwestie van wat mag en wat niet mag, ik geef je slechts als hint dat je wellicht je discussies beter kan voeren in de subfora die daarvoor bedoeld zijn. Maar zelf weten natuurlijk, ik ga er niet over, en jij hoeft je van mij (dus) niets aan te trekken.