Auteur Topic: (Lied)teksten Huub Oosterhuis  (gelezen 42440 keer)

diak2b

• Bekijk profiel
(Lied)teksten Huub Oosterhuis
« Reactie #200 Gepost op: oktober 02, 2006, 12:38:47 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 oktober 2006 om 00:28:
[...]
@diak2b: leuk dat je ergens aan iemand iets beloofd
Heb ik nog een belofte aan je open staan dan? Ben ik me niet van bewust.

quote:

en met  :w kennelijk uitzwaait? ( wat overigens weer niet leuk is voor de info die je verstrekt).
Ja, het leven is lijden.

quote:

Heb je dan wel begrijpelijk gecommuniceerd?
Nee, evident niet he. Niet begrijpelijk voor jou, blijkbaar. Dat is jammer, maar ik zal er mee leren leven.

quote:

We lezen hier met meerdere mensen je teksten en kunnen het niet plaatsen namelijk.
Ben ik dan onnozel (zeg gerust ja :+ )?
Ik deel je voorliefde voor oordelen en etiketten niet zo. Maar of je onnozel bent of niet, als je niet begreep wat ik wilde zeggen, dan heb ik voor jou onbegrijpelijk gecommuniceerd, zo simpel is het. Helaas is ons niet allemaal de gave van het woord gegeven he. Gelukkig maar dat jij de arbeiders weet te bereiken dan.

quote:

Dan je opmerking over het op de kast zitten.
Eerder al gaf ik aan dat je mijn teksten verknipt en dingen er in legt die er niet staan.
Ja, gek genoeg negeerde je mijn reactie daarop, waaruit bleek wat een onzinnige beschuldiging dat was.

quote:

Je zegt dat ik mij aan gesprekken ontrek maar kijk voor de  :+  even naar je eigen teksten. Je blijft vasthouden aan het intepreteren van kunst of kitsch en het roepen van kreten over mijn teksten en hoe wij Oosterhuis dienen te lezen.
Ik blijf vasthouden aan wat? Oh, jij hebt het daar nog steeds over?

quote:

Dat vertik ik inderdaad: het is jouw invulling immers waar jij aan vasthoud? Je zult allicht een kenner zijn, niets ten nadele daarvan! maar de gemiddelde GKv-er is geen kenner en leest dus met een andere bril. Ik ben geen gemiddelde GKv-er en geef mijn eigen verhaal hier weer, net zoals jij dat doet. Daarin stel ik mij kwetsbaar op en geef aan dat ik zoekende ben. Jij mag mij kennelijk afbranden daarop, ik mag je daar dan weer niet over bevragen.
Tsja, de waard en de gasten. Voor iemand die graag alles normatief benadert, zal wat ik zeg wellicht klinken als "afbranden", maar ja, de kans is aanzienlijk dat alles wat ik zeg door jou zo zal worden verstaan. So why bother?

quote:

Daar waar ik vragen stel krijg ik enkel korte antwoorden als:  ja, ja en ja.
Als ik op de kast zit is dat enkel omdat jij niet uit diezelfde kast wil komen.....
Tsja, als je mij een vraag stelt die ik niet begrijp, en je de door mij gevraagde uitleg niet wenst te geven, dan eindigt het he. Zo gaan die dingen.

quote:

Kennelijk kun jij iets uit je keel krijgen dat tegen het woord van de Bijbel in gaat?
Ja hoor.

quote:

Wees dan helder
Stel dan heldere vragen.

quote:

en leg uit waarom jij, ondanks dat je het genoemde lied horicontaal, atheïstischs etc. noemt wel kunt zingen
[en doe dat dan ook in begrijpelijke taal voor Jan met de Pet]
Nou, voor Jan met de Pet dan:

Waarom niet?
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2006, 12:40:17 am door diak2b »
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: oktober 02, 2006, 01:03:47 am »
Ik vat even wat startregels van je reactie's samen. Niet om je in de ***** te zetten maar puur om mijn onderstaande verhaal te ondersteunen

quote:

diak2b schreef op 01 oktober 2006 om 23:59:
Ach, ga je nu op de kast zitten?
_____
Kijk, nu doe je ineens wel aan taalverrijking. Alles achter "kennelijk" is namelijk helemaal niet zo kennelijk.
_____
Opmerkelijk, maar zodra jij "kennelijk" gebruikt, sla je aan het projecteren. Goed om te onthouden.
_____
Je bent vergeten "kennelijk" te zeggen, maar goed.
______
Beetje taalarmoede, maar he, wat jij wil he :)
______
Zeg, wat jij wil hoor
______
:+ grapjas, dacht je dat ik beledigd ben door jouw mogelijke mening over een tijdschrift?
______
mogelijk. En mogelijk is maan van kaas.
______
Ja, dat kan he
______
Maar goed, jij vindt mij hypocriet, mooi toch?

Je schrijft nogal van boven naar beneden, ofwel vanuit een standpunt dat jij het allemaal wel weet. Op elke reactie van mij reageer je met een bepaald (vergeef mij de uitdrukking, er is geen andere voorhanden) "air" en dat stoort mij.
Als ik je (nogmaals) daar op aanspreek duik je weg in teksten die niet echt relevant zijn.
Als ik vrij eenvoudig aangeef dat je mijn tekst verdraait moet ik daar "niet teveel woorden aan besteden". Ooit gehoord van zelfreflectie?
Dat stoort in een gesprek.
Ook in je posting van 02-10-2006 klets je er plat overheen, ik zal daar niet op reageren omdat het zinloos is volgens mij. Je negeert serieuze opmerkingen.
Roep direct maar dat dit "projectie is" en dat ik "blijf vasthouden aan mijn norm" want dat is standaard de reactie die ik van je krijg. Maar ik zoek niet mijn norm maar de norm van Christus!
Elke poging van mij om ook maar iets uit te leggen brand je af terwijl je op anderen anders lijkt te reageren (dat noem ik als pedagoog ervaringsleren).
Als je iets tegen mij hebt: kom langs en zeg het!!!!

Dan over de arbeiders(-taal):
Besef terdege dat het gros van de kerkleden arbeider is. Ga niet voorbij aan hen, zij vormen namelijk de kerk. Niet de club van oudsten, de paus of wie dan ook, het gros is arbeider op de velden. Praat niet over hen maar praat met hen,  eerde  ik vroeger. "Spreek in vredesnaam hun taal!!!"En de beste domi heeft tot op heden gelijk......
Latijn is leuk voor hen die het lezen en begrijpen maar latijn en zware taal is niet de taal van de kerk [Althans, in onze kerk spreken ze begrijpelijke taal]

Dan nog over excuses: als werkelijk zo is dat ik onbegrijpelijk ben voor jou dan spijt mij dat van harte!
Ik doe niet meer mee.

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: oktober 02, 2006, 01:05:15 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 02 oktober 2006 om 00:32:

[...]

Doe een gaventest. Wie weet wat er nog uitrolt. :P
Oefenen met het Liedboek zou ik zo zeggen :P
Ik doe niet meer mee.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: oktober 02, 2006, 02:47:07 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 oktober 2006 om 01:03:
Je schrijft nogal van boven naar beneden, ofwel vanuit een standpunt dat jij het allemaal wel weet.
Welnee, maar als jij het zo leest, dan lees jij het zo.

quote:

Op elke reactie van mij reageer je met een bepaald (vergeef mij de uitdrukking, er is geen andere voorhanden) "air" en dat stoort mij.
Ja, dat kan. Helaas is ergernis jouw emotie, niet de mijne. Dus zolang ik weet dat ik er niet op uit ben je ergernis te wekken, en ik zie ook niet waarmee ik dat zou doen, hou ik het er toch maar op dat jouw ergernis van jou is.

quote:

Als ik je (nogmaals) daar op aanspreek duik je weg in teksten die niet echt relevant zijn.
Jij vindt ze niet relevant? Prima, negeer ze dan.

quote:

Als ik vrij eenvoudig aangeef dat je mijn tekst verdraait moet ik daar "niet teveel woorden aan besteden". Ooit gehoord van zelfreflectie?
Jazeker, ik kan het je dringend aanraden. Zo is het tamelijk gezocht om te beweren dat ik je woorden verdraai als ik ze letterlijk citeer, met als reactie dat ik je visie niet deel. Het doet wat krampachtig aan, eerlijk gezegd.

quote:

Dat stoort in een gesprek.
Ja, dat jij je stoort is duidelijk. Maar ja, de vraag komt wel op of dat jouw probleem is, of het mijne.

quote:

Ook in je posting van 02-10-2006 klets je er plat overheen, ik zal daar niet op reageren omdat het zinloos is volgens mij. Je negeert serieuze opmerkingen.
Als dat is hoe je over mijn reacties denkt, waarom blijf je er dan op reageren?

quote:

Roep direct maar dat dit "projectie is" en dat ik "blijf vasthouden aan mijn norm" want dat is standaard de reactie die ik van je krijg.
Ja, als je steeds hetzelfde doet, krijg je inderdaad steeds dezelfde reactie.

quote:

Maar ik zoek niet mijn norm maar de norm van Christus!
Wat fijn.

quote:

Elke poging van mij om ook maar iets uit te leggen brand je af terwijl je op anderen anders lijkt te reageren (dat noem ik als pedagoog ervaringsleren).
Als leek noem ik dat dan weer paranoïde illusies.

quote:

Als je iets tegen mij hebt: kom langs en zeg het!!!!
Langskomen nog wel? Wil je graag stoer gaan doen? Maar maak je geen zorgen, ik heb niets tegen je dat ik niet gezegd heb. Nu valt me op dat je zowel hier als via e-mail nogal veel van wat ik zeg gewoon negeert, dus of het allemaal wel aangekomen is weet ik niet, maar eerlijk gezegd is dat jouw probleem, niet het mijne.

quote:

Dan over de arbeiders(-taal):
Besef terdege dat het gros van de kerkleden arbeider is. Ga niet voorbij aan hen, zij vormen namelijk de kerk. Niet de club van oudsten, de paus of wie dan ook, het gros is arbeider op de velden. Praat niet over hen maar praat met hen,  eerde  ik vroeger. "Spreek in vredesnaam hun taal!!!"En de beste domi heeft tot op heden gelijk......
Latijn is leuk voor hen die het lezen en begrijpen maar latijn en zware taal is niet de taal van de kerk [Althans, in onze kerk spreken ze begrijpelijke taal]
Je bent wel dol op dat geklets over latijn he? Ik kan me niet herinneren latijn met je te hebben gesproken. Maar los daarvan, het is heel aardig hoor, dat je eerst jezelf op de borst klopt omdat je zo leesbaar voor arbeiders weet te schrijven, en dan mij de les komt lezen over hoe ik dien te communiceren en met wie. Stel dat ik ooit je raad op dit punt meen nodig te hebben, dan zal ik het wel laten weten, ok?

quote:

Dan nog over excuses: als werkelijk zo is dat ik onbegrijpelijk ben voor jou dan spijt mij dat van harte!
Ik denk dat ik jou prima begrijp. Ik ben maar een eenvoudige arbeider namelijk. Wat ik minder begrijp, is waarom je zo veel negeert, waarom je zo defensief bent en je zo snel persoonlijk aangevallen voelt, en waarom je me vragen stelt en vervolgens weigert die desgevraagd toe te lichten.

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: oktober 02, 2006, 06:02:07 am »
Dan moet ik nu een discussie gaan starten over tempo, syncopen, stijlbewust, historisch besef, teksten (oops), cantorkoortjes, huub oosterhuis  ;) en liturgie.
Waarom dat lied wel met een band en dat lied met een orgel (die we niet hebben). En dan moet de band nog hele hard oefenen, omdat de liederen van het liedboek wel iets meer vragen als een leuk ritme en een basgitaar en het gevoelsaspect niet altijd even frequent aanwezig is. Maar daarvoor zijn die liederen ook niet geschreven. :*)
Wist je trouwens dat ik hoog begaafd was en dat ik je helemaal begrijp. Dat zwak begaafden op een tijdwijzer met de grote wijzer bijvoorbeeld soms tussen de twaalf en de een in zitten en hoog begaafden op een tijdwijzer vaak met de grote wijzer soms vlak voor de twaalf zitten. Dat de afstand tussen die twee voorbeelden niet zo heel groot is, maar dat jij, Diak en ik gelukkig niet aan dit voorbeeld voldoen (SMILE :) ) Alhoewel ik soms op dit forum wel even dacht dat ik gek was, maar dat blijkt al weer mee te vallen. Ik zie ze niet vliegen O-)

Kajem

quote:

Riemer Lap schreef op 02 oktober 2006 om 01:05:
[...]

Oefenen met het Liedboek zou ik zo zeggen :P
Jezus leeft in eeuwigheid
Zijn shalom wordt werkelijkheid
alle dingen maakt Hij NIEUW
Hij is de Heer van ons leven

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
« Reactie #205 Gepost op: oktober 02, 2006, 06:40:28 am »
Goedemorgen Riemer,

spaar je energie. Je kunt niet door het scherm heen kruipen, maar wilt dat ergens wel. Je ergert je en dat heb ik ook wel eens gedaan.
Laat ik het zo zeggen.

Sommigen zijn ergens voor geknipt en dan maakt het niet uit of je ver knipt.
Sommigen zijn voorgeknipt, zijn nog niet af en zijn zichtbaar verknipt.
Of je nu voorgeknipt of voor geknipt, van ver knipt of verknipt bent.

De ZON DAAR S chijnt op d'erven Gods zijn bleke glans
We zijn allen zondaars en derven de genade van God
maar door het bloed van Zijn Zoon en ons geloof in Hem
erven wij de blinkende en stralende overwinningkrans.

En dat geldt voor allen op dit forum, Geknipt, verknipt of zonder schaar....

Kajem

quote:

Je schrijft nogal van boven naar beneden, ofwel ......................................

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
« Reactie #206 Gepost op: oktober 02, 2006, 09:18:59 am »

quote:

kajem schreef op 02 oktober 2006 om 06:40:
Goedemorgen Riemer,

spaar je energie. Je kunt niet door het scherm heen kruipen, maar wilt dat ergens wel. Je ergert je en dat heb ik ook wel eens gedaan.

Iets ergert mij en dat wekt ergernis op en daar erger ik mij dan aan, inderdaad en in de draad...

Mijn ergernis is al weer weg hoor, HIJ geeft het Zijn beminden in de slaap :z
Laten we het maar weer over liedteksten hebben.

Je schreef dat je evangelisch bent, welke van de vele bundels gebruiken jullie en zit er "Oosterhuis" tussen?
offtopic:(overigens, we hebben hier een organiste die op schitterende wijze opwekking uit een kerkorgel perst. Waar de "klassiek" geschoolden afhaken en zeggen dat iets "onspeelbaar of niet geschikt voor het orgel" is, krijgt zij het moeiteloos de pijp uit. Over gaven gesproken.)
Ik doe niet meer mee.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #207 Gepost op: oktober 02, 2006, 09:22:30 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 oktober 2006 om 09:18:
HIJ geeft het Zijn beminden in de slaap :z
d:)b
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: oktober 02, 2006, 09:27:31 am »
offtopic:betekent dat overigens dat ik minder ontvang als ik minder slaap?
Ik doe niet meer mee.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #209 Gepost op: oktober 02, 2006, 09:31:12 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 oktober 2006 om 09:27:
offtopic:betekent dat overigens dat ik minder ontvang als ik minder slaap?
offtopic: tollenaar! of zoals we vandaag zouden zeggen : accountant!

1000 jaren als een dag, effe rekenen, 8 uur slaap, 1/3 van een dag, mompel, mompel, je krijgt toch minstens het equivalent van 333,3333333  jaartjes, ondankbare zoon!
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2006, 09:39:32 am door Liudger »

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #210 Gepost op: oktober 02, 2006, 09:48:36 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 oktober 2006 om 00:28:
Dan de preken maar weer in het latijn etc?
Het geloof is uit het horen en dan wel in je eigen taal naar ik in de Bijbel lees.
Waarom zo zwart-wit? Wat ik bedoel is dat de Bijbel nou eenmaal niet in het Nederlands is geschreven en dus als je samen onderzoek wil doen naar de Bijbel, dan zal je toch iets van de brontaal moeten leren. Dat lijkt me helemaal niet elitair, juist heel verrijkend. Mijn opa was ook arbeider, maar dat weerhield hem er niet van om in z'n vrije tijd allerlei cursussen te volgen, het is toch juist voor Christenen ook de taak om te groeien in het geloof? Daar komt nog eens bij dat de echte arbeider een beetje aan het uitsterven is in Nederland, de meeste mensen werken in de dienstensector. :)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #211 Gepost op: oktober 02, 2006, 09:57:01 am »

quote:

Laodicea schreef op 02 oktober 2006 om 09:48:
[...]
Waarom zo zwart-wit? Wat ik bedoel is dat de Bijbel nou eenmaal niet in het Nederlands is geschreven en dus als je samen onderzoek wil doen naar de Bijbel, dan zal je toch iets van de brontaal moeten leren. Dat lijkt me helemaal niet elitair, juist heel verrijkend. Mijn opa was ook arbeider, maar dat weerhield hem er niet van om in z'n vrije tijd allerlei cursussen te volgen, het is toch juist voor Christenen ook de taak om te groeien in het geloof? Daar komt nog eens bij dat de echte arbeider een beetje aan het uitsterven is in Nederland, de meeste mensen werken in de dienstensector. :)

Ik denk dat Riemer's adrenaline gehalte nog wat hoog zat ivm de uitwisseling met Diak2b. Als twee honden vechten, moet je niet proberen er tussen te komen :)

De teloorgang van het Latijn is een gemis voor Europa. Alhoewel - is het wel teloor? Engels is de wereldtaal, en de helft van het Engels vocabulair schijnt van Normandische, dus Franse, dus Latijnse oorsprong te zijn. Het internationaal medisch vocabulair is Latijn.  Taxonomie is Latijn. Wetenschappelijke termen uberhaupt hebben vaak een Latijnse oorsprong.

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
« Reactie #212 Gepost op: oktober 02, 2006, 10:05:46 am »

quote:

Liudger schreef op 02 oktober 2006 om 09:57:
[...]

Ik denk dat Riemer's adrenaline gehalte nog wat hoog zat ivm de uitwisseling met Diak2b. Als twee honden vechten, moet je niet proberen er tussen te komen :)
juist ingeschat :)
Ik doe niet meer mee.

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
« Reactie #213 Gepost op: oktober 02, 2006, 10:06:34 am »

quote:

Liudger schreef op 02 oktober 2006 om 09:31:
[...]

offtopic: tollenaar! of zoals we vandaag zouden zeggen : accountant!

1000 jaren als een dag, effe rekenen, 8 uur slaap, 1/3 van een dag, mompel, mompel, je krijgt toch minstens het equivalent van 333,3333333  jaartjes, ondankbare zoon!
Bij tollenaar denk ik eerder aan de belastingdienst :z
Ik doe niet meer mee.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #214 Gepost op: oktober 02, 2006, 10:45:09 am »

quote:

Taxonomie is Latijn.
Volgens mij is taxonomie volledig grieks hoor :z
computerfout: een vreemde een in de byte

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #215 Gepost op: oktober 02, 2006, 10:53:43 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 02 oktober 2006 om 10:45: Volgens mij is taxonomie volledig grieks hoor :z
Hoofdprijs in de categorie 'afvangen van niet-relevante vliegen' - sticker voor Fotogravinnetje  8)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #216 Gepost op: oktober 02, 2006, 10:56:07 am »

quote:

Liudger schreef op 02 oktober 2006 om 10:53:
[...]

Hoofdprijs in de categorie 'afvangen van niet-relevante vliegen' - sticker voor Fotogravinnetje  8)
:cheer:
computerfout: een vreemde een in de byte

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #217 Gepost op: oktober 02, 2006, 01:23:07 pm »

quote:

Toch wel. Dan kan ik er met dat been vandoor. :Y)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #218 Gepost op: oktober 02, 2006, 02:29:47 pm »

quote:

[...]

http://www.smilies.our-local.co.uk/index_files/duel.gif?

http://www.smilies.our-local.co.uk/index_files/dog_wagging.gif Ik probeer gewoon Riemers vragen naar vermogen te beantwoorden. Maar ja, na alle adrenaline wordt de zaak nu verder maar doodgezwegen? Tistochwa.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #219 Gepost op: oktober 02, 2006, 03:33:23 pm »

quote:

diak2b schreef op 02 oktober 2006 om 14:29:
[...]
[afbeelding]?

[afbeelding] Ik probeer gewoon Riemers vragen naar vermogen te beantwoorden. Maar ja, na alle adrenaline wordt de zaak nu verder maar doodgezwegen? Tistochwa.

Dank voor de uitnodiging om mee te stoeien, maar nee bedankt. Ik vind jullie alletwee lief  :> .

* Liudger heeft al meerdere malen te horen gekregen op dit forum dat hij zich wat teveel bemoeit met de toonzetting van discussies tussen anderen, en probeert deze keer wijzer te wezen

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
« Reactie #220 Gepost op: oktober 02, 2006, 05:41:27 pm »
Vraag eens of die organiste ook piano speelt, dat kan het verschil zijn. Veel organisten hebben best moeite met syncopen en spelen het liefst in vierklanken of meer.
Opwekking is veelal lichtvoetig en heeft in de akkoorden niet te veel noten nodig (niet te dik harmoniseren noemen ze dat). Ook wordt in die muziek meer standaard geharmoniseerd in drieklanken, zeg maar de hoofdweg bewandeld van de harmonisatie en is de muziek niet te vergelijken met de soms robuuste psalmen. En inderdaad, alle opwekking is niet geschikt voor orgel omdat dit instrument een bepaalde starheid heeft.

kajem

quote:

(offtopic) overigens, we hebben hier een organiste die op schitterende wijze opwekking uit een kerkorgel perst. Waar de "klassiek" geschoolden afhaken en zeggen dat iets "onspeelbaar of niet geschikt voor het orgel" is, krijgt zij het moeiteloos de pijp uit. Over gaven gesproken.)
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2006, 06:32:23 pm door kajem »

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
« Reactie #221 Gepost op: oktober 02, 2006, 06:54:31 pm »

quote:

kajem schreef op 02 oktober 2006 om 17:41:
Vraag eens of die organiste ook piano speelt, dat kan het verschil zijn. Veel organisten hebben best moeite met syncopen en spelen het liefst in vierklanken of meer.
Opwekking is veelal lichtvoetig en heeft in de akkoorden niet te veel noten nodig (niet te dik harmoniseren noemen ze dat). Ook wordt in die muziek meer standaard geharmoniseerd in drieklanken, zeg maar de hoofdweg bewandeld van de harmonisatie en is de muziek niet te vergelijken met de soms robuuste psalmen. En inderdaad, alle opwekking is niet geschikt voor orgel omdat dit instrument een bepaalde starheid heeft.

kajem

Nog verder offtopic dan maar?
Ze is behalve kerkorganist ook toetsenist bij een bekend gospelkoor hier in de omgeving.
Dat zal allicht de lichtvoetigeheid in haar orgespel te goede komen :)
Ik doe niet meer mee.