quote:
Laodicea schreef op 17 oktober 2006 om 22:25:[...]
Het is zo kinderachtig. Ze weten feitelijk niet eens wáár ze tegenaan trappen, al die eeuwige clichés... Ik vind het niet verkeerd om kennis te nemen van religiekritiek, daardoor ga je alleen maar sterker in je geloof staan, maar dit is echt van een niveau nul komma nul.

Vroegâh luisterden ik en mijn broer ook naar bands als Slayer, Cradle of Filth etc. En het is geweldige muziek als je puber bent. Zij begrijpen je tenminste

Tegenwoordig luisteren wij allebei geen Slayer meer, en niet eens omdat ze onchristelijk of godslasterlijk zouden zijn. Mijn broer is zelf ook geen christen dus voor hem was dat überhaupt het argument niet. Voor mij uiteindelijk ook niet, want ik luister ook naar andere muziek (bijvoorbeeld Rammstein, waarbij het denk ik wel uitmaakt wat je niveau van Duits is om de humor van bepaalde teksten te kunnen begrijpen).
We zijn het gewoon ontgroeid, we zijn beide volwassen geworden en we zijn echte muziek gaan waarderen waarbij het grappig is dat we beide ongeveer dezelfde smaak hebben, hoewel ik christen ben en hij niet. Overigens vindt hij Rammstein niet echt supergoed, dat ben ik wel met hem eens, ik luister het vooral omdat het lekker in het gehoor ligt.
Tegenwoordig luisteren we vooral Mark Knopfler, Pink Floyd, Yes enzo.

En ik vind Neal Morse tof (mijn broer vind dat nou weer iets minder

)
Dus alle ophef 'gevaarlijk' 'godslasterlijk' etc. vind ik echt zwaar overtrokken. Het zijn een stel pubers of iig mensen die die in hun pubertijd zijn blijven hangen die dit soort muziek maken en naar dat soort concerten gaan, moet je dat nou echt serieus nemen? Kom op zeg. Laat ze lekker tegen zijn als ze dat zo graag willen! 't Trekt vanzelf weer bij als ze volwassen worden.