Auteur Topic: geloof in vreugde delen  (gelezen 4324 keer)

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
geloof in vreugde delen
« Reactie #50 Gepost op: oktober 14, 2006, 11:37:39 pm »
quote:
diak2b schreef op 14 oktober 2006 om 23:35:
Lieve Kajem, ..... Laat het dan bij deze uitgesproken zijn!

Knuffel :7
Jezus leeft in eeuwigheid
Zijn shalom wordt werkelijkheid
alle dingen maakt Hij NIEUW
Hij is de Heer van ons leven

dsWim

• voor al uw leerbewerking
    • Bekijk profiel
geloof in vreugde delen
« Reactie #51 Gepost op: oktober 15, 2006, 12:33:55 am »
quote:
kajem schreef op 14 oktober 2006 om 22:34:
[...]
Heb net even de site bekeken van de Tituskapel. Die ademt iets van wat ik bedoel.
Ik denk dat ik eens een keer bij jullie kom buurten als je dat goed vindt. Is daar betaald parkeren?

You're welcome!  :*) Nee, geen betaald parkeren, waarschijnlijk wel even zoeken naar een plekkie  ;)
quote:
Zie ik ds. Wim ook eens live.

8)
quote:
Even als voorbeeld van mijn denken. Ik vind ds. Jos Douma een dappere pionier die voor een groot deel verwoordt wat ik bedoel.
kajem

:Y)
shoot me again, I ain't dead yet

dingo

• Bekijk profiel
geloof in vreugde delen
« Reactie #52 Gepost op: oktober 15, 2006, 12:36:55 am »
Over vreugde delen gesproken, dsWim gefeliciteerd met je nieuwe plek!

dsWim

• voor al uw leerbewerking
    • Bekijk profiel
geloof in vreugde delen
« Reactie #53 Gepost op: oktober 15, 2006, 12:55:27 am »
Dank, dingo.
shoot me again, I ain't dead yet

kajem

• geloof van HARTE
    • Bekijk profiel
geloof in vreugde delen
« Reactie #54 Gepost op: oktober 23, 2006, 10:05:31 pm »
Uit topic over de canon
quote:
Aafke schreef op 23 oktober 2006 om 13:33:
[...]

Het "gekke" is dat ook ik de Here Jezus leerde kennen binnen de evangelische wereld. Kijk met dankbaarheid terug naar een aantal dingen, het is de plek waar ik leerde bidden, de plek waar ik 'iets' van Hem mocht zien.

Kan het niet zo zijn dat God dwars door al onze tekortkomingen, dwars door alle ellende die we elkaar als mensen aandoen ons tegemoet komt op het 'niveau' waar wij ons op dat moment bevinden. Op het 'niveau' waar wij als mens-zijnde ons hart openen voor Hem, op de plaatst waar Hij mogelijkheden vind om ons hart week en ontvankelijk te maken.

Ik heb vele evangelische vrienden en vind het prachtmensen, ja.. heb een 'blijde-guppen-geloof' gedeeld en doe dat soms nog. Ik kan genieten van enkele opwekkingsliederen. Natuurlijk zijn er een aantal dingen die ik beslist niet meer met hen deel, het anti-paapse geloof, het afzetten tegen de babydoop en nog een aantal dingen.

En de Bijbel, waar dit topic over gaat. Het sola-scriptura... komt het niet voort uit een 'niet meer hebben dan dat alleen'. Alleen de Bijbel, los van de Kerk die haar geschreven en samengesteld heeft. Een pijnlijke wond van een scheuring die in de geschiedenis geslagen is, maar Moeder die nog snel in allerhaast het 'Geboorte-album' mee kon geven. De Bijbel waarin we Hem kunnen leren kennen als we daarvoor open staan. Maar ja.. zonder Moeder is het soms vreselijk moeilijk om goed te verstaan wat er in dat 'Geboorte-album' staat. Dan kan het zelfs net als bij het eten van de besjes van de aardappelplant dodelijke gevolgen hebben.

En laat dat het weghalen van enkele boeken/geschriften uit de Bijbel verkeerd zijn, ja.. ik geloof dat het niet goed was. Toch geloof ik dat God nog steeds in staat om met een 'kromme stok' een rechte slag te maken.. en dat bij Hem het verlangen leeft waar Jezus al voor bad in Joh. 17. Dat Hij ons één wil maken in en door Hem.

quote:
Naar mijn bescheiden mening zijn evangelischen zeker Christenen, en tevens protestant. En P&A geven hier blijk van een geduld en terughoudendheid onder onnodige provocatie waar mening ander Christen een puntje aan zou kunnen zuigen.

off topic:

Ben blij met deze nuances. Ben gisteren samen met mijn vrouw (ze ging voor het eerst mee) in de middag weer naar de gereformeerde bonders geweest. In de ochtend hebben we onze evangelicshe gemeente bezocht waar we ook een hele fijne dienst hebben gehad.Was een afsluiting van de gebedsweek. Een heel bijzondere ervaring waarin ook in groepen in de nacht is gebeden voor de gemneete, kerken om ons heen, onze houding als christen en zwakheden.
Mijn ideeen en gedachten ontwikkelen zich voort. Mijn vrouw was erg geraakt door de bonderspreek. Ze herkende veel van haar worstelingen en geloofsleven.
Ik begin heel langzaam iets waar te nemen van het complete verhaal hoe de Heilige Geest werkt.
Ik realiseerde me dat God misschien wel via die evangelische gemeente tot mij heeft gesproken en me in de bondersgemeente iets wijst wat ik niet erg heb meegekregen uit mijn tijd van de GKV. Ze noemen dat geloof ik levensheiliging en bevindelijkheid.Soms raakt dergelijke prediking erg dicht bij de evangelische. Verschilt wel de opvatting kinderdoop en volwassendoop. Ook daar gaat mijn "gesprek met God" voort en is niet afgesloten.

kajem
Jezus leeft in eeuwigheid
Zijn shalom wordt werkelijkheid
alle dingen maakt Hij NIEUW
Hij is de Heer van ons leven