Auteur Topic: Messiasbelijdende Joden/gemeenten  (gelezen 8583 keer)

Parel

• Bekijk profiel
Messiasbelijdende Joden/gemeenten
« Reactie #50 Gepost op: november 16, 2006, 09:51:20 pm »

quote:

diak2b schreef op 22 oktober 2006 om 20:03:
[...]

Zoek op dit forum eens naar de discussies met KlaasF, en als je de standpunten die hij niet verdedigen kon nou eens wel van argumenten voorziet, dan komen we nog eens ergens. Anders krijgen we uitsluitend een herhaling van zetten.

zoals?

quote:

Terzijde, ken je de policy van het forum waarin je post?
nee.. nu wel.. maar je vraagt me wel om erover te discussieren? een geloofsbelijdenis zegt mensen hoe zij  MOETEN geloven.. ik vind dat een kwalijke zaak.. ik mag dus niet zeggen hoe ik geloof en wat ik als bijbels beschouw.. ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt? maar goed.. het zij zo..
« Laatst bewerkt op: november 16, 2006, 09:53:06 pm door Parel »

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: november 16, 2006, 10:08:48 pm »

quote:

Parel schreef op 16 november 2006 om 21:51:
[...]

zoals?

[...]

nee.. nu wel.. maar je vraagt me wel om erover te discussieren? een geloofsbelijdenis zegt mensen hoe zij  MOETEN geloven.. ik vind dat een kwalijke zaak.. ik mag dus niet zeggen hoe ik geloof en wat ik als bijbels beschouw.. ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt? maar goed.. het zij zo..
offtopic:beetje een late reactie :P maar je zult even op antwoord moeten wachten want diak is opt moment aant relaxen :P  -hard werken dan- in het buitenland
« Laatst bewerkt op: november 16, 2006, 10:09:44 pm door thijs14 »
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: november 16, 2006, 11:10:13 pm »

quote:

Parel schreef op 16 november 2006 om 21:51:

Dat mag altijd, maar niet hier. Soms willen mensen onderling vanuit een vastgestelde basis discussiëren. En zo'n discussie komt niet van de grond als die basis steeds verdedigd moet worden. Daarom hebben we grofweg 3 serieuze subfora met verschillende basissen: gereformeerd leven, christelijk leven en levensbeschouwing.

Als jij niet uitgaat van de Drie-enigheid, dan mag je daar best over discussiëren in Levensbeschouwing, maar niet in Christelijk Leven, omdat de Drie-eenheid hier iets is wat aangenomen wordt als basis.

Een discussie over de drie-eenheid loopt al, zie mijn vorige post.
« Laatst bewerkt op: november 16, 2006, 11:11:02 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: november 17, 2006, 10:42:38 am »

quote:

Parel schreef op 22 oktober 2006 om 16:51:
je bent niet rouwig om de kruistochten? dat bedoel ik nou.. sinds wanneer is de angst voor een Islamitisch Europa een legitieme reden, bijbels gezien dan, om ten strijde te trekken?

Het hele idee van de kruistochten was defensief - geprovoceerd door honderden jaren moslim aggressie die meer dan de helft van de Christelijke wereld onder de voet liep en tot aan Poitiers en diep in de Rhone vallei reikte.

Als jij op grond van jouw interpretatie van de bijbel een totale pacifist bent, dan begrijp ik je standpunt. Dan zul je dus ook vinden dat Hitler geen gewelddadig strobreed in de weg gelegd had moeten worden, en zul je ook niet physiek ingrijpen als een kind voor je neus in elkaar wordt geslagen.

Als je geen totale pacifist bent, dan ben ik benieuwd naar je criteria.

quote:

ik ben daar wel rouwig om.. het is een grote schande.. de naam van Jezus wordt door het slijk gehaald.. Jezus woorden worden onderhevig gemaakt aan de eigen angst!

Wat zegt Jezus Zelf:  < een hoop citaten>

Is het dan niet erg als ook maar enige schijn wordt gewekt dat een Christen een kruistocht helemaal danwel een beetje goedpraat? Ik vind dat erg.

Is het niet geweldig dat wij als Christenen van Jezus leerden dat wij onze vijanden moeten liefhebben en dat wij geen kwaad met kwaad moeten vergelden?

Hoe denk je dat er in de moslimwereld over de kruistochten wordt gesproken? Is het dan niet onze taak om juist op bijbelse gronden deze kruistochten in z’n totaliteit en resoluut af te wijzen?
.........
http://www.soon.org.uk/page15.htm

http://www.religioustolerance.org/chr_cru1.htm

Ja, de moslim wereld verontwaardigt zich over 200 jaar kruistochten, en zwijgt als het graf over de moslim aggressie die de aanleiding ertoe vormde, en 1,000 jaar lang de Christenwereld (en niet alleen die) oorlog en geweld aandeed. De moslim wereld verontwaardigt zich over de Westerse slavernij, en is stumm over haar eigen slavenhandel die nog meer zielen uit Afrika wegvoerde, nog voert. Er is nog steeds bepaald geen unanimiteit binnen de Ummah of slavernij wel principieel fout is. De moslim wereld veroordeelt westers imperialisme en colonialisme en weigert te zien dat haar imperia dezelfde, zo niet ergere trekken vertoonde. De moslim wereld weet klagen over westers superioriteitsgevoel te combineren met minachting voor alle niet-moslims. Moslims klagen over hun behandeling in het westen terwijl Christenen in moslim landen hun rechterhand zouden geven voor zo'n behandeling.

Ik sta open voor kritiek op de kruistochten door Christenen op grond van de Bijbel, maar niet voor het meten met twee maten door moslims.
« Laatst bewerkt op: november 17, 2006, 11:24:01 am door Liudger »
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: november 17, 2006, 11:20:08 am »

quote:

Zoals de zetten die je daar kan nalezen. Als je daaraan iets nieuws kan toevoegen, graag! Maar ik ga niet die discussie nog eens over doen, als je niks nieuws in te brengen hebt.

quote:

nee.. nu wel.. maar je vraagt me wel om erover te discussieren?
Dit forum kent ook een subforum waar de voorwaarden wat minder strikt zijn. Overigens vraag ik je niet er over te discussieren. Jij beweert iets, ik verwijs je naar een daarover al gevoerde discussie, met als uitkomst dat jouw bewering vooralsnog onhoudbaar is. Dus ofwel je hebt nieuwe argumenten, lijkt me boeiend, ofwel je hebt geen nieuwe argumenten, en dan is voor mij je bewering iig zonder betekenis.

quote:

een geloofsbelijdenis zegt mensen hoe zij  MOETEN geloven..
Nee, zoals het woord al aangeeft: een geloofsbelijdenis is een belijdenis van wat mensen geloven.

quote:

ik vind dat een kwalijke zaak.. ik mag dus niet zeggen hoe ik geloof en wat ik als bijbels beschouw.. ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt? maar goed.. het zij zo..
Ik bedoel dat ieder subforum hier regels heeft. Ik zal in GL de gereformeerde leer niet ter discussie stellen. In CL doe ik dat, als ik daar reden voor zie, wel. Maar in CL is weer niet de plek om het christelijk geloof ter discussie te stellen, daar is LB voor. Het is geen kwestie van wat mag en wat niet mag, ik geef je slechts als hint dat je wellicht je discussies beter kan voeren in de subfora die daarvoor bedoeld zijn. Maar zelf weten natuurlijk, ik ga er niet over, en jij hoeft je van mij (dus) niets aan te trekken.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: november 17, 2006, 11:28:55 am »
En om het goede voorbeeld te geven  O-) , stel ik voor dat de mods de specifiek op de kruistochten gerichte posts afhevelen naar een nieuw topic.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Chaveriem

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: november 17, 2006, 08:31:20 pm »

quote:

Liudger schreef op 17 november 2006 om 11:28:
En om het goede voorbeeld te geven  O-) , stel ik voor dat de mods de specifiek op de kruistochten gerichte posts afhevelen naar een nieuw topic.

En voor een aantal links, kan men o.a. hier terecht:
http://home.planet.nl/~jpl/Kruist.html
mea culpa mea culpa mea maxima culpa