Auteur Topic: Afscheidsfeest predikant  (gelezen 1546 keer)

JTP

• Bekijk profiel
Afscheidsfeest predikant
« Gepost op: november 15, 2006, 10:16:39 am »
Ik ben gevraagd om de afscheidsavond van onze predikant te gaan organiseren. Dit heb ik nog niet eerder bij de hand gehad. (sterker nog heb er zelfs nooit een meegemaakt  :? ) Een van jullie wel? Zo ja wat was de ervaring? Heb je nog leuke ideen voor zo'n avond. Ben benieuwd naar ervaringen en tips.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Afscheidsfeest predikant
« Reactie #1 Gepost op: november 15, 2006, 10:20:51 am »
offtopic:Verplaatst naar Grand Café
« Laatst bewerkt op: november 15, 2006, 10:21:05 am door Pooh »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Afscheidsfeest predikant
« Reactie #2 Gepost op: november 15, 2006, 10:26:39 am »
Dat hangt vooral van je gemeente en je predikant af, denk ik. Ik heb een aantal van dat soort afscheidsdingen meegemaakt, en dat varieerde van oersaaie recepties met nog saaiere speeches en slappe koffie, tot een avond in de kroeg.
Wat voor type gemeente zijn jullie? Wat voor man (m/v) is jullie predikant? Om hoeveel mensen gaat het?

PietZa

• Bekijk profiel
Afscheidsfeest predikant
« Reactie #3 Gepost op: november 15, 2006, 10:43:51 am »
Ik heb er een aantal meegemaakt. En vanuit onze gemeente was het meestal de gewoonte om de predikant op ludieke wijze te laten merken wat de predikant voor ons heeft gedaan.
De laatste keer werd bijvoorbeeld de wc-deur van de pastorie aan hem gegeven, omdat we deze deur indertijd met alle gemeente leden hadden ondertekend toen hij bij ons in de gemeente een jubileum heeft gevierd als predikant.
Verder hebben we in het jeugdblad aandacht aan het vertrek geschonken door hem te interviewen en een inburgeringscursus spakenburgs (zijn nieuwe gemeente) te doen. Hij was niet geslaagd en ons advies was dus: blijf toch hier ;)
Verder nog een maaltijd met de hele gemeente waarbij nog 1 keer samen met de predikant word gegeten, afgesloten met een receptie.

Moraal van het verhaal: Het ligt maar net aan de gemeente en aan de predikant. Precies zoals pooh al zegt.
Verba volant, scripta manent

JTP

• Bekijk profiel
Afscheidsfeest predikant
« Reactie #4 Gepost op: november 17, 2006, 02:13:58 am »

quote:

Pooh schreef op 15 november 2006 om 10:26:
Dat hangt vooral van je gemeente en je predikant af, denk ik. Ik heb een aantal van dat soort afscheidsdingen meegemaakt, en dat varieerde van oersaaie recepties met nog saaiere speeches en slappe koffie, tot een avond in de kroeg.
Wat voor type gemeente zijn jullie? Wat voor man (m/v) is jullie predikant? Om hoeveel mensen gaat het?

Het is een GKV gemeente. Redelijk behoudend. We hebben zo'n 400 zielen inclusief kinderen. De predikant is een flexibele jonge vent (rond de 40) Ik denk dat een combi tussen receptie en bonte avond de meest ideale is.
Tips blijven welkom!
« Laatst bewerkt op: november 17, 2006, 02:15:21 am door JTP »

Jahweh is genadig

• Bekijk profiel
Afscheidsfeest predikant
« Reactie #5 Gepost op: november 17, 2006, 02:34:20 am »
Als jij iets tussen een receptie en een bonte avond wilt..? Probeer eens een
afscheidsavond/middag met een thema.
Denk hierbij dan eens aan de interesse van de scheidend predikant o.d.

Mogelijk kun julie het afscheidscadeau hier dan ook op aanpassen? Het zij
iets in kadovorm of een geldelijk bedrag, voor iets waar hij wat aan heeft
of voor een (goed)doel waar zijn hart naar uitgaat.

Mogelijkheden genoeg lijkt mij zo. Julie kunnen het net zo behoudend mo-
gelijk houden als julie zelf willen.

offtopic:Zoek het aub niet in de hoek van toneelstukjes of voordrachten aub, dat
blijft niet bij of hangen
:Y)
« Laatst bewerkt op: november 17, 2006, 02:49:07 am door Jahweh is genadig »