quote:
Pooh schreef op 23 december 2006 om 20:53:Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen. Waarom moet zoiets in een project, en waarom moet dat dan 40 dagen duren? Het is goed om als gemeente intensief met elkaar om te gaan, en het is goed om ook (of juist) om te gaan met die gemeenteleden die je nog niet zo goed kent. Als een gemeente dat niet doet, kan het slim zijn om daaraan te werken, of vormen te verzinnen waarin dat meer gebeurt. Maar die 40 dagen staan me behoorlijk tegen, alsof het daarna niet meer nodig of nuttig zou zijn.
Ik bedoel met 40 dagen eigenlijk een afgebakende tijdsperiode. "40-dagen" is eigenlijk een gangbare term in mijn gedachtengang, maar meer zoals ik al aangaf, een afgebakende periode.
Zo'n afgebakende periode is natuurlijk niet bedoelt om alleen in dat tijdspad te focussen op een bepaald onderwerp of kwestie. het is een periode waarin je in het bijzonder extra aandacht besteed, met de bedoeling tot een bewustzijnproces te komen.
Het kan ook bijdragen aan een versterkt groepsgevoel.
Wanneer alles zo goed zou lopen hebben je dergelijke opzetjes niet nodig, de werkelijkheid is echter weerbarstig en anders.
En kom je uit een gemeente waar men dit niet op deze manier aanpakt e het geheel niet nodig is, lijkt me het interessant te weten waarom daar wel en warm gemeenteleven is en werkt en ergens anders het minder goed is ontwikkeld.