Auteur Topic: Geloven jullie in het bestaan van de profeet Mohamed?  (gelezen 7449 keer)

Laodicea

• Bekijk profiel
Geloven jullie in het bestaan van de profeet Mohamed?
« Reactie #50 Gepost op: februari 10, 2007, 10:41:00 am »
_/-\o_  d:)b
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

NL moslima

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: februari 10, 2007, 10:52:40 am »
Moslima is niet geheel verdwenen hoor :)  Ik lees vol interesse dagelijks mee en ben alleen maar heel blij dat niet iedereen dezelfde benadering heeft als Loekie (zo beter Mister X ? haha)

En zoals ik misschien al eerder heb gezegd, ben ik niet bekeringsdriftig en ga er ook niet van uit dat dat jullie bedoeling naar mij is.
Kennis vergaren, dat is de bedoeling zodat je elkaar leert begrijpen en dichter bij elkaar komt.
Liefs Maryam

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: februari 10, 2007, 11:01:52 am »

quote:

loeki schreef op 09 februari 2007 om 23:25:
In de Islam wordt verkondigt dat de koran vanuit de hemel is nedergedaald en via de engel Gabriel aan mohammed is gedicteerd.
Sommige christenen geloven dat de Bijbel ahw 'uit de hemel' is komen vallen, onfeilbaar, gezagshebbend en deze christenen focussen zich zo op de Bijbel dat alleen dat van belang is en de 'rest' bijzaak. D.m.v. de H. Geest letterlijk gedicteerd. Hm bedenk me ineens dat er nog een vraag voor jou open staat in de E.T.-topic (de plant-etende leeuwen)

quote:

De koran is in plaats van de Bijbel en Torah gekomen, want die zouden zijn vervalst door de joden en de christenen.
Dat weet ik, dat is te lezen in de Koran.

quote:

Vervolgens herroept allah nog even dat Jezus Gods Zoon is en dus niet voor de zonden is gestorven en dat alleen de moslims het ware geloof verkondigen.
Jezus is niet gekruisigd trouwens (volgens allah en mohammed).
Klopt ook, en zoals ik al zei geloof ik dat zij nogal een deel van de Waarheid missen.

quote:

Het principe van de Islam is dat geweld ook nu (nu dus het nieuwe testament en het evangelie van Jezus Christus aan de kant is geschoven) geoorloofd is en blijft. Ook tegen de mensen uit het boek geoorloofd.
Waarom ik dus ook schreef dat het m.i. dichtbij het O.T.-geloof komt.

quote:

Binnen het Christendom wordt je een martelaar door geweldloos te strijden tegen machten en overheden en voor Christus te willen sterven; Hem meer lief te hebben dan je eigen vlees en bloed. Als vervolgde Christen zul je dan om het leven worden gebracht vanwege je geloof.
Even nadenken, dus de oorlog tegen het terrorisme met aan het hoofd Bush (die zichzelf Christen noemt) is een geweldloze oorlog waarin geen onschuldige mensen om het leven komen..? Ook stuurt hij geen mensen op pad om te moorden..?

quote:

Binnen de Islam wordt je een martelaar door middels geweld te strijden tegen ongelovigen, joden, christenen en afvalligen en voor allah te willen sterven. Als oprechte moslim ben je bereid je leven op te offeren door zelfmoordaanslagen (martelaarsdood) om zo de hemel te kunnen beërven. De martelaarsdood dmv jihaad is de enige manier om als moslim er zeker van te zijn dat je in de hemel zult komen.

De betekenis van de Jihaad:

7. Al-Jihaad (Het Strijden)  
De definitie hiervoor luidt als volgt: Je uiterste vermogen inzetten om Allah te behagen. Een vaak misvatte en veel besproken kwestie momenteel en neigt zelfs richting taboe omdat het besmeurd is door onwetenden en islam-haters en bestempeld met tereur. Het wordt hedendaags enkel in verband gebracht met "heilige oorlog" "zelfopoffering voor Allah" terwijl dat maar onderdelen van een groot geheel zijn. Jihaad (be)strijden kent vele onderdelen waaronder:

Jihaad Annafs (Het strijden tegen jezelf(lusten en begeerte))
Jihaad bi Annafs (Het strijden met je leven(opoffering))
Jihaad al Kalimah (Het strijden met het woord(verbaal))
Jihaad al Maal (Het strijden met het kapitaal vermogen)
Jihaad Al-Shaitaan (Het strijden tegen de duivel(het Duivelse))

Bron

Vanuit hun geloof (wat niet mijn geloof is) een mooi streven. Doen wij vanuit ons Christenlijk geloof het zoveel anders..?

quote:

Geloof zonder werken is niets. Alleen de werken zonder geloof is ook niets…
Uiteindelijk gaat het om geloof vanuit de genade van Jezus Christus om zo tot onze Vader te kunnen komen.

Heb ik iets anders gezegt dan..? Het enige waar ik op wees was dat geloof zonder werken een dood geloof is. Geloof als gift van God, door Hem gegeven uit genade.

quote:

Die band met God kennen moslims niet. Zij hebben geen Vader in de hemel..
Dat zij Hem door onwetendheid(?) niet als Vader kunnen zien, wat hen blijkbaar niet gegeven is door God.. maakt hen dat allemaal gelijk als duivelse, gevaarlijke terroristen..?
Daarbij, zijn alle christenen dan zulke lievertjes.. die nooit mensen bedreigen met de dood.. (wat ik ooit eens meemaakte op een ander chr. forum)
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2007, 03:51:42 pm door Aafke »
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: februari 10, 2007, 03:33:35 pm »
Modbreak:
berichten verwijderd die tegen de policy ingaan.