quote:
Ik stelde me alleen voor en liet even merken dat ik niet helemaal pas in jouw beeld van mensen die jij artikel-31 ers noemt.
quote:
Klopt slechts 10% maar er lopen er dus 50 000 los en die kun je overal tegen komen
Je had het in een ander topic dat het over 10% marokkanen gaat. Dan zitten daar een paar fouten in:
- niet alle marokkanen zijn moslim
- niet alle moslims zijn marokkanen
- 10% is nu niet echt een percentage om te stellen dat de hele groep geweldadig is
- Er zijn meer oorzaken te noemen dan alleen hun religie. Om maar een van de vele mogelijkheden te geven: men krijgt moeilijker werk (het blijkt soms nogal een verschil te maken of je sollicitatie brief eindigt met Mohammed of met Klaas) waardoor de kans groter is dat men in de criminaliteit beland.
- zoals door anderen al is gevraagd heb je ook bron vermelding (buiten de pers om)?
quote:
Maar dit topic gaat daar niet over, deze gaat over geweld en dreinging in de moslim wereld
Nee daar gaat het inderdaad niet over. Maar als jij met zulke simpele argumenten (men is geweldadig) stelt dat de moslim wereld een gevaar voor de maatschappij is, dan kan je dezelfde conclusie trekken bij de jeugd, dat de nederlandse jeugd een gevaar is voor de maatschappij (met andere woorden ik probeerde aan te tonen dat je conclusies te vroeg zijn getrokken en dat je met meer argumenten moet komen).
quote:
Ze zijn fout
Waarom zijn ze fout? Wat is jouw definitie van fout? Waarom zijn zij fout en ben jij goed? Iets meer argumenten voordat je iemand fout noemt, graag.
quote:
en haten ook jou.
De moslims waar ik mee gesproken heb gaven nou niet echt aan dat ze me haten. Integendeel ik heb hele goede gesprekken met ze gehad. Soms was het pittig maar altijd was er een wederzijds respect en miste het element haat helemaal.
En dan nog. Laat ze mij maar haten. Ik slaap er niet minder om hoor. Als je alleen omdat iemand jou haat die persoon dan maar een gevaar voor de maatschappij noemt dan ga je wel erg snel reageren.
quote:
In hun ogen en.... nu praat ik wel over allen, ben je een ongelovige.
Ja duh, dat is logisch Zij geloven niet dat Jezus God is. En vanuit hun beleving aanbid ik dus een profeet en houd ik me niet aan alle oud testamentische gebruiken en ben ik dus ongelovig. Dat is toch logisch.
Ik zie jou ook als ongelovige (je laat duidelijk merken dat je niet in God gelooft en al helemaal niet dat Jezus de redder van de zonden is). Ben ik nu ook een gevaar voor de maatschappij?
quote:
En meestal plaatsen ze dar nog varken achter.
Ik ben wel voor erger uitgescholden. Zijn al die mensen een gevaar voor de maatschappij?
quote:
het is nl in de islam verboden een andere religie te herkennen er is maar één geloof en dat is de islam.
Ik geloof ook dat er maar één weg is naar God en dat is Jezus. Ben ik nu een gevaar voor de maatschappij?
Het is toch logisch als je er van overtuigd bent dat er maar 1 god is en jij zeker weet dat je hem goed dient, dat je dan daarom andere religies die tegen jouw godsbeeld in gaan niet herkent?
quote:
je liegt dat doe ik niet. Ik zeg alleen leden uit de moslim gemeenschap.
Nu zeg je alleen leden uit de moslim gemeenschap? Wat is dan het probleem? Natuurlijk zijn er leden van de moslim gemeenschap die gevaarlijk zijn net zoals elke gemeenschap zijn gevaarlijke mensen heeft. Dat heeft niets met de groep an sich te maken maar met mensen die uit zijn op macht of weet ik wat allemaal.
quote:
Ik mij niet verdiepen in de moslims, kom nou. Ik heb er zelfs een boek over geschreven. Heel leerzaam en heel recht uit. Hier een deel een vergelijking tussen Jezus en Mohammed
http://www.koolpages.com/column/pol161.htm
Uit nieuwsgierigheid: hoe heet dat boek (isbn nummer)?
Toch denk ik dat je je niet hebt verdiept in de moslims als mens. Je hebt lopen spitten in de
Koran (hoe veel en hoe eerlijk zal ik het niet over hebben) maar heb je ook gepraat met moslims zelf? Ben je met ze in debat geweest?
quote:
Dus er is weinig te verbeteren aan mijn stelling en menden die waardig zijn laat ik in hun waarde.
Er zitten dus toch nog veel gaten in je stelling die je kan verbeteren.
quote:
Hier nog een filmje over onze moslim vrienden. Geen terroristen, maar ik vraag mij af of jij dat ventje dat regelmatig aan het woord is, in je bedrijf tussen je personeel zou durven zeggen. Ik heb hem betiteld als een mummie uit demideleeuwen.O rikus wat polariseer je wee. Of .... Veel kijk plezier!
http://www.koolpages.com/column/pol215.htm
Ken jij moslims alleen van filmpjes en van de media?