Auteur Topic: Eventjes helemaal weg  (gelezen 727 keer)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Eventjes helemaal weg
« Gepost op: april 09, 2003, 03:37:37 am »
Hoe ga je om met mensen die ergens aan de andere kant van de wereld zijn, maar die bij je gemeente horen. Ze zijn daar meestal voor hun werk of stage; zending, hulpverlening, militair, andere werkzaamheden.

Mensen die soms ook niet de beschikking hebben over de communicatie middelen die ons zo gewoon lijken. Ze zitten daar tussen  mensen die het christelijk geloof soms streng afwijzen, eventueel door middel van geweld.

Je kunt je dan af en toe erg eenzaam voelen, je kunt dan wel eens een steuntje in de rug gebruiken. Alleen het is zo makkelijk in ons gehaaste leven om dan toch nog contacten te onderhouden, alleen we vergeten het dan uiteindelijk.
Hoe kun je daar nu het beste mee omgaan?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Eventjes helemaal weg
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2003, 12:50:37 pm »
quote:
op 09 Apr 2003 03:37:37 schreef Picardijn:
Hoe ga je om met mensen die ergens aan de andere kant van de wereld zijn, maar die bij je gemeente horen. Ze zijn daar meestal voor hun werk of stage; zending, hulpverlening, militair, andere werkzaamheden.

Mensen die soms ook niet de beschikking hebben over de communicatie middelen die ons zo gewoon lijken. Ze zitten daar tussen  mensen die het christelijk geloof soms streng afwijzen, eventueel door middel van geweld.

Je kunt je dan af en toe erg eenzaam voelen, je kunt dan wel eens een steuntje in de rug gebruiken. Alleen het is zo makkelijk in ons gehaaste leven om dan toch nog contacten te onderhouden, alleen we vergeten het dan uiteindelijk.
Hoe kun je daar nu het beste mee omgaan?

Stuur eens een e-mail of kaartje. Echt ze zitten er op te wachten !
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Eventjes helemaal weg
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2003, 01:39:37 pm »
quote:
op 10 Apr 2003 12:50:37 schreef Mientje:

Stuur eens een e-mail of kaartje. Echt ze zitten er op te wachten !

Soms is het niet mogelijk om brief-contact te hebben, dan is het ook mogelijk om een contactpersoon in Nederland een brief te sturen. Daarin een kaartje en een extra postzegel, die kan dat dan in een bundel doorsturen.
Email is ook uitzonderlijk, al word het wel een stuk beter globaal gezien.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Rianne

• Bekijk profiel
Eventjes helemaal weg
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2003, 05:19:52 pm »
Hmm.. leuk onderwerp. Ik ben van plan om in september 3 of 4 maand naar Kenia te gaan, om in een weeshuis te werken + daar voor de klas te staan.
Ik zou het toch wel fijn vinden om dan contact te houden met mn gemeente en alle andere hier.
Internet kan op de meeste plaatsen in de wereld wel gebruikt worden, al zal het 30 keer zo langzaam gaan...
Verder is post ook erg leuk en moet je natuurlijk zelf ook stukjes sturen voor bv het kerkblad, lijkt me.
Verder.. tja.. t is eigen keuze van diegene om daarheen te gaan, dus enorm veel communicatie zul je niet hebben denk ik!