quote:
diak2b schreef op 17 oktober 2007 om 14:15:Ben je een goed rentmeester als je achter iedere hype aanrent?
Niet zo lang geleden, de oudjes onder ons herinneren het zich ongetwijfeld, werden we geacht bang te zijn voor een nieuwe ijstijd. Toen kwam de zure regen, die stiekem niet bestond en met nepfoto's aan de man werd gebracht. En nu hebben we dan "global warming", met dank aan fantastische boetepredikers als Al Gore.
Koop hier uw aflaten! Koop groene stroom! Koop een CO2-zuinige auto! En met iedere euro in het geldkistje, maakt uw ziel meer kans op de hemel!
Waar blijft de Maarten Luther van het klimaat, die de flauwekul ontmaskert, en laat zien waar het wel om gaat? Goed rentmeesterschap past zich aan aan de golfbewegingen in het klimaat, die van alle eeuwen zijn, en probeert niet de mensheid van wat eurootjes te ontdoen uit hypocriete en cynische politieke motieven.
Helder statement maar wat wil je feitelijk?
Al Gore bespreken?
De grens zoeken in wat wel / niet kan?
denk je ook aan bv. een micha campagne of zie ik dat verkeerd?
Persoonlijk denk ik dat elke tijd zijn eigen onheilsprofeet kent variërend van zure regen tot Al Gore.
En groene stroom heb ik al enkele jaren, ik heb een roetfilter op mijn stinkende diesel, eet waar het kan biologisch, heb een eco printer op mijn kantoor laten zetten, gebruik ecologisch papier op kantoor en in de wc maar niet omdat ik denk dat ik daarmee de wereld red.
biologisch eten is domweg lekkerder en ik kan het mij veroorloven.
het roetfilter werd via subsidie verkregen
de groene stroom is even duur als de grijze
eco papier is even zacht voor de billen als de andere en geeft in andere vorm hetzelfde printresultaat
de eco printer werd redelijk door een aanbieder gesponsord en daarmee commercieel aantrekkelijker dan een andere.
Zo zie je: geen reden om aan het milieu te denken, het financiele aspect is van groter belang.
Wij mensen kunnen geen nieuwe wereld maken, dat is ons niet gegeven.
Wel kunnen we proberen om een betere wereld te maken door armen te helpen en oneerlijke verdelingen van middelen te bestrijden.
Wat ik bespaar op een aantal zaken (bv de voordelen van spaarlampen en andere ingrepen) gaat linea recta naar armoedebestrijding en komt niet in mijn eigen beurs terecht.
Dat is volgens mij effectiever....
En als de dijken toch doorbreken? Dan woon ik aan het water, kan ik eindelijk maar toch eens gaan vissen

Wie weet sla ik ooit nog een Gore A(a)l aan de haak