Auteur Topic: Kinderen in de hel?  (gelezen 5538 keer)

Thom

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Gepost op: december 12, 2007, 01:18:21 pm »
Zo, ik hoop dat ik met deze titel in ieder geval de aandacht trek. Ik plaats deze discussie in GL omdat ik zelf vanuit die overtuiging leef, maar misschien past hij ook wel in CL. Als dat het geval is, zullen mods hem wel verplaatsen ;)

In een gesprek met een ongelovige vriendin, die behoorlijk met zichzelf overhoop ligt, vind ik heel veel begrip voor het Christelijk geloof. Ze zegt zelf vaak jaloers te zijn op mijn geloof. Ze wil het wel geloven, maar kan het niet. Dat is vrij logisch, aangezien geloof je gegeven moet worden, waarvoor ik dan ook regelmatig bid. Maar in onze gesprekken kwamen we één onderwerp tegen waarin ze zelfs niet wíl geloven, en wat voor haar een groot struikelpunt is. We hadden het over hemel en hel. Ze snapt het Christelijke standpunt, maar toen ze me vroeg wat er gebeurt met kinderen die overlijden voor ze zelf een keus hebben kunnen maken, kwamen we er niet uit. Volgens mij zijn kinderen van gelovige ouders geheiligd in hun ouders. Dat betekent dus dat je als ongelovige ouders niet alleen jezelf, maar ook je kinderen "verdoemt" als die overlijden voor ze een keus hebben kunnen maken. En ook als ze wel volwassen worden, is de kans dat ze tot geloof komen een stuk kleiner dan bij kinderen van gelovige ouders. Ze kan (en vooral wil) niet geloven in een God die zo wreed de kinderen afrekent op de keuzes van de ouders... Natuurlijk vind ik het ook geen gemakkelijk onderwerp, maar ik accepteer het wel, omdat ik geloof in Gods almachtige wijsheid.
Zit ik ernaast met mijn uitleg? Zo niet, heeft iemand enig idee hoe ik haar misschien kan helpen over die muur heen te klimmen, of zelfs alleen maar eroverheen te kijken?
"Onderzoek alles, behoud het goede," 1 Tessalonicenzen 5:21

Laodicea

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #1 Gepost op: december 12, 2007, 01:49:24 pm »
Ja, je zit ernaast. :)

Verzen als dat dezonden van de ouders aan de kinderen worden doorgegeven worden, en omgekeerd dat kinderen worden geheiligigt door hun ouders moet je niet zo zwartwit verstaan.

Als mijn ouders géén Christenen zijn, dan is er gewoon minder kans dat ik met Christus in aanraking kom, waardoor er weer meer kans is dat ik in structuren van zonde terecht kom, en zodoende uiteindelijk m'n heil verlies. Maar het is dus geen kwestie van één op één.

Wat er met kinderen gebeurt die nog niet de jaren des verstands hebben bereikt en toch sterven kun je alleen maar naar gissen. Maar sowieso heeft de hel bij mijn weten nooit onderdeel uitgemaakt van die gissingen. Je had wel het voorgeborchte der kinderen, waar de kinderen gelukkig waren en wellicht aan het eind der tijden alsnog door Jezus geheiligt zouden worden. Een andere these berust op het doortrekken van het doopsel van begeerte. Kinderen die nog niet de jaren des verstands hebben bereikt, dus nog geen bewuste zonde hebben gepleegd, maar wel gebukt gaan onder de erfzonde, hebben vanuit hun kinderlijke onschuld waarschijnlijk het verlangen om bij God te zijn, wat te vergelijken is met het doopsel van begeerte.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

drentenaar

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #2 Gepost op: december 12, 2007, 02:19:32 pm »
Beste Thom.

Al heel veel gelovigen hebben geworsteld met dit zo tere onderwerp!

Troostvol vind ik dan wat de Kerk der Reformatie belijdt:
(Dordtse leerregels, hfdtstk I,  art. 17:)

quote:

Aangezien wij de wil van God uit Zijn Woord moeten verstaan en dit getuigt dat de kinderen der gelovigen heilig zijn, niet van nature, maar uit kracht van het genadeverbond, waarin zij met met hun ouders begrepen zijn, moeten godvrezende ouders niet twijfelen aan de verkiezing en het heil van hun kinderen, wanneer God deze in hun jeugd uit dit leven wegneemt. (Gen. 17:7; Hand. 2:39; 1 Kor. 7:14)

dingo

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #3 Gepost op: december 12, 2007, 02:27:50 pm »

quote:

Thom schreef op 12 december 2007 om 13:18:
[...]

Zit ik ernaast met mijn uitleg? Zo niet, heeft iemand enig idee hoe ik haar misschien kan helpen over die muur heen te klimmen, of zelfs alleen maar eroverheen te kijken?

Dit zo'n typisch geval waarin je met het omkeren van een redenering je op glad ijs begeeft omdat we het één wel weten maar het andere niet het tegenovergestelde hoeft te zijn. We weten dat de kinderen van de gelovigen in hun ouders geheiligd zijn, punt, meer weten we niet. Omkeren van de redenering maakt hem uitermate onwaarschijnlijk omdat God rechtvaardig is.

Wel hebben we een indicatie door twee bijbelse gegevens: 1) Abia het  zoontje van Jerobeam waarvan God laat zeggen dat hij zal sterven en worden begraven (als enige van het nageslacht van Jerobeam) omdat hij de enige is waarin wat goeds gevonden wordt van het gehele huis van Jerobeam. 2) Jezus zegt "Laat de kinderen tot mij komen" zonder allerlei beperkingen te noemen.
Dit wetende kun je er gerust vanuit gaan dat God erin zal voorzien, hoe en waarom horen we tzt wel.

Thom

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #4 Gepost op: december 12, 2007, 03:24:37 pm »
Okey! Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik ernaast zat... Ik heb dat verhaal van Abia opgezocht (het staat in 1 Koningen 14), maar het enige probleem is dat ik niet kan vinden hoe oud Abia was toen hij stierf. Het kan natuurlijk zijn dat hij al volwassen was, en dat de woorden van Achia "...want hij is de enige in wie de Heer, de God van Israël iets goeds heeft ontdekt..." niet op een situatie slaan waarbij een kind zelf nog geen keuze heeft kunnen maken.

Het feit dat de erfzonde inhoudt dat ieder mens zondig is, hoeft inderdaad niet te betekenen dat ieder mens verdoemd is, omdat ze "vanuit hun kinderlijke onschuld het verlangen hebben om bij God te zijn" (zoals Laodicea zo mooi zegt). Bedankt! :D

dingo

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #5 Gepost op: december 12, 2007, 04:36:06 pm »

quote:

Thom schreef op 12 december 2007 om 15:24:
Okey! Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik ernaast zat... Ik heb dat verhaal van Abia opgezocht (het staat in 1 Koningen 14), maar het enige probleem is dat ik niet kan vinden hoe oud Abia was toen hij stierf. Het kan natuurlijk zijn dat hij al volwassen was, en dat de woorden van Achia "...want hij is de enige in wie de Heer, de God van Israël iets goeds heeft ontdekt..." niet op een situatie slaan waarbij een kind zelf nog geen keuze heeft kunnen maken.
[...]
Je kon wel vrijgemaakt zijn ;) in het tekstverband is er echt sprake van jongen en kind.

Thom

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #6 Gepost op: december 12, 2007, 04:44:48 pm »

quote:

dingo schreef op 12 december 2007 om 16:36:

Je kon wel vrijgemaakt zijn ;) in het tekstverband is er echt sprake van jongen en kind.
Ik ben ook vrijgemaakt ;)

Divinespark

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #7 Gepost op: december 12, 2007, 07:13:37 pm »
@Thom

Vraag haar eens heel simpelweg wat haar reden is om juist bij een christelijke levensstijl ja of nee, zo kieskeurig te gaan doen, terwijl het haar onbekend is wat er met kinderen gebeurt bij een ander wereldbeeld dat ze zou kiezen. En of dat meer hoop geeft.

Dat ze juist kieskeurig is over het ja of nee accepteren van een bijbelse of christelijke levensstijl, kan aangeven dat ze het dus potentieel juist heel erg belangrijk vindt, als ze zoveel aspecten erbij wil betrekken.

Groetjes, Divinespark

Thom

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #8 Gepost op: december 12, 2007, 10:49:55 pm »

quote:

Divinespark schreef op 12 december 2007 om 19:13:
@Thom

Vraag haar eens heel simpelweg wat haar reden is om juist bij een christelijke levensstijl ja of nee, zo kieskeurig te gaan doen, terwijl het haar onbekend is wat er met kinderen gebeurt bij een ander wereldbeeld dat ze zou kiezen. En of dat meer hoop geeft.

Dat ze juist kieskeurig is over het ja of nee accepteren van een bijbelse of christelijke levensstijl, kan aangeven dat ze het dus potentieel juist heel erg belangrijk vindt, als ze zoveel aspecten erbij wil betrekken.

Groetjes, Divinespark

Bedankt voor je bezorgdheid en je tips. Ik vrees dat het weinig zin heeft, omdat ze gelooft in reïncarnatie. Volgens haar word je na de dood steeds teruggeplaatst op aarde om alle levenslessen te leren die nodig zijn om een eeuwig leven te verdienen in een soort "Hemel". Afhankelijk van hoe je in je vorig leven hebt gepresteerd kom je weer terug in een nieuw leven.
Ze heeft opzich dus geen reden om voor een Christelijke levensstijl te kiezen, omdat in haar standpunt iedereen een eigen verantwoordelijkheid heeft, en dus is de vraag over de kinderen voor haar irrelevant, die komen namelijk gewoon terug en beginnen opnieuw.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #9 Gepost op: december 12, 2007, 11:05:43 pm »

quote:

dingo schreef op 12 december 2007 om 14:27:
[...]

Dit zo'n typisch geval waarin je met het omkeren van een redenering je op glad ijs begeeft omdat we het één wel weten maar het andere niet het tegenovergestelde hoeft te zijn. We weten dat de kinderen van de gelovigen in hun ouders geheiligd zijn, punt, meer weten we niet. Omkeren van de redenering maakt hem uitermate onwaarschijnlijk omdat God rechtvaardig is.

Wel hebben we een indicatie door twee bijbelse gegevens: 1) Abia het  zoontje van Jerobeam waarvan God laat zeggen dat hij zal sterven en worden begraven (als enige van het nageslacht van Jerobeam) omdat hij de enige is waarin wat goeds gevonden wordt van het gehele huis van Jerobeam. 2) Jezus zegt "Laat de kinderen tot mij komen" zonder allerlei beperkingen te noemen.
Dit wetende kun je er gerust vanuit gaan dat God erin zal voorzien, hoe en waarom horen we tzt wel.

Tegelijkertijd belijden we wel 'dat onze kinderen in zonde ontvangen en geboren worden'. Hoe zit dat dan? Dat gaat dan om zonde-die-niet-toegerekend wordt o.i.d.?
« Laatst bewerkt op: december 12, 2007, 11:06:44 pm door Mezzamorpheus »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #10 Gepost op: december 13, 2007, 01:02:38 am »

quote:

Thom schreef op 12 december 2007 om 22:49:
dus is de vraag over de kinderen voor haar irrelevant, die komen namelijk gewoon terug en beginnen opnieuw.

Wat is nu het probleem dan? als zij van mening is dat in haar geloof kinderen cyclisch tergkeren is er kennelijk geen hel in haar beleving?
(Hooguit een laagste vorm van terugkeren, een varken of zo 8) )
daarnaast de vraag waarom wij zo nodig als mens moeten bepalen wanneer iemand NIET in de Hemel komt ipv te geloven wanneer iemand wel Des Heren Hof (tekst van mijn opa zaliger) mag betreden.
Niet elke "zo kom je er " kun je omkeren naar een "zo kom je er niet".
"Eert Uw vader en Uw moeder opdat U een lang leven beschoren is in het land dat ik je voorbestemd heb" kun je niet omkeren in "als je je ouders niet hoog acht kom je in de hel".
Een koe is een dier maar een dier blijkt lang niet altijd een koe te zijn... :+

Wij weten niet de laatste gedachten van een mens, we weten ook niet welke roeping een mens heeft (al dan niet een kind) gekregen van God.
Het zou zo kunnen zijn dat een kind van ongelovige ouders op jonge leeftijd sterft omdat God hem roept. Dat weten we niet. Moeten we ook niet willen beredeneren.
Mail me maar als je wat wilt weten

dingo

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #11 Gepost op: december 13, 2007, 07:53:36 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 12 december 2007 om 23:05:

[...]

Tegelijkertijd belijden we wel 'dat onze kinderen in zonde ontvangen en geboren worden'. Hoe zit dat dan? Dat gaat dan om zonde-die-niet-toegerekend wordt o.i.d.?
Kinderen worden inderdaad in zonde ontvangen en geboren daar is niets aan veranderd. Zonder God's genade komen ook kinderen er niet maar we hebben wel een indicatie dat God genadig wil zijn voor kinderen. Hoe dat straks verder uitpakt weten we niet maar dat zien we tegen die tijd wel.

nieuw terbregge

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #12 Gepost op: december 14, 2007, 01:27:07 pm »
Moeilijke vraag, waarbij het som handig is een andere invalshoek te kiezen.

Bijvoorbeeld de vraag: vertrouw je God? Geloof je dat Hij bestaat, de wereld regeert, zijn Zoon naar de aarde gezonden heeft om voor onze zonden te lijden, en weer is opgestaan?

Vertrouw je God in jouw persoonlijke leven? Dat Hij minstens dertig keer zo rechtvaardig en barmharig (!) is als wij allemaal bij elkaar? Heb je het vertrouwen dat een leven met Hem goed is, en perspectief biedt?

En zo nee, wat is je alternatief? Geloof in reïncarnatie? Welke troost biedt dat?
« Laatst bewerkt op: december 14, 2007, 01:27:39 pm door nieuw terbregge »

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #13 Gepost op: december 15, 2007, 12:10:00 am »
Als iedereen voor de troon van God komt te staan, worden ze geoordeel op basis van hun daden. Wat kan een baby misdaan hebben, waardoor hij/zij naar de hel zou moeten?

Ook 'erfzonde', hoe je dat ook maar bekijkt, kun je nooit als een persoonlijke slechte daad zien van een baby. Ik zie dus geen enkele reden om te vrezen voor het behoud van een baby.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #14 Gepost op: december 15, 2007, 12:10:22 am »

quote:

nieuw terbregge schreef op 14 december 2007 om 13:27:

En zo nee, wat is je alternatief? Geloof in reïncarnatie? Welke troost biedt dat?
Tegenvraag: ,, welke troost haal je uit het verhaal dat een God tot in het derde en vierde geslacht Zijn gram verhaalt die de ouders gelden? "

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #15 Gepost op: december 15, 2007, 12:12:57 am »

quote:

Zwever schreef op 15 december 2007 om 00:10:
Als iedereen voor de troon van God komt te staan, worden ze geoordeel op basis van hun daden. Wat kan een baby misdaan hebben, waardoor hij/zij naar de hel zou moeten?

Ook 'erfzonde', hoe je dat ook maar bekijkt, kun je nooit als een persoonlijke slechte daad zien van een baby. Ik zie dus geen enkele reden om te vrezen voor het behoud van een baby.

Ik zie echter ook geen reden waarom God een baby niet mag laten vallen onder Zijn oordeel. nogmaals: wij weten het niet hoe God recht zal spreken, ook niet over de jong gestorvenen.
Persoonlijk zie ik geen enkele reden om een kind van ronduit zondigende ouders in Zijn wereld toe te laten maar God heeft daar een eigen beleid in dat ik niet kan en wil betwijfelen.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #16 Gepost op: december 15, 2007, 12:36:56 am »

quote:

okidoki schreef op 15 december 2007 om 00:12:
Ik zie echter ook geen reden waarom God een baby niet mag laten vallen onder Zijn oordeel. nogmaals: wij weten het niet hoe God recht zal spreken, ook niet over de jong gestorvenen.
Persoonlijk zie ik geen enkele reden om een kind van ronduit zondigende ouders in Zijn wereld toe te laten maar God heeft daar een eigen beleid in dat ik niet kan en wil betwijfelen.
12  En ik zag de doden, belangrijke en gewone mensen, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. En er werd een ander boek geopend, het boek van de levenden. De doden werden geoordeeld op grond van wat in de boeken stond opgeschreven, op grond van hun daden. En de zee gaf de doden die ze borg weer terug, en de dood en het dodenrijk gaven hun doden terug, en iedereen werd geoordeeld op grond van zijn daden.

God heeft zijn eigen beleid, maar maakt bovenstaande tekst niet volstrekt helder wat Zijn beleid is? Jezus stierf toch juist omdát het bekend was wat het beleid van God is? Of scharen we de besluiten van God onder 'mystiek'? ;)
« Laatst bewerkt op: december 15, 2007, 12:37:58 am door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Eefje

• Wijsneusje
    • Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #17 Gepost op: maart 02, 2008, 06:20:42 pm »
Persoonlijk geloof ik niet dat 'ongelovige kinderen', naar de hel gaan. Kinderen zijn "heilig" en kunnen er niets aan doen dat hun ouders zo zijn.
Give him your life and you shall live

diak2b

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #18 Gepost op: maart 03, 2008, 08:38:35 am »

quote:

Eefje schreef op 02 maart 2008 om 18:20:
Persoonlijk geloof ik niet dat 'ongelovige kinderen', naar de hel gaan. Kinderen zijn "heilig" en kunnen er niets aan doen dat hun ouders zo zijn.
Kinderen hebben dus geen verlossing nodig?
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #19 Gepost op: maart 04, 2008, 12:36:05 am »

quote:

Eefje schreef op 02 maart 2008 om 18:20:
Wat maakt een kind dan heilig?

Eefje

• Wijsneusje
    • Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #20 Gepost op: maart 05, 2008, 07:20:56 am »
Kinderen zijn afhankelijk van hun ouders, nog onschuldig en beseffen niet de wereklijkhei ze leven in een eigen wereldje. Zei Jezus niet zoiets van 'kom als een kind bij me'...

diak2b

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #21 Gepost op: maart 05, 2008, 08:44:38 am »

quote:

Eefje schreef op 05 maart 2008 om 07:20:
Kinderen zijn afhankelijk van hun ouders, nog onschuldig en beseffen niet de wereklijkhei ze leven in een eigen wereldje. Zei Jezus niet zoiets van 'kom als een kind bij me'...
OK, dus kinderen hebben Jezus' verlossing niet nodig?
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #22 Gepost op: maart 05, 2008, 09:02:35 am »

quote:

Eefje schreef op 05 maart 2008 om 07:20:
Als dat al zo is waar staat het dan in die bewoording?

Divinespark

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #23 Gepost op: maart 07, 2008, 07:52:16 am »
De bezorgdheid zit hem niet zozeer in de afwezigheid van hemel of hel ("na de dood is er niks") maar of kinderen na hun aardse bestaan in een negatieve situatie of toestand terecht komen ("na de dood is er minder dan niks").

Wat voor bezorgdheid is dat eigenlijk, die voor kinderen in de hel? Is dat een angst dat kinderen met hun haren in de fik en allerlei derdegraads verbrandingen die een helse branderige pijn geven, gaan krijsen en MAMA MAMA roepen, AAAAHAHAAAUWW, MAAMAAAAA!! En jij die dan niks kunt doen?

De keuze om dan maar liever in "niks" te geloven na dit leven, kan dan voor sommigen inderdaad aantrekkelijker lijken dan een situatie waar je weet zou kunnen hebben van een onbeschrijflijk leed van een ander. Het kan voor sommigen een reden zijn om van hun geloof af te vallen, of voor anderen om er niet aan te beginnen. Er zit heus wel wat liefs in zo'n besluit, want mensen willen dat het resultaat uiteindelijk comfortabel aan zal voelen. Zelfmoordenaars maken het eenvoudige rekensommetje dat nul beter is dan een leven waarin het negatieve overheerst, en omdat het om gevoelens gaat, ook dat het op korte termijn te verkrijgen is. Ook daar kun je nog liefde uit afleiden.

Waarom zou je eigenlijk gaan lopen fantaseren over dingen die niet in de bijbel staan en toch aan gelovigen worden gevraagd? Dat is toch irreëel? En zeker als je je er zorgen om gaat maken ook nog zeg! Straks zit je er volkomen naast, en is toch je aardse leven een grote hel daardoor, en wie weet (onbekend) kom je door die verkeerde mening als het er toch naast blijkt te zitten, nog in de hel zeg! Dat is toch niet verkieslijk? Ik denk dat de werkelijke angst hem juist zit in het besluit om liever aandacht te geven aan het veel vrijblijvender gezwam over stoute kindertjes in de hel, lekker in de luie stoel, dan de duidelijke dingen van het geloof aan te durven in de aardse situatie die voor ons beter te begrijpen is. Dat geouwehoer over meningsverschillen maakt toch alleen maar stresshormonen aan en als je een band kweekt door samen te werken in de echte wereld door iets concreet aan te pakken wat met het geloof te maken heeft, zoals mensen helpen, dan is dat veel gezonder.

Groetjes Divinespark

Eefje

• Wijsneusje
    • Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #24 Gepost op: maart 09, 2008, 07:55:11 am »
Ik weet he zo niet uit mijn hoofd waar dat staat, sorry.

grompie

• Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #25 Gepost op: maart 09, 2008, 10:12:04 am »

quote:

okidoki schreef op 05 maart 2008 om 09:02:
[...]

Als dat al zo is waar staat het dan in die bewoording?
Mar 10:13  En zij brachten kinderkens tot Hem, opdat Hij ze aanraken zou; en de discipelen bestraften degenen, die ze tot Hem brachten.
Mar 10:14  Maar Jezus, dat ziende, nam het zeer kwalijk, en zeide tot hen: Laat de kinderkens tot Mij komen, en verhindert ze niet; want derzulken is het Koninkrijk Gods.
Mar 10:15  Voorwaar zeg Ik u: Zo wie het Koninkrijk Gods niet ontvangt, gelijk een kindeken, die zal in hetzelve geenszins ingaan.
Mar 10:16  En Hij omving ze met Zijn armen, en de handen op hen gelegd hebbende, zegende Hij dezelve.
geheelonthouder

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
Kinderen in de hel?
« Reactie #26 Gepost op: maart 09, 2008, 02:40:29 pm »
Elk klein kind is in Christus van gelovige en ongelovige Ouders.

Jezus zei niet: laat alleen de gereformeerde kinderen bij mij komen/

Nee, ALLE kinderen.

GOD houd niet van kind offers(zie Abraham).

Hijzelf deed het in zijn zoon, en zou hij dan nu kinderen in de Hel werpen?????
Alleen door JEZUS