mm, maar ik bedenk net dat er wel eens bezwaar kan zijn tegen het linken naar een dergelijke site

Ik ga de discussie niet aan, er is al zoveel over geschreven, en je kan zoveel atheïsme-verkondigers vinden op internet, daar heb ik niets aan toe te voegen. Maar héél kort door de bocht is de redenering zoiets als:
"
1. God is niet aantoonbaar, er is geen waarneembaar en toetsbaar verschijnsel waaruit Gods ingrijpen, aanwezigheid of bestaan blijkt.
2. Alle Godsbewijzen die ooit bedacht zijn liggen op de filosofische schroothoop, ofwel, zijn allang weerlegd.
3. Juist het feit dat er ontelbare goden zijn, maakt het onwaarschijnlijk dat net die van de christenen wel echt is, en dat roept de vraag op waarom je uberhaupt in een godheid zou geloven
4. Er is vooralsnog geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat ook maar enig verschijnsel in onze wereld slechts te verklaren zou zijn vanuit een godheid.
ad 4: ID is bijvoorbeeld van een filosofische, wetenschappelijke en logische onnozelheid dat het geen twee tellen overeind blijft als het ter discussie wordt gesteld. De enigen die er in geloven zijn zij die een onbegrip van de evolutietheorie combineren met de volstrekt onwetenschappelijke wil dat ID waar is. ID is een politiek middel ter promotie van religieus fundamentalisme, en heeft gewoon geen donder met wetenschap te maken.
"
Maar goed, dat is dus een heel korte samenvatting van wat je vermoedelijk over je heen krijgt als je in atheïstische kring vertelt dat je christen bent. Ik daag iedereen die mijn stelling weerspreekt dan ook van harte uit om die discussie aan te gaan, en te winnen.