grondig christelijk schreef op 05 november 2008 om 09:53:[...]
Ik heb geen moeite met enig mens, niet in de RK, niet in enige denominatie,
niet in enig mens die vanuit onwetendheid Jezus Christus (nog) niet erkend als zijn verlosser en hun positie ten opzichte van God niet erkennen. Namelijk dat wij allen de genade derven, maar zoals de zonde door een mens ons allen laat verdienen dat we verloren gaan, zo wordt ook door één mens mogelijk dat we zijn gered. Door Jezus Christus. Een ieder de dit door de Geest ervaart en weet van de waarheid van zonde en dit in toenemende nederigheid aanvaard is gered. Hij wordt dan overtuigd van zijn vergeving door genade alleen.
Ik heb mijn naaste lief. Wie is mijn naaste? ieder mens.
Ik heb verdriet van mensen die bewust Jezus Christus als hun verlosser afwijzen en daarmee hun zondige positie t.o.v. God.
Elke zonde kan vergeven worden onder bekering, behalve de zonde tegen de Heilige Geest. Dat is het bewust corrumperen van de bron en de werken van de Geest.
Heel concreet ben ik het op sommige onderdelen met de leer van de RK niet eens en heb daar mijn reden voor en zorg.
Maar zoals gewoon en vaker blijkt zit het probleem van de leer niet in "wij versus de RK", maar in "wij die in Christus zijn" dit door genade ontvangen maar allemaal proberen het mysterie van het geloof als een rondje een vierkantje proberen te stoppen. Kenmerk is dat we dan allemaal een paar blinde hoekjes overhouden.
Wij moeten ons oog gericht houden op Christus die verhoogd is, dan zullen we niet worden gebeten door de slang die ons een andere verlossing wil verkondigen.
Die weg vinden we alleen door Jezus Christus, want Hij is de weg, de waarheid en het leven.
Wij moeten allemaal voor ons zelf verantwoording afleggen van onze daden. Deze daden zijn niet wat we in oprechtheid geloven en waar we naar moeten zoeken, maar dat is wat wij met de opdracht doen God boven alles lief te hebben en onze naaste als ons zelf.
Daarin ontvangen we de vrede van God, uit genade. Een hemelse vrede en vreugde.
Ik aanbid God door zijn Zoon Jezus Christus door de kracht van de Heilige Geest die ons van onze zondige staat en positie ten opzichte van God overtuigd. Deze zijn één in allen en allen in één. Wanneer de Geest meer en meer overtuigd van wie ik ben in de kern van de zaak, neemt de genade en de vreugde om mijn redding dagelijks toe. Daarmee ook de ijver te doen wat Hij van me vraagt, in al mijn falen. Maar al dit falen is al aan het Kruis geslagen.
Dit geloofsbeeld aanbid ik en niemand kan me daarvan af houden. Zolang de mens mij hiervan niet afhoud en dwingt te knielen voor een ander geloofsbeeld is die mens niet de antichrist. Antichrist is naar mijn mening niet de vertaling "tegen Christus" maar "in plaats van Christus".
De mens die mij wil dwingen een andere waarheid te aanvaarden in plaats van de waarheid van en in Christus moet zich naar mij nog openbaren.