Auteur Topic: Synode 2008 Zwolle  (gelezen 15302 keer)

parepidemos

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #50 Gepost op: april 10, 2008, 10:08:51 pm »
Op het adres www.synodegkv.nl zien we nu alleen nog maar twwe links naar twee verschillende site, nl de "officiële" en die met commentaar. De commentaarsite heeft nu ook een ander adres, nl www.synodezwollezuid.nl

Lijkt me een hele nette en inventieve oplossing.
Zeg niet: Hoe komt het, dat de vroegere tijden slechter waren dan deze? Want niet uit wijsheid zoudt gij aldus vragen. (vgl Prediker 7:10)

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #51 Gepost op: april 10, 2008, 10:34:09 pm »
Tof. Kunnen we hier mooi discussiëren over de bezwaren op synodezwollezuid.nl...
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

grompie

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #52 Gepost op: april 11, 2008, 11:31:28 am »

quote:

Ursa schreef op 10 april 2008 om 22:34:
Tof. Kunnen we hier mooi discussiëren over de bezwaren op synodezwollezuid.nl...

haha, ik moet hier eigenlijk over ophouden nu;
maar ik kan me niet voorstellen dat het synode bestuur hier mee genoegen neemt. de inhoud is wel totaal veranderd maar dat was toch niet het bezwaar. de misleidende naam bestaat nog steeds. :X

*  gaat nu proberen om zich hier verder niet meer druk over te maken
geheelonthouder

grompie

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #53 Gepost op: april 11, 2008, 11:47:15 am »
de agenda voor komend weekend

Vrijdag 11 april
+interne bezinning op hoofdlijnen in besloten zitting(hema "gedeelde liefde")
+Relatie Kerk & Overheid - behandeling rapport deputaten

Zaterdag
+Integratie mensen met een beperking - behandeling rapport deputaten
+Pastoraat aan doven en slechthorenden - behandeling rapport deputaten
+Generaal Synodale Publicaties - behandeling rapport deputaten en bespreking communicatieplan
geheelonthouder

grompie

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #54 Gepost op: april 11, 2008, 10:41:57 pm »

quote:

Ursa schreef op 10 april 2008 om 22:34:
kan het toch niet laten

quote:

Naschrift webredacteur:

Van de genoemde site is reactie gekomen:

- de vermelding over Goes gaat maar op voor één medewerker

- de naam van de site is gewijzigd en er is een duidelijke link naar de 'officiële site' van de synode. Van de nieuwe naam is met teleurstelling kennis genomen door de synode. Jammer dat een domeinnaam is gekozen, die niet van de beheerder is maar van een kerkelijke vergadering. De synode legt zich bij deze situatie neer, want ze vindt één Naam belangrijker dan de naam van de GS.  Op journalistieke vrijheden is niet ingekort.

11 apr 2008

*  plukt aan zijn baard
geheelonthouder

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #55 Gepost op: april 12, 2008, 12:49:36 am »
Wat is de bron van die laatste quote? Heb je een link?

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #56 Gepost op: april 12, 2008, 01:11:34 am »
Refdag staat wel e.e.a.
Mail me maar als je wat wilt weten

grompie

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #57 Gepost op: april 12, 2008, 01:50:12 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 12 april 2008 om 00:49:
Wat is de bron van die laatste quote? Heb je een link?
kan niet missen
geheelonthouder

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #58 Gepost op: april 12, 2008, 02:04:15 am »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #59 Gepost op: april 12, 2008, 07:40:48 pm »

quote:

Siep schreef op 10 april 2008 om 12:20:
Ik ben verbijsterd over de reactie van de synode op het openen van een website dat maar met één teken verschilt van de officiële site. Zo gaan we in de christelijke wereld toch niet met elkaar om.
offtopic:Ik deel die verbijstering niet, er lijkt bewust gekozen te zijn voor deze naam en de beste oprichters hadden kunnen weten dat daar gedoe om zou komen.

VRIJ

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #60 Gepost op: april 13, 2008, 11:42:43 pm »
Er had ook gekozen kunnen worden voor een subdomein in eeninwaarheid.nl bijv synode.eeninwaarheid.nl zoals ook de officiele synodesite een subdomein is. Maar daar is niet voor gekozen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er toch enigzins bewust voor is gekozen om een beetje in elkaars vaarwater te zitten.
Mocht ik daar ook maar een heel klein beetje gelijk in hebben dan is dat erg jammer.

diak2b

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #61 Gepost op: april 13, 2008, 11:46:32 pm »
Of zoals wij dat noemden in consultantsland: LB.

Lekker Belangrijk.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #62 Gepost op: april 14, 2008, 12:11:50 am »

quote:

diak2b schreef op 13 april 2008 om 23:46:
Of zoals wij dat noemden in consultantsland: LB.

Lekker Belangrijk.

In mijn werk noemen we dat een hiaat in het denken :)
zonder dollen: het is wel belangrijk.
Stel dat ik een website redelijk identiek aan jouw bedrijf ga maken en daar totaal andere dingen ga noemen of ga zeggen dat ik van plan ben jouw bedrijf te volgen en te analyseren op die site.
wat doe je dan (zakelijk gezien)?
Je neemt mogelijk een advocaat in de arm en wilt een oplossing.
De naam is niet onbewust gekozen (en als het al wel onbewust is dan zijn ze echt dom te noemen :) )
Het doel is daarnaast ook twijfelachtig.
Simpele denktrand:
gemeenteleden dragen ambtsdragers voor die verkozen worden
ambtsdragers worden afgevaardigt naar vergaderingen, óók de synode
Gemeente heeft zelf deze mensen verkozen.
Gemeente staat daarmee ook zelf in de lijn van besluiten lijkt mij?

Wat je nu ziet is dat een kleine groep mensen bezwaar heeft tegen de besluiten die er mogelijk komen.
Die bezwaren hadden eerder in de lijn kenbaar gemaakt kunnen worden.
Hoeveel gemeenteleden hebben bezwaar ingediend tegen het bevestigen van predikanten en ouderlingen?
Daar ligt de bron van het gedoe. De mogelijkheid van bezwaar is er al veel eerder geweest!
Als ik vind dat broeder Pietersen niet in het ambt kan dienen omdat hij X en Y doet dan moet ik dat aangeven. Idem dito voor de dominee: ik kan bezwaren inbrengen bij de KR.

Doe ik dat niet dan moet ik mijn kaken op elkaar houden lijkt mij?

Zomaar wat vragen.....

VRIJ

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #63 Gepost op: april 14, 2008, 12:12:02 am »
Als het zo is dat je als broers en zussen de neiging niet kan weerstaan om in elkaars vaarwater te zitten en daarmee niet naar eenheid en opbouw zoekt lijkt mij dat niet onbelangrijk.
Het hele gedoe straalt mijns inziens iets negatiefs uit, zowel rochting leden als naar buiten.

diak2b

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #64 Gepost op: april 14, 2008, 12:22:32 am »

quote:

okidoki schreef op 14 april 2008 om 00:11:
[...]

In mijn werk noemen we dat een hiaat in het denken :)
zonder dollen: het is wel belangrijk.
Stel dat ik een website redelijk identiek aan jouw bedrijf ga maken en daar totaal andere dingen ga noemen of ga zeggen dat ik van plan ben jouw bedrijf te volgen en te analyseren op die site.
wat doe je dan (zakelijk gezien)?
Mezelf voor mijn kop slaan dat ik die domeinnaam niet heb vastgelegd. En DAT zei ik al eerder, had de synode dus moeten doen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #65 Gepost op: april 14, 2008, 12:25:18 am »

quote:

VRIJ schreef op 14 april 2008 om 00:12:
Als het zo is dat je als broers en zussen de neiging niet kan weerstaan om in elkaars vaarwater te zitten en daarmee niet naar eenheid en opbouw zoekt lijkt mij dat niet onbelangrijk.
Het hele gedoe straalt mijns inziens iets negatiefs uit, zowel richting leden als naar buiten.
persoonlijk ervaar ik dat er geen zoeken naar eenheid meer is maar dat er gezocht wordt naar een legitieme reden om te scheiden.
Het is de toon die de muziek maakt O-)
er is eerder sprake van een "zie jewel, we hebben het al gezegd" dan " ipv een zoeken naar eenheid.
de Kerk wordt verscheurd door onderlingen verdeeldheid, eenheid in woord en belijden is ver te zoeken.
IMHO is het gebed voor eenheid in de GKV meer dan nodig.
Niet om de modernen te steunen of om de orthodoxen te bekeren maar om elkaar tot een hand en voet te zijn.
Dat is een opdracht voor allen, bezwaard en onbezwaard.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #66 Gepost op: april 14, 2008, 12:27:38 am »

quote:

diak2b schreef op 14 april 2008 om 00:22:
[...]
Mezelf voor mijn kop slaan dat ik die domeinnaam niet heb vastgelegd. En DAT zei ik al eerder, had de synode dus moeten doen.
goedbedoelde amateurs op het gebied van internet vrees ik.
offtopic:Okidoki zegt: ik zal elke mogelijke spelling van mijn bedrijfsdomein nu vastleggen

diak2b

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #67 Gepost op: april 14, 2008, 12:29:01 am »

quote:

[...]

Zomaar wat vragen.....

Ja, die redenering hoorde ik in mijn anarchistische jeugd al van democraten: als jij niet stemt heb je geen recht van spreken meer.

Nee meneer, als ik stem, geef ik mijn spreekrecht juist af, door een ander aan te wijzen die namens mij mag spreken. Zolang ik niemand afvaardig namens mij, of beter, zolang ik me niet in de luren laat leggen door een democratie die claimt dat waarheid een functie van aantallen is, heb ik alle recht van spreken. Een recht dat misschien niet door de wereld en door mensen wordt geschonken, maar dat bevochten moet worden als ieder recht.

diak2b

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #68 Gepost op: april 14, 2008, 12:30:32 am »

quote:

okidoki schreef op 14 april 2008 om 00:27:
[...]

goedbedoelde amateurs op het gebied van internet vrees ik.
offtopic:Okidoki zegt: ik zal elke mogelijke spelling van mijn bedrijfsdomein nu vastleggen
Dat lijkt me niet onverstandig, als je daar reden voor hebt. De synode had daar een duidelijke reden voor: hun eigen url is zacht gezegd a-typisch. Dan hadden ze de typische variant, die nu door anderen is gebruikt, ook moeten vastleggen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #69 Gepost op: april 14, 2008, 12:34:19 am »

quote:

diak2b schreef op 14 april 2008 om 00:29:
Nee meneer, als ik stem, geef ik mijn spreekrecht juist af, door een ander aan te wijzen die namens mij mag spreken.
in het kerkrecht GKv kan men bezwaar indienen maar dat lijkt men niet te doen

quote:

Zolang ik niemand afvaardig namens mij, of beter, zolang ik me niet in de luren laat leggen door een democratie die claimt dat waarheid een functie van aantallen is, heb ik alle recht van spreken. Een recht dat misschien niet door de wereld en door mensen wordt geschonken, maar dat bevochten moet worden als ieder recht.

Ik ben het met je eens dat elk mens zijn stem moet kunnen laten horen maar als men de kerkelijke rechtsgang (en die is er in de GKv) niet volgt in de zin van bezwaar indienen tegen een benoeming dan is men dáár al de fout in gegaan.
Neemt niets af aan het gegeven dat men mag clusteren en websites in de lucht mag zetten maar toch, in eerste instantie had "men" eerder aan de bel kunnen trekken...

diak2b

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #70 Gepost op: april 14, 2008, 12:47:32 am »
Tsja, ik deel je voorliefde voor democratie duidelijk niet. Misschien omdat ik inmiddels al te lang van binnenuit zie hoe politiek functioneert.

Je stemt voor Bos, omdat je denkt dat dan je wensen min of meer wel het beste worden verdedigd, en dan komt de PvdA in de regering en poef, weg Europa-referendum, poef, weg Irak-enquete, poef, weg aanpak topinkomens.

En als je er dan iets van zegt, heb je zogenaamd je niet aan de regels gehouden, je stem verspeeld of ben je niet fijn voor de eenheid van de partij.

Ja, politiek is iets moois.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #71 Gepost op: april 14, 2008, 12:59:21 pm »

quote:

diak2b schreef op 14 april 2008 om 00:47:

En als je er dan iets van zegt, heb je zogenaamd je niet aan de regels gehouden, je stem verspeeld of ben je niet fijn voor de eenheid van de partij.

Ja, politiek is iets moois.

Ik bedoelde juist aan te geven dat die mensen ook andere wegen hadden kunnen bewandelen maar dat het recht op oprichten van websites etc. niet verboden moet worden door een kerkelijk orgaan.
Wel ben ik van mening dat de naam anders had gekund (www.toetsdesynode.nl of www.synodesignalement.nl) er waren wel andere opties dan de meest gelijkende naam.

Alja

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #72 Gepost op: april 14, 2008, 01:19:10 pm »
www.sss.nl was ook mooi geweest :+. SchaduwSiteSynode.
<><

grompie

• Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #73 Gepost op: april 14, 2008, 07:04:43 pm »
hmmm nu op de synode.site

quote:

Redactie viert vandaag de zondag. Morgen wordt het nieuws van gisteren bijgewerkt.
en de berichtgeving rond de op een na belangrijkste naam is verdwenen.
geheelonthouder

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Synode 2008 Zwolle
« Reactie #74 Gepost op: april 14, 2008, 07:14:36 pm »

quote:

(..)
Simpele denktrand:
gemeenteleden dragen ambtsdragers voor die verkozen worden
ambtsdragers worden afgevaardigt naar vergaderingen, óók de synode
Gemeente heeft zelf deze mensen verkozen.
Gemeente staat daarmee ook zelf in de lijn van besluiten lijkt mij?

Wat je nu ziet is dat een kleine groep mensen bezwaar heeft tegen de besluiten die er mogelijk komen.
Die bezwaren hadden eerder in de lijn kenbaar gemaakt kunnen worden.
Hoeveel gemeenteleden hebben bezwaar ingediend tegen het bevestigen van predikanten en ouderlingen?
Daar ligt de bron van het gedoe. De mogelijkheid van bezwaar is er al veel eerder geweest!
Als ik vind dat broeder Pietersen niet in het ambt kan dienen omdat hij X en Y doet dan moet ik dat aangeven. Idem dito voor de dominee: ik kan bezwaren inbrengen bij de KR.

Zomaar wat vragen.....
inderdaad een (te) simpelewijze want mensen veranderen én mensen zijn niet allemaal paranormaal begaafd of kunnen perfect in de toekomst kijken. In de ideale wereld waarin ik van broeder Pietersen jaren vantevoren al weet dat hij X en Y gaat doen, zou je systeem werken.