Ondanks dat ik tegen het willekeurig knippen en plakken ben van Bijbel teksten. Op de site met verschillende bijbelvertalingen gezocht op zonde en het volgende gevonden.
1 Johannes 5
Besluit
13 Ik heb u deze brief geschreven om u ervan te overtuigen dat u eeuwig leven hebt, u allen die waarachtig gelooft in de naam van de Zoon van God.
14 Ons vertrouwen in God geeft ons de zekerheid dat Hij naar ons luistert, als wij Hem iets vragen overeenkomstig zijn wil. 15 En als wij weten dat Hij naar al ons vragen luistert, mogen wij er ook zeker van zijn dat we krijgen wat we Hem in onze gebeden hebben gevraagd.
16 Als iemand zijn broeder een zonde ziet doen die niet tot de dood voert, moet hij voor zijn broeder bidden, en God zal hem in leven houden, dat wil zeggen: als zijn zonde hem niet doodt. Want er is een zonde die tot de dood voert; hiervoor geldt mijn aansporing om te bidden niet. 17 Maar hoewel elke verkeerde daad zonde is, brengt niet elke zonde de dood.
18 Wij weten dat wie uit God is geboren, niet zondigt; de Zoon van God beschermt hem, en de boze heeft op hem geen vat. 19 Wij weten dat wij bij God horen, terwijl de hele wereld in de macht van de boze is. 20 Wij weten dat de Zoon van God gekomen is, en ons inzicht gegeven heeft om de waarachtige God te kennen, en wij zijn in de waarachtige God, want wij zijn in Jezus Christus, zijn Zoon. Dit is de ware God, dit is eeuwig leven! 21 Kinderen, pas op voor afgoden.