Auteur Topic: BF & FAQ  (gelezen 17451 keer)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #100 Gepost op: april 04, 2008, 12:04:36 am »

quote:

diak2b schreef op 03 april 2008 om 22:26:
Kortom, als je een visie op de Schrift hebt zoals, pakweg P&A, of J&J, dan is er niks aan de hand. Maar wie gereformeerd of katholiek gelooft, en zo dus ook de Schrift leest, die mag op een snerende opmerking over "klakkeloos aannemen" van de admin rekenen. Wel boeiend, op een GKv-forum.

Als je goed leest zeg ik ook dat je van een 'broeder' (de evangelische wereld heeft dat soort mensen ook die een boek schrijven en bepaald gezag hebben) iets niet zomaar aan zou 'moeten' nemen.
Waarom zie je dat over het hoofd?
BF is voor eigen onderzoek.. Anders kun je volstaan met een preek van deze of gene en hoef je zelf nooit de bijbel te lezen.

Dus de zgn snerende opmerking 'lees jij op die manier'.
Zelfs de apostelen werden getoets of wat ze zeiden ook klopte.....
( ik wil de discussie graag zuiver houden.)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #101 Gepost op: april 04, 2008, 12:06:57 am »

quote:

okidoki schreef op 04 april 2008 om 00:00:
[...]
Leuk dat je een "jullie" hebt ontdekt, dat betekent in ieder geval dat Cyber niet de enige is met een vraag over modgedrag ;)
Kenmerk van alle draden is volgens mij dat je niet op de man mag spelen  O-) .
Op één of andere manier wil de regulerende factor in BF niet zien dat het niet werkt zoals het nu gaat.
Laten we dan kijken of dat probleem opgelost kan worden.
Dan gaat het om "de zaak" en niet over het poppetje (mag ik hopen....)
Het gaat om de zaak maar als er dan een concreet voorbeeld wordt gebruikt dan is het logisch dat je daar op door gaat om dat te bespreken.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

cyber

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #102 Gepost op: april 04, 2008, 01:16:20 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 03 april 2008 om 23:50:
[...]

Volgens mij hebben 'jullie' deze discussie gestart/c.q. vervolgd en zal het dan logisch zijn dat dat gebeurt. De casus om het geval te bespreken. :)

ik ben geen jullie, ik post in mijn uppie.

Het is geen logisch gevolg om een PM die prive is op een openbaar forum te zetten, waarbij je ook nog maar 163 woorden van de 685 woorden voor discussie nodig vond om te plaatsen.

Maar nu je toch aan openbaarheid doet kun je de mail ook nog wel plaatsen die je mij ongevraagd toezond toen je nog maar net mod was en alleen mods mijn verborgen mailadres kunnen zien ???  en dat, enkel en alleen om jou inzichten, ongevraagd,  opnieuw aan mij, onder de aandacht te brengen ??? je weet waarschijnlijk mijn antwoord daarop nog wel, die was niet positief.

cyber

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #103 Gepost op: april 04, 2008, 01:21:22 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 04 april 2008 om 00:04:
[...]

je hebt helemaal gelijk met het toetsen van de Apostelen op de boodschap die gebracht werd, alleen zijn er volgens mij geen Apostelen hier op het forum, en volgens mij hoeven mods geen geloofs toetsen toe te passen hier.

cyber

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #104 Gepost op: april 04, 2008, 01:37:29 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 04 april 2008 om 00:06:
[...]

Het gaat om de zaak maar als er dan een concreet voorbeeld wordt gebruikt dan is het logisch dat je daar op door gaat om dat te bespreken.

ik heb geen concreet voorbeeld gebruikt, expres niet, ik heb juist dát willen voorkomen door niet de inhoud van de PM openbaar te maken.
maar die schroom heb jij dus niet, en misschien moet je ook eens bij jezelf afvragen waarom je steeds weer zoveel tegewind en kritiek krijgt op je manier van handelen.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #105 Gepost op: april 04, 2008, 10:16:39 am »

quote:

cyber schreef op 04 april 2008 om 01:37:
[...]

ik heb geen concreet voorbeeld gebruikt, expres niet, ik heb juist dát willen voorkomen door niet de inhoud van de PM openbaar te maken.
maar die schroom heb jij dus niet, en misschien moet je ook eens bij jezelf afvragen waarom je steeds weer zoveel tegewind en kritiek krijgt op je manier van handelen.
Suggestieve uitlatingen worden er genoeg gedaan en dan zal ik aan de hand van die PM die jij noemt, aan moeten tonen of jouw kritiek terecht is, al dan niet. En aangezien dat allemaal lastig te checken is (je kunt gauw suggestieve uitlatingen  als 'waar' gaan beschouwen) zal je dan duidelijk moeten maken waarover het precies gaat en wil ikzelf ook weten waar ik het over heb. Daarom post ik dan een relevant gedeelte. (Ik heb ook nog een gedeelte weggelaten)
Als je wilt dat dit allemaal niet zo over de tafel komt is er natuurlijk de mogelijkheid om te mailen naar mij. Dat heb ik ook aangegeven bij het verwijderde bericht dat niet meer duidelijk was omdat er een post was leeggehaald.
Als ik dan niet wordt gemaild, kan ik het ook niet binnenskamers uitleggen.

Ik wil het anders wel per mail verder bespreken als je dat liever wilt.....
« Laatst bewerkt op: april 04, 2008, 10:39:12 am door Priscilla en Aquila »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #106 Gepost op: april 04, 2008, 10:24:34 am »

quote:

cyber schreef op 04 april 2008 om 01:21:
[...]

je hebt helemaal gelijk met het toetsen van de Apostelen op de boodschap die gebracht werd, alleen zijn er volgens mij geen Apostelen hier op het forum, en volgens mij hoeven mods geen geloofs toetsen toe te passen hier.

De apostelen hebben meer gezag dan iemand anders na hen (in mijn overtuiging dan) en daarom is het juist niet vreemd dat wij allemaal de taak zouden kunnen hebben om te toetsen wat tot ons komt - door wie dan ook.

Het ging hier dan ook niet over het toetsen wat mods doen (in de post waar dit een reactie op is, maar over: dat je als gelovige best in de Bijbel mag toetsen of andere belangrijke gelovigen (dominee broeder of aeen kerkvader bv)  het bij het juiste eind hadden bij het uitleggen van een bijbeltekst want zelf de Apostelen werden getoetst.
We proberen dan ook sec naar de bijbel te kijken in BF (al zal dat niet altijd makkelijk zijn en  neem je gauw je achtergrond mee)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #107 Gepost op: april 04, 2008, 11:03:35 am »

quote:

grompie schreef op 28 maart 2008 om 14:35:
[...]

Als je gelooft dat de bijbel de wil van God bevat en ons voldoende leert wat wij geloven moeten om behouden te worden. En dat zij daarnaast in wat zij leert ook nog eens volkomen en voledig. Is er denk ik niet ongereformeerd om daar dan samen naar te zoeken. Wel ongereformeerd is het om te zeggen dat zij het een en ander niet volkomen en voledig leert en dat je dus daarnaast andere geschriften nodig heb.

quote:

E-line schreef op 28 maart 2008 om 14:36:
herbronnen is wel gereformeerd. Dat kan ook prima in BF.
Deze twee post geven iig weer wat mijn eigen overtuiging is. En aangezien we allemaal nog gewoon mensen zijn, zullen we helaas niet altijd tot dezelfde conclusies komen als we de bijbel lezen.
« Laatst bewerkt op: april 04, 2008, 11:05:14 am door Priscilla en Aquila »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #108 Gepost op: april 04, 2008, 01:47:17 pm »

quote:

cyber schreef op 04 april 2008 om 01:16:
[...]

ik ben geen jullie, ik post in mijn uppie.

Het is geen logisch gevolg om een PM die prive is op een openbaar forum te zetten, waarbij je ook nog maar 163 woorden van de 685 woorden voor discussie nodig vond om te plaatsen.

Maar nu je toch aan openbaarheid doet kun je de mail ook nog wel plaatsen die je mij ongevraagd toezond toen je nog maar net mod was en alleen mods mijn verborgen mailadres kunnen zien ???  en dat, enkel en alleen om jou inzichten, ongevraagd,  opnieuw aan mij, onder de aandacht te brengen ??? je weet waarschijnlijk mijn antwoord daarop nog wel, die was niet positief.

Ik wil ook nog wel mijn excuses die ik daarvoor gemaakt heb openbaar maken.... - een verkeerde inschatting kunnen we allemaal wel eens maken.
Dat heeft verder niets te maken met het probleem wat jij hebt met de policy van BF.

Als jij die mail voor jezelf wilt houden, is het beter om het niet hier te gaan bespreken, al is het dat je het noemt. Het geeft de zaak wel een bepaalde lading en je bent iig bezig te suggereren dat dingen niet goed zijn gegaan en ik 'stiekum' een bepaald spelletje heb gespeeld van het evangelische gedachtengoed in BF te brengen door onder mijn leiding de policy van BF zodanig aan te passen dat gereformeerden en anderen verder daar hun mond eigenlijk moeten houden.
Hoe dat echt zat, ben ik achter gekomen door die door die PM weer te lezen, waar ik een relevant gedeelte van heb gepost (sorry als je dat niet  prettig vond, maar dat had ik niet in de gaten)

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #109 Gepost op: april 04, 2008, 11:17:53 pm »

quote:

Jaaa, dat is waar ook, ikke is dom, altijd fijn dat er een P&A is die me daar op kan wijzen.

quote:

Ja, zo zuiver dat je iedere vorm van kritiek wegwuift, en gewoon weigert je af te vragen of je fouten maakt. Nee, anderen, die lezen niet goed, dat is het punt.

Ik zal verder zwijgen, want als ik eerlijk ben grijpt er toch een admin in.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

cyber

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #110 Gepost op: april 04, 2008, 11:36:32 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 04 april 2008 om 13:47:
[...]

Ik wil ook nog wel mijn excuses die ik daarvoor gemaakt heb openbaar maken.... - een verkeerde inschatting kunnen we allemaal wel eens maken.
Dat heeft verder niets te maken met het probleem wat jij hebt met de policy van BF.

Als jij die mail voor jezelf wilt houden, is het beter om het niet hier te gaan bespreken, al is het dat je het noemt. Het geeft de zaak wel een bepaalde lading en je bent iig bezig te suggereren dat dingen niet goed zijn gegaan en ik 'stiekum' een bepaald spelletje heb gespeeld van het evangelische gedachtengoed in BF te brengen door onder mijn leiding de policy van BF zodanig aan te passen dat gereformeerden en anderen verder daar hun mond eigenlijk moeten houden.
Hoe dat echt zat, ben ik achter gekomen door die door die PM weer te lezen, waar ik een relevant gedeelte van heb gepost (sorry als je dat niet  prettig vond, maar dat had ik niet in de gaten)

Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor zo als jij, met een omhaal van woorden en ingewikkelde zinsconstructies, ons wilt doen laten geloven.

Maar nogmaals mijn mail aan de gehele crew ging over de veranderde richtlijnen. Het ging niet over de PM, het ging niet over 'stiekem' of over bepaalde spelletjes of wat je ook nog maar meer in mijn schoenen wilt schuiven, mijn vraag ging over de veranderde richtlijnen.

De richtlijnen daar ging mijn vraag over.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #111 Gepost op: april 05, 2008, 11:05:04 am »

quote:

cyber schreef op 04 april 2008 om 01:21:
[...]

dat was niet wat P&A zeiden:

"(..)
(de evangelische wereld heeft dat soort mensen ook die een boek schrijven en bepaald gezag hebben) iets niet zomaar aan zou 'moeten' nemen.
(..)
BF is voor onderzoek.. Anders kun je volstaan met een preek van deze of gene en hoef je zelf nooit de bijbel te lezen.
(..)
Zelfs de apostelen werden getoets of wat ze zeiden ook klopte....."

het gaat dus niet om mods die geloofstoetsen zouden moeten toepassen. P&A zegt dat het bijbelstudieforum er is om bijbelstudie te doen, en dat dus zelfs "autoriteiten" (van welke vorm dan ook, uit welke stroming dan ook) getoetst mogen (of zelfs: "moeten") worden.

De discussie zou een stuk fijner verlopen, zonder allerlei karikaturen en onwelwillend lezen.

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #112 Gepost op: april 05, 2008, 12:56:41 pm »

quote:

Nunc schreef op 05 april 2008 om 11:05:
De discussie zou een stuk fijner verlopen, zonder allerlei karikaturen en onwelwillend lezen.

In alle eerlijkheid: deze discussie gaat helemaal niet fijn worden als mensen die bezwaren uiten in de hoek worden gezet door opeenvolgende mods/admins als mensen die onwelwillend lezen, slecht lezen, etc. etc.

Als ik zo objectief mogelijk probeer te zijn, en me puur richt op de vorm en niet de inhoud, dan zie ik inderdaad dat deze discussie grondig gefrustreerd wordt door de wijze waarop deze gevoerd wordt, en niet door o.a. Okidoki of Cyber.

Maar goed, dat is precies de reden waarom ik me niet meer inhoudelijk met deze discussie bemoei. Wat je ook inbrengt het wordt met retorische trucjes ipv inhoud afgeserveerd.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #113 Gepost op: april 05, 2008, 01:05:57 pm »

quote:

Persoonlijk weet ik niet wat je met karikaturen hebt, als je de gewraakte draad leest ontdek je dat de katikatuur gemaakt worden door de evangelisschen zelf.
De hele draad is doorlopen van vragen als "waar baseer je dat op" en het antwoord is "de bedelingenleer" waarbij de nuance niet gelegd wordt.
Als het dan een bijbelstudieforum is dan moet men ook BIJBELS kunnen onderbouwen zonder een beroep te doen op "dat kan ik hier niet uitleggen want het is teveel".
enige hand in eigen boezem mag gerust....
Mail me maar als je wat wilt weten

smooky

• was ik weer
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #114 Gepost op: april 05, 2008, 01:18:38 pm »
al een hele tijd post ik al niet meer op dit forum.
dit komt omdat ik mij steeds meer begon te ergeren aan de discussies.
heb het verzoek gedaan aan mods, om mijn account volledig te wissen. Dit is echter geweigerd.

als ik deze discussie lees, schieten mij toch echt weer de tranen in de ogen.
Wat een zeer zielige en trieste vertoning.

Aangezien dit FB gedeelte is, mag je verzoeken voor een slotje.
Dus bij deze!
was ik weer

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #115 Gepost op: april 05, 2008, 01:45:45 pm »

quote:

okidoki schreef op 05 april 2008 om 13:05:
[...]

Persoonlijk weet ik niet wat je met karikaturen hebt

ik heb bezwaar tegen karikaturen, als ze gebruikt worden om anderen zwart te maken.

quote:

als je de gewraakte draad leest ontdek je dat de katikatuur gemaakt worden door de evangelisschen zelf.
De hele draad is doorlopen van vragen als "waar baseer je dat op" en het antwoord is "de bedelingenleer" waarbij de nuance niet gelegd wordt.
dat is geen karikatuur. Je kunt het wellicht "kort-door-de-bocht" noemen of misschien "weinig bereid tot nadere uitleg", maar het is volgens de definitie geen karikatuur

quote:

Als het dan een bijbelstudieforum is dan moet men ook BIJBELS kunnen onderbouwen zonder een beroep te doen op "dat kan ik hier niet uitleggen want het is teveel".

mooi. Ik neem aan dat jij bij elke post over de doop óók een dogmatische uitleg van 50 pagina's geeft, zodra er een vraag komt waarom je een vers met het woord "doop" erin op een bepaalde manier uitlegt? En dat jij ook als iemand iets over de Triniteit zegt, altijd paraat staat met de geloofsbelijdenis van Athanasius en mensen uit kunt leggen wat het verschil is tussen "geboren" en "geschapen"?

Of zul je soms ook moeten concluderen dat een discussie over alle achterliggende verschillen simpelweg teveel wordt in een topic wat over één bepaald bijbelgedeelte gaat? Het is ieders volle recht om ergens op dit forum een topic over de (onjuistheid van de) bedelingenleer te openen. Het is eveneens ieders goed recht, om in een bijbelstudietopic te verwijzen naar een groter onderwerp, zonder dat helemaal in detail te moeten uitleggen in dat zelfde topic. Precies datzelfde recht geldt voor jou en mij, en geeft ons de gelegenheid om bij het woord "doop" in de bijbel, te vermelden dat wij dat uiteraard begrijpen als de (bijbelse) verbondsdoop, zonder dat we daarna een hele dogmatiek hoeven te posten om dat uit te leggen.

ik snap dus werkelijk niet, wat je klacht hier is, want je maakt net als ik van precies hetzelfde recht gebruik.

quote:

enige hand in eigen boezem mag gerust....
bedoel je dit voor mij persoonlijk? Of bedoel je de mods als collectief, of wat bedoel je precies? Ik snap het niet.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #116 Gepost op: april 05, 2008, 11:18:01 pm »

quote:

okidoki schreef op 05 april 2008 om 13:05:
[...]

Persoonlijk weet ik niet wat je met karikaturen hebt, als je de gewraakte draad leest ontdek je dat de katikatuur gemaakt worden door de evangelisschen zelf.

Dit zijn posts van J&J de eerste geeft hij een link die de bedelingenleer uitlegt, en in de andere twee geeft hij zelf wat dingen aan maar refereert ook weer naar de link voor de uitgebreide uitleg.

Jansen&Jansen in "De sacramenten - heilsnoodzakelijk of niet?"

Ik probeer hier ook nog wat nader uit te leggen:

Priscilla en Aquila in "De sacramenten - heilsnoodzakelijk of niet?"

quote:

Maar dat topic is CL en geen Bijbelstudieforum. Als hij dan in 1 zin wat aangeeft (het is voor Israel bedoeld want dat is de bedeling waar de wet bijhoort - bv) dan begrijp ik precies wat hij bedoelt.
Voor de achtergrond van die uitpsraak verwijst hij dan naar de gegeven link.

Verder vond ik nog wel dit stukje en dat is toch meer dan alleen de kreet: het komt door de bedelingen leer:

quote:

uit: Jansen&Jansen in "De sacramenten - heilsnoodzakelijk of niet?"
J&J
Ik geloof echter niet dat deze inzetting voor ons (huidige gelovigen) gegeven is. Naar mijn overtuiging staat deze inzetting in het kader van Gods handelen met Israel en is de huidige gemeente niet de plaatsvervanger of opvolger van Israel. Noch letterlijk, noch geestelijk.
Er is geen plaats voor "heilsnoodzakelijke sacramenten". Het niet toepassen daarvan is dus is niet een kwestie van ongehoorzaam willen zijn, maar ander inzicht in wat voor de huidige gemeente geldt.

Om een voorbeeld te noemen: sommigen geloven dat het vierde gebod, de sabatsrust, van toepassing is op de huidige gemeente. Werken of fietsen op zondag wordt dus als ongehoorzaamheid gezien aan Gods gebod. (ik weet niet wat jouw mening daarover is).
Ik geloof echter niet dat dat gebod als inzetting voor de huidige gemeente geldt. In dat opzicht (dwz. als inzetting) heb ik als "gelovige uit de volkeren" in de huidige bedeling daar helemaal niets mee te maken.
Als ik op zondag dus een eindje ga fietsen of mijn auto ga wassen, dan is dat geen ongehoorzaamheid, maar ander inzicht mbt. inzettingen.

Het verschil van inzicht komt in essentie voort uit de leer. In jouw geval is dat de verbondsleer, in mijn geval is dat de bedelingen leer.
Wat is voor jou hieraan onduidelijk (behalve dat je er niet mee eens bent? )
« Laatst bewerkt op: april 05, 2008, 11:28:07 pm door Priscilla en Aquila »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #117 Gepost op: april 05, 2008, 11:37:07 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 05 april 2008 om 23:18:

Wat is voor jou hieraan onduidelijk (behalve dat je er niet mee eens bent? )

Er is mij niets onduidelijk, het is mij helder dat er via ingrijpen van bovenaf zaken verwijderd zijn die wel ontopic waren in enkele draden waarin de evangelischen tegenover de orthodoxen stonden.
Dat probeer ik de ganse tijd al aan te geven (en daarin ben ik niet de enige).
Wat aangegeven is dat op 1 of andere manier de orthodoxe reacties kritischer behandeld LEKEN te worden dan de evangelische. Die reacties zijn dan ook verwijderd....
Daarom heb ik aangegeven niet meer te reageren in die draden.
Aangezien ik geen back-up maak van de gegevens op dit forum kan ik het niet terughalen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #118 Gepost op: april 05, 2008, 11:41:05 pm »

quote:

Ik weet niet of het je in die draad ook is opgevallen dat ik tot op heden GEEN antwoord heb van J&J?
En dat hij veronderstelt dat ik de rustdag niet houdt?
En dat hij daarmee stelt dat ik een gebod negeer? (Ofwel......)

Die opmerkingen worden wel gedoogd kennelijk.....

Mijn vraag: wat maakt dat J&J de geboden van avondmaal en doop niet hoeft te volgen zijn tot op heden beantwoord met "ik geloof in de bedelingenleer".
het moet op zijn minst mogelijk zijn dat J&J aangeeft waarom hij wel de genade eruit pikt en niet de geboden toch?
Overigens verwacht ik van hem een antwoord en niet van de admin....

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #119 Gepost op: april 05, 2008, 11:50:02 pm »

quote:

okidoki schreef op 05 april 2008 om 23:37:
[...]

Er is mij niets onduidelijk, het is mij helder dat er via ingrijpen van bovenaf zaken verwijderd zijn die wel ontopic waren in enkele draden waarin de evangelischen tegenover de orthodoxen stonden.
Wat aangegeven is dat op 1 of andere manier de orthodoxe reacties kritischer behandeld LEKEN te worden dan de evangelische. Die reacties zijn dan ook verwijderd....
Aangezien ik geen back-up maak van de gegevens op dit forum kan ik het niet terughalen.
Ik weet niet of dat klopt. wat ik wel weet, en wat mogelijk jouw beeld mede beïnvloedt, is dat ik in één draad zelf mijn eigen bijdragen heb weggehaald voorzover die de schijn-discussie met P&A en J&J voedden.

Ik zou het jammer vinden als je P&A dat zou verwijten.

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #120 Gepost op: april 05, 2008, 11:52:20 pm »

quote:

okidoki schreef op 05 april 2008 om 23:41:
[...]
:+ optimist. Ik voorspel je antwoord van maar liefst twee admins. de ene om je te vertellen dat je er inhoudelijk niets van begrijpt, omdat jij vanuit jouw geloof nu eenmaal niet in staat bent over het muurtje te kijken, en de ander om je er op te wijzen dat uit close reading blijkt dat je niet eerlijk discussieert.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #121 Gepost op: april 06, 2008, 12:36:25 am »

quote:

diak2b schreef op 05 april 2008 om 23:50:
[...]

Ik weet niet of dat klopt. wat ik wel weet, en wat mogelijk jouw beeld mede beïnvloedt, is dat ik in één draad zelf mijn eigen bijdragen heb weggehaald voorzover die de schijn-discussie met P&A en J&J voedden.

Ik zou het jammer vinden als je P&A dat zou verwijten.
Ik verwijt niemand iets, ik wil graag de antwoorden op de vragen die ik in e bewuste draden heb gesteld.
De antwoorden van J&J wel te verstaan.
Dat jij (in wijsheid hoop ik:) ) teksten zelf hebt weggehaald weet ik, de achtergrond daarvan weet ik niet, ik schat in dat het schokkend geweest kan zijn voor de ander (waarbij ik direct aan wil tekenen dat schokken niet negatief gelezen hoeft te worden.)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #122 Gepost op: april 06, 2008, 12:49:42 am »

quote:

diak2b schreef op 05 april 2008 om 23:52:
[...]

:+ optimist. Ik voorspel je antwoord van maar liefst twee admins. de ene om je te vertellen dat je er inhoudelijk niets van begrijpt, omdat jij vanuit jouw geloof nu eenmaal niet in staat bent over het muurtje te kijken
beetje vreemd voor iemand die gewezen evangaal is denk ik, de bedelingenleer is mij bekend en ik heb mij er (God zij dank!) van kunnen Vrijmaken.

quote:

en de ander om je er op te wijzen dat uit close reading blijkt dat je niet eerlijk discussieert.

Tja, wat is eerlijk dan nog waard?
Ik heb eerlijke en open vragen gesteld aan J&J en verwacht eerlijke antwoorden.
Geen verhalen met een ellenlange link etc. maar wat het voor J&J betekend.
als je niet meer op de man af vragen mag stellen maar de ander mij wel op de man af mag veroordelen (Okidoki volgt de wet niet...) dan is dit forum verworden tot lager orde.
Daarnaast heb ik J&J de optie om mij te mailen geboden, J&J reageert echter nergens op.
Maar ja, ik maak karikaturen, ik ben degene die krom vragen stelt.
Als ik zaken dan scherp stel dan krijg ik een partij over me heen terwijl de evangelische alles maar kan roepen.
De admins en mods kunnen mij netjes gezegd aan mijn **** roesten, ik verwacht dat zij uit het gesprek met J&J blijven en ook J&J aansporen om antwoord te geven, doen ze dat niet dan zegt dat veel over hen zelf vrees ik.

als iemand mij vraagt wat ik geloof kan ik niet in 1 zin zeggen wat ik geloof omdat het altijd tekort doet aan wat ik geloof.
Als ik dan verwijs naar een belijdenis dan mag dat niet, is dat stom of wat dan ook.
als een evangelisch aangelegd type dat doet door te verwijzen naar een website dan mag dat wel?
Welke maten gelden op een GKv forum? Wie bewaakt nu wat?

En eerlijk?
Ik heb naar eer en geweten een aantal vragen gesteld en geen antwoorden gekregen.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #123 Gepost op: april 06, 2008, 11:31:04 am »

quote:

okidoki schreef op 05 april 2008 om 23:41:
Mijn vraag: wat maakt dat J&J de geboden van avondmaal en doop niet hoeft te volgen zijn tot op heden beantwoord met "ik geloof in de bedelingenleer".
het moet op zijn minst mogelijk zijn dat J&J aangeeft waarom hij wel de genade eruit pikt en niet de geboden toch?
Even serieus: dit hoort in het topic zelf thuis en niet hier.... Dit is een FB-topic en geen BF-topic, dus inhoudelijke bespreking is hier off-topic.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #124 Gepost op: april 06, 2008, 01:28:59 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 06 april 2008 om 11:31:
[...]

Even serieus: dit hoort in het topic zelf thuis en niet hier.... Dit is een FB-topic en geen BF-topic, dus inhoudelijke bespreking is hier off-topic.

Het is wel aardiog on topic hier omdat mijn opmerkingen domweg weggehaald zijn in twee draden waar J&J bevraagd werd op zijn / haar geloof en invulling van een aantal zaken.
Maar laat maar zitten. Ik heb weinig zin in deelname in draden waar door ingrijpen van anderen de essentie van opmerkingen verdwijnen.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #125 Gepost op: april 06, 2008, 01:59:58 pm »
Overigens dringt het ineens tot me door dat je je hier loopt te beklagen over een CL-draad, terwijl het hier over BF gaat...

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #126 Gepost op: april 06, 2008, 02:13:06 pm »

quote:

okidoki schreef op 05 april 2008 om 23:37:
[...]

offtopic omdat het over een andere draad gaat, maar dan toch maar even weer deze post lezen, waar ik dat uitleg:

Priscilla en Aquila in "BF & FAQ"

en hier jouw post eronder waarin jij zegt dat het nu wel helder is:
okidoki in "BF & FAQ"

Dan moet je het nu niet weer gaan aanhalen. :? :?
Het was een modactie om een bericht en reacties erop te verwijderen omdat het bericht waar op werd gereageerd al was leeggehaald.
Verder kon je me mailen en dat doe je dan weer niet maar ik wens niet steeds weer al afgehandelde problemen op nieuw uit te leggen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #127 Gepost op: april 06, 2008, 02:16:11 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 06 april 2008 om 13:59:
Overigens dringt het ineens tot me door dat je je hier loopt te beklagen over een CL-draad, terwijl het hier over BF gaat...

Ik denk dat het doorelkaar is gaan lopen omdat de zelfde ingrepen er gebeuren in verschillende draden.

Ik denk tevens dat de onduidelijkheid mee hier

quote:

door ontstaan is.
Verwarrend allemaal.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #128 Gepost op: april 06, 2008, 02:38:30 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 05 april 2008 om 23:18:

Maar dat topic is CL en geen Bijbelstudieforum.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #129 Gepost op: april 06, 2008, 02:42:57 pm »
Okidoki, hier haal jij zelf die draad aan waar J&J het over de bedelingenleer heeft. Dat is het topic van de sacramenten en staat in CL. (Het ging al eerder doorelkaar lopen trouwens)
okidoki in "BF & FAQ"

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #130 Gepost op: april 06, 2008, 03:04:25 pm »

quote:

okidoki schreef op 06 april 2008 om 13:28:
[...]

Het is wel aardiog on topic hier omdat mijn opmerkingen domweg weggehaald zijn in twee draden waar J&J bevraagd werd op zijn / haar geloof en invulling van een aantal zaken.
Maar laat maar zitten. Ik heb weinig zin in deelname in draden waar door ingrijpen van anderen de essentie van opmerkingen verdwijnen.
En hier beklaag je je alweer over dat akkefietje waarvan je zei dat mijn uitleg wel voldoende was. :?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #131 Gepost op: april 06, 2008, 03:25:29 pm »

quote:

okidoki schreef op 06 april 2008 om 13:28:
[...]

Die ene draad heb ik al uitgelegd waarom. En vond je helder. :)

Die andere draad kan ik precies nagaan wat jij hebt gepost en wat wegggehaald is:

Drie posts:
Tegen P&A:
1.
Kun je dat uitleggen?

Tegen gaitema:
2.
Sorry hoor, maar wat er in dat staat is niet echt netjes.

...

Het zal die ene waarschijnlijk aan zijn **** roesten wat jij vindt en mogelijk is dat nog terecht ook.
Dat er hier en daar brandstapels worden opgericht zegt nog niet dat er ook aanstekers bij gehouden worden. 8)7

en:

Tegen gaitema:
3.
BRANDSTAPELALARM.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2008, 03:29:49 pm door Priscilla en Aquila »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #132 Gepost op: april 06, 2008, 04:12:03 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 06 april 2008 om 15:25:
[...]

Die ene draad heb ik al uitgelegd waarom. En vond je helder. :)

Die andere draad kan ik precies nagaan wat jij hebt gepost en wat wegggehaald is:

Drie posts:
Tegen P&A:
1.
Kun je dat uitleggen?

Tegen gaitema:
2.
Sorry hoor, maar wat er in dat staat is niet echt netjes.

...

Het zal die ene waarschijnlijk aan zijn **** roesten wat jij vindt en mogelijk is dat nog terecht ook.
Dat er hier en daar brandstapels worden opgericht zegt nog niet dat er ook aanstekers bij gehouden worden. 8)7

en:

Tegen gaitema:
3.
BRANDSTAPELALARM.

Als je dan ook de contex er even bij wilt zetten dan ben je compleet.
1) schokkend als ik om uitleg vraag ....
2) het was een reactie aan Gaitema die bedoeld was om aan te geven dat de opponent van Gaitema ws niets met zijn opmerking zou doen en dat er op dit forum soms te vuur en te zwaard gediscussieerd wordt. Tja, schokkend in die contaxt.
3) zie twee: daarnaast stond er een emoticon achter naar ik mij kan herinneren.

De opmerkingen die je weg hebt gehaald stonden dus NIET los van datgene waar ik op reageerde en ook niet los van de discussie.
Jij maakt er met knip en plakwerk maar van wat jij wilt om je eigen bedachte gelijk te bewijzen, ik doe daar niet aan mee.
Ook ik heb ontdekt dat je zeer selectief de draad beheert en wat mij betreft gaat de crew daar maar eens wat aan doen.

En dan je opmerking over dat ik je kan mailen. Leuk aangeboden maar ik heb geen behoefte aan emailcontact met je. De manier waarop je ook nu weer stukjes aanhaalt zegt m.i. genoeg.

Zodra ik scherp door de bocht jakker of Diak doet dat dan wordt er ingegrepen maar als de evangelische club teksten citeert en daarmee indirect mensen voor huichelaar uitmaakt dan mag dat wel.
Ik heb inmiddels begrepen dat op een GKv forum iemand die niet GKv is wél mag modden maar dat een GKv-er niet mag zeggen wat hij gelooft of zaken scherp mag stellen.
Als ik hier zou roepen dat evangelisch niet christelijk is dan is het hek van de dam terwijl helder mag zijn dat vanuit een gereformeerde optiek het evangelische geloof niet bijbels en daarmee ook niet Christelijk is.
Vreemd dat dat gereformeerde geluid op een gereformeerd forum niet gehoord mag worden.

Ik zal mij bij Diak voegen en hier geen energie meer in steken omdat mij genoeg helder is....

cyber

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #133 Gepost op: april 06, 2008, 04:22:46 pm »

quote:

[...]

dat was niet wat P&A zeiden:

"(..)
(de evangelische wereld heeft dat soort mensen ook die een boek schrijven en bepaald gezag hebben) iets niet zomaar aan zou 'moeten' nemen.
(..)
BF is voor onderzoek.. Anders kun je volstaan met een preek van deze of gene en hoef je zelf nooit de bijbel te lezen.
(..)
Zelfs de apostelen werden getoets of wat ze zeiden ook klopte....."

het gaat dus niet om mods die geloofstoetsen zouden moeten toepassen. P&A zegt dat het bijbelstudieforum er is om bijbelstudie te doen, en dat dus zelfs "autoriteiten" (van welke vorm dan ook, uit welke stroming dan ook) getoetst mogen (of zelfs: "moeten") worden.

Tussen het weten van de regels en toepassen van de regels zit verschil, en dat is gewoon zo want zo doen mensen dat, dat zie je ook in de wereld buiten dit forum, daar zit ook niet het probleem. Het probleem is dat er geen gelijke monniken en kappen zijn als er verschillen tussen evangelischen en de kerkmens ter tafel komen.

PenA schreven ergens op het forum.
' Ik toets wat ik lees bij iedereen, de dingen aan de bijbel '

Op een forum word er voortdurend gediscussieerd over verschillen, de overeenkomsten leveren een stuk minder stof voor een discussie op maar vaak wel herkenning en als je elkaar herkent als broeder of zuster is dat winst, waarmee niet gezegd is dat er dan geen verschillen meer zijn.

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 27 maart 2008 om 14:59:
[...]

Voorzover ik weet van toen ik nog gereformeerd was en mijn schoonouders dat nog steeds zijn :P is het zo dat het sacrament avondmaal tot versterking is van je geloof.
Priscilla en Aquila schreef op 28 december 2007 om 23:09:
 Je moet idd een totaalplaatje nemen en niet afgaan op enkele teksten.
 Maar ik heb van jongsafaan bijbelstudie gehad en daar geleerd dat Christendom niet gaat om een leer, maar om Christus en het leven van Christus in ons: het kruis in ons leven.

De ene keer 'gereformeerd' wat toch een leer is, en de andere keer 'van jongsafaan' leren dat het niet gaat om de leer, en dat is creatief omgaan met de waarheid, oftewel bezijden de waarheid en ik vind dit ook niet vallen onder de vrijheid van meningsuiting. Het is gewoon de ander voor de gek houden.

quote:

[...]

Voorzover ik weet van toen ik nog gereformeerd was en mijn schoonouders dat nog steeds zijn :P is het zo dat het sacrament avondmaal tot versterking is van je geloof.

Waarop ik daarom reageerde met

nou zolang was je ook niet gereformeerd/synodaal, toch ??
 word je ook niet gereformeerd van
 en dat is nog niet de helft van de leer erover..

quote:

De sacramenten hebben niet de kracht in de handeling op zich.
Bij de RKK is het dacht ik zo dat de sacramenten werken 'door het feit zelf dat de handeling verricht is'.  (ex opere operato) Daarom zouden ze heilsnoodzakelijk voor de gelovigen zijn. (KKK nr. 1128, 1129).

Waarop diak op zijn toetsenbord gaat rammelen om dit te weer spreken, en dan gebeurt er een wonder, die posting is verdwenen.
Dat Diak gereageerd heeft is hier te zien, want PenA reageert er namelijk op.

Geplaatst op donderdag 27 maart 2008 16:46 door PenA
quote:
diak2b schreef op 27 maart 2008 om 15:59:
 [...]
 Nee, je geeft het gewoon fout weer, niks vergeten, gewoon niet begrepen.

De heilsnoodzakelijkheid van twee sacramenten kan natuurlijk onmogelijk verklaard worden uit de werking van alle zeven. Gewone logica had je dat al moeten laten zien.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
reactie van PenA
 Kun je dat iets uitgebreider uitleggen?

Doordat Christus het werk heeft volbracht kan de heilige Geest werken door de sacramenten.
 Oftwel

De 'sacramentele genade' is de genade van de heilige Geest, geschonken door Christus en eigen aan elk sacrament. (1129)
 Je ontvangt dus genade door de bediening aan jou van de sacramenten?
 Of zou jij het anders omschrijven?
Priscilla en Aquila wijzigde dit bericht op 27-03-2008 16:56 met 29%
===================

Om nog meer te posten vind ik niet zinvol, om iemand aan een schandpaal te nagelen vind ik niet christelijk, het gaat mij ook niet om dat ik mijn gelijk krijg, want gelijk krijgen is niet hetzelfde als de waarheid in pacht te hebben.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #134 Gepost op: april 06, 2008, 04:25:01 pm »

quote:

okidoki schreef op 06 april 2008 om 16:12:
De opmerkingen die je weg hebt gehaald stonden dus NIET los van datgene waar ik op reageerde en ook niet los van de discussie.
Jij maakt er met knip en plakwerk maar van wat jij wilt om je eigen bedachte gelijk te bewijzen, ik doe daar niet aan mee.

Het gaat er niet alleen om of opmerkingen los staan van de discussie of niet, het gaat er ook om of opmerkingen de sfeer wel of niet onnodig negatief beïnvloeden, onnodige verdachtmakingen en insinuaties bevat. Mods mogen wel degelijk ook modden op postgedrág en niet alleen op wel of niet ontopic zijnde inhoud. IMHO is deze post dus terecht verwijderd en is je nu al paginalang durende stampij hierom meer dan buitenproportioneel.

quote:

En dan je opmerking over dat ik je kan mailen. Leuk aangeboden maar ik heb geen behoefte aan emailcontact met je. De manier waarop je ook nu weer stukjes aanhaalt zegt m.i. genoeg.

Wat is er verkeerd aan verwijderde posts aanhalen, als jij paginalang zeurt over die verwijderde posts?

quote:

Zodra ik scherp door de bocht jakker of Diak doet dat dan wordt er ingegrepen maar als de evangelische club teksten citeert en daarmee indirect mensen voor huichelaar uitmaakt dan mag dat wel.

Dat is jouw interpretatie. Ik heb nog niemand jou hier voor huichelaar zien uitmaken.

quote:

Ik heb inmiddels begrepen dat op een GKv forum iemand die niet GKv is wél mag modden maar dat een GKv-er niet mag zeggen wat hij gelooft of zaken scherp mag stellen.

Jawel hoor. Maar de zaken moeten van beide kanten wel fair blijven gaan.

quote:

Als ik hier zou roepen dat evangelisch niet christelijk is dan is het hek van de dam terwijl helder mag zijn dat vanuit een gereformeerde optiek het evangelische geloof niet bijbels en daarmee ook niet Christelijk is.
Vreemd dat dat gereformeerde geluid op een gereformeerd forum niet gehoord mag worden.

Dat is helemaal niet vreemd, omdat dat een vreselijk kort-door-de-bochtredenering is, die gewoon niet klopt en ook niet in de geest is van wat de TS bedoelde (charismatischen ipv alle evangelischen cq. evangelicals).

quote:

Ik zal mij bij Diak voegen en hier geen energie meer in steken omdat mij genoeg helder is....
Doe vooral wat je zelf graag wilt. Niemand verplicht je hier te blijven, niemand verplicht je hier weg te gaan.

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #135 Gepost op: april 06, 2008, 04:26:47 pm »

quote:

cyber schreef op 06 april 2008 om 16:22:
[...]
Waarop diak op zijn toetsenbord gaat rammelen om dit te weer spreken, en dan gebeurt er een wonder, die posting is verdwenen.
Dat Diak gereageerd heeft is hier te zien, want PenA reageert er namelijk op.
Het wonder is hooguit dat die reactie van PenA blijft staan, het verdwijnen van mijn reactie is geen wonder, maar een gevolg van mijn moedeloosheid. Ik heb geen zin meer in discussies met P&A en J&J.

cyber

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #136 Gepost op: april 06, 2008, 04:30:57 pm »

quote:

diak2b schreef op 06 april 2008 om 16:26:
[...]
Het wonder is hooguit dat die reactie van PenA blijft staan, het verdwijnen van mijn reactie is geen wonder, maar een gevolg van mijn moedeloosheid. Ik heb geen zin meer in discussies met P&A en J&J.
Heb jijzelf die bewuste post weggehaald ??

cyber

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #137 Gepost op: april 06, 2008, 04:32:17 pm »

quote:

diak2b schreef op 06 april 2008 om 16:26:
[...]
 Ik heb geen zin meer in discussies met P&A en J&J.
Dan ben je niet de enige hier.

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #138 Gepost op: april 06, 2008, 05:07:59 pm »

quote:

cyber schreef op 06 april 2008 om 16:30:
[...]

Ik weet niet wat ik zelf heb weggehaald en wat door P&A is weggehaald. Ik weet wel dat ik op enig moment in één topic alle berichten die de discussie met P&A en/of J&J aangingen heb weg gehaald, de rest heb ik laten staan. Als ik me niet vergis zijn er andere berichten daarvoor al door P&A weg gehaald, op grond van argumenten die mij versterkten in de overtuiging dat ik de discussie met J&J en P&A beter niet meer kan voeren.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #139 Gepost op: april 06, 2008, 05:47:13 pm »
Ik krijg haast de indruk dat hier eens naar gekeken zou moeten worden door iemand die wat minder betrokken is bij dit hele gedoe. Ik kan van hier niet zien wat er precies gebeurd is, ga daar dus ook geen mening over geven. Wat ik in deze topic zie gebeuren is een vrij nutteloos langs elkaar heenpraten gevolgd met een welles-nietes-spelletje. Stop daar alsjeblieft mee, kom met concrete voorbeelden uit BF niet uit CL. Het komt op mij nu eerlijk gezegd over als een uiten van onderbuikgevoelens tegen P&A. Dat is niet constructief. Willen we wel constructief bezig zijn, dan zou P&A misschien verstandig doen een van de andere mods te laten kijken naar het mod-gedrag in de betreffende topics (tenslotte is het wel een vrij ernstige beschuldiging en het lijkt me het meest juist als P&A zelf regelt dat iemand anders van de crew er ook eens naar kijkt), en de mensen die problemen hebben met het modbeleid van P&A zouden, zonder verdere classificaties te geven, met concrete voorbeelden moeten komen. Die mis ik eerlijk gezegd. Kunnen jullie dat niet, stop dan alsjeblieft met doorhakken en doorzeuren. Sorry voor de woorden, maar zo komt het op mij over.
computerfout: een vreemde een in de byte

grompie

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #140 Gepost op: april 06, 2008, 05:50:55 pm »

quote:

okidoki schreef op 02 april 2008 om 00:42:
Er werd ten gunste van de evangalen ingegrepen waarbij de RKK en GKv(o.a. ik) domweg werden verwijderd.
Dat is én niet netjes en selectief modden.
Ik had het netjes gevonden als diak2b als reactie op dit bericht even gezegt had dat hij zelf (ook) een hele partij berichten heeft weggehaalt.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2008, 06:45:34 pm door grompie »
geheelonthouder

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #141 Gepost op: april 06, 2008, 06:41:40 pm »
Op een rijtje,

1. diak heeft een post neergezet met een bijbeltekst en een zin erbij,
2. en daar heb ik op gereageerd.
3. Zijn post met die bijbeltekst heeft diak vervolgens leegggehaald en dat gaf hij daarna ook aan:

quote:

[edit: zelf maar gewoon wat opgeruimd, waar ik de hoogmoed had te denken dat ik kon tippen aan de alwetendheid van de enige hoeders van de Goddelijke waarheid, schandelijk van me, maar ik zal het nooit meer doen]
terwijl mijn reactie op die post van hem bleef staan.

4. Dat mijn post vervolgens gewoon bleef staan, sloeg vervolgens voor de rest van de users (de volgende dag) nergens meer op (letterlijk ) want het bericht waarop ik reageerde was weg.

5. Een heel stel andere berichten waren toen ook verwijderd zodat de discussie niet meer te volgen was.

6. Vervolgens heb ik aangegeven in het topic bij okidoki en cyber die op mij hadden gereageerd:

quote:

Ik snap nu de commotie die er is, aangezien diak z'n bericht heeft weggehaald waar ik op reageerde.
Nu hangt mijn reactie 'los' in de lucht, maar anders was het wel duidelijk geweest waar ik het over had. Diak gaf iets aan wat die richting uit wees en daar vraag ik dan wat over.
Als je wilt weten waar ik op reageerde kun je me mailen, maar het is hier niet meer aan de orde.
7.Vervolgens - nadat ik zag dat er meerdere berichten waren leeggehaald - (waaronder het bericht waar ik op had gereageerd)
heb ik dat allemaal wegggehaald zodat de discussie weer verder kon.
8. Cyber en okidoki hadden toen wrs nog niet die reactie van mij gelezen.

9. In dit topic leg ik hier aan okidoki uit 'hoe het zo gekomen was':

Priscilla en Aquila in "BF & FAQ"

10. en volgens okidoki was het nu 'helder' (zie de post daarna)

11. Ik neem dan aan dat dit punt is afgehandeld......

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #142 Gepost op: april 06, 2008, 06:43:51 pm »

quote:

cyber schreef op 06 april 2008 om 16:30:
[...]

De bewuste post heeft hij zelf weggehaald waardoor mijn reactie als 'los' zand daar maar wat stond en nergens op sloeg..... vandaar de 'commotie' bij de lezers....

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #143 Gepost op: april 06, 2008, 06:49:18 pm »
Tsja, gezien het bericht van diak, voelde hij zich niet serieus genomen. Ik vermoed gezien de rest van het verhaal dat dat door jouw reactie was. In dat geval zou het, lijkt mij, netter zijn om te vragen aan een collega van je om te oordelen of je in je reactie mogelijk te ver gegaan bent, wat een normale user een mod-actie zou opleveren. En dan lijkt het idd op partijdigheid, zeker als ze ook al het gevoel hebben dat je iemand als J&J de hand boven het hoofd houdt. Alleen al om de schijn van partijdigheid te vermijden zou ik het persoonlijk verstandiger vinden het modereren aan een collega over te laten, of je helemaal buiten de discussie houden
« Laatst bewerkt op: april 06, 2008, 06:50:37 pm door Fotogravinnetje »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #144 Gepost op: april 06, 2008, 06:52:21 pm »
Dat is onder andere door mij aangekaart maar er was wat dat betreft een misverstand: Pooh is de enige andere mod met rechten in dat topic, hij zag geen direkte noodzaak om in te grijpen en anderen dachten daarom dat hij het verzoek niet had opgemerkt. Dit hadden we inderdaad onderling wel beter kunnen communiceren.
Bombus terrestris Reginae

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #145 Gepost op: april 06, 2008, 07:20:05 pm »

quote:

cyber schreef op 06 april 2008 om 16:22:
[...]

Tussen het weten van de regels en toepassen van de regels zit verschil, en dat is gewoon zo want zo doen mensen dat, dat zie je ook in de wereld buiten dit forum, daar zit ook niet het probleem. Het probleem is dat er geen gelijke monniken en kappen zijn als er verschillen tussen evangelischen en de kerkmens ter tafel komen.

PenA schreven ergens op het forum.
' Ik toets wat ik lees bij iedereen, de dingen aan de bijbel '

Op een forum word er voortdurend gediscussieerd over verschillen, de overeenkomsten leveren een stuk minder stof voor een discussie op maar vaak wel herkenning en als je elkaar herkent als broeder of zuster is dat winst, waarmee niet gezegd is dat er dan geen verschillen meer zijn.

[...]

Priscilla en Aquila schreef op 28 december 2007 om 23:09:
 Je moet idd een totaalplaatje nemen en niet afgaan op enkele teksten.
 Maar ik heb van jongsafaan bijbelstudie gehad en daar geleerd dat Christendom niet gaat om een leer, maar om Christus en het leven van Christus in ons: het kruis in ons leven.

De ene keer 'gereformeerd' wat toch een leer is, en de andere keer 'van jongsafaan' leren dat het niet gaat om de leer, en dat is creatief omgaan met de waarheid, oftewel bezijden de waarheid en ik vind dit ook niet vallen onder de vrijheid van meningsuiting. Het is gewoon de ander voor de gek houden.

Daarom kan je nog wel in de gereformeerde kerk opgegroeid zijn en in die zin gereformeerd zijn - toch kun je weten dat het om Christus gaat en niet om de leer. Dat de leer onbelangrijk is, is een conclusie die je hier trouwens niet uit mag halen.
Verder haal je berichten aan uit een heel ander topic van maanden geleden, het verband is dan niet geheel duidelijk..

quote:

Waarop ik daarom reageerde met

nou zolang was je ook niet gereformeerd/synodaal, toch ??
 word je ook niet gereformeerd van
 en dat is nog niet de helft van de leer erover..
...
Allemaal citaten die niet te maken hebben met de post van Nunc dat ik in BF vind dat iedereen de kerkvaders of de dominee of de broeder zouden moeten toesten... bij de bijbelgedeelten die je in BF bekijkt.
Wat je als voorbeelden aanhaalt gaat over het sacramenten topic. ...

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #146 Gepost op: april 06, 2008, 07:27:24 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 06 april 2008 om 18:49:
Tsja, gezien het bericht van diak, voelde hij zich niet serieus genomen.
Of te.....

quote:

Ik vermoed gezien de rest van het verhaal dat dat door jouw reactie was. In dat geval zou het, lijkt mij, netter zijn om te vragen aan een collega van je om te oordelen of je in je reactie mogelijk te ver gegaan bent, wat een normale user een mod-actie zou opleveren. En dan lijkt het idd op partijdigheid, zeker als ze ook al het gevoel hebben dat je iemand als J&J de hand boven het hoofd houdt. Alleen al om de schijn van partijdigheid te vermijden zou ik het persoonlijk verstandiger vinden het modereren aan een collega over te laten, of je helemaal buiten de discussie houden

Dat is moeilijk te beeordelen als het bericht er niet meer staat. We hebben er over gediscusseerd achter de schermen.......
In dat betreffende topic was ik mod maar had van iedereen alles laten staan. Van katholieken, gereformeerden en evangelischen. Dan kun je me moeilijk betichten van iemand de hand boven het hoofd houden.

En de eerste reden dat ik iets heb verwijderd - was dat de berichten leeggehaald waren. De reden was dus niet de inhoud.
Tja, die bijbeltekst was redelijk duidelijk dus vroeg ik ook een duidelijke reactie.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2008, 07:29:40 pm door Priscilla en Aquila »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #147 Gepost op: april 06, 2008, 07:34:43 pm »
Mogelijk dat Diak zelf dan de redenen aan kan geven waarom hij de teksten verwijderd heeft en wat er allemaal achter zit?
Is de kortste klap.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #148 Gepost op: april 06, 2008, 07:37:43 pm »
Maar ik neem aan dat het verwijderen van berichten door diak een reden had en gezien zijn edit omdat hij zich niet serieus genomen voelt. Maar daar hoor ik je niet over. Ik snap dat je berichten die op verwijderde berichten (nl de door diak verwijderde eigen berichten) verwijdert, maar dat lijkt me niet de kern hier.
Ik heb het betreffende topic niet gevolgd, dat zal ik eerlijk bekennen. Ik reageer dus puur op wat ik in dit topic zie gebeuren. Dan constateer ik dat het volgende gebeurd is:

Diak reageert in het topic
P&A reageert op Diak
Diak voelt zich (al dan niet terecht) niet serieus genomen, zo niet gekleineerd
Diak reageert met het verwijderen van een aantal van zijn reacties, met een behoorlijke sneer in z'n edit
P&A verwijdert alle reacties op het door Diak verwijderde bericht
Cyber en okidoki voelen zich zwaar te kort gedaan
De hele discussie in dit topic begint

Wat dus volgens mij de kern is: was Diaks gevoel niet serieus genomen te zijn terecht of niet? Zo ja, dan lijkt me een excuus van P&A erg op z'n plaats. Zo nee, dan zal iemand dat goed moeten uitleggen aan Diak.
In alle gevallen denk ik dat cyber en okidoki nu genoeg uitleg gehad hebben over het topic in BF. Hebben ze over andere topics opmerkingen, dan is een nieuw FB-topic op z'n plaats. In ieder geval lijkt mij dat hier alleen nog goed gekeken moet worden naar het allereerste begin van de problemen in het BF-topic, daar op de goede wijze op gereageerd moet worden en daarna moet dit topic op slot kunnen. Is dat erg raar gedacht?

grompie

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #149 Gepost op: april 06, 2008, 07:41:00 pm »
Diak reageert in het topic
P&A reageert op Diak
Diak voelt zich (al dan niet terecht) niet serieus genomen, zo niet gekleineerd
De hele discussie in dit topic begint
Diak reageert met het verwijderen van een aantal van zijn reacties, met een behoorlijke sneer in z'n edit
P&A verwijdert alle reacties op het door Diak verwijderde bericht
Cyber en okidoki voelen zich zwaar te kort gedaan
geheelonthouder