quote:
elle schreef op 01 april 2008 om 21:27:De eerdere discussie is toch in de archieven terug gevonden. De wijzing betreft het toevoegen van een verwijzing naar CL. Het is deze zin die is toegevoegd (zoals het subforum CL destijds is toegevoegd):
quote:
Ben je evangelisch christen, of kom je uit de bevindelijke hoek of nog
een andere richting, kun je hiervoor terecht in Christelijk Leven
deze toevoeging is van deze datum:
'Priscilla en Aquila wijzigde dit bericht 04-03-2006 12:46 (6%)'
met daarna een PM voor mij:
'Push Message 04-03-2006 om 12.52'
Let op de tijd van de wijziging - 12.46 - en de PM is verzonden op - 12.52 - .
685 woorden stonden in de PM.
quote:
(sorry, toen waren hier nog niet zoveel katholieken, dus die zijn niet met name genoemd). Tevens is destijds de op-een-na laatste zin vetgemaakt.
de een na laatste zin die vet gemaakt is, is van deze datum:
' Priscilla en Aquila wijzigde dit bericht 19-10-2004 23:01'
quote:
Cyber, destijds (ca 17 maart 2006) heb je in een mail het volgende antwoord gehad van Pooh:
quote:
- Iedereen is welkom in BF, net zoals iedereen welkom is in alle andere subfora.
- Maar: elke subforum heeft zijn eigen doel. Het doel van BF is vooral om te discussieren over de bijbel. Het gaat daar echt om bijbelstudie, niet om theologische of leerstellige discussies. Discussies over leerstellingen en dergelijke passen goed in GL en CL, nog bredere discussies (over de islam, reincarnatie e.d.) in LB.
- Natuurlijk zijn de grenzen soms vaag. Soms past een (deel van) een discussie beter in een ander subforum. Soms wordt het dan afgeplitst of verplaatst, soms ook niet.
(...)
Ja dat antwoord kreeg ik in antwoord op mijn mail, met nog een paar regels.
De eerste mail die ik stuurde was op 4 maart 2006, die mail is niet aangekomen door problemen met het mailadres
redactie@forum.nl. Van @home kreeg ik die mail terug als onbestelbaar na 10 dagen. Op mijn mail van 17 maart 2006 heeft Pooh gereageerd op 17 maart 2006.
quote:
Volgens mij is dat consistent met wat nu ook weer geantwoord is mbt de richtlijnen van BF. Destijds vormde een discussie over paarden in openbaringen de aanleiding. Volgens mij heb je mogelijk geen antwoord op gehad op de samenhang tussen die paarden, policy BF en mod-acties (we proberen dat nog na te zoeken).
Mijn vraag ging niet over de discussie over de paarden in openbaring, maar over de veranderde richtlijnen in de FAQ van het Bijbelstudieforum.
De mogelijkheid waarom ik toen geen antwoord op mijn vragen over de veranderende richtlijnen heb gehad, is voor mij onmogelijk om te weten, nogmaals mijn vraag ging over de richtlijnen in de FAQ.
En verder maakt het mij niet meer uit, de tijd kan niet meer worden terug gedraaid, consensus erover is er bij de crew, prima, alleen het probleem blijft bestaan en zal niet worden opgelost door FAQ regels.
zie hier het onoplosbaar probleem:
Het traditionele christendom, Katholieken en Gereformeerden, met hun formuleringen van de leer, belijdenissen en dogma's, schriftuitleg en sacramenten worden door evangelischen weggezet als bijzaken.
maar als je hier een oplossing weet, dan hoor ik het graag.