quote:
gaitema schreef op 07 mei 2008 om 23:05:Bedankt Ursa en grondig christelijk. Dat geeft me een steun in de rug. Wat ik om me heen zie is dat vrijzinnigen en mensen zonder geloof juist Jezus terug vinden. Ik zie wonderen om me heen zowel in de PKN als er buiten.
Ik zag vandaag een wesp een nest bouwen in mijn blokhut op de camping. Wonderen gebeuren vaak op plekken die wij niet verwachten of niet wenselijk achten

quote:
De Geest gaat waar Hij wil.
Hmmm, is nog wel over te discusieren of de Geest zo zelftandig is als hij zou willen. van Wie gaat de Geest uit? (geen discussie hierover graag, puur offtopic)
quote:
Okidoki, ik bewonder je eerlijkheid.
Dank U.
quote:
Maar ik ben toch eerder van de instelling dat ook binnen de gereformeerd vrijgemaakte kerk dwaling is
Je hebt mij NIET horen zeggen dat de GKv de Ware kerk is, ik zal dat ook niet zeggen en leg me dat aub niet in de mond. Wél is de GKv een kerk die de Waarheid vooralsnog leert. dat is in de grond van de zaak iets anders.
quote:
en binnen de PKN kinderen van God die als het zoutend zout vruchten afwerpen. Ik heb de vruchten vaak gezien.
Ik zie ze ook: een homosexuele voorganger hier op de kansel. Wat wil je weten? Wil je ontkennen dat er hiaten zijn in de TUCHT binnen de PKN?
Als ik meemaak dat lesbiennes een kerkelijke huwelijksinzegening krijgen en dat ongehuwden en kind laten dopen, waar is dan de grens?
quote:
En inderdaad zoals grondig christelijk zegt, nu kijken we nog in een wazige spiegel, we mogen uitzien naar de dag dat die tijd voorbij zal zijn en alles aan het licht zal komen.
Wat doe je als iemand die waas even wegveegt en je een andere blik krijgt?
De PKN negeert dat, doet er niets mee. Ook niet als er verzoeken komen om er wél wat mee te doen.
Hoe zoutend is zout als het geen effect heeft op de maaltijd? Men kan wel roepen maar als niemand luistert dan heeft roepen geen effect.
Ik heb diep respect voor de domi in het Noorden die ooit met zijn gemeente overgegaan is naar een ander kerkgenootschap omdat hij en .de zijnen geen waarheid meer vonden in de SOW kerken,
Is er de afgelopen decennia één persoon opgestaan tegen de verloedering in de PKN? Eén iemand die MAN en PAARD noemde en die hoorders had? De bonders worden veelal als bonders gezien en daar luister je naar en verder niets.
Ik lees en leef mee met leegte in de PKN.
Lucht en Leegte. Gebakken lucht resulteert daar in.
Ik ben actief in de Raad van Kerken (jawel, vanuit de GKv) en zie dat in de PKN enkel op de éénheid speelt (zullen we vriendjes zijn) en NIET wat God wil.
En Ja, dat zijn harde woorden, maar in de regel is de PKN geen Kerk meer maar een vereniging van mensen die "iets" aanhangen.
Daartussen zitten ware gelovigen, daartussen zitten ook de mensen die op papier lid zijn en in de praktijk er geen #$%^&* mee doen.
Als de PKN in mijn regio op zondag alle (papieren)leden zou moeten opvangen dan zouden er zondags 12000 (!!!!!!!!!!!!!!!!!) mensen in de kerk zitten. Het zijn er nog geen 2000. De rest slaapt uit en is lid op papier.
Dat kan in de PKN......(voor de goede orde: er kerken van de ongeveer 2500 GKv-ers ruim 2000 in drie gemeenten(de rest zijn kinderen en bejaarden)CGK meegeteld kerkt er bijna 90 % alhier )
Er is geen verantwoordelijkheid meer naar elkaar, zeker niet na het SOW proces.