Ik ben nu al vijtien jaar zonder gemeente, en wat ik hier hoor komt niet overeen met wat ik ervaar,
Eerst waarom heb ik de gemeentes vaarwel gezegt;
Ik was lid van een pinstergemeente,was van huis uit Rooms katholiek,
In de R.K.K mochten we de bijbel niet zelfstandig onderzoeken, het werd zelfs verboden om de bijbel te lezen
Op mijn dertigste ben ik radicaal tot bekering gekomen, niet zomaar een gebed, nee, echt berouw,
Daar ben ik gebleven tot 15 jaar terug, nadat de gemeente opgedoekt werdt, omdat de voorganger sheve schaatsen reed met vrouwen vanuit de gemeente
OOK had ik enorme problemen met de uitspraak ; Wij zijn het nieuw Yisraël, ik las iets ander's in de bijbel,
Ik heb dan thuis de bijbel onderzocht, en niet alleen het N.T maar vooral het O.T
Nu vier jaar geleden heeft Yaweh Messiaanse joden op mijn pad gebracht;
Tot dan dacht ik zoals de meesten onder jullie
Maar vanuit het hebreeuws, en vanuit het joodse zinswijze ben ik totaal omgedraaidt in mijn geloofsbelijdenis
Voor mij blijft Yeshua mijn verlosser, alleen lees ik nu de bijbel vanuit de Joodse kijk;
Jullie hebben hier al kennis kunnen nemen,
Niet allemaal gemakkelijk voor jullie, dat was voor mij evenzo
maar ik heb hieruit geleerd ,dat Yaweh zijn volk kent, en niet verlaat, HIJ kent het hart van hen die hem waarlijk willen volgen
Geen mensenwerk, geen kerk
Is nu een gemeente waardeloos, nee, maar ze staat niet boven het woordt van Yaweh, de bijbel is niet enkel het O.T voor de Joden en het N.T voor de grieken, of de heidenen,
Nee gans de bijbel is het woord van Yaweh, en moet onderwezen worden als een geheel
Ik ga voorlopig niet meer naar een gemeente, enkel en allleen omdat niet gans het woord als een geheel word aan geleerd
Sil