Auteur Topic: Heeft Yeshua(Jezus)zijn Joods zijn ooit verloochend?  (gelezen 16166 keer)

Ilonia

• Bekijk profiel
Heeft Yeshua(Jezus)zijn Joods zijn ooit verloochend?
« Reactie #100 Gepost op: augustus 08, 2008, 03:47:53 pm »
Sil,

Tja Sil daar geef ik Moshe gelijk in jij hebt het altijd over dat je geen menselijke leringen moet volgen, maar zelf vertrouw je 100% op wat anderen mensen jou vertellen. Omdat zij zeggen dat ze joods zijn geloof je hen volkomen zonder verder na te gaan of het wel klopt wat zij zeggen. Want jij kunt het simpel weg niet nagaan. Hier past een heel mooi spreek woord bij: De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

sil

• Jubelt in zijn verlossing
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: augustus 08, 2008, 03:50:43 pm »
Ik zit hier op een christelijk Forum dacht ik, en Ilonia is evenmin Jood als ik,
Ook zij moet het van anderen hebben, voor mij zijn de Messiaanse Joden evenveel waard, en geloofwaardig
Verder denk ik niet hier met Joden te maken te hebben, toch niet dat ik weet
Ester heeft eenmaal dit gepost, verder zie ik niet
Waarom zou Ilonia haar uitleg meer van waarde zijn, zij heeft het ook net zoals ik van Joden
Dat er verschillen zijn tussen Jullie als Joden, is mij wel bekend
Het is hetzelfde verhaal, dan bij Jozef en zijn broers
De ene Jood verwerpt Yeshua , en de andere herkent Yeshua als zijnde  de Meshiah
Als dit een Joods forum zou zijn, dan moest ik wel zwijgen, uit respect
Ik geloof dat Yahweh met het Joodse Volk nog fantastishe dingen gaat doen, zeker's nu in de eindtijd

Sil

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: augustus 08, 2008, 04:20:35 pm »
Ilonia

En wat doe jij!!
Vertrouw je uw Joodse vrienden niet, waarom verwijt je mij dat ik Joden vertrouw
we doen beiden hetzelfde,
O, en ik ken wel meer Hebreeuws dan je zou denken, maar daar ga ik geen punt van maken, ik ben wel in staat om de Hebreeuwse teksten na te gaan,
Trouwens ik gebruik de Chumash, en deze is door Joden vertaald
Verder heb ik het Joodse gebedenboek en de Kitzoer
Het verschil tussen jou en mij is, ik heb achter mij niet direkt een Jood staan, om mij bij te staan,ik knots alleen tegen het Orthodoctie op

Louis Lapides, een Hebreeuws schriftgeleerde en Messiaanse Jood is een bekend schrijver en spreker over Messiaanse profetie in het Oude Testament.

Voor vandaag ga ik sluiten, want de voorbereiding van de shabbat komt eraan,
Toch een shabbat shalom

Sil
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2008, 05:12:34 pm door sil »

Ilonia

• Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: augustus 08, 2008, 06:04:06 pm »
Sil,

Ten eerste beschuldig ik geen mens dat zij menselijke leringen aanhangen en dat doe jij wel. Daarom mijn posting. Dat ik met joden om ga betekend niet dat alles wat zij zeggen niet onderzoek. Ik ga daardoor ook niet joods leven omdat zij dat doen. Ik houd geen Sabbat en eet ook niet kosher, zoals jij dat wel doet. Kortom ik ben geen jood en doe mij ook niet voor alsof ik wel een jood zou zijn. Ik blijf wie ik ben met een eigen mening en een eigen gebruiken. Ik lees de Thora met de commetaren en volg les bij een orthodoxe rabbijn, maar ik blijf wie ik ben. Een niet-jood die de G'd van Israel erkent. Ik denk dat dit het grootste verschil is van ons beide.

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: augustus 09, 2008, 08:55:39 am »
Van wanneer is het woord van Yahweh , menselijke leringen
De menselijke leringen zijn deze die door het rabbinaal zijn toegevoegd, en tegen dezen , daar Yeshua  fel te keer ging
De Kitzoer is daar en zeer mooi voorbeeld van
De messiaanse joden gaan uit van de joodse schriften en de tenakh de      Hebreeuwse , en niet de vertalingen , zoals jij wilt laten uitschijnen
Net de zelfde dan die uw vrienden gebruiken
We zijn beiden afhankelijk van hun ,
Het grote en blijkbaar onoverbrugbare zit in het geloven in Yeshua
Enkel en alleen omdat de Messiaanse in Yeshua geloven, wordt het afgedaan alsof zij de Joodse schriften niet zouden kennen, wat een miskenning is van Hun medebroeders
Het is toch niet omdat de Joden die hier in Nederland wonen, zij de schriften niet zouden kennen, zo is het ook met hen die niet in Yisrael wonen
Maar zelfs de messiaanse Joden uit Yisrael, en die de lessen hebben gekregen van de Rabbijnen, worden hier onderuit gehaald als zijn de ze de kennis niet zouden hebben

Fout

Nu eventje's over mijn kennis van het Hebreeuws , van waar heb ik mijn onderwijs
Nota bene van een Joodse Rabbijse leraar , in de univ  drie jaar achter de rug
Het laatste jaar de poezie's vertaald, de nationale geboorte van Yisraël,niet het gemakkelijkste,  en ben met onderscheiding geslaagt
Ik loop daar niet mee te koop
Maar zeggen dat ik de teksten niet zou kunnen lezen in zijn contekst, is hier dus mee ontkend
Verder laten we het zo maar

Wat betreft hoe ik mijn leven geestelijk invul , gaat jou geen barst aan
Nergens heb ik laten weten of gezegt dat ik Joodse Ben, ik ben toegevoegd in de Olijfboom, en Yisrael is de boom, waarvan sommige takken van zijn weggebroken, daar ben ik nu op geënt, en leef door het sap van die olijfboom
Ik ga op die boom geen andere vruchten brengen, ik ga geen appelen en peren onder elkaar gooien, zoals de boom zijn vruchten geeft, zo is het met mij ook
Zoals je weet, niemand ook geen orthodoxe jood zal mij daar van afhouden

Sil
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2008, 09:04:50 am door sil »

Ilonia

• Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: augustus 09, 2008, 12:10:57 pm »
Sil,

Joden leren mij dat G'd absoluut 1 is en niet deelbaar is en dat is ook wat  in de Thora staat. Jij leert dat G'd een persoon is geworden en naar de aarde is gekomen om de mensen te verlossen. De Thora leert dat absoluut niet. Dus ik ga niet puur af op wat joden tegen mij zeggen, maar onderzoek alles. Daarbij leer jij dat Echad eenheid betekend, terwijl echad 1 betekend. Dat je de Naam voluit schrijft is ook onjoods en dat zal een orthodoxe jood nooit doen. Want G'ds Naam is heilig en die spreek of schrijf je niet voluit. Dit staat ook in de Chumas Stone Edition.

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: augustus 09, 2008, 12:28:54 pm »
Niet ik leer dat, Maar de BIjbel leert dat

Wij lezen dit in Johannes 1:1-13

Het was een opdracht om de Naam van YHWh te openbaren, maar ik begrijp zeer goed, waarom dat de rabbijnen is veranderd, en omgezet naar Hashem
Dit om de Heilige Naam niet te misbruiken.
Zoals ik het hier heb gezet, zo staat het in de chumash
lees maar in Dewariem 1vers 6, daar zie je staan YHWH ELOHIENU, : De Eeuwige onze G'D

Sil

Ilonia

• Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: augustus 09, 2008, 12:32:49 pm »
Sil,
Overal waar Hashem staat staat de vierlett. Naam.

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: augustus 09, 2008, 12:39:33 pm »
Dat is juist,

Sil