Auteur Topic: "Rapture", D'Arcy, de Bijbel  (gelezen 117433 keer)

cyber

• Bekijk profiel
"Rapture", D'Arcy, de Bijbel
« Reactie #200 Gepost op: juni 18, 2007, 10:57:56 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 18 juni 2007 om 00:29:
 VRAAG 1 AAN CYBER;
Maar het is toen niet gebeurd, hoe kan dat dan?
 VRAAG 2 AAN CYBER;
 Hoe zie jij dat dan: Gans Israel zal behouden worden?
VRAAG 3 AAN CYBER:  En een vraag die me nog niet duidelijk is: Wat is dan de plek waar Jezus weerkomt als het niet de Olijfberg is?

Alle drie de vragen zijn al beantwoord.

quote:

OK. Dat vroeg ik je dus eigenlijk al eerder. Wat is je bron. Handig als je dan dat antwoord al geeft. :)
En wat was jou bron ??

quote:

Ik haal voor 'mijn' verklaring ook niet echt de kast leeg
dus wat waren jou bronnen ???

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: juni 18, 2007, 11:16:35 pm »
De vraag nog maar eens.

quote:

Dan is een uitleg, waarom wat jij leest wel waar is en de uitleg van eeuwen onwaar is, toch wel zinvol lijkt mij

quote:

PenA
 Dit lijkt me nog een mooie aanvulling van de reden waarom ik het WEL letterlijk neem.  
dat jij letterlijk leest en neemt is bekend,  en mijn vraag was dus waarom letterlijk lezen tot waarheid leid.

quote:

En ik zou me dan afvragen of de verklaring van de hemelvaart wel de juiste is.
de waarheid van eeuwen bij de vuilnisbak zetten, en daar letterlijk lezen voor in de plaats nemen lijkt mij geen goede ruil, dan kom ik er maar bekaaid af.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: juni 18, 2007, 11:16:59 pm »

quote:

cyber schreef op 18 juni 2007 om 22:57:
[...]

Alle drie de vragen zijn al beantwoord.

Misschien kun je de antwoorden nog even quoten misschien?
Ik stel een vraag omdat het antwoord me nog niet duidelijk is. :)

quote:

En wat was jou bron ??

De bijbel. :) Ik heb geen verklaring van Zacharia erbij gehad.

quote:

dus wat waren jou bronnen ???

Zie vorige opmerking.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: juni 19, 2007, 09:57:00 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 18 juni 2007 om 23:16:
 Misschien kun je de antwoorden nog even quoten misschien?
 Ik stel een vraag omdat het antwoord me nog niet duidelijk is. :)

Het is niet zo moeilijk hoor, gewoon even terug scrollen, daar vind je de antwoorden. En als je nog even verder terug scrolt dan vind je ook nog vragen van mij waarop je beloofd hebt antwoord te geven, het antwoord heb ik nog niet gekregen en je vind terwijl je verder terug scrolt ook nog een vraag van mij wat je bron is ...........................

quote:

De bijbel. :) Ik heb geen verklaring van Zacharia erbij gehad.

Volgens mij heeft Zacharia ook geen verklaring geschreven hoor, dus dat word ook moeilijk dan om zijn verklaring er bij te nemen.
En trouwens Matthew Henry vind jij gereformeerd, ja Engels gereformeerd zo zou je het kunnen noemen, hij is meer puriteins. Ik zeg je het maar even want als je Matthew Henry  vergelijkt met  de  Gereformeerden in Nederland dan weet je dat je dan verschillen zult zien

Ik heb Calvijn er nog op nageslagen, en wat blijkt - jouw uitleg was er toen ook al, hij had er geen goed woord voor over trouwens want het bracht nogal verdeeldheid onder de gelovigen.

En om op Zacharia terug te komen, Zacharia zelf verwachte ook niet dat de Olijfberg zou splijten, evenzo de vele Joden met hem niet, als je die tijd had meegenomen in jou uitleg dan had je dat zelf ontdekt.

Het splijten van de Olijfberg is gewoon beeldspraak.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: juni 19, 2007, 01:11:52 pm »

quote:

cyber schreef op 19 juni 2007 om 09:57:
[...]

Het is niet zo moeilijk hoor, gewoon even terug scrollen, daar vind je de antwoorden.

Misschien heb ik toch net even gemist wat je antwoorden waren op deze specifieke vragen.
Anders stel ik ze niet opnieuw natuurlijk.
En vraag ik of je ze even wil quoten.
Als je dat niet wilt, is het ook OK hoor.

quote:

En als je nog even verder terug scrolt dan vind je ook nog vragen van mij waarop je beloofd hebt antwoord te geven, het antwoord heb ik nog niet gekregen

Die specifieke vragen heb ik dan even gemist of het is erbij in geschoten. Mijn excuses hiervoor. :)
Handig als je ze even weer stelt dan.

quote:

en je vind terwijl je verder terug scrolt ook nog een vraag van mij wat je bron is ...........................

In de post hierboiven geefik daar al antwoord op: de bijbel. :)

quote:

Volgens mij heeft Zacharia ook geen verklaring geschreven hoor, dus dat word ook moeilijk dan om zijn verklaring er bij te nemen.

een open deur noemen we dat. :)
Natuurlijk weet ik dat en ik hoop dat je wel bergijpt dat ik natuurlijk bedoel dat anderen een verklaring hebben geschreven van Zacharia.  ;(

quote:

En trouwens Matthew Henry vind jij gereformeerd, ja Engels gereformeerd zo zou je het kunnen noemen, hij is meer puriteins. Ik zeg je het maar even want als je Matthew Henry  vergelijkt met  de  Gereformeerden in Nederland dan weet je dat je dan verschillen zult zien

Apart dat jij dan het engels gereformeerde/puriteinse standpunt weergeeft. :? :)
De MH staat bij vele gereformeerden in de boekenkast, zo ook vroeger bij mijn GJV.

quote:

Ik heb Calvijn er nog op nageslagen, en wat blijkt - jouw uitleg was er toen ook al, hij had er geen goed woord voor over trouwens want het bracht nogal verdeeldheid onder de gelovigen.

Gelukkig heeft Calvijn voor mij niet het laatste woord. :)
En verder kun je de tegenstellingen natuurlijk nog verder verscherpen door dat zo aan te geven, maar dat dient niemand.

quote:

En om op Zacharia terug te komen, Zacharia zelf verwachte ook niet dat de Olijfberg zou splijten, evenzo de vele Joden met hem niet, als je die tijd had meegenomen in jou uitleg dan had je dat zelf ontdekt.

Oh. dat bedoelde je dus met de tijd meenemen.
Weet ik dat ook eindelijk. :)
Bedankt voor je uitleg daarvan. :)
In het NT staat trouwens dat de profeten zef vaak niet eens wisten waarover ze het hadden als ze een profetie uitsprkane (in Petrus  1 of 2) dus dat zegt op zich niets.

Verder spreek ik volgende week een bekeerde Jood uit Israel, die kan me wel vertellen hoe  de Joden dit zien.
De betreffende tekst leggen ze iig wel zo uit dat de Messias daar komt en zijn voeten zullen op de Olijfberg staan.

quote:

Het splijten van de Olijfberg is gewoon beeldspraak.

Misschien aardig als je op mijn argumenten ingaat waarom het m.i. geen beeldspraak is omdat de woorden die worden gebruikt zo doodnarmaal zijn en volgen op dat andere wel letterlijke gedeelte. Wat vind je daarvan?
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2007, 01:12:41 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #205 Gepost op: juni 20, 2007, 12:43:53 am »
Cyber, wil je nog verder met je volgende tekst?
Misschien is het goed als we beiden even gaan nadenken over het nut ervan aangezien de diuscussie enigszins ontspoorde/op een zijspoor raakte door vermeende onduidelijkheden etc....
Ik wil graag een open discussie waarin we elkaar gewoon dingen kunnen vragen en gewoon antwoord kunnen geven.
Dan wil ik wel verder gaan. :)

Als Marcus 11 verder niet veel van doen heeft met dit topic (Rapture - Bijbel) kunnen we misschien beter een ander topic openen hiervoor.
Ik zie dan wel of je dat doet.
offtopic:Mijn excuses als mijn reactie in de vorige post hier en daar misschien wat minder aardig overkwam, maar met de smileys gaf ik mijn positieve bedoelingen weer. Waarschijnlijk liggen er toch onduidelijkheden over en weer en praten we soms langs elkaar heen en kan dat wat irritatie oproepen.

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #206 Gepost op: juni 20, 2007, 09:28:37 am »
Ik zet er een punt achter.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #207 Gepost op: juni 20, 2007, 09:45:25 am »

quote:

cyber schreef op 20 juni 2007 om 09:28:
Ik zet er een punt achter.

OK.

fin

• God is liefde
    • Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: mei 01, 2008, 11:35:07 am »

quote:

elle schreef op 08 mei 2007 om 14:43:
Zover zou ik niet willen gaan, omdat ik het allemaal niet uitputtend bestudeerd heb. Maar er zijn teksten die volgens mij strijdig zijn met het rapture-idee, en Aafke heeft er daarvan enkele aangegeven.
Ik laat het onderwerp open: de teksten zijn niet als een makkelijke puzzel in elkaar te leggen. En dus is er volgens mij geen 'routekaart voor de eindtijd' op te stellen (of een rapture-index). Het kan wat mij betreft best zo zijn dat de gelovigen opgenomen worden en de wereld toch nog een tijdje doordraait. Ik denk alleen dat er niet met zekerheid iets over te zeggen valt.

De zekerheid die we imho hebben is dát Jezus terugkomt 'op de jongste dag', en dát daarna de aarde nieuw geschapen zal worden, en dát Gods kinderen op die aarde zullen leven, in eeuwige glorie.
Hoe dat zit met de komst van de anti-christ, het 1000-jarige rijk, de 'tijd, tijden en een halve tijd', alle bazuinen en weeen, dat durf ik dus niet te zeggen. Misschien zou ik er meer over kunnen zeggen na een grondige studie, maar die heb ik dus niet gemaakt. ;)

Iemand anders misschien?
ik wou even reageren op de "routekaart" gedachte, ik denk/ geloof dat openbaringen is geschreven zodat wij de tekenen van het eind der tijden kunnen herkennen, voor christenen komt Jezus niet als een dief in de nacht, omdat wij de tekenen kunnen herkennen, ik ben er van overtuigd dat we dichtbij die tijd zijn, vooral omdat de wereld steeds meer aanstuurd op een grote wereld economie, ik las laatst het boekje "het kleine boekje over de grote bedreigingen voor onze wereld" wanneer je dit leest in het licht van openbaringen, en bezeft wat de werkelijke gevolgen zullen zijn van klimaatsverandering, de run op olie, en het buiten spel zetten van derde wereld landen.
maar ik geloof vooral dat openbaringen is geschreven om ons hoop te geven, ik kan over alles heen kijken en uitzien naar de wederkomst van Jezus en dat zal onnoemelijk veel kracht geven als het zwaar wordt.

het zal verschrikkelijk worden maar uiteindelijk komt het goed!!

ps ik denk dat de jongste dag volgt op het duizend jarige rijk omdat dat het meest logisch is, (zie openbaringen) lijkt mij ook echt iets om naar uit te kijken

gr fin.
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2008, 11:38:02 am door fin »

Seacloud

• Johannes 20.
    • Bekijk profiel
« Reactie #209 Gepost op: juli 14, 2008, 09:33:18 pm »
Beste mensen: In plaats van ,,rapture" zou ik liever het Nederlandse woord ,,opname" zien. Ik zag dat hier een paar maal Hall Lindsey genoemd wordt. Deze man neemt inderdaad de ,,Openbaring" en de rest van de Bijbel letterlijk, zonder voorbehoud. Wat hij schrijft over de Openbaring, is de laatste strijd op deze aarde, een wereld-omvattende oorlog, gezien door Johannes in zijn visioen. Het eigenaardige is de voorgeschiedenis van Hall Lindsey: Hij was een zeeman, later kapitein op een Mississippi-boot. Een predikant kreeg opdracht van God om van het noorden helemaal naar het Zuiden te reizen, en de man aan te spreken die God hem wijzen zou. Hij kwam uit op een grote mississippi-boot, met een kapitein die nogal van een slokje en een feestje hield: Hall Lindsey. De rest is bekend: Zijn wonderbaarlijke bekering, en later zijn studie van de Bijbel. Hij is door God geroepen en geleid om de mensen duidelijk te maken dat, als in de Bijbel staat dat twee en twee vier is, dat het ook echt vier is en geen drie of vijf. Ik kan zijn boeken alleen maar aanraden, ,,de planeet die aarde heette, satan leeft onder ons, de redding van de planeet aarde" enz. enz. In tweede hands zaken nog goed aan te komen, en soms zelfs nieuw.
Vr.gr.Gerard.

P.s. ziet eens op ,,google" onder die naam, b.v. ,,boeken hall lindsey".
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2008, 09:37:43 pm door Seacloud »
Openb. 20, vs. 11-15