quote:
op 24 Apr 2003 22:37:44 schreef Wiering:
Ja dat denk ik misschien onderhand wel. Of heb jij een goed alternatief? Heb jij duidelijke statements: dit en dit is Christelijke politiek? Of moeten we dan eerst als een stel Farizeeen bij elkaar gaan zitten om te ziften over Turken en Marokkanen?
Ik heb hier niet voor doorgeleerd ofzo en ik kan hier ook niet zo een-twee-drie neerzetten WAT christelijke politiek is. Waar ik wel van overtuigd ben is dat wij als christenen een taak hebben in deze samenleving. Noem het 'burgerplicht' als je wilt. Ik denk dat wij het goede voor onze naaste moeten zoeken en op een nette, zo je wilt christelijke, manier met onze centjes moeten omgaan. Niet alleen in ons persoonlijk leven, maar ook als overheid. Een land kan domweg niet zonder overheid/regering/bestuur en ik zou het een grote schande vinden als christenen zich daarin niet zouden laten horen, hun verantwoordelijkheid ontlopen en/of niet in vertegenwoordigd zouden zijn. Geloven heeft niet alleen met je 'geestelijke' situatie te maken, het hoort ook gevolgen te krijgen in je handelen. Je daden tegenover en je verantwoordelijkheid voor je naaste. Ik vind het laf, niet van moed getuigen en misschien zelfs zondig als je als christenen in je schulp kruipt en het besturen van de samenleving en de ruimte waarop je woont (die God ook gegeven heeft) aan 'heidenen' overlaat.
quote:
Hij heeft ons gered. Wij leven niet voor de economie. Wij leven niet voor het geld. Wij leven niet voor ons eigen hachje. Wij leven voor Christus en Die gekruisigd.
En daarom moeten wij onze verantwoordelijkheid voor de samenleving nemen.
quote:
Quote Aantjes "we zijn nu 2000 jaar verder en NOG worden de hongerigen niet gevoed, NOG worden de dorstigen niet gelaaft. Ze sterven als ratten"
Jezus zei: 'de armen hebt gij altijd bij u...'. Je moet dus niet de illusie hebben om alle hongerigen en dorstigen te kunnen voeden. Je moet wel zoveel mogelijk doen als mogelijk is. En is er niets mogelijk, dan moet je wel je stem laten horen.
quote:
Liet het 'C'DA en al die andere 'Christelijke' partijen dat maar eens zien. Dan begon ik er in te geloven. Nu zoek ik denk ik liever mijn heil bij de SP of GL.
Wat doen het CDA en de andere Christelijke partijen het volgens jou niet goed?
Ik zou zeggen, lees eens wat standpunten van de ChristenUnie goed door en kijk wat je van de grote lijn vindt.
Ik moet zeggen dat ik heel veel vertrouwen heb in Andre Rouvoet, Arie Slob en Tineke Huizinga. Een stel redelijk jonge, frisse, ambitieuze, consequente, radicale en ideologische mensen die het wat mij betreft goed doen.