Auteur Topic: live beeld op beamer  (gelezen 6131 keer)

Nickngk

• Bekijk profiel
live beeld op beamer
« Gepost op: december 08, 2008, 07:54:10 pm »
Hallo,

WIj hebben in de kerk 2 beamers hangen, waarop we de predikant graag zouden willen projecteren.
We hebben namelijk een best grote kerk, en vanaf achterin kan je de predikant bijna niet meer zien.

Nou is mijn vraag of iemand hier software voor weet?

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
live beeld op beamer
« Reactie #1 Gepost op: december 08, 2008, 08:03:39 pm »
Waarom wil je dat met software doen? Is het niet veel handiger om een gewoon videosignaal te gebruiken?

KeesvE

• Carpe Matricaria!
    • Bekijk profiel
live beeld op beamer
« Reactie #2 Gepost op: december 09, 2008, 09:47:34 am »
En een webcam is ook wel handig :-)
U de grap, wij de limerick... http://www.kees-ineke.nl

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
live beeld op beamer
« Reactie #3 Gepost op: december 09, 2008, 09:54:13 am »

quote:

KeesvE schreef op 09 december 2008 om 09:47:
En een webcam is ook wel handig :-)
Hoe bedoel je dat? Een (live) videostream op het web kan leuk zijn, maar wat doorgaans wordt verstaan onder een 'webcam' is zo'n beroerd minicameratje. Dat zou ik dus juist niet doen. Gewoon een normale videocamera, en 't videosignaal rechtstreeks doorlussen naar de beamer. Via de beamer of een losse schakelbox kiezen tussen signaal uit computer of videosignaal. Maar om 't beeld eerst via de computer te laten lopen is hopeloos omslachtig. Als je allerlei extra's wilt (ondertiteling, picture in picture, et cetera) dan zal dat wel nodig worden, maar als eerste setup zou ik daar niet voor kiezen. Elke extra stap levert extra mogelijke problemen op, extra vervuiling van je signaal, en bovenal vertraging. Weinig is zo irritant als wanneer je live geluid out of sync is met je videobeeld.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
live beeld op beamer
« Reactie #4 Gepost op: december 09, 2008, 10:11:10 am »
Als het ook op het web komt, kunnen mensen thuis meekijken, dat is ook wel leuk voor ze.  :)

't Zal misschien even wennen zijn voor oudjes om via een computer te moeten meekijken in plaats van meeluisteren via de telefoon maar het kan best - Chris z'n opa en oma (83 en 81 jaar, wonende te Staphorst, niet dat je zegt de meest hippe senioren) hebben van de kinders een laptop gekeken en surfen erop los.
Bombus terrestris Reginae

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
live beeld op beamer
« Reactie #5 Gepost op: december 09, 2008, 10:17:08 am »

quote:

Bumblebee schreef op 09 december 2008 om 10:11:
Als het ook op het web komt, kunnen mensen thuis meekijken, dat is ook wel leuk voor ze.  :)
Wel leuk, maar goedkoop is 't niet.

kjmollema

• Bekijk profiel
live beeld op beamer
« Reactie #6 Gepost op: december 17, 2008, 02:22:35 pm »
Ik ben zelf voor lifetheater (Den Haag) technicus in het theater (naast medeoprichter/inhoudelijk medewerker). Tijdens deze avonden dagen we jongeren uit om over God in hun leven na te denken aan de hand van actuele thema's. Dit doen we door filmpjes, band, spreker en theateracts.

Als technicus ben ik verantwoordelijk voor alles wat op de beamer komt. Wat ik in de afgelopen 6 jaar heb gemerkt, is dat de beamer leidend is voor de gang van de  avond. Wat op de beamer verschijnt wordt aangenomen als volgend programmaitem. Daarnaast is rommeligheid op de beamer totaal NOT DONE. Geen geklooi in windows, rommelige beelden of vastlopers.

http://tbn3.google.com/images?q=tbn:AhD7b1-1-G1fpM:http://www.becreativesolution.com/new%2520site/New%2520Website/video/videomixer1.gif

Daarom heb ik zelf in het theater er voor gekozen om voor een kleine 50 euro een videomengtafel aan te schaffen met meerdere inputs. Op 1 hiervan sluit in de laptop aan met de presentatie (programmaitems, spreker, liedteksten) in apple keynote of powerpoint. Op 1 sluit ik de DVD speler aan. En op de rest sluit ik losse camera's aan die zich (kleintjes) in de band verstopt bevinden en boven op de techniektafel en in het publiek.

Met de videotafel meng ik de beelden door elkaar en komt het uiteindelijk via de gele composiet plug de beamer in. Gemengd en wel.

Zo voorkom je geklooi op de beamer en zorg je voor smooth overgangen tussen de items door. Het is een kleine investering en groot plezier :)

Marnix

• Bekijk profiel
live beeld op beamer
« Reactie #7 Gepost op: januari 12, 2009, 02:49:06 pm »
Precies. Simpele videomixer er tussen en klaar is Kees.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien