quote:
Jenny schreef op 22 oktober 2008 om 12:15:Tjonge wat een discussies en meningen na mijn openings bericht.
Ik lees dat er veel wordt gesproken over embryo's, terwijl je pas over embryo spreekt na een aantal weken als het hartje klopt. Ik wil niet zeggen dat een bevruchte eicel geen leven is.
Zoals je zelf dus al aangeeft wordt beginnend menselijk leven vernietigd. En of je dat nou een embryo of bevruchte eicel noemt, dat is mij om het even.
quote:
Even een paar dingen om over na te denken:
- De kans op een zwangerschap bij ivf/icsie/iui is statistisch gezien 1 op 3.
- De kans op het overleven van de vriezer is geen 100%
- Onze eerste poging is mislukt, de natuur gooide ons bevruchte eicel weg......, of was het God die ingreep?
Ik had hier iets neergezet, en later weer weggehaald. Ik wil iets zeggen over Gods ingreep, maar weet vrijwel zeker dat dat als zeer stuitend zal worden ervaren dus zie ik er vanaf.
quote:
- Als je al je zorgen, twijfels, hoop bij God neerlegt, en dan tot een besluit komt om toch de behandeling te doen, omdat je daar de kracht en vertrouwen van God in krijgt..., Wordt God daarna boos op je?
Hoe weet je of iets van God komt, of dat het een wens van de eigen gedachten is. Er zijn mensen die een splinternieuwe overdadige auto voor zichzelf kunnen verantwoorden door op God te vertrouwen terwijl hun broer/zus/familie het financieel niet rond kan brengen.
quote:
- De behandelingen zijn gebasseerd op kansen. Dat wat God je geeft hierin is 100%, omdat Hij het in Zijn hand heeft, en niet de theorie die de artsen hanteren.
Het valt me op dat je God vaak gebruikt. Wellicht zou je jezelf eens af kunnen vragen of als dit allemaal Gods wil was, Hij niet voor de makkelijke oplossing had gekozen zonder verlies van menselijk leven.
quote:
- Staat er niet in de Bijbel dat je ook geen zaad mag verkwisten....., daar doet toch ook niemand moeilijk over?
De katholieke kerk doet daar wel degelijk 'moeilijk' over.
quote:
Zelf hebben wij net onze tweede poging achter de rug, met de bedoeling om meer bevruchte eicellen de vriezer in te krijgen..., dachten we...
Er ontwikkelde maar 1 eicel. We zijn er toch voor gegaan..., En ja, hoe klein deze kans ook was, wij zijn zwanger!!! Nog maar heel kort er kan nog zoveel misgaan, maar wij zijn God zo ontzettend dankbaar!! Vol vertouwen op Hem gaan wij verder op onze weg.
Mooi, ik hoop van harte dat de zwangerschap goed zal verlopen opdat nog meer verlies van onschuldig leven bespaard blijft.
quote:
Prisca, eerlijk gezegd hoop ik dat je hebt besloten om toch de behandeling te ondergaan, doe het samen met God, Hij is Almachtig, misschien moeten wij onze eigen gedachten om het zelf in de hand te houden laten varen.
Succes!
Als Hij dan zo almachtig is, en jij zo veel vertrouwen in Hem hebt, waarom heb je het vertrouwen dan niet in de natuurlijke manier gelegd? Via deze medische ingreep heb je het toch juist in eigen hand gehouden?
quote:
Ohja en wat ik lees over dat ivf alleen dan geoorloofd zou zijn als de kans op een zwangerschap NUL is, dat is onzin! Niemand kan dat weten of het wel NUL is!
IVF is nimmer geoorloofd.
Ik heb me verder nog niet in dit topic gemengd omdat ik het niet mijn plaats vind om hier anderen moreel de les te lezen (zeker aangezien ik hier te gast ben), maar ik vind het vrij stuitend dat mensen een op zichzelf gerichte beslissing nemen en daarbij God betrekken. Als in; in gebed heb ik het aan God gevraagd en ik voelde dat het goed was. Het spijt me zeer, maar hou je jezelf dan niet voor de gek? Als ik met zo'n vraagstuk zou zitten, maar ik hoop het nooit mee te maken, dan zou ik naar mijn geestelijk begeleider gaan en deze zal me ongetwijfeld haarfijn op het hard drukken dat het een moreel onjuiste beslissing is om zoiets te doen. Of ik dan beslis het wel of niet te doen, dat is aan mij, ik heb een vrije wil, maar ik hoef dan God niet meer voor mijn karretje te spannen.
Ik zou het overigens niet doen, mocht ik of mijn partner onvruchtbaar zijn dan kijk ik wel naar adoptie. Er is zoveel leed in deze wereld, en via adoptie kan wellicht een abortus voorkomen worden.