Auteur Topic: Vrouwen, kleding en hormonen  (gelezen 39502 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Vrouwen, kleding en hormonen
« Reactie #200 Gepost op: december 22, 2008, 01:02:27 am »

quote:

gaitema schreef op 22 december 2008 om 00:09:
Grappig: ik zie soms meiden die zijn verleidelijk mooi al dragen ze nog zulke lange kleding. Het is maar net hoe je over komt en de een akelig soort magnetisch veld dat ze om zich heen hebben waar je dan zelf toe aangetrokken voelt. Ik moest me zelf even weer wakker schudden vandaag. Anders ga je zo door blindheid de fout in.

en, wakker geworden?
Het is maar net wat jij als ontvanger wilt ontvangen :)
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: december 22, 2008, 03:28:55 pm »
Volgens mij ben ik weer wakker. :)

Ik vond in ieder geval bemoedigende bijbelteksen gisteren voor de komende week :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

meems

• Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: januari 24, 2009, 07:44:16 pm »

quote:

mirt schreef op 17 december 2008 om 13:27:
Vinden jullie het trouwens nog van belang dat in de tekst: wie een vrouw aanziet om haar te begeren... het woordje 'om' heel belangrijk is. Er staat niet: wie een vrouw aanziet en daardoor een bepaalde prikkel ervaart heeft in zijn hart echtbreuk gepleegd. Maakt dit onderscheid de discussie makkelijker of misschien juist moeilijker.

Het aanzien OM te begeren wordt door Jezus op één lijn gesteld met overspel. Ik ben een man en als ik naar een vrouw kijk, mag ik toch best denken of zeggen: "Wat een mooie vrouw".  Dus WAARDEREN en niet BEGEREN. En zoals één van de dames in dit topic bedoelde: Je mag je als vrouw toch ook wel laten zien. Dat er grenzen zijn is, denk ik, onder "ons" duidelijk. En als je praat over de kerk en de kleding die daar wordt gedragen, denk ik ook wel eens: "Zou jij, man zowel als vrouw, die kleding ook aantrekken als je naar de koningin zou gaan?".
M.a.w. "adeldom verplicht".
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2009, 07:45:16 pm door meems »