Auteur Topic: Over de leer van Moon  (gelezen 34587 keer)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #150 Gepost op: januari 23, 2009, 10:08:19 am »
Rom 8 : 34 heeft het anders over een duidelijke kern: Jezus Christus, is de gestorvene, wat meer is, de opgewekte, die ter rechterhand Gods is, die ook voor ons pleit.
En 1 Kor 15 is ook heel duidelijk: [qoute]12 Maar wanneer nu over Christus wordt verkondigd dat hij uit de dood is opgewekt, hoe kunnen sommigen van u dan zeggen dat de doden niet zullen opstaan? 13 Als de doden niet opstaan, is ook Christus niet opgewekt; 14 en als Christus niet is opgewekt, is onze verkondiging zonder inhoud en uw geloof zinloos. 15 Dan blijkt dat wij als getuigen van God over hem hebben gelogen, omdat we verklaard hebben dat hij Christus heeft opgewekt – want als er geen doden worden opgewekt, dan kan hij dat niet hebben gedaan. 16 Wanneer de doden niet worden opgewekt, is ook Christus niet opgewekt. 17 Maar als Christus niet is opgewekt, is uw geloof nutteloos, bent u nog een gevangene van uw zonden 18 en worden de doden die Christus toebehoren niet gered. 19 Als wij alleen voor dit leven op Christus hopen, zijn wij de beklagenswaardigste mensen die er zijn.
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2009, 10:08:42 am door Fotogravinnetje »
computerfout: een vreemde een in de byte

mohamed

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #151 Gepost op: januari 23, 2009, 11:18:14 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 23 januari 2009 om 01:04:
Het is gemakkelijk om het oneens te zijn met elkaar.
Hoofdlijnen behoren daarom in acht genomen te worden:

1 Alle profetien in het OT golden slechts tot de tijd van de Here Jezus, die toen al het Koninkrijk der Hememlen op aarde wilde stichten ... zie Mat.4:17:  ehbe berouw want het Koninkrijk der Hememlen is nabij ..

2  Mohamed, je stelling is begrijpelijk maar in de gelijkenis van de wijngaard leerde Jezus dat de zegening en de positie van Israel in de centrale voorzienigheid van God zou worden weggenomen.
Verder is Israel niet altijd letterlijk Israel: het is soms een symbolische term voor diegenen die overwinnen;  Paulus zei dat God kinderen van Abraham van stenen kon maken ...
Nee, dat zei Johannes tegen de joden en van Jezus is bekend dat Hij van Juda kwam (Heb 7,14) zoals over de Messias was geprofeteerd. Dus toen Jezus naar Zijn vader ging was Hij joods, maar bij terugkomst is Hij volgens jou dus veranderd in ene meneer Moon die niks met Juda te maken heeft.

quote:

Daniel profeteerde dat de messias op de worlken zal komen, maar allebei werden ze gewoon geboren uit een vrouw, net als iedereen;  de oorsprong en motivatie van hun geboorte en conceptie was echter `uit God`.  `Wolken`, `lucht` en ` hemel` zijn woorden die verwijzen naar de pure, lierfdevolle perfekte sfeer van God`s almachtige en eeuwige liefde.

Ja het is symbolisch bedoelt, maar Daniel profeteerde over het moment waarop de Messias zou komen om te oordelen (wat de meeste christenen de wederkomst noemen). Daar verwees Jezus Zelf ook steeds naar:

Mat 24,30    
En alsdan zal in de hemel verschijnen het teken van de Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen de Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.

Mar 14,62    
En Jezus zeide: Ik ben het. En gij zult de Zoon des mensen zien zitten ter rechter hand van de kracht Gods, en komen met de wolken des hemels.

Dit is apocalyptische taal welke wij ook in het OT terugvinden en het heeft met een perfecte liefdevolle sfeer niets - maar dan ook helemaal niets te maken. De Egyptenaars hadden Israƫl in slavernij gevangen en daarom werden ze geoordeeld.

Jes 19,1    
De last van Egypte. Ziet, de HEERE rijdt op een snelle wolk, en Hij zal in Egypte komen; en de afgoden van Egypte zullen bewogen worden van Zijn aangezicht, en het hart der Egyptenaars zal smelten in het binnenste van hen.

God velde zijn vonnissen over mensen altijd middels mensen en daarom stelde Hij ook mensen als Richters aan. Het spijt me zeer, maar meneer Moon verdraait de waarheid met zijn interpretatie van komen op de wolken en ik hoop dat je wakker wordt.
De Schrift kan niet gebroken worden en daarin staat dat de Messias van Juda afkomstig moest zijn, dus dat sluit elk ander ras uit. Persoonlijk denk ik dat Jezus is gekomen in Geest ten tijde van de joodse oorlog, maar hoe dan ook, de Messias kan in fysieke vorm nooit een niet-jood zijn, nooit en te nimmer.

Zoek het maar na. vraag het na, ik daag je uit om het onderzoek grondig aan te gaan.
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2009, 11:32:48 am door mohamed »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #152 Gepost op: januari 29, 2009, 11:18:36 am »
Modbreak:
Wat metaopmerkingen verwijderd.
Overigens is het prima dat users via mail met elkaar doordiscussieren, maar 't werkt hier verwarrend als men daaraan refereert.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #153 Gepost op: januari 30, 2009, 08:33:38 am »
Mijn punt was mijn vraag waarom deelnemers zich in allerlei bochten wringen om de heldere, duidelijke verenigende leer van Sun Myung Moon af te wijzen, gezien de grote verdeeldheid zelfs binnen een betrekkelijk kleine kerk als de GKV, de financiele crisis en andere wereld problemen ...

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #154 Gepost op: januari 30, 2009, 08:39:33 am »
En mijn wedervraag was waarom jij het nodig vindt je in zoveel bochten te wringen om de bijbel uit te leggen, als de bijbel gewoon helder is dat een rev. Moon geen messias KAN zijn en wel een misleider (ook wel valse profeet genoemd) moet zijn. En op die conclusie heb je al heel vaak geen antwoord gegeven.
Overigens zal dit mijn laatste reactie op jou zijn, aangezien je zelf niet wilt zien wat voor bochten je zelf maakt en het dus jammer is van de energie die ik erin zou steken om je in te laten zien dat je jezelf in 1000 bochten aan het wringen bent, zowel in deze discussie als in bijbeluitleg.
Ik zou zeggen: lees de bijbel eens van Gen 1 t/m Op 22 zonder wat voor veronderstellingen dan ook (je mag alleen kennis van het midden-oosten meenemen om de situatie waarin het zich allemaal afspeelt een beetje beter te gebruiken).

O ja, nog een belangrijke reden om niet meer te reageren: je gaat niet in op argumenten die aangedragen worden, vertoont gedrag dat niet bij een discussie past maar bij het verkondigen van je eigen stokpaardjes zonder ruimte voor correctie binnen je denkbeelden. Jammer van de energie die ik er tot nog toe in gestoken heb, moet ik nu concluderen
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2009, 08:46:00 am door Fotogravinnetje »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #155 Gepost op: januari 30, 2009, 08:55:17 am »
Jammer inderdaad Fotogr.
Ze zeggen wel`s "de pot verwijt ...."   Ik ben altijd ingegaan op punten, behalve als die al eerder werden uitgelegd.
Asls alles zo duidelijk was als je de bijbel letterlijk neemt, waarom is er dan zo veel verwarring en verdeeldheid, zelfs in de GKV?  Het is niet zo simpel als je denkt!
Zeker heb je nog wat levenervaring nodig om de punten die ik aanbracht op z`n juiste waarde te schatten;  bidt alsjeblieft wat dieper, en vast zelfs zo mogelijk, de volgende keer als je met deze waarheden geconfronteerd wordt.

God zegenen je op je pad en succes in je werk in Delfshaven? - ik ben ook een Zuid Hollander!!!

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #156 Gepost op: januari 30, 2009, 10:07:20 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 30 januari 2009 om 08:33:
Mijn punt was mijn vraag waarom deelnemers zich in allerlei bochten wringen om de heldere, duidelijke verenigende leer van Sun Myung Moon af te wijzen, gezien de grote verdeeldheid zelfs binnen een betrekkelijk kleine kerk als de GKV, de financiele crisis en andere wereld problemen ...
Nou ja, als de stellingname is dat ik me in allerlei bochten wring, indien ik *niet* van mening ben dat de leer van M de ultieme oplossing is op alle wereldproblemen, dan vraag ik me af wat voor gesprek er dan uberhaupt nog mogelijk is.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #157 Gepost op: februari 02, 2009, 01:20:15 am »
Pyro, inderdaad, als de motivatie om een dialoog aan te gaan is het absoluut vasthouden aan een mening, en niet te willen veranderen, dan heeft het inderdaad weinig zin;  ik, voor mij, heb basoluut aangetoond dat de Koreaan Sun Myung Moon, een geestelijk ervaring had in 1936 met Jezuz , en dat hij nu in deze tijd de wedergekomen christus vertegenwoordigt, met Jezus` zegening en zalving.  Volgens openbaringen is het degenen met een Nieuwe Naam alleen die het kan weten, en wiens werk het zal getuigen !!!

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #158 Gepost op: februari 02, 2009, 09:48:16 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 02 februari 2009 om 01:20:
ik, voor mij, heb absoluut aangetoond dat de Koreaan Sun Myung Moon, een geestelijk ervaring had in 1936 met Jezus , en dat hij nu in deze tijd de wedergekomen christus vertegenwoordigt, met Jezus` zegening en zalving.
Je toont wel dat de Moon beweging zijn volgelingen beheerst op een manier die absoluut zou zijn, als het offer van Christus er niet was geweest om alle andere macht te verbreken.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #159 Gepost op: februari 03, 2009, 12:39:34 am »
Het offer van Jezus wordt erkend, duidelijk uitgelegd en diep gewaardeerd;   Het was het begin van het christendom, en mensen die verenigd in hart konden leven met Jezus, werd geestelijke redding verschaft;
Jezus bloofde echter ook terug te komen om algehele redding te verschaffen nu!

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #160 Gepost op: februari 03, 2009, 07:40:25 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 03 februari 2009 om 00:39:
Het offer van Jezus wordt erkend, duidelijk uitgelegd en diep gewaardeerd;   Het was het begin van het christendom, en mensen die verenigd in hart konden leven met Jezus, werd geestelijke redding verschaft;
Jezus beloofde echter ook terug te komen om algehele redding te verschaffen nu!
Jezus Christus komt ZELF terug als Messias. Niet als een verschijning aan iemand anders, die Hij dan zou aanwijzen om de nieuwe messias te worden.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #161 Gepost op: februari 04, 2009, 12:55:35 am »
Hij kwam al terug, ZELF,  in 1936.
Volgens Openb. 2:17, 19:13 zal de Naam van de nieuwe Christus (dit is een positie, een titel)  nieuw zijn, alleen bekend aan de drager ....

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #162 Gepost op: februari 05, 2009, 09:39:00 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 04 februari 2009 om 00:55:
Hij kwam al terug, ZELF,  in 1936.
Volgens Openb. 2:17, 19:13 zal de Naam van de nieuwe Christus (dit is een positie, een titel)  nieuw zijn, alleen bekend aan de drager ....

Dus als in Openb. 19:13 staat: "Hij droeg een geschreven naam, die niemand weet dan Hijzelf." betekent het dat Christus een nieuwe opvolger aanwijst, waarvan niemand weet hoe hij heten zal?
En de overwinnaars in Openb. 2:17 zijn dan ook allemaal opvolgers van eerdere overwinnaars, omdat ze nieuwe namen hebben gekregen?

Als er staat: “En dan zal het teken van de Zoon des mensen verschijnen aan de hemel en dan zullen alle stammen der aarde zich op de borst slaan en zij zullen de Zoon des mensen zien komen op de wolken des hemels, met grote macht en heerlijkheid” (Mat.24:30)

dan heeft dit dus betrekking op een visioen dat Moon in 1936 heeft gehad?
« Laatst bewerkt op: februari 05, 2009, 09:39:47 pm door pyro »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #163 Gepost op: februari 06, 2009, 02:19:26 am »
Precies!
Alsjeziet waar de jonge Sun Myung Moon vandaankwa,en waar hij nu is zal je het kunnen inzien;
Nu zijn ermaandelijkseconferenties gaande waar de leiders van de wereld (de nederigen wel te verstaan!) samenkomen om van zijn visie kennis te nemen

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #164 Gepost op: februari 06, 2009, 02:31:23 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 06 februari 2009 om 02:19:
Precies!
Alsjeziet waar de jonge Sun Myung Moon vandaankwa,en waar hij nu is zal je het kunnen inzien;
Nu zijn ermaandelijkseconferenties gaande waar de leiders van de wereld (de nederigen wel te verstaan!) samenkomen om van zijn visie kennis te nemen
bij Jezus terugkomst zal men hem herkennen.....als Hij die gekruisigd en opgestaan.....ook het verheerlijkte lichaam van Christus toon zijn wonden....dat zal het bewijs zijn....

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #165 Gepost op: februari 07, 2009, 09:12:27 am »
ER staan verwschillende teksten in de bijbel over de wederkomst:

sommigen vertellen dat hij komt `als een dief in de nacht`, een andere zegt dat hij komt met `onwaarneembare `tekenen; andere weer dat hij slechts komt voor degenen die in hun hart `goed zijn voorbereid`

Trek je eigen conclusies maar tot welke groep je behoort!

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #166 Gepost op: februari 07, 2009, 09:30:23 am »
kun je die teksten even geven? want die laatste twee kan ik me niet herinneren

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #167 Gepost op: februari 08, 2009, 02:33:23 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 06 februari 2009 om 02:19:
Precies!

In Joh. 10 lees ik: "2 Wie door de deur naar binnen gaat, is de herder van de schapen. 3 Voor hem doet de bewaker open. De schapen luisteren naar zijn stem, hij roept zijn eigen schapen bij hun naam en leidt ze naar buiten. 4 Wanneer hij al zijn schapen naar buiten gebracht heeft, loopt hij voor ze uit en de schapen volgen hem omdat ze zijn stem kennen. 5 Iemand anders volgen ze niet, ze lopen juist van hem weg omdat ze de stem van een vreemde niet kennen.’ 6 Jezus vertelde hun deze gelijkenis, maar ze begrepen niet wat hij bedoelde.
7 Hij ging verder: ‘Waarachtig, ik verzeker u: ik ben de deur voor de schapen."

Als iemand een nieuwe naam heeft ontvangen, die alleen hij zelf kent, wil dat niet zeggen dat iemand anders het van hem overgenomen heeft.

Als ik een nieuwe naam ontvang die alleen ik zelf ken, ben ik het nog steeds zelf. Wanneer iemand anders dan zou zeggen 'ik heb het van Pyro overgenomen, dat heeft hij me gevraagd want hij heeft een nieuwe naam ontvangen die alleen hijzelf kent', dan spreekt diegene uitsluitend voor zichzelf op eigen gezag.

In Joh.10 geeft Jezus aan dat er niet van een opvolging sprake kan zijn, want Hij blijft Zelf tot de zijnen spreken. Die blijven dan ook bij Hem omdat ze Hem kennen. Voor een ander zullen ze weglopen, ook al zegt hij in de plaats van Jezus te zijn gekomen.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #168 Gepost op: februari 10, 2009, 04:33:14 am »
fotogr., Lucas 17:20

Pyro, ik begrijp je reactie;  waarom zou er sprake zijn van een Nieuwe Naam?  Dat is het punt!  Jezus en Sun Myung Moon zijn een in hart, maar de laatste is nu degenen die op aarde `wandelt `en spreekt!

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #169 Gepost op: februari 10, 2009, 09:07:42 am »
Vooral niet verder lezen tot vers 24 dat ik al veel eerder eens aangehaald heb hoor :X

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #170 Gepost op: februari 11, 2009, 08:06:55 am »
F., de tegenwoordige tijd is inderdaad zoals de dagen van Noach;

De aankopndiging van de Wederkomst op dit `forum` kwam inderdaad als een `lichtflits`

We moeten inderdaad oppassen voor mensn die zich Messias moem(d)en, maar als Hij echt komt, moeten we de durf hebben om hem aan te nemen anders :
Lucas 17:25, zal weer in vervulling gaan!

Wat kies je F.?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #171 Gepost op: februari 11, 2009, 10:33:43 am »
De aankondiging komt niet als een flits, maar de Zoon des Mensen. Gewoon lezen wat er staat is moeilijk he?

MaVee

• eitje :D
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #172 Gepost op: februari 11, 2009, 03:07:25 pm »
@ Harmoniezoeker:

6 Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie, 7 en dat is geen evangelie. Er zijn echter sommigen, die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, u een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt! 9 Gelijk wij vroeger reeds gezegd hebben, zeg ik thans nog eens: indien iemand u een evangelie predikt, afwijkend van hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt!
Galaten 1

en lees nou eens voor de grap meer dan 1 zin...
eerst was ik een ei
nu ben ik een kip
kip zijn vind ik mooier
er zit wel leven in een ei
het is alleen wat dooier

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #173 Gepost op: februari 11, 2009, 08:39:42 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 10 februari 2009 om 04:33:
fotogr., Lucas 17:20

Jezus en Sun Myung Moon zijn een in hart, maar de laatste is nu degenen die op aarde `wandelt `en spreekt!
Je kunt beter zelf ƩƩn van hart zijn met Jezus, dan ben jij degene die in Zijn naam wandelt en spreekt!

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #174 Gepost op: februari 12, 2009, 12:25:46 am »
Pyro, dat is waar, maar soms hebben we een levend voorbeeld nodig!

MaVee, dat is inderdaad een waardevoplle tekst - er waren vele misleiders;  SMM werkt echter samen met Jezus, net zoals Elia samen met Johannes de Dooper werkte, in 1 geest!!!

F., SMM, kwam dan ook als een `flits` in je leven ...

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #175 Gepost op: februari 12, 2009, 07:35:39 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 12 februari 2009 om 00:25:
Pyro, dat is waar, maar soms hebben we een levend voorbeeld nodig!
Jezus IS het levende voorbeeld !

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #176 Gepost op: februari 13, 2009, 07:14:03 am »
pyro, ik durf te beweren dat je Jezus nog nooit hebt ervaren, zoals de Emmaus gangers dit deden, noch dat ik noch anderen dit hebben ervaren;

daarom is het nodig dat we weer zo`n levende ervaring hebben, iemand met hemelse autoriteit, visie en een goede uitleg en leer ...

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #177 Gepost op: februari 15, 2009, 11:31:42 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 13 februari 2009 om 07:14:
pyro, ik durf te beweren dat je Jezus nog nooit hebt ervaren, zoals de Emmaus gangers dit deden, noch dat ik noch anderen dit hebben ervaren;
daarom is het nodig dat we weer zo`n levende ervaring hebben, iemand met hemelse autoriteit, visie en een goede uitleg en leer ...

In Efeze 4 lezen we o.a. 'En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, om de heiligen toe te rusten (...). Dan zijn we niet meer onmondig, op en neer, heen en weer geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel van de mensen, in hun sluwheid die tot dwaling verleidt, maar dan groeien we, ons aan de waarheid houdend, in liefde in elk opzicht naar Hem toe die het hoofd is, Christus.'

De leer met hemelse autoriteit is dus gegeven aan apostelen, profeten, evangelisten, herders en leraars. Het is niet de taak van de wedergekomen Christus.

Ik vraag me trouwens af hoe het verder gaat als Moon gestorven is. Zijn er dan twee Christussen in de hemel, Jezus Christus en Moon, de Wedergekomen en Wederheengegane Christus? Wijzen Jezus en Moon een nieuwe opvolger aan om de gelovigen de nodige levende ervaring te geven?
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2009, 11:32:03 am door pyro »

Thorgrem

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #178 Gepost op: februari 15, 2009, 11:35:59 am »

quote:

pyro schreef op 15 februari 2009 om 11:31:
Ik vraag me trouwens af hoe het verder gaat als Moon gestorven is. Zijn er dan twee Christussen in de hemel, Jezus Christus en Moon, de Wedergekomen en Wederheengegane Christus? Wijzen Jezus en Moon een nieuwe opvolger aan om de gelovigen de nodige levende ervaring te geven?

Geheel volgens traditie in dat soort kringen is er idd al een opvolger aangewezen. Het zal je weinig tot de verbeelding spreken dat dat de zoon van Moon is geworden.....

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Unification_Church

In April 2008, Sun Myung Moon (then 88 years old) appointed his youngest son, Hyung Jin Moon, to be the new leader of the Unification Church and the worldwide Unification Movement, saying, "I hope everyone helps him so that he may fulfil his duty as the successor of the True Parents."
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2009, 11:44:52 am door Thorgrem »

Thorgrem

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #179 Gepost op: februari 15, 2009, 12:16:44 pm »
Wat ik me overigens afvraag is het volgende en wellicht dat Harmoniezoeker hier antwoord/uitleg op kan geven;

Harmoniezoeker claimt nu al enkele malen dat dhr. Moon de persoon is die de mensheid gaat verenigen. De beste man is inmiddels al iets 89 en heeft hard aan de weg getimmerd. Toch blijft het aantal volgelingen beperkt. De schattingen gaan van een paar honderdduizend tot een paar miljoen(1).

Als we dan naar het thuisland van Moon kijken dan zien we dat enkel de katholieke Kerk aldaar al 5 miljoen zielen telt(2) dan vraag ik me af hoe Harmoniezoeker die eenheid die Moon brengt ziet. Droge feiten spreken namelijk het tegendeel. Uit de droge feiten blijkt dat de katholieke Kerk die zo verafschuwd wordt door Harmoniezoeker meer eenheid brengt, en dat alleen al als we de Verenigingskerk op wereldwijde schaal leggen naast de katholieke Kerk in Zuid-Korea (nationaal niveau dus). Laat staan als we de statistieken erbij pakken van de katholieke Kerk als geheel.

1: http://en.wikipedia.org/wiki/Unification_Church
2: http://www.katholiekneder...ctID679579_FJaar2008.html
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2009, 12:22:18 pm door Thorgrem »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #180 Gepost op: februari 16, 2009, 03:56:31 am »
Het doet me oprecht (!!!) genoegen Thorgrem, dat je weer op het toneel bent verschenen.  De reden dat je je me hevig `ten strijde `ging is nu duidelijk gebaseerd op een misverstand;  ik heb nl. totaal geen hekel aan de RK Kerk, integendeel, ik heb eeb diepe liefde voor die kerk en vele ervaringen ermee, zowel in Afrika en Italie toen ik daar woonde.
Wel, is er onvoldoende openheid voor nieuwe geestelijke verschijnselen, noch een `levende` verwachting van de Wederkomst denk ik.

Kijk een nieuw begin is altijd moeilijk - het christendom, de toenmalige `RK` kerk had zo`n 385 jaar nodig voordat Theodosisus de kerk tot staatskerk maakte )en zo`n 335 voordat Constantijn een einde maakte aan de vervolgingen;  dingen hebben tijd nodig om te groeien.

Jesus had de titel van Christus en Messias, en nu voor velen ook Sun Myung Moon.  Hij zegt overigens dat we allemaal op ons eigen niveua zo`n positie moeten bekleden in onze eigen omgeving: dorp, gezins, familieleden en verdere familie etc.   Het is vaak zo dat binnen gezinnen soms de enen kant meer materialistisch is ingesteld dan de andere kant.  De meeste mensen zien dat als een gegeven, maar Rev. Moon leert dat we gebaseerd op Ware zelfopofferende liefde meer zouden moeten uitreiken naar mensen die we goed kennen, en hun helpen om meer te begrijpeb betreffende geestelijke wereld, om zodoende meer geluk, gezondheid te verwerven!

Ja, inderdaad, de jongste zoon heeft nu meer een centrale posotoe in de voorzienigheid - zijn werk en woorden (inclusief die van zijn vrouw) zijn erg verfrissend

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #181 Gepost op: februari 16, 2009, 03:57:41 am »
Pyro, mijn antwoord aan jou is boven aangegeven

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #182 Gepost op: februari 16, 2009, 11:02:12 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 16 februari 2009 om 03:57:
Pyro, mijn antwoord aan jou is boven aangegeven
M.a.w. met Moon is het christendom vervuld, en na zijn dood gaan we met een nieuwe godsdienst verder?

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #183 Gepost op: februari 17, 2009, 03:00:13 am »
Het is niet zozeer `een nieuwe godsdient, maar de dingen die hij toevoegt aan de hemelse traditie;  vergeet niet dat de Here Jezus nog vele dingen wilde leren, maar dat de mensen nog niet `klaar` waren.

In Jezus werden vele dingen van het OT vervuld, en met het werk van Rev. Moon worden de dingen van het NT vervuld - kan jet het geloven Pyro?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #184 Gepost op: februari 17, 2009, 04:01:59 am »
Harmoniezoeker,

ik ken je verder niet persoonlijk, maar ik wil je oproepen echt nog eens goed na te denken. Meneer Moon is geen Jezus, het is een valse leraar.
Keer om nu het nog kan, je zit echt op een dwaalspoor.

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #185 Gepost op: februari 17, 2009, 11:32:03 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 17 februari 2009 om 03:00:
Het is niet zozeer `een nieuwe godsdient, maar de dingen die hij toevoegt aan de hemelse traditie;  vergeet niet dat de Here Jezus nog vele dingen wilde leren, maar dat de mensen nog niet `klaar` waren.

Daarom zond Hij de Heilige Geest. Overigens kan niemand toevoegen aan de hemelse traditie, lees bijv. openbaringen 22:18.
Je leest dan ook nergens in de bijbel dat er dingen toegevoegd worden bij de Wederkomst.

quote:

In Jezus werden vele dingen van het OT vervuld, en met het werk van Rev. Moon worden de dingen van het NT vervuld - kan je het geloven Pyro?

Het ziet er meer naar uit dat Moon op eigen gezag een leer heeft gemaakt en dat zijn aanspraken op vervulling van het NT aan alle kanten ongerijmd zijn.

Nog even recapituleren :
- als Moon sterft, zijn er dan twee Christussen in de hemel? Wat voor vervulling van het NT is dat dan?
- als mensen een levende ervaring nodig hebben, waarom gaat de wedergekomen Christus dan dood? Christus kan trouwens uberhaupt niet meer sterven, want Hij is al opgestaan tot een onvergankelijk leven.
- is de zoon van Moon, de opvolger, de volgende wedergekomen Christus? Is dat dan de Kleinzoon van God?

De vraag is dus niet zozeer 'kun je het geloven', als: wat heeft dit uberhaupt met Christelijk geloof te maken?
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2009, 11:59:11 am door pyro »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #186 Gepost op: februari 18, 2009, 03:43:38 am »
Het is gemakkelijk om iets als een dwaalleer te markeren;  dat deden de joodse leiders ook m.b.t. Jezus.  Wat was echter het resultaat?

Pyro, Christus is een titel - er is echter maar een Jezus en een Moon Sun Myung en een Pyro!

Jezus en Re. Moon zijn geestelijke redders, en maakten een nieuw begin op wereldniveau;  wij behoren dit te doen op ons eigen niveau, m.b.t. onze eigen familieleden, familie en bekenden.
Iedereen gaat `lichamelijk` dood, incl. messiassen en Christussen, maar Jezus stond `geestelijk` op in de zin dat hij een nieuwe sfeer in de geestelijke wereld opende, namelijk, het paradijs, waar een hogere liefde heerst.
Zie Jezus` woorden "wie in mij gelooft gaat nooit dood";  dit bedoelde hij geestelijk, mar lichamelijk komt er voor iedereen een iende, als het lichaam geoon te oud wordt.

De zoon van Moon neemt gewoon een zekere centrale positie over;  hij is dan geen klein zoon van God, maar een zoon van God, zoals jij en ik dat ook zijn - hij heeft gewoon wat meer verantwoordelijkheid, is meer capabel enzo ...

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #187 Gepost op: februari 18, 2009, 09:23:26 am »
Pyro & Fotogravinnetje, nog even dit:
Er wordt zeker wel toegevoegd aan de bijbel.  Openbaringen staat vol van teksten die aangeven dat er weer geopenbaard zal worden (bijv. Openb. 10:11   en gij zult wederom profeteren aan vele volkeren en tongen ...)

Aan het boek Openbaringen zelf, behoort echter niets toegevoegd te worden;  dit vers heeft vele verwarringen veroorzaakt!

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #188 Gepost op: februari 18, 2009, 09:50:52 am »

quote:

1 Kor.15:
1 Broeders en zusters, ik herinner u aan het evangelie dat ik u verkondigd heb, dat u ook hebt aangenomen, dat uw fundament is 2 en uw redding, als u tenminste vasthoudt aan de boodschap die ik u verkondigd heb. Anders bent u tevergeefs tot geloof gekomen. 3 Het belangrijkste dat ik u heb doorgegeven, heb ik op mijn beurt ook weer ontvangen: dat Christus voor onze zonden is gestorven, zoals in de Schriften staat, 4 dat hij is begraven en op de derde dag is opgewekt, zoals in de Schriften staat, 5 en dat hij is verschenen aan Kefas en vervolgens aan de twaalf leerlingen. 6 Daarna is hij verschenen aan meer dan vijfhonderd broeders en zusters tegelijk, van wie er enkelen gestorven zijn, maar de meesten nu nog leven. 7 Vervolgens is hij aan Jakobus verschenen en daarna aan alle apostelen. 8 Pas op het laatst is hij ook aan mij verschenen, aan het misbaksel dat ik was. 9 Want ik ben de minste van de apostelen, ik ben de naam apostel niet waard omdat ik Gods gemeente heb vervolgd. 10 Alleen dankzij zijn genade ben ik wat ik ben. En zijn genade is bij mij niet zonder uitwerking gebleven. Integendeel, ik heb harder gezwoegd dan alle andere apostelen, niet op eigen kracht maar dankzij Gods genade. 11 Hoe dan ook, of zij het nu zijn of ik, wij verkondigen allemaal dezelfde boodschap, en door die boodschap bent u tot geloof gekomen.
12 Maar wanneer nu over Christus wordt verkondigd dat hij uit de dood is opgewekt, hoe kunnen sommigen van u dan zeggen dat de doden niet zullen opstaan? 13 Als de doden niet opstaan, is ook Christus niet opgewekt; 14 en als Christus niet is opgewekt, is onze verkondiging zonder inhoud en uw geloof zinloos. 15 Dan blijkt dat wij als getuigen van God over hem hebben gelogen, omdat we verklaard hebben dat hij Christus heeft opgewekt – want als er geen doden worden opgewekt, dan kan hij dat niet hebben gedaan. 16 Wanneer de doden niet worden opgewekt, is ook Christus niet opgewekt. 17 Maar als Christus niet is opgewekt, is uw geloof nutteloos, bent u nog een gevangene van uw zonden 18 en worden de doden die Christus toebehoren niet gered. 19 Als wij alleen voor dit leven op Christus hopen, zijn wij de beklagenswaardigste mensen die er zijn.
20 Maar Christus is werkelijk uit de dood opgewekt, als de eerste van de gestorvenen. 21 Zoals de dood er is gekomen door een mens, zo is ook de opstanding uit de dood er gekomen door een mens. 22 Zoals wij door Adam allen sterven, zo zullen wij door Christus allen levend worden gemaakt. 23 Maar ieder op de voor hem bepaalde tijd: Christus als eerste en daarna, wanneer hij komt, zij die hem toebehoren. 24 En dan komt het einde en draagt hij het koningschap over aan God, de Vader, nadat hij alle heerschappij en elke macht en kracht vernietigd heeft. 25 Want hij moet koning zijn totdat ‘God alle vijanden aan zijn voeten heeft gelegd’. 26 De laatste vijand die vernietigd wordt is de dood, 27 want er staat: ‘Hij heeft alles aan zijn voeten gelegd.’ Wanneer er ‘alles’ staat, is dat natuurlijk uitgezonderd degene die alles aan hem onderwerpt. 28 En op het moment dat alles aan hem onderworpen is, zal de Zoon zichzelf onderwerpen aan hem die alles aan hem onderworpen heeft, opdat God over alles en allen zal regeren.
Conclusie: jouw geloof is nutteloos en zonder inhoud, want je gelooft niet dat Christus echt is opgewekt en verschenen aan verschillende mensen, jij gelooft niet dat Christus uit de doden is opgestaan en je bent dus een van de meest beklagenswaardigste mensen op aarde. Volgens Paulus' woorden tenminste
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2009, 09:53:18 am door Fotogravinnetje »

Thorgrem

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #189 Gepost op: februari 18, 2009, 10:15:02 am »

quote:

Dank voor je antwoord, alhoewel ik het kant noch wal vind raken in deze tijd, en zeker onmogelijk vergelijkbaar met de tijd van de eerste christenen. Maar goed, een slachtofferrol aannemen is dan wel weer perfect om niet al te veel zelfreflectie toe te hoeven passen. Zeer verklaarbaar dus.
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2009, 10:37:44 am door Thorgrem »

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #190 Gepost op: februari 18, 2009, 09:54:09 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 18 februari 2009 om 03:43:
Het is gemakkelijk om iets als een dwaalleer te markeren;  dat deden de joodse leiders ook m.b.t. Jezus.  Wat was echter het resultaat?

Pyro, Christus is een titel - er is echter maar een Jezus en een Moon Sun Myung en een Pyro!

Jezus en Re. Moon zijn geestelijke redders, en maakten een nieuw begin op wereldniveau;  wij behoren dit te doen op ons eigen niveau, m.b.t. onze eigen familieleden, familie en bekenden.
Iedereen gaat `lichamelijk` dood, incl. messiassen en Christussen, maar Jezus stond `geestelijk` op in de zin dat hij een nieuwe sfeer in de geestelijke wereld opende, namelijk, het paradijs, waar een hogere liefde heerst.
Zie Jezus` woorden "wie in mij gelooft gaat nooit dood";  dit bedoelde hij geestelijk, mar lichamelijk komt er voor iedereen een iende, als het lichaam geoon te oud wordt.

De zoon van Moon neemt gewoon een zekere centrale positie over;  hij is dan geen klein zoon van God, maar een zoon van God, zoals jij en ik dat ook zijn - hij heeft gewoon wat meer verantwoordelijkheid, is meer capabel enzo ...

HZ,
in het licht van het Christelijk geloof hang je een dwaalleer aan. Fotogravinnetje citeert terecht 1 Kor. 15 in dit verband.
Het feit dat de joodse leiders Jezus van dwaling beschuldigden, wil niet zeggen dat iedere dwaalleraar dus als Jezus is, en dat iedereen die een dwaling ontmaskert dus kennelijk als een joodse leider is.

Bedankt voor je uiteenzettingen overigens. Ik zie echter niet wat verdere discussie nog toevoegt dan een herhaling van zetten. Kom tot Jezus, bekeer je tot het ware geloof dat de ziel behoudt. Voor een valse messias is het alleen maar een titeltje dat hij gebruikt totdat hij sterft en zijn leer gaat met hem ter ziele. De ware Messias daarentegen leeft in eeuwigheid en Hij heeft woorden van eeuwig leven. Moge Hij je oren en je verstand openen om die woorden te verstaan.
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2009, 09:54:29 pm door pyro »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #191 Gepost op: februari 19, 2009, 06:56:35 am »
Integendeel, ik gloof wel dat Jezus is opgestaan uit de `doden`, en dat hij is verschenen aan mensen na Zijn lichamelijke dood.
Jezus was levend, en is het nog steeds, `geestelijk` levend wel te verstaan.
Een geestelijke verschijning is net zo reeel als een l;ichamelijke, voor religieuze  (incl. vrijgemaakten) wel te verstaan.

Waarom, gezien de problememn, zelfs binnen de GKV, is er zo`n `tegengas` voortdurend?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #192 Gepost op: februari 19, 2009, 11:55:34 am »
Omdat er wel degelijk verschil gemaakt wordt tussen lichamelijke en geestelijk opstanding. Als Jezus niet lichamelijk is opgestaan, is ons geloof zonder inhoud. Dat is waar Paulus het over heeft. Die vergeestelijkt dat opstaan hier juist niet, gezien de context. Maar blijf gerust de bijbel in je eigen straatje lezen. Als je jezelf dan maar alsjeblieft niet christelijk noemt, want dat ben je echt niet

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #193 Gepost op: februari 20, 2009, 12:56:45 am »
Fotogravinntje, ik ben inderdaad niet Christelijk in de conventioneele zin van het woord.  Rev.  Moon is gekomen voor alle oprechte gelovigen, zodat ze, na het leren van de goddelijke beginselen, een nieuwe faze van geloof, en een diepere dimensie van liefde leren kennen.

De lichamelijke opstanding, is ontstaan nadat Jezus op aarde;  de geestelijke verwchijningen van Jezus na de geestelijke wederopstanding waren zo reeel, en ook zo nodig vanwege het belang van de discipelen in het geloven van Jezus als de Messias;  het was immers niet zo eenvoudig daar de discipelen een soort `verslagen` stemming hadden.

Het ware christendom is overigens bescheven in de Bergrede, de direkte leer van Jezus, en volgens die leer is het jou Fotogravinnetje, wellicht ook een hele toer om echt christen te zijn.
De lichamelijke opstanding wordt niet door Jezus geleerd, en is ontstaan vanwege vele misvattingen en misverstanden omstreeks die tijd;  Paulus is de Messias niet, en in bepaalde opzichten was hij ook niet duidelijk, bijv. hij beweert dat het beter is om niet te trouwen?!?!?
Waar zouden wij zijn als mensen dat hadden opgevolgd?
Alleen volgen sde Goddelijke Beginselen, en een uitleg betr. de van van de mens, zou hij het zelf beter begrepen hebben - wij hebben nu het voordeel van die uitleg, dus waarom zouden we protesteren?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #194 Gepost op: februari 20, 2009, 09:15:27 am »
Niet lichamelijk, maar Thomas kon Jezus wel voelen? Jezus at gewoon tijdens die verschijningen, maar Hij was wel een geest? Nee, Harmoniezoeker, Jezus Zelf laat al overduidelijk zien dat Hij lichamelijk leeft. Je argumenten houden dus geen stand als je de bijbel serieus neemt.
De reden voor het niet trouwen noemt Paulus ook: je wordt dan minder afgeleid door je gezin dus kun je je beter op God richten. Maar Paulus zegt er ook meteen bij dat het wel beter is te trouwen als je door niet te trouwen juist te veel afgeleid wordt door je status als alleenstaande. Het is dus wel een stuk genuanceerder dan je neerzette. Bovendien zegt Paulus expliciet dat het zijn eigen mening is en niet van God gegeven.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #195 Gepost op: februari 20, 2009, 10:04:42 am »
F., het geestelijke lichaam kan waargenomen worden met geestelijke zintuigen van de mens;  net zoals sommige mensen `stemmen` horen, anderen visioenen zien, kan men ook dingen geestelijk aanvoelen of zefs `ruiken` ...
Dit alles gebeurde in die bovenkamer daar God door zijn buitengewone genade die gave tijdelijk aan de discipelen verschafte.

Je laatse zin zegt genoeg over Paulus` beperkte inzichten, toch een zeer steke apostel en Christen zijnde ...

Dus?

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #196 Gepost op: februari 20, 2009, 10:06:45 am »
F., als je van Delfshaven komt, en dus Rotterdammer bent, schudt dan misschien wat te veel nuchterheid van je af?! (grapje!)

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #197 Gepost op: februari 20, 2009, 07:53:59 pm »

quote:

Jij gelooft uitsluitend wat meneer Moon je vertelt.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #198 Gepost op: februari 20, 2009, 08:24:40 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 19 februari 2009 om 06:56:
Waarom, gezien de problememn, zelfs binnen de GKV, is er zo`n `tegengas` voortdurend?
omdat je mede-forumschrijvers niet willen dat je verloren gaat, daarom....

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #199 Gepost op: februari 21, 2009, 09:37:18 am »
Geef ik de indruk verloren te zijn?  Niets wat ik zeg is onzin!
Ik ben de laatste tijd een deeltijds geestelijk werker geworden!
Ik geloof  niet dat jullie "verloren" zijn, maar zker heel wat sterker zouden zijn in het geloof en de liefde m.b.v. de goddelijke beginselen van Sun Myung Moon!