quote:
Harmoniezoeker schreef op 23 januari 2009 om 01:04:Het is gemakkelijk om het oneens te zijn met elkaar.
Hoofdlijnen behoren daarom in acht genomen te worden:
1 Alle profetien in het OT golden slechts tot de tijd van de Here Jezus, die toen al het Koninkrijk der Hememlen op aarde wilde stichten ... zie Mat.4:17: ehbe berouw want het Koninkrijk der Hememlen is nabij ..
2 Mohamed, je stelling is begrijpelijk maar in de gelijkenis van de wijngaard leerde Jezus dat de zegening en de positie van Israel in de centrale voorzienigheid van God zou worden weggenomen.
Verder is Israel niet altijd letterlijk Israel: het is soms een symbolische term voor diegenen die overwinnen; Paulus zei dat God kinderen van Abraham van stenen kon maken ...
Nee, dat zei Johannes tegen de joden en van Jezus is bekend dat Hij van Juda kwam (Heb 7,14) zoals over de Messias was geprofeteerd. Dus toen Jezus naar Zijn vader ging was Hij joods, maar bij terugkomst is Hij volgens jou dus veranderd in ene meneer Moon die niks met Juda te maken heeft.
quote:
Daniel profeteerde dat de messias op de worlken zal komen, maar allebei werden ze gewoon geboren uit een vrouw, net als iedereen; de oorsprong en motivatie van hun geboorte en conceptie was echter `uit God`. `Wolken`, `lucht` en ` hemel` zijn woorden die verwijzen naar de pure, lierfdevolle perfekte sfeer van God`s almachtige en eeuwige liefde.
Ja het is symbolisch bedoelt, maar Daniel profeteerde over het moment waarop de Messias zou komen om te oordelen (wat de meeste christenen de wederkomst noemen). Daar verwees Jezus Zelf ook steeds naar:
Mat 24,30 En alsdan zal in de hemel verschijnen het teken van de Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen,
en zullen de Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.
Mar 14,62 En Jezus zeide: Ik ben het. En gij zult de Zoon des mensen zien zitten ter rechter hand van de kracht Gods, en
komen met de wolken des hemels.
Dit is apocalyptische taal welke wij ook in het OT terugvinden en het heeft met een perfecte liefdevolle sfeer niets - maar dan ook helemaal
niets te maken. De Egyptenaars hadden Israƫl in slavernij gevangen en daarom werden ze geoordeeld.
Jes 19,1 De last van Egypte.
Ziet, de HEERE rijdt op een snelle wolk, en Hij zal in Egypte komen; en de afgoden van Egypte zullen bewogen worden van Zijn aangezicht, en het hart der Egyptenaars zal smelten in het binnenste van hen.
God velde zijn vonnissen over mensen altijd middels mensen en daarom stelde Hij ook mensen als Richters aan. Het spijt me zeer, maar meneer Moon verdraait de waarheid met zijn interpretatie van komen op de wolken en ik hoop dat je wakker wordt.
De Schrift kan niet gebroken worden en daarin staat dat de Messias van Juda afkomstig moest zijn, dus dat sluit elk ander ras uit. Persoonlijk denk ik dat Jezus is gekomen in Geest ten tijde van de joodse oorlog, maar hoe dan ook, de Messias kan in fysieke vorm
nooit een niet-jood zijn, nooit en te nimmer.
Zoek het maar na. vraag het na, ik daag je uit om het onderzoek grondig aan te gaan.