Auteur Topic: Over de leer van Moon  (gelezen 34586 keer)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #200 Gepost op: februari 21, 2009, 09:56:46 am »
Vanuit christelijk oogpunt BEN je verloren als je je niet bekeert. Het gaat niet om een je goed voelen, geestelijk sterk zijn. Het gaat erom of God voor of tegen je is. En diezelfde God heeft zijn EIGEN ZOON gestuurd, die zei: IK ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Jij zoekt een andere weg dan Jezus, dus ben je verloren. Maakt niet uit hoe je dat zelf ervaart of beleeft. De bijbel is er helder over.
computerfout: een vreemde een in de byte

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #201 Gepost op: februari 21, 2009, 01:29:40 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 21 februari 2009 om 09:37:
Geef ik de indruk verloren te zijn?
Ja. In elk geval dat je grondig op een dwaalspoor zit.

quote:

Ik ben de laatste tijd een deeltijds geestelijk werker geworden!
Des te erger.
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2009, 06:00:54 pm door pyro »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #202 Gepost op: februari 22, 2009, 02:06:37 am »
F., hoe kom je erbij dat ik een andere weg zoek dan Jezus?
Het is Jezus zelf, die verscheen aan SMM in 1936 op paasmorgen in de Koreaanse bergen, en hem opdreog om verder te gaan met Zijn werk, als een wedergekomen Messias en Christus, en inderdaad, alle geref. Chr. beginseles waar ik en mijn voorouders kwamen weer tot `leven` via de goddelijke beginselen.
Pyro, `dwaalspoor`?
Als ik praat over sexuele puurheid, verantwoordelijkheid, dieper geloof, moed, kracht en een hogere liefde voor God, familie, gezin en de mensheid, en dat ook in praktijk breng met meer vruchten dan de gemiddelde GKV`er  (nederige veronderstelling)?

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #203 Gepost op: februari 22, 2009, 08:31:16 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 22 februari 2009 om 02:06:
F., hoe kom je erbij dat ik een andere weg zoek dan Jezus?
Het is Jezus zelf, die verscheen aan SMM in 1936 op paasmorgen in de Koreaanse bergen, en hem opdreog om verder te gaan met Zijn werk, als een wedergekomen Messias en Christus, en inderdaad, alle geref. Chr. beginseles waar ik en mijn voorouders kwamen weer tot `leven` via de goddelijke beginselen.
Pyro, `dwaalspoor`?
Als ik praat over sexuele puurheid, verantwoordelijkheid, dieper geloof, moed, kracht en een hogere liefde voor God, familie, gezin en de mensheid, en dat ook in praktijk breng met meer vruchten dan de gemiddelde GKV`er  (nederige veronderstelling)?
H. Jezus heeft de Heilige Geest gestuurt als trooster tot hij weer komt. Wijs een tekst aan waar hij op een gegeven moment een mens zal vragen Zijn werk voort te zetten. De man is een ongelovelijke leugenaar. Die ook nog beperlingen legt op sexualiteit maar zelf geen zuivere koffie(bonbon) is. Ik bespaar je de details. Wordt wakker. Verder een goede zondag, ga eens naar een fijne, echte, eerlijke gemeentedienst.

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #204 Gepost op: februari 22, 2009, 02:21:27 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 22 februari 2009 om 02:06:
Het is Jezus zelf, die verscheen aan SMM in 1936 op paasmorgen in de Koreaanse bergen, en hem opdroeg om verder te gaan met Zijn werk, als een wedergekomen Messias en Christus,

Dat was niet Jezus zelf, maar een dwaalgeest die zich als zodanig voordeed. Vooropgesteld dat er werkelijk een geestverschijning is geweest, wat op zich zou kunnen natuurlijk.

quote:

en inderdaad, alle geref. Chr. beginseles waar ik en mijn voorouders kwamen weer tot `leven` via de goddelijke beginselen.
Pyro, `dwaalspoor`?
Alleen al het feit dat je je veronderstelling nederig vindt, geeft een aanwijzing hoezeer je bent afgedwaald.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #205 Gepost op: februari 23, 2009, 02:50:17 am »
`grondig chr.` hoe grondelijk ben je eigenlijk wel in je onderzoek?

Krijg je je info. via `google`?

Jezus sprak over z`n wederkomst, en dat is waar ik `t over heb!!!
Wederkomsten hebben nog nooit lichamelijk plaats gevonden, en dat zal ook nooit gebeuren!  Het is namelijk tegen de universele wetten die God zelf heeft geschapen!
Toen Elia terugkwam, kwam hij lichamelijk terug?  Nee, zijn geest k3wam terug, en wekte samen met Johannes de Doper!

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #206 Gepost op: februari 23, 2009, 09:30:37 am »
O ja, teksten als 2 Petrus 3 moet je zeker ook geestelijk invullen? Die gaan ook over de dag des HEREN, de dag dat Jezus terugkomt... Maar ik heb de aarde en de hemel nog niet zien en horen verdwijnen in gedruis en verterend vuur.
En ook Openbaringen zullen we maar even aan de kant zetten. En nog zoveel meer andere teksten.
Sorry, HZ, de harmonie die jij blijkbaar zoekt, is geen bijbelse harmonie. En die bijbelse harmonie, het leven in vrede met God, die zoek ik. Die harmonie krijg je alleen door het offer van Jezus, en dat heeft alleen zin op het moment dat Jezus lichamelijk opgestaan is, zie 1 Kor 15, wat ik al eerder aanhaalde en jij blijkbaar niet serieus wenst te lezen.
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2009, 09:34:14 am door Fotogravinnetje »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #207 Gepost op: februari 24, 2009, 02:17:10 am »
F., de aarde blijft voor eeuwig bestaan (zie Psalm 78:69)
2 petrus 3 staat inderdaad vol met symbolen;  er wordt gesproken over `vuur`, maar dat woord wordt vaak bebruikt voor God`s woord.  Jezus zei In Lucas 12 dat hij `vuur` op de aarde kwam werpen, maar bracht hij ook ooit echt letterlijk `vuur`?
Harmonie krijg je niet slechts door het offer van Jezus, maar als je Hem navolgt in zelfopofferende liefde!
Ik weet zeker dat je daar al mee bezig bent Fotogravinnetje, maar het kan best wel met wat meer - ben je liet wat te sartcastisch soms?

Mellon

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #208 Gepost op: februari 24, 2009, 09:28:12 am »
Fotogravinnetjes sarcasme heeft een duidelijk doel en is niet te. Ze wil namelijk bereiken dat je inhoudelijk op haar reageert.

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #209 Gepost op: februari 24, 2009, 07:46:55 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 24 februari 2009 om 02:17:
Harmonie krijg je niet slechts door het offer van Jezus, maar als je Hem navolgt in zelfopofferende liefde!
Je kunt alleen de hemelse harmonie verkrijgen door het offer van Jezus te aanvaarden, HZ. Als je Hem wilt navolgen, volg dan alleen de opgestane Heer, geen sterfelijke mensen. Want niemand kan twee heren dienen.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #210 Gepost op: februari 25, 2009, 04:31:00 am »
Pyro, uiteraard accepteer ik het offer van Jezus - vervolgens probeer ik Hem na te volgen.
Sun Myung Moon werkt samen met Jezus net zoals Johanne de Doper met Elijak werkte, zodat ze dud eigenlijk `1` perossn zijn.
Het is dus geen kwestie van 2 heren!!
Uiteraard gaat Re. Moon dieper in uitleg van geslachtsvorming, relatie man en vrouwne gezinswaarden - geheel in de lijn van Jezus ziu ik zeggen.

Mellon, inhoudelijk regaren?  Daar ben ik al maanden mee bezig!

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #211 Gepost op: februari 25, 2009, 07:59:32 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 25 februari 2009 om 04:31:
Pyro, uiteraard accepteer ik het offer van Jezus - vervolgens probeer ik Hem na te volgen.

De enige manier om dit te doen is de Levende Jezus Christus te dienen, de eerstgeborene van de nieuwe schepping die niet meer kan sterven.

“Vertrouwt niet op edelen, op een mensenkind, bij wie geen heil is; gaat zijn adem uit, dan keert hij weder tot zijn aarde, te dien dage vergaan zijn plannen” (Psalm 146.3,4)

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #212 Gepost op: februari 26, 2009, 06:23:59 am »
Na de 2e WO was er een situatie waar wereldwijd een sterke chistelijke geest heerste;  dit was echter de voorbereiding voor de Wederkomst, en sinds die tijd is de chr. geestelijke geeste geleidelijk beinvloes door materialisme en andere vormen van corruptie.
Mensen die `vasthielden` aan hun geloof zouden echt voorbereid moeten zijn, maar eigen verantwoordelijkheid is belangrijk.

Pyro, ik moedig je aan om de goddelijke beginselen te bestuderen, zodat je kan zien dat in deze tijd het essentieel is om te begrijpen dat het dienen van de Levende Jezus, nu een actieve samenwerking met Moon Sun Myung inhoudt - bidt daar `s over, mediteer en vast tegelijkertijd alsjeblieft  en God zal het je openbaren

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #213 Gepost op: februari 27, 2009, 01:50:14 am »
Tijdens het leven van Jezus, werden er wel massa`s mensen aangetrokken vanwege de wonderen en Jezus` woorden, maar echt veel mensen die geloofden dat Jezus de Messias was waren er niet;  het punt is dat Johannes de Doper tot aan het einde van Jezus had moeten getuigen (later begon hij te twijfelen!) en dat de Joodse leiders Hem vervolgens had moeten erkennen.  Helaas gebeurde dat niet en uiteindelijk leidde dat tot het kruis, de vernitiging van Jerusalem, de diasporrah en de holocoast tijdens de 2e WO
Nu, in het leven van Rev. Moon de wedergekomen Christus is het gelukkig zo dat vele internationale leiders, en religieuze leiders hem en zijn  vrouw erkennen als de ware ouders van de mensheid.
Dat geeft hoop!

Mellon

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #214 Gepost op: februari 27, 2009, 10:19:14 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 25 februari 2009 om 04:31:

Mellon, inhoudelijk regaren?  Daar ben ik al maanden mee bezig!
Goed communiceren vergt dat je niet altijd vanuit jezelf redeneert.

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #215 Gepost op: februari 28, 2009, 11:30:03 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 26 februari 2009 om 06:23:
[...] het dienen van de Levende Jezus, nu een actieve samenwerking met Moon Sun Myung inhoudt - bidt daar `s over, mediteer en vast tegelijkertijd alsjeblieft  en God zal het je openbaren

We moeten niet iedere geest vertrouwen, maar de geesten toetsen of ze uit God zijn. (lees 1 Joh 4)
Een sterfelijk mens kan slechts samenwerken met God door zich aan Jezus Christus te onderwerpen. Dat geldt voor ons allemaal dus ook voor meneer Moon.

quote:

[...]de ware ouders van de mensheid
We hebben God die onze Vader is.
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2009, 11:30:29 am door pyro »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #216 Gepost op: maart 01, 2009, 04:14:34 am »
Mellon, als individu heb je nu eenmaal een mening en een uitgangspunt gebaseerd op je subjektieve ervaringen - rekening houden met ervaringen is inderdaad ook belangrijk.

Pyro, we moeten inderdaad de `geesten ` en testen - de vruchten van het werk van Rev. Moon zijn inderdaad goed.

Ruben het gaat om het geweten dat iedereen heeft gekregen van God - zelfs mensen zoner Christendom, als die volgens hun geweten leven, zijn ze op de goede weg;
als we echter iets nieuws en iets goeds leren kennen (inclusief bepaalde aspekten van de Mormonen leer), dienen we dat in onze levensprincip[es te brengen, nadat we er eerst over gemiditeerd en gebeden hebben - getste ook;
de meeste mensen schuiven alle nieuwe dingen liever gauw weg - dat is gemakkel;ijker, maar niet altijd wijzer!

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #217 Gepost op: maart 01, 2009, 05:04:05 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 01 maart 2009 om 04:14:
Pyro, we moeten inderdaad de `geesten ` en testen - de vruchten van het werk van Rev. Moon zijn inderdaad goed.

Streven naar wereldheerschappij, gelieerd aan wapenindustrie, overnemen van nieuwsmedia, wereldwijd ondersteunen van extreem rechtse organisaties. Korea het nieuwe Israel.
'Goede' vruchten voor wie dezelfde belangen heeft als Moon.

Ook nog even in Moons 'goddelijke beginselen' gekeken.
Jezus wordt gezien als de 'ware geestelijke Vader' van de mensheid en de Heilige Geest zou dan de 'ware geestelijke Moeder' zijn. Samen manifesteren ze het mannelijk/vrouwelijke dualisme van God. Alles bij elkaar is dat dan weer de drieenheid.

Elementair taoisme dus, maar dan beschreven met behulp van Christelijke termen. Dat verbaast me eigenlijk niets. Ik had het al eerder opgemerkt in deze discussie.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #218 Gepost op: maart 02, 2009, 05:02:42 am »
Pyro, wapens om jezelf te verdedigen (toendertijd een zeer agressief N-Korea) is niet iets verkeerds.
Extreem rechts is niet goed, maar ze staan vaak wel voor godsdienst vrijheid, (nou ja, voor Wilders` tijd dan!) en goede gezinswaarden.
Chistenen zouden maar wat graag de liberale , en vaak leugenachtige media beteugelen, of zelfs hun plaats innemen - waarom zou dat verkeerd zijn in het geval van SMMoon?
Het Taoisme, heeft net zoals het Oude Testament goede waarheden - uiteraard is bijvoorbeeld de kwaliteit van de liefdes-en vergevingsleer van het Christendom veel hoger - daar zijn we het zeker over eens!
(tussen 2 haakjes, die liefde, naast de duidelijke waarheden,  die hoort bij de traditie van Vereingingsbeweging is nog hoger - zou je het willen uitvinden?

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #219 Gepost op: maart 02, 2009, 07:31:04 pm »

quote:

Wereldheerschappij met steun van extreem rechts, alsjeblieft zeg. Hoe kan je dat nou goedpraten. HZ, gebruik je verstand man.

Thorgrem

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #220 Gepost op: maart 02, 2009, 07:38:58 pm »

quote:

pyro schreef op 02 maart 2009 om 19:31:
[...]

Wereldheerschappij met steun van extreem rechts, alsjeblieft zeg. Hoe kan je dat nou goedpraten. HZ, gebruik je verstand man.
Daarnaast is zijn bewering simpelweg niet waar. Extreme (of dat nou rechts of links is) regiems staan nooit voor (godsdienst-) vrijheid.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #221 Gepost op: maart 03, 2009, 04:31:32 am »
In het Zuid Korea van de jaren `70 was er 100% godsdientvrijheid, maar het was wel een soort politie staat - N-Korea was echter extreem gevaarlijk toen, alsmede uitermate agressief.
Extreem rechts is in zekere zin altijd nog beter als extreem links in de zin dat rechts doorgaans fel tegen een atheistisch, extreem links,  communisme was, alsmede een bijzonder agressief Marxisme.

ruben1989

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #222 Gepost op: maart 03, 2009, 12:15:31 pm »
toch was Hitler (extreem rechts) wel een tandje erger dan Stalin en Mao. en Mussolini en Franco waren van vergelijkbare orde met Mao en Stalin. Hoewel mussolini en Franco hun land een failissement in hielpen heeft iemand als Fidel Castro het niet zo slecht met zijn land gedaan, goede gezondheidszorg en gratis onderwijs ondanks de nog altijd geldende (kinderachtige) boycot van de Verenigde Staten, weet het land zich nog altijd staande te houden.

Thorgrem

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #223 Gepost op: maart 03, 2009, 03:23:03 pm »

quote:

ruben1989 schreef op 03 maart 2009 om 12:15:
toch was Hitler (extreem rechts) wel een tandje erger dan Stalin en Mao. en Mussolini en Franco waren van vergelijkbare orde met Mao en Stalin.
Waar baseer jij dit op?
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2009, 03:23:16 pm door Thorgrem »

ruben1989

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #224 Gepost op: maart 03, 2009, 05:04:03 pm »
Op het aantal slachtoffer die direct dan wel indirect zijn gevallen door het beleid van deze leiders, de hoeveelheid democratie en de progressie van een land.

Thorgrem

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #225 Gepost op: maart 03, 2009, 05:37:09 pm »

quote:

ruben1989 schreef op 03 maart 2009 om 17:04:
Op het aantal slachtoffer die direct dan wel indirect zijn gevallen door het beleid van deze leiders, de hoeveelheid democratie en de progressie van een land.

doden regime Stalin              20.000.000
doden regime Mao Zedong      48.000.000

Dat kunnen zowel Mussolini als Franco nooit gehaald hebben. En zelfs Hitler heeft Mao nooit gehaald met zijn concentratiekampen.

http://www.w8.nl/twintigsteeeuw.htm
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2009, 05:37:51 pm door Thorgrem »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #226 Gepost op: maart 04, 2009, 02:31:39 am »
Thorgrem, we groeien dichter naar elkaar toe!!
Wie had dat ooit gedacht?  Dat is pas harmonie!

Cuba heeft best goede dingen, want ze hebben immers goed idealen .... de praktijk is echter, omdat de weg niet goed is:  geen vrijheid, tekort aan vele dingen , armoede etc.....

Thorgrem

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #227 Gepost op: maart 04, 2009, 03:16:07 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 04 maart 2009 om 02:31:
Thorgrem, we groeien dichter naar elkaar toe!!
Het spijt me zeer, maar hier is geen sprake van. Onwaarheden zal ik altijd bestrijden, of dat nou de leer van Moon is of een verkeerder weergave van de geschiedenis.

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #228 Gepost op: maart 04, 2009, 10:00:41 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 03 maart 2009 om 04:31:
In het Zuid Korea van de jaren `70 was er 100% godsdientvrijheid, maar het was wel een soort politie staat - N-Korea was echter extreem gevaarlijk toen, alsmede uitermate agressief.
Extreem rechts is in zekere zin altijd nog beter als extreem links in de zin dat rechts doorgaans fel tegen een atheistisch, extreem links,  communisme was, alsmede een bijzonder agressief Marxisme.

Extreem rechts steunen als tegenwicht voor extreem links? Dat is extremisme voeden, en daarmee de haat en agressie die onvermijdelijk met extremisme gepaard gaat, of deze nu links of rechts georienteerd is. Historische voorbeelden zijn er teveel om op te noemen.
Als jij zo'n beweging wilt steunen, is het jouw zaak, op zich. Maar dat je hier iets messiaans in ziet kan ik me niet voorstellen. Ik houd het er maar op dat je ernstig misleid bent.
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2009, 10:11:08 pm door pyro »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #229 Gepost op: maart 05, 2009, 08:31:39 am »
Pyro, in bepaalde landen moet je soms kiezen tussen extremen - dat was zo in Korea , vooral na de burgeroorlog;
nu is het echter veel anders in Korea - later is Rev. Moon dan ook begonnen met heel andere indistrien op het gebied van visserij, landbouw, media, gezondheid etc. etc.

Je laatste stelling helpt niet echt in een dialoog!

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #230 Gepost op: maart 05, 2009, 01:04:11 pm »
Modbreak:
Offtopic deel over objectief christelijk gedachtengoed tbv een zoektocht naar wetenschap (oid) is verplaatst naar elders in LB.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #231 Gepost op: maart 05, 2009, 07:27:37 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 05 maart 2009 om 08:31:
Pyro, in bepaalde landen moet je soms kiezen tussen extremen
De verenigingskerk steunde onder andere ook de CD van Janmaat. Nogmaals HZ, dat wij zogenaamd gedwongen zouden zijn te kiezen tussen extremen is ernstige misleiding.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #232 Gepost op: maart 06, 2009, 12:50:47 am »
Nu wordt bekend dat de vervolging van Janmaat het resultaat was van een hypocriete dubbele satndaard van de toenmalige linkse regering;
dat moet nu bekend zijn.
Janmaat was niet volmaakt en had vele fouten!  Hi was echter niet onredelijk in vele aspekten:  een verantwoordelijke ontvangst van buitenlanders, hoofdzakelijk gericht op training geven en dan weer naar hun land om die dingen in praktijk te brengen - dit is uiteindelijk ook de beste oplossing natuurliujk, i.p.v. mensen te ontvangen en hun alleen maar geld te geven ...
Ook was hij voor goede gezinswaarden en tegen homosexualiteit ...

Hier gaat het echter over de leer van Moon.  Deze leer kan uitkomsten bieden aan tal van onduidelijkheden bijv. betr. de val van de mens - had God de val nu voorbestemd, zodat hij uiteindelijk Jezus kon sturen om de mesnheid te redden of juist niet?
Was Jezus God, of een mens die zonder de oerzonde werd geboren, en de eerste die zijn doel in het leven kon vervullen?
Was de vrucht in de tuin vamn Eden nu een lettrelijke vrucht of had die slechts symbilische betekenis?
Laten we ons liever op die zaken richten!

rkdiak

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #233 Gepost op: maart 06, 2009, 09:08:48 am »
So sue me!

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #234 Gepost op: maart 06, 2009, 09:19:36 am »
en dan pimmetje.....leg dit eens op deze politiek tijd

http://www.youtube.com/watch?v=tMxS_xSKujU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=52RJZJKnk0M&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=kCupE2LlFoo&feature=related

ik zou niet op hem hebben gestemd maar ik begreep hem wel, daar kan jan maat niet bij in de schaduw staan. Die was eigenlijk maar een zielig persoon.
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2009, 09:46:11 am door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #235 Gepost op: maart 06, 2009, 09:59:46 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 06 maart 2009 om 00:50:
Hier gaat het echter over de leer van Moon.  Deze leer kan uitkomsten bieden aan tal van onduidelijkheden bijv. betr. de val van de mens - had God de val nu voorbestemd, zodat hij uiteindelijk Jezus kon sturen om de mesnheid te redden of juist niet?
Was Jezus God, of een mens die zonder de oerzonde werd geboren, en de eerste die zijn doel in het leven kon vervullen?
Was de vrucht in de tuin vamn Eden nu een lettrelijke vrucht of had die slechts symbilische betekenis?
Laten we ons liever op die zaken richten!

daar moeten we ons helemaal niet op richten omdat dit afleid van de kern van het evangelie. Daarbij lijkt me dat de Bijbel helder genoeg is.

Maar vertel eens hamrmoniezoeker, wat is de symbolische betekenis van de vrucht, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

HaJee

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #236 Gepost op: maart 06, 2009, 10:46:57 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 06 maart 2009 om 09:59:
[...]
Maar vertel eens harmoniezoeker, wat is de symbolische betekenis van de vrucht, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Zie dit topic: Seks voor het huwelijk? en de eerste post(s) van dit topic.
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2009, 10:47:58 am door HaJee »
Where is the wisdom we lost in knowledge?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #237 Gepost op: maart 06, 2009, 11:13:14 am »

quote:

HaJee schreef op 06 maart 2009 om 10:46:
[...]

Zie dit topic: Seks voor het huwelijk? en de eerste post(s) van dit topic.
Bedankt, net wat ik dacht. Daar valt nog genoeg tegen in te brengen denk ik?

HaJee

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #238 Gepost op: maart 06, 2009, 11:24:35 am »
Ja, en dat is ook al wel gedaan. Ik denk alleen dat het weinig zin heeft om daar nog op door te gaan. Harmoniezoeker leest de bijbel vanuit een heel ander kader en interpreteert logischerwijs vanuit dat kader heel anders. Op dat punt wordt er volkomen langs elkaar heen gepraat. Ik moest dan ook wel een beetje lachen om deze zin van Harmoniezoeker:

quote:

Harmoniezoeker schreef op 05 maart 2009 om 08:31:
[...]
Je laatste stelling helpt niet echt in een dialoog!
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #239 Gepost op: maart 07, 2009, 05:03:57 am »
De vrucht in Genesis heeft een symbolische betekenis;

een doordenkertje:

Spr. 30  "de overspelige vrouw VEEGT haar mond af en zegt: ik heb niets verkeerd gedaad! (vgl. NL huidige jeugd die sex voor het leven hebben)

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #240 Gepost op: maart 08, 2009, 03:21:49 am »
Ik bedoel natuurlijk: ...`vgl. de NL jeugd die sex voor het huwelijk hebben" ipv. het leven.
Mensen die ontucht bedrijven, voelen vaak totaal geen schuld of berouw na de daad!!!

Tussen twee haakjes, dit onderwerp heeft de meeste aandacht van het hele forum - mijn ideeen zijn bepaald niet Satanisch, hoezeer sommige deelnemers duidelijk wensen te maken dat ik verkeerd zit - ik geloof in Jezus als de Messias, de kruisdood en opstanding en ggeestelijke redding, en vooral een duidelijke uitleg van de val van d emens en de geschiedenis.

Zelf gereformeerd opgegegroeid zijnde en dat ook waarderend, heb ik geduld met gereformeerden die moeite hebben met die nieuwe goede ideen, uit liefde natuurlijk!!!

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #241 Gepost op: maart 08, 2009, 09:38:07 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 08 maart 2009 om 03:21:
Zelf gereformeerd opgegegroeid zijnde en dat ook waarderend, heb ik geduld met gereformeerden die moeite hebben met die nieuwe goede ideen, uit liefde natuurlijk!!!

waar jij gereformeerden schrijft, mag je ook nog wel even noemen de Katholieken, de protestanten en een deel van de evangelischen.

Zij allen hebben een woord voor je uit psalm 40

5 Gelukkig de mens
die vertrouwt op de HEER
en zich niet keert tot hoogmoedigen,
tot hen die verstrikt zijn in leugens.
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2009, 04:40:01 pm door grondig christelijk »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #242 Gepost op: maart 09, 2009, 05:17:56 am »
gc, dat is precies wat ik doe;
jij aan de andere kant lijkt meer op een mens in nood, die hulp krijgt toegereikt, maar die dat afslaat met de opmerking:  Ik wacht op hulp van de Heer

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #243 Gepost op: maart 09, 2009, 07:11:41 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 09 maart 2009 om 05:17:
gc, dat is precies wat ik doe;
jij aan de andere kant lijkt meer op een mens in nood, die hulp krijgt toegereikt, maar die dat afslaat met de opmerking:  Ik wacht op hulp van de Heer
hopeloos 8)7

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #244 Gepost op: maart 10, 2009, 05:29:19 am »
Ik heb wel hoop voor jou G. chr.!
Je bent immers pricipieel, en oprecht religieus?
In de laatste dagen is zelfs dat echter niet genoeg!  Jezus zei tot de `grondige religieuze joden`:  Jullie hebben de tijd van jullie bezoeking niet herkend!
Bestudeer alsjblieft de Goddelijjke Beginselen!

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #245 Gepost op: maart 10, 2009, 07:44:59 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 10 maart 2009 om 05:29:
In de laatste dagen is zelfs dat echter niet genoeg!  Jezus zei tot de `grondige religieuze joden`:  Jullie hebben de tijd van jullie bezoeking niet herkend!
Bestudeer alsjblieft de Goddelijjke Beginselen!
8)7  8)7  8)7  gesprek met jou is zinloos, je druipt van de hoogmoed...

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #246 Gepost op: maart 10, 2009, 10:03:31 am »
Het is inderdaad niet zo nuttig, als je niet bereid bent om objektief de leer te bestuderen, of andere mensen `namen` gaat geven;
 is dat hoofd met die hamer toruwens voor jou bedoeld?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #247 Gepost op: maart 10, 2009, 11:18:07 am »
Objectief houdt ook in dat je het onderzoekt op consistentie. Aangezien je tot nog toe de inconsistenties niet hebt kunnen verklaren, anders dan door naar die goddelijke beginsels te wijzen (van iemand die op grond van de bijbel een bijzonder twijfelachtige reputatie heeft), lijk jij me niet degene die hier moet oproepen tot 'objectief de leer bestuderen' maar lijk jij me juist degene die z'n doctrines eens van buitenaf moet gaan bekijken in plaats van van binnenuit zoals je tot nog toe gedaan hebt. En ja, dan kan ik wel meevoelen met gc's slaan met de hamer. Ik weet nog wel een toepasselijke: |:( Het lukt ons namelijk niet door jouw muur van niet kritisch naar je eigen geloof/visie willen/kunnen kijken heen te breken

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #248 Gepost op: maart 10, 2009, 11:42:58 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 10 maart 2009 om 10:03:
Het is inderdaad niet zo nuttig, als je niet bereid bent om objektief de leer te bestuderen, of andere mensen `namen` gaat geven;
 is dat hoofd met die hamer toruwens voor jou bedoeld?
En farao verhardde zijn hart................. ;(
« Laatst bewerkt op: maart 10, 2009, 11:44:26 am door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #249 Gepost op: maart 10, 2009, 11:45:59 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 10 maart 2009 om 05:29:
Zoek eens uit op internet wat religieus is en wat navolging van Christus is.