Vanuit welke denominatie spreek jij is dat ook gereformeerd of wat anders, spreek je dan enkel namens jezelf of is jouw visie de gebruikelijke visie binnen je kerkverband? (Thorgrem)
Beste Thorgrem: Ik ben geen lid van een kerk of gemeente. Bovenstaand bericht komt, zo zou je het kunnen zeggen, recht uit mijn hart, na jaren geleden een hoop strijd in gebed, en het lezen van de Bijbel. (Ik heb ooit, jaren terug, vanuit een nogal kwalijk leven een enorme omslag gehad toen ik tot geloof kwam in Jezus Christus. Ik moest daarvoor compleet niets van de Bijbel hebben, haatte de Joden en christenen, en alles wat met het ,,geloof" te maken had. Nadat ik, met veel strijd die enkele weken geduurd heeft, (Ik wilde enkele mensen om het leven brengen) tot geloof kwam en de Bijbel begon te lezen, viel ik van de ene verbazing in de andere. Met respect bedoeld: Ik las hem als een krant, als een geschiedkundig en letterlijk verslag van onze voorgeschiedenis, en van onze toekomst zoals God en Jezus hem aan ons hebben verteld. Mijn haat tegen Joden was weg, ik kreeg zelfs medelijden met die mensen die al generaties lang overal vervolgd en weggejaagd worden. Ik kwam tot het besef dat ik heel mijn leven aan de verkeerde kant van de lijn gestaan had. Ik weet nog als de dag van gister dat er enkele dingen uit de Bijbel mij zeer troffen: Dat ik straks in levenden lijve voor mijn Schepper zal komen staan. Dat, toen Jezus Christus aan het kruis stierf voor ons, dat onze naam daar bij was. God heeft alles wat ik verkeerd gedaan heb of doen zal op Hem terecht doen komen, en Hij heeft daarvoor de straf betaald in mijn plaats. Nou, ik mag wel zeggen dat dat een openbaring was. Ook dat ik op een avond zat na te denken, en mij realiseerde dat ergens diep in dit Heelal, Jezus in levenden lijve aanwezig is, en straks hier weer terug zal keren. De mensen zullen Zijn handen kunnen pakken, ongelooflijk. Er staat ook geschreven dat als Jezus terugkeert op de Olijfberg dat die zal splijten. Bij seismische metingen is een enorme onderaardse kloof ontdekt onder die Olijfberg. Onbekend als ik was met het geloof en de Bijbel viel ik van de ene verbazing in de andere. Ik heb hem helemaal doorgelezen, en begon te beseffen dat wat daar beschreven staat, ondanks de onbekendheid en vreemde aan alles, de Bijbel waarheid is. Onze toekomst hoeft er helemaal niet somber uit te zien, want die is eeuwig straks. Het is onbedoeld een beetje een lang verhaal geworden. Gerard.