quote:
Thorgrem,
ik weet dat jij een overtuigd katholiek in de Kerk bent en zoals ik je ken ook van mening dat die Kerk de schathouder is. Ik heb daar waardering voor, want je staat ergens voor en waait niet met alle winden mee.
Ik denk dat dit manifest een heel realistische is. Ze gaat uit van eenheid in verscheidenheid. Hoe men het ook wendt of keert, was het dan beter geweest dat dit initiatief er niet was geweest.
Dat drs Vlastuin meetekende wekte ùberhaupt verbazing bij me, dus zijn reactie achteraf past weer in het beeld.
Het lijkt me wel waard te vermelden dat aan hem al excuses zijn aangeboden omdat een aantal zaken niet helder waren. Daarbij mag toch wel worden aangetekend dat hij geweten kan hebben met wie hij in gesprek was, namelijk mensen die bepaald niet bij zijn denominatie behoorden. Het argument van niet weten is kan je dus ook te wijten aan niet doorvragen aan betreffende vertegenwoordigers.
Over het meewaaien van winden (ruchama) gesproken. Zou er wellicht één kleine mogelijkheid kunnen zijn dat deze wind door de Geest gedragen wordt, ook al is het maar een klein beetje?
Maar misschien is het mogelijk dit initiatief eens van de positieve kant te bekijken?
Wat vind je er van dat de Korte heeft meegedaan?
citaat:
Wederzijdse ontmoetingen en kennismakingen kunnen op plaatselijk niveau gebeuren. Daarbij moeten we elkaar niet vastpinnen op wat niet kan – denk aan de eucharistie en het avondmaal. Laten we elkaar vinden in het openen van de Bijbel, diaconaal samenwerken, dienst van Woord, gebed en zang. Dat gebeurt al veel.