quote:
Adinomis schreef op 10 augustus 2009 om 15:11:[...]
Nou, alles wat "moet" klopt natuurlijk niet. Er zijn groeperingen waar zoiets een must is. Het moet zijn een "willen" bewerkt door Gods Geest.
Ach, zo'n uitstapje naar Israël en kamperen onder een bladerdak, lijkt me eigenlijk best wel leuk. Maar dat gebeurt niet in "mijn" tijd.
Zoveel klandizie voor El-Al is goed voor de economie van Israël.
[...]
Dan is het blijkbaar toch een "moeten", want anders..... een plaag.
Misschien is het goed om hieraan toe te voegen dat in het 1000-jarig de wet zal uitgaan vanuit Jeruzalem.
quote:
Jesaja
2 En het zal geschieden in het laatste der dagen: dan zal de berg van het huis des HEREN vaststaan als de hoogste der bergen, en hij zal verheven zijn boven de heuvelen. En alle volkeren zullen derwaarts heenstromen 3 en vele natiën zullen optrekken en zeggen: Komt, laten wij opgaan naar de berg des HEREN, naar het huis van de God Jakobs, opdat Hij ons lere aangaande zijn wegen en opdat wij zijn paden bewandelen. Want uit Sion zal de wet uitgaan en des HEREN woord uit Jeruzalem. 4 En Hij zal richten tussen volk en volk en rechtspreken over machtige natiën.
Hetzelfde staat ook in Micha 4.
En die wet zegt: je moet nu het Loofhuttenfeest vieren bv.

En er zullen ook voilken zijn die graag gaan. Ik vind altijd een mooie tekst in dat verband:
quote:
Zach 8
20 Zo zegt de HERE der heerscharen: Wederom zullen er volken komen en inwoners van vele steden, 21 en de inwoners van de ene zullen zich begeven naar die van de andere, en zeggen: Laten wij toch heengaan om de gunst des HEREN af te smeken en om de HERE der heerscharen te zoeken; ook ik wil gaan. 22 Ja, vele natiën en machtige volken zullen komen om de HERE der heerscharen te Jeruzalem te zoeken en de gunst des HEREN af te smeken.
23 Zo zegt de HERE der heerscharen: In die dagen zullen tien mannen uit volken van allerlei taal vastgrijpen, ja vastgrijpen de slip van een Judeese man, en zeggen: wij willen met u gaan, want wij hebben gehoord, dat God met u is.
Israel is dan eindelijk een getuige voor de volken vsan het heil wat hen was toevertrouwd.
De Israelieten hebben dan hun Messias aangenomen, zie Zacharia, en het rijk zal zich uitstrekken over de gehele aarde.
Voor hen is de tijd aangebroken dat God de wet in hun hart heeft gelegd en de tempel zal herbouwd zijn (beschreven in Ezechiel) en de offers die gebracht zullen worden zullen allen terugwijzen naar HET offer.
Zij zullen de diepere betekenis kennen van hun offerdienst.
De mensen die op aarde wonen worden die 1000 jaar niet meer verleid door de Satan, maar zoals Aslanning al aangaf, zullen ze nog steeds zondig zijn.
Het zijn bv de mensen die (m.i.) aan de minste van Jezus' broeders (de Joden) een beker water heeft gegeven (in de grote verdrukking).
Het zijn volken die voor de Heer staan en worden gescheiden in schapen en bokken. Bepaalde volken zullen het 1000-jarig rijk in mogen gaan als bewoners.
Dit lees je in Matt 25:
quote:
Matteüs 25
31 Wanneer dan de Zoon des mensen komt in zijn heerlijkheid en al de engelen met Hem, dan zal Hij plaats nemen op de troon zijner heerlijkheid. 32 En al de volken zullen vóór Hem verzameld worden, en Hij zal ze van elkander scheiden, zoals de herder de schapen scheidt van de bokken, 33 en Hij zal de schapen zetten aan zijn rechterhand en de bokken aan zijn linkerhand. 34 Dan zal de Koning tot hen, die aan zijn rechterhand zijn, zeggen: Komt, gij gezegenden mijns Vaders, beërft het Koninkrijk, dat u bereid is van de grondlegging der wereld af.
Maar dat betekent lijkt mij niet dat die volken plotseling allemaal bekeerd zijn, iig zullen de kinderen die ze nog zullen krijgen in die 1000 jaar, niet allemaal bekeerd zijn.
Zij zullen zich die 1000 jaar aan de wet moeten houden, en doen ze dat niet - gaan ze bv niet op naar het Loofhuttenfeest, dan volgt er straf. Geen regen bv.
Ook kan er iemand door de dood worden weggenomen als straf. Dit kun je vergelijken met de manier waarop God het volk Israel strafte in de woestijn als ze gezondigd hadden.
quote:
Ik heb wel eens in een Perzische krant gelezen dat - volgens hen - Israël uit is op een wereldregering. Men weet het dus in de moslimwereld en ziet het als een bedreiging.
Ik bekijk die uitspraak eigenlijk meer als 'propaganda' en zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Voordat God zijn wereldregering vestigt, zal er eerst een andere (anti-christelijke) wereldregering komen. Ik lees steeds meer geluiden in de krant waarin expliciet wordt aangedrongen op een wereldleider - door bepaalde leiders.
quote:
Men gunt het dat land niet. En toch zal het hun tot vrede dienen.
Je hebt gelijk.