Auteur Topic: Jezus` gebed in Ghetsemaneh  (gelezen 1505 keer)

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Jezus` gebed in Ghetsemaneh
« Gepost op: augustus 01, 2009, 01:46:08 pm »
Een vraag:  hoe is de inhoud van Jezus` gebed in de tuin van Ghetsemaneh eigenlijk bekend geworden?
Ik zou het niet weten!

Tot 3 keer ging hij terug naar de 3 discipelen en was teleurgesteld dat ze sliepen en niet baden - als ze wel hadden gebeden, zou de geschiedenis er wellicht anders uitgezien hebben.
De kruisiging was immers het gevolg van het falen van de verantwoordelijheid van het joodsche volk (vooral natuurlijk de leiders die schreeuwden om Jezus` dood) in het erkennen van Hem als de Messias?

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2009, 02:15:08 pm »
Schopje naar LB?

Ik vrees van niet, beste Harmoniezoeker. De straf moest voldaan worden, en dat is het doel geweest voor Jezus om naar de aarde te komen. Hij getuigt daar zelf meerdere keren van. Als je de schuld van de kruisiging op iemand wil afschrijven bedenk dan dat we allemaal schuldig zijn.

Misschien dat je nog even goed kunt kijken naar waarvoor de discipelen moesten bidden?
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2009, 07:03:14 am »
Ursa lees Joh 6:29 nog maar eens;  uiteraard was het Gods wil dat het Joodse volk hem zouden accepteren, en niet kruisigen - het werd noodzakelijk toen er geen fundering bleek te zijn;
de twee mogelijkheden werden geprofeteerd, en helaas kwam de minder positieve uit!
Jezus kwam om Gods koninkrijk op aarde vestigen!!!

Wat betekent schopje naar LB?

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2009, 07:10:58 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 01 augustus 2009 om 13:46:
Een vraag:  hoe is de inhoud van Jezus` gebed in de tuin van Ghetsemaneh eigenlijk bekend geworden?
Ik zou het niet weten!
Je vergeet even dat Jezus na zijn opstanding nog wel de nodige gesprekstijd heeft gehad met zijn volgelingen.