Auteur Topic: Is een ontslapen gelovige in de hemel?  (gelezen 19080 keer)

Thorgrem

• Bekijk profiel
Is een ontslapen gelovige in de hemel?
« Reactie #50 Gepost op: juli 18, 2009, 07:48:40 pm »

quote:

Adinomis schreef op 18 juli 2009 om 12:20:
Geloof is instappen!
En dan komt er een proces op gang.  
Dat betwijfel ik. Geloof is een gave Gods. Je kunt niet kiezen als ongelovige om morgen maar te beginnen met geloven. Evenzo kun je als gelovige niet morgen beginnen met niet-geloven. Het gelovig of ongelovig worden is een proces.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: juli 18, 2009, 08:25:30 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 18 juli 2009 om 19:48:

Dat betwijfel ik. Geloof is een gave Gods. Je kunt niet kiezen als ongelovige om morgen maar te beginnen met geloven. Evenzo kun je als gelovige niet morgen beginnen met niet-geloven. Het gelovig of ongelovig worden is een proces.

Geloof is de hand waarmee we het geschenk aanpakken. Het is inderdaad een gave van God. Daar gaat zeer zeker een proces aan vooraf. Wat er in je hart komt kun je aannemen of afwijzen. Geloof is vertrouwen stellen in Jezus Christus. Je moet het beslissen met je wil. Daarna volgt er een proces waarin je Jezus steeds meer gaat vertrouwen. Je geloof groeit.

Geloof is het antwoord op het aanbod van Gods genade. Dit aanbod is niet vrijblijvend.

quote:

Joh.1:12 Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven;

Rom.1:16
16 Voor dit evangelie schaam ik mij niet, want het is Gods reddende kracht voor allen die geloven, voor Joden in de eerste plaats, maar ook voor andere volken. 17 In het evangelie openbaart zich dat God enkel en alleen wie gelooft als rechtvaardige aanneemt, zoals ook geschreven staat: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’
Zo'n beslissing maakt je tot Gods kind met onmiddellijke ingang. Dat gaat niet de volgende dag pas in! :)
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: juli 19, 2009, 01:15:55 am »
Afslanning, ik benadrukte in mijn betoog de waarde en de noodzaak van de werking van ons geweten en gevoel voor verantwoordelijkheid, die in samenwerking met God`s `geschenk` van het geloof, ons uiteindelijk kan brengen tot onze bestemming - deze zaken waren voorheen nog niet zo duidelijk wat vaak leidde tot zelfgenoegzaamheid bij Christenen, en gelovigen , ook van andere religies, in het algemeen.

Adinomis, de moordenaar, aan de rechterhand van Jezus aan het kruis, nam een goede beslissing op een craciaal punt van zijn leven - dit is een les aan ons dat we soms op cruciale momenten in ons leven, een juiste beslissing moeten nemen, of een juiste inspiratie volgen - wellicht is dat voor sommigen NU.  Soms komt zo`n moment niet meer terug, of pas jaren of decennia later!!!

Dat `instappen` is dus een mooi beeld, maar het kan betrekking hebben op bijzondere momenten in ons leven, naast het voorbeeld van de trein nemen naar ...

Thorgrem, het geloof is inderdaad een gave.  Ik zie het als een gave van God, die onze ouders, of iemand die aan ons getuigde van Zijn  liefde, gebruikte om ons geestelijk leven te geven en te onderwijzen - dit is echter het eerste stadium;  de rest van ons leven behoren we nu in vrijheid en vrede onze verantwoordelijkheid te vervullen in allerlei situaties en omstandigheden, zodat we naar onze eigen individuele volmaaktheid kunnen groeien en ontwikkelen    ..... matt 5:48:` en wees dan volmaakt, gelijk Uw hemelse Vader volmaakt is`  Dit verkondigde Jezus nadat hij de mensen duidelijk maakte hoeze moesten leven in dienstbaar heid, vergeven van vijanden, het groeten naar onsympathieke mensen enz.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: juli 19, 2009, 01:50:28 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 19 juli 2009 om 01:15:
Afslanning, ik benadrukte in mijn betoog de waarde en de noodzaak van de werking van ons geweten en gevoel voor verantwoordelijkheid, die in samenwerking met God`s `geschenk` van het geloof, ons uiteindelijk kan brengen tot onze bestemming - deze zaken waren voorheen nog niet zo duidelijk wat vaak leidde tot zelfgenoegzaamheid bij Christenen, en gelovigen , ook van andere religies, in het algemeen.
Ik merk heel goed dat je op die zelfgenoegzaamheid van Christenen bent vastgelopen. We redden het niet door samenwerking met God of God's geschenk. Samenwerking houdt in Gods inbreng + jouw inbreng. Ik zou liever over "medewerking" spreken waarbij alles van God uitgaat. Dit kan pas plaatsvinden door wedergeboorte.

quote:

Adinomis, de moordenaar, aan de rechterhand van Jezus aan het kruis, nam een goede beslissing op een craciaal punt van zijn leven - dit is een les aan ons dat we soms op cruciale momenten in ons leven, een juiste beslissing moeten nemen, of een juiste inspiratie volgen - wellicht is dat voor sommigen NU.  Soms komt zo`n moment niet meer terug, of pas jaren of decennia later!!!

Dat `instappen` is dus een mooi beeld, maar het kan betrekking hebben op bijzondere momenten in ons leven, naast het voorbeeld van de trein nemen naar ...
Echt Harmoniezoeker, dat moment is NU. Geen afstel. Nu kan het nog. Je zit in de trein richting Mr. Moon, dat is de verkeerde trein. Je moet overstappen!! Voor het te laat is. Ik bid voor je.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: juli 20, 2009, 06:00:49 am »
Na al mijn argumenten zou je dit natuurlijk op jezelf kunnen betrekken Adinomis.  Ik kom van de gereformeerde kant, die ik door-en-door ken;  jij echter zou echter een nieuwe trein kunnen nemen in deze tijd.  Ik zou je echter niet kunnen vragen terug te gaan naar het Katholicisme of het Jodendom - mensen gaar i.h.a. graag verder op reis ....
Ik kan verder niet ingaan op je argument want dat is niet volgens de regels van de moderator.

Samenwerking, medewerking, .... het zijn slechts woorden - ik denk wel dat we elkaar begrijpen!

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: juli 21, 2009, 02:57:56 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 20 juli 2009 om 06:00:
Na al mijn argumenten zou je dit natuurlijk op jezelf kunnen betrekken Adinomis.  Ik kom van de gereformeerde kant, die ik door-en-door ken;  jij echter zou echter een nieuwe trein kunnen nemen in deze tijd.  Ik zou je echter niet kunnen vragen terug te gaan naar het Katholicisme of het Jodendom - mensen gaar i.h.a. graag verder op reis ....

Hmm... je denkt wel erg in vakjes hoor! Ik beschouw mij in de allereerste plaats als christen en volgeling van Jezus. Die etiketjes katholiek, gereformeerd, evangelisch enz staan eigenlijk vaak maar in de weg.
Wie Jezus kent als zijn verlosser heeft geen andere trein meer nodig. Die trein voert naar de beste plaats die je je maar kunt denken...

Pasgeleden viel me een uitspraak op die Jezus deed waar ik nog niet zo bij stilgestaan had: "Simon Petrus zei tegen Hem: ‘Waar gaat U dan heen, Heer?’ Jezus antwoordde: ‘Waar Ik heen ga, kun je Mij nu nog niet volgen. Later zul je Mij volgen.’ ...... want Ik ga tot de Vader. (Joh.13:36, 14:12)

Petrus zal binnen één etmaal zijn Heer verloochenen, maar de Heer spint van tevoren al een vangnet voor hem (en voor ons) waardoor Petrus mag weten dat de Heer niets uit de hand loopt... Hij belooft Petrus dat hij Hem zal volgen naar de Vader! Had Petrus reden om nerveus te zijn of het wel goed zou gaan met hem. Toen niet, maar toen hij de Heer verloochent had natuurlijk wel! En wij ook als het gatt om onze misstappen in dit leven. Als wij ehter onze zonden belijden belooft God die misstappen te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid! (1Joh.1:9). Petrus mocht leven met die zekerheid dat hij de Heer zou volgen naar de Vader! Wij die beter noch slechter zijn dan Petrus mogen ook met die zekerheid leven onze Heiland te mogen volgen .... naar het Vaderhuis. Lees maar door....
Hoe rijk zijn uw gedachten, God, hoe eindeloos in aantal, ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn. Ps.139:17,18

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: juli 23, 2009, 05:51:47 am »
Het was beter geweest als Petrus Jezus niet had verloochent!

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: juli 23, 2009, 11:00:12 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 23 juli 2009 om 05:51:
Het was beter geweest als Petrus Jezus niet had verloochend!

Ja en nee!
Ja, want hij verloochende zijn Meester die desondanks alles voor hem overgaf. Hij zondigde diep....
Nee, want juist in de voorzegging van de verloochening en de reactie van de Heer Jezus daarop mogen we iets zien van de alwetendheid van de Heer en worden we bemoedigd om te geloven in Gods vergeving en herstel net zoals Petrus vergeving ontving, hersteld werd onder de discipelen en zelfs een van de leidende apostelen werd.
Ook onze misstappen kan God ten goede gebruiken! (Rom.8:28) Dat is juist zo mooi en mag ons tot bewondering van onze God brengen en ons doen besluiten om Hem werkelijk te vertrouwen voor heel ons leven!
Hoe rijk zijn uw gedachten, God, hoe eindeloos in aantal, ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn. Ps.139:17,18

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: juli 24, 2009, 01:37:35 am »
Asslanning, deze uitleg is misbruikt door de eeuwen heen om eigen fouten goed te praten.
Natuurlijk werkt God door nadat er dinegn fout liepen, maar zijn ideaal is dat mensen hun verantwoordelijkheid vervullen.
Ook zijn voorzeggingen niet altijd God`s will - bijv. God zei dat Ninveh zou worden verwoest, maar dat als de mensen zich bekeerde, dat Hij de stad zou sparen;
zie je , alles hangt af van hoe de mens reageert op God`s roeping!

Het stond Jonah niet aan echter, hij had liever gewild dat de stad werd verwoest.
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2009, 01:38:43 am door Harmoniezoeker »

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: juli 24, 2009, 09:44:08 am »
Alle goede dingen kunnen in principe worden gebruikt ten goede en ten kwade! Dat doet dus niks af aan wat ik schreef.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: juli 24, 2009, 07:08:09 pm »
ALs een mens sterft dan keert hij terug naar zijn grond waaruit hij genomen is.Satan zei als je van de vrucht eet zul je niet sterven,God zei als je van de vrucht van de boom van goed en kwaad eet dan zult U beslist sterven.
Wie liegt hier God kan niet liegen.
Nadat Salomo had opgemerkt dat de levenden weten dat ze zullen sterven, schreef hij: „Wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust.” Hij gaat dan nader in op deze fundamentele waarheid door te zeggen dat de doden niet kunnen liefhebben of haten en dat er in het graf „geen werk noch overleg noch kennis noch wijsheid” is (Prediker 9:5, 6, 10). En Psalm 146:4 zegt dat wanneer een mens doodgaat, ’zijn gedachten vergaan’. We zijn sterfelijk en leven niet voort als ons lichaam sterft. Het leven dat we hebben, is te vergelijken met de vlam van een kaars. Als de vlam dooft, gaat die niet ergens naar toe. De vlam is gewoon weg.
Jezus Christus sprak over de toestand van de doden. Dat deed hij bijvoorbeeld toen Lazarus, een man die hij goed kende, was gestorven. Jezus zei tegen zijn discipelen: „Lazarus, onze vriend, is gaan rusten.” De discipelen dachten dat Jezus met „rusten” bedoelde dat Lazarus lag te slapen omdat hij ziek was. Maar dat bedoelde Jezus niet, want hij zei daarna: „Lazarus is gestorven” (Johannes 11:11-14). Ziet u dat Jezus de dood vergeleek met rusten en slapen? Lazarus was niet in de hemel en ook niet in een brandende hel. Hij ontmoette geen voorouders en ook geen engelen. Lazarus werd niet opnieuw geboren als een ander mens. Hij rustte in de dood, alsof hij in een diepe, droomloze slaap was. In de bijbel wordt de dood wel vaker met een slaap vergeleken. Op andere plaatsen wordt sterven ook wel ’ontslapen’ genoemd. Over de discipel Stefanus, die doodgestenigd werd, zegt de bijbel bijvoorbeeld dat hij „ontsliep” (Handelingen 7:60). En de apostel Paulus schreef over sommigen in zijn tijd die waren gestorven, dat ze „ontslapen” waren. — 1 Korinthiërs 15:6.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: juli 24, 2009, 07:21:22 pm »
Waarom leren veel religie's dat als men sterft zijn ziel naar de Hemel gaat.
Vele heidense volken leerden dat de mens een ziel had die naar het nirvana of het Walhalla ging.
Veel christenen denken ook dat als men sterft men ten hemel vaart,we lezen dat ook vaak bij een overlijdensadvertentie,de Heere heeft thuisgehaald.
Maar dit is niet waar de mens die sterft verdwijnt houd op te bestaan,maar blijft in de herinnering bij God.
Daarom zegt Jezus in Johannes 5:28 Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen.

Zegt de bijbel dan niet dat er mensen naar de Hemel gaan,ja Jezus sloot een verbond met zijn discipelen voor een Koninkrijk.De 12 apostelen als fundamentstenen met Jezus als hoofdhoeksteen zullen met 144.000 van de aarde losgekochten over de aarde regeren.
Het nieuwe testament is geschreven aan deze gezalfde christenen,de aarde wordt een paradijs waarin er een opstanding zal zijn voor al de mensen die in de herinneringsgraven zijn.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: juli 24, 2009, 11:48:52 pm »

quote:

Albertus schreef op 24 juli 2009 om 19:08:
ALs een mens sterft dan keert hij terug naar zijn grond waaruit hij genomen is.Satan zei als je van de vrucht eet zul je niet sterven,God zei als je van de vrucht van de boom van goed en kwaad eet dan zult U beslist sterven.
Wie liegt hier God kan niet liegen.
Nadat Salomo had opgemerkt dat de levenden weten dat ze zullen sterven, schreef hij: „Wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust.” Hij gaat dan nader in op deze fundamentele waarheid door te zeggen dat de doden niet kunnen liefhebben of haten en dat er in het graf „geen werk noch overleg noch kennis noch wijsheid” is (Prediker 9:5, 6, 10). En Psalm 146:4 zegt dat wanneer een mens doodgaat, ’zijn gedachten vergaan’. We zijn sterfelijk en leven niet voort als ons lichaam sterft. Het leven dat we hebben, is te vergelijken met de vlam van een kaars. Als de vlam dooft, gaat die niet ergens naar toe. De vlam is gewoon weg.
Jezus Christus sprak over de toestand van de doden. Dat deed hij bijvoorbeeld toen Lazarus, een man die hij goed kende, was gestorven. Jezus zei tegen zijn discipelen: „Lazarus, onze vriend, is gaan rusten.” De discipelen dachten dat Jezus met „rusten” bedoelde dat Lazarus lag te slapen omdat hij ziek was. Maar dat bedoelde Jezus niet, want hij zei daarna: „Lazarus is gestorven” (Johannes 11:11-14). Ziet u dat Jezus de dood vergeleek met rusten en slapen? Lazarus was niet in de hemel en ook niet in een brandende hel. Hij ontmoette geen voorouders en ook geen engelen. Lazarus werd niet opnieuw geboren als een ander mens. Hij rustte in de dood, alsof hij in een diepe, droomloze slaap was. In de bijbel wordt de dood wel vaker met een slaap vergeleken. Op andere plaatsen wordt sterven ook wel ’ontslapen’ genoemd. Over de discipel Stefanus, die doodgestenigd werd, zegt de bijbel bijvoorbeeld dat hij „ontsliep” (Handelingen 7:60). En de apostel Paulus schreef over sommigen in zijn tijd die waren gestorven, dat ze „ontslapen” waren. — 1 Korinthiërs 15:6.

Dat rusten zoals een slaap, zie je toch niet terug in de geschiedenis van de rijke man en de arme Lazerus. Er wordt daar niet geslapen na het leven op aarde.
Paulus zegt ook dat het afleggen van zijn tent spoedig komt en hij verlangt heen te gaan en met Christus te zijn.
Dat is toch wel andere koek dan slapen en je nergens van bewust zijn.

Prediker is een boek dat het leven beschrijft puur vanaf de aardse kant. Vandaar bv ook de uitspraak in hst 9:

quote:

prediker 9
2 Alles is gelijk voor allen, eenzelfde lot treft de rechtvaardige en de goddeloze, de goede en de reine, alsook de onreine; hem die offert, en hem die niet offert; het gaat de goede evenals de zondaar, hem die zweert, als hem die de eed schuwt. 3 Dit is het ergste, dat onder de zon geschiedt: dat allen eenzelfde lot treft; daarom is het hart der mensenkinderen vol boosheid en is er verdwaasdheid in hun hart hun leven lang; en daarna gaat het naar de doden. 4 Want voor al wie tot de levenden behoort, is er hoop, immers een levende hond is beter dan een dode leeuw. 5 De levenden weten tenminste, dat zij sterven moeten, maar de doden weten niets; zij hebben geen loon meer te wachten, zelfs hun nagedachtenis is vergeten. 6 Zowel hun liefde als hun haat en hun naijver zijn reeds lang vergaan; en zij hebben nimmer deel aan iets, dat onder de zon geschiedt.

Je ziet hier duidelijk dat prediker het puur heeft over het leven wat hier onder de zon geschiedt.
Daarom ook de teneur: Gedenk je Schepper en geniet nu want het leven is kort.
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2009, 11:56:06 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: juli 25, 2009, 11:05:43 pm »
P&A, lijkt me idd juist zoals je antwoordt. Wel zou je je kunnen afvragen waar Lazarus nu was gedurende de dagen dat hij gestorven was. Blijft speculatie natuurlijk en daarom niet bijster interessant. Mogelijk zou je de conclusie kunnen trekken dat zijn fysieke geheugen "geen geheugen" heeft gehad / kan hebben gehad van dat wat hij zag en hoorde toen hij stierf. Of heb je daar andere gedachten over? Natuurlijk kun je het ook zo belichten dat wetenschap over de andere kant uit heilshistorisch aspect niet van waarde was en dat er daarom dus niets over in de Bijbel staat.
Opmerkelijk is wel dat Samuel in Endor wel besef lijkt te hebben gehad van ergens anders te zijn geweest...

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: juli 26, 2009, 05:42:10 am »
`Rusten en slapen` zijn slechts beelden uit het OT, daar er toen nog weinig bekend was over de geestelijke wereld..  P&A heeft dus volkomen gelijk.

Daar de mens een geest heeft, die bestaat uit een geestelijke gedaante en een geestelijk kern, net zoals de hersenen in ons biologische lichaam, zal bij het sterven juistdie geest verder bestaan in de geestelijk dimnesie.  We zien deze gedaantes van Mozes en Elijah op de berg der verheerlijking.

De geest gaat gewoon naar de geestelijke sfeer, waar talloze `woningen` zijn en sferen, o.a. hel en paradijs.
Het niveau van liefde dat we bereikt hebben op deze aarde zal bepalen waar we terecht komen;   wat je op aarde ontbindt zal in de `hemel` ontbonden worden ....,  wat je zaait (hier op aarde) zal je oogsten in de geestelijke wereld.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: juli 26, 2009, 05:18:44 pm »
@Harmoniezoeker dat is niet waar Jezus zei dat Lazerus sliep,maar hij was dood.Ook wodt in Handelingen 7:60 Toen viel hij op de knieën en riep met krachtige stem: „Jehovah, reken hun deze zonde niet aan.” En na dit te hebben gezegd, ontsliep hij.

DE RIJKE MAN EN LAZARUS
19 Wat bedoelde Jezus dan toen hij in een van zijn illustraties zei: „Het geschiedde, dat de bedelaar stierf, en van de engelen gedragen werd in den schoot van Abraham. En de rijke stierf ook, en werd begraven. En als hij in de hel [Hades] zijne oogen ophief, zijnde in de pijn, zag hij Abraham van verre, en Lazarus in zijnen schoot”? (Lukas 16:19-31, Statenvertaling) Daar Hades, zoals wij hebben gezien, betrekking heeft op het graf van de mensheid, en niet op een plaats van pijniging, is het duidelijk dat Jezus hier een illustratie of een verhaal vertelde. Als verder bewijs dat dit geen letterlijk verslag maar een illustratie is, moeten wij het volgende beschouwen: Bevindt de hel zich letterlijk op spreekafstand van de hemel, zodat er werkelijk zo’n gesprek gevoerd zou kunnen worden? Als bovendien de rijke man zich letterlijk in een brandend meer bevond, hoe zou Abraham dan Lazarus kunnen sturen om diens tong met slechts een druppel water op de top van zijn vinger te verkoelen? Wat wilde Jezus met deze illustratie duidelijk maken?
20 De rijke man in de illustratie was een afbeelding van de verwaande religieuze leiders, die Jezus verwierpen en hem later doodden. Lazarus beeldde het gewone volk af, dat Gods Zoon aanvaardde. De dood van de rijke man en van Lazarus beeldde een verandering in hun toestand af. Deze verandering vond plaats toen Jezus de verwaarloosde, met Lazarus te vergelijken mensen geestelijk voedde, waardoor zij in de gunst kwamen bij de Grotere Abraham, Jehovah God. Terzelfder tijd „stierven” de vals-religieuze leiders met betrekking tot het genieten van Gods gunst. Daar zij waren verworpen, ondergingen zij pijnigingen toen Christus’ volgelingen hun boze werken aan de kaak stelden (Handelingen 7:51-57). Deze illustratie leert dus niet dat sommige doden in een letterlijke vurige hel worden gepijnigd.

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: juli 26, 2009, 06:46:11 pm »
Albertus, Over dit gedeelte is een speciale "draad"! Je schrijft nu een aantal zaken die zeer  recentelijk al aan de orde zijn geweest. Lees het daar nog even na en geef er je aanvullende kommentaren zo je wilt... is mijn suggestie...
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2009, 06:47:36 pm door Aslanning »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: juli 27, 2009, 04:11:17 am »
Albertus, ik begrijp niet waar je het oneens over bent?

Lazarus was zeker niet dood, want niemand komt terug van de dood - dit is een grens niet iedereen maar 1 keer overgaat.  Waarschijnlijk was hij in een vergevorderde, zware coma.
Hij was wel heel dicht bij de dood;  vandaar dat Jezsus hem weer to `leven` kon brengen, vanwege de hemelse energie die hij Lazarus schonk.

Het verhaal van dE rijke man en Lazarus is de realitieit in de geestelijke werled - we gaan allemaal naar het niveau dat we verdienen in die wereld!

Het is een duidelijke aansporing van Jezus voor de mens om goed te leven, en juiste beslissingen te nemen.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: juli 27, 2009, 08:38:25 am »
@Harmoniezoeker Je was al vroeg uit bed .
Ik geloof dat de bijbel door Gods geest geinspireerd is en dat de bijbel niet liegt.
In Johannes 11:11 Deze dingen zei hij, en hierna zei hij tot hen: Lazarus, onze vriend, is gaan rusten, maar ik ga erheen om hem uit de slaap te wekken.12 Daarom zeiden de discipelen tot hem: ;Heer, indien hij is gaan rusten, zal hij beter worden.;13 Jezus had echter van zijn dood gesproken. Maar zij meenden dat hij sprak van het rusten in de slaap.;14 Toen zei Jezus daarom ronduit tot hen: Lazarus is gestorven, en ter wille van U verheug ik mij dat ik daar niet was, opdat GIJ moogt geloven. Maar laten wij naar hem toe gaan.

We zien dus dat Jezus zelf zegt dat Lazerus is gestorven en dat de dood vergeleken wordt door Jezus met het rusten in een doodslaap.
God is liefdevol mensen zijn misleidt hij heeft de aarde voor de mens gemaakt niet de Hemel.een selecte groep  gaan met Jezus in de Hemel regeren,de kleine kudde Gods Jezus Christus en 144.000 medeerfgenamen gekocht uit elke stam taal en natie.
De grote schare die niemand tellen kan zal onder die Hemelse regering 1000 jaar mogen groeien naar de volmaaktheid.In het 1000 jarig vrederijk zullen allen die in de herrineringsgraven zijn een opstanding krijgen.
Door de zondeval van Adam en Eva is de dood in de wereld gekomen,iemand die gestorven is heeft betaald voor zijn zonde.Het loon dat de zonde betaald is de dood.Daarom ook een opstanding van rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
denk je eens in de vreugde van het weerzien met gestorven geliefden.Denk aan de vreugde van Maria en Martha toen ze hun broer weer levend zagen.Allemaal bewijzen dat Jezus straks de doden zal opwekken.
Denk je eens in de vreugde van de moeders die hun man of kind de gaskamers in hebben zien gaan.De dood een vijand eindelijk overwonnen.
Ja Gods regering zal binnenkort de aarde reinigen van al het kwaad,degene die de wil van God niet hebben gedaan zullen van de aarde verwijderd worden.God laat niet met zich spotten,zijn dag staat vast.Als Armageddon komt zal Jezus dan voor jou betalen ?

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: juli 27, 2009, 10:36:11 am »

quote:

Albertus schreef op 27 juli 2009 om 08:38:
@Harmoniezoeker Je was al vroeg uit bed .
Ik geloof dat de bijbel door Gods geest geinspireerd is en dat de bijbel niet liegt.
In Johannes 11:11 Deze dingen zei hij, en hierna zei hij tot hen: Lazarus, onze vriend, is gaan rusten, maar ik ga erheen om hem uit de slaap te wekken.12 Daarom zeiden de discipelen tot hem: ;Heer, indien hij is gaan rusten, zal hij beter worden.;13 Jezus had echter van zijn dood gesproken. Maar zij meenden dat hij sprak van het rusten in de slaap.;14 Toen zei Jezus daarom ronduit tot hen: Lazarus is gestorven, en ter wille van U verheug ik mij dat ik daar niet was, opdat GIJ moogt geloven. Maar laten wij naar hem toe gaan. We zien dus dat Jezus zelf zegt dat Lazerus is gestorven en dat de dood vergeleken wordt door Jezus met het rusten in een doodslaap.
Precies! ik begrijp niet goed hoe HZ dat wat er staat zo maar kan veranderen in iets wat er helemaal niet staat. Je bent gevaarlijk bezig, HZ! Zie Gen.3:1-5!

quote:

God is liefdevol.  Mensen zijn misleid. Hij heeft de aarde voor de mens gemaakt niet de Hemel. Een selecte groep  gaat met Jezus in de Hemel regeren,de kleine kudde Gods Jezus Christus en 144.000 medeerfgenamen gekocht uit elke stam taal en natie.

Ik geloof niet dat je ergens kunt lezen dat deze 144.000 Joden naar de hemel gaan. Waarop baseer je dat, Albertus? Waar staat dat die 144.000 medeërfgenamen zijn? Dat staat wel vermeld over hen die tot de gemeente behoren. "Rom 8,17 Zijn wij nu kinderen, dan zijn wij ook erfgenamen: erfgenamen van God, en medeërfgenamen van Christus; immers, indien wij delen in zijn lijden, is dat om ook te delen in zijn verheerlijking."
Van die 144.000 wordt gezegd dat zij dienaren en niet getroffen mogen worden door de oordelen die in de navolgende hoofdstukken 8 ev over de wereld worden uitgestort. Lijkt me iets wat dus nog in de toekomst ligt...

quote:

De grote schare die niemand tellen kan zal onder die Hemelse regering 1000 jaar mogen groeien naar de volmaaktheid.In het 1000 jarig vrederijk zullen allen die in de herrineringsgraven zijn een opstanding krijgen.
Wat zijn herinneringsgraven? Bijbelcitaat?

quote:

Door de zondeval van Adam en Eva is de dood in de wereld gekomen,iemand die gestorven is heeft betaald voor zijn zonde.
Dus iedereen die sterft betaalt daarmee voor zijn zonde? In dat geval is Jezus voor niks gestorven, als we het zouden redden door gewoon te sterven. Mogelijk denk je aan Rom.7?

quote:

Het loon dat de zonde betaald is de dood.
Rom.6:23 zegt: "Het loon van de zonde is de dood"

quote:

Daarom ook een opstanding van rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
Die zal er wel zijn, maar uit Op.20:4,5 blijkt dat die opstanding niet gelijktijdig plaatsvindt: "En ik zag tronen, en zij zetten zich daarop, en het oordeel werd hun gegeven; en (ik zag) de zielen van hen, die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het woord van God, en die noch het beest noch zijn beeld hadden aangebeden en die het merkteken niet op hun voorhoofd en op hun hand ontvangen hadden; en zij werden weder levend en heersten als koningen met Christus, duizend jaren lang.5 De overige doden werden niet weder levend, voordat de duizend jaren voleindigd waren. Dit is de eerste opstanding."

leenvandijk

• het houdt je scherp
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: juli 27, 2009, 10:47:21 am »
Ik geloof dat als ik mijn ogen voor de laatste keer dicht doe ik in plaats van niets mijn hemelse Vader zal zien. Ja de dood is voor mij al een hele tijd terug glansrijk overwonnen.
De bijbel vertelt mij dat ik niet sterven zal.
Ja zul je zeggen, de nabestaanden zitten mooi met een dode Leen opgescheept. Mijn vrouw zal mij vreselijk missen. Maar dat is in zekere zin het onderworpen zijn aan de huidige wereld die kraakt in haar voegen. En daar ligt vreselijk veel verdriet Helemaal waar!!
Maar ikzelf zal de dood niet ondergaan. Mijn leven gaat gewoon door terwijl ik weer bij mijn schepper ben.
Ik denk dat wij hier op een probleem stuiten wat niet zomaar is opgelost. De dood, de opstanding en de wederkomst, een slapen, een sluimeren. Wat doen wij in die tussentijd????
Als we nu eens het woord, maar ook het begrip tijd weghalen? Wij ondergaan de tijd die God in de schepping heeft gelegd. Maar is Hij die dit in de schepping legde deelgenoot, ja ondergeschikt aan die tijd?
Voor mijzelf kan ik leven met de gedachte dat als ik de ogen sluit dat ik in een gelijktijdigheid stap die ik nu niet kan vatten. Op dat moment ben ik met al de gelovigen van alle eeuwen, ook van de komende, eeuwig met Hem en het mooie is dan dat ook mijn vrouw er zal zijn. Ik weet niet of ik haar zal herkennen maar het zal een groot feest zijn. Dat zal de grote dag des Heren zijn en ieder zal Hem zien.

een hartelijke groet
leen

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: juli 27, 2009, 11:07:46 am »

quote:

leenvandijk schreef op 27 juli 2009 om 10:47:
Ik weet niet of ik haar zal herkennen maar het zal een groot feest zijn. Dat zal de grote dag des Heren zijn en ieder zal Hem zien.
Waarom denk je dat we straks minder zouden kunnen dan nu? De rijke man herkende toch ook Abraham (Luk.16) en wat is de zin van Davids opmerking als er geen herkenning zou zijn?

"Maar nu is het (kind) dood – waarom zou ik dan vasten? Kan ik het nog doen terugkeren? Ik zal wel tot hem gaan, maar hij keert tot mij niet terug." 2Sam.12:23

leenvandijk

• het houdt je scherp
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: juli 27, 2009, 12:57:10 pm »
Ik weet niet of ik het begrip "minder"zou willen gebruiken voor wat ik schreef. Ik schreef, ik weet het niet. En ik weet ook niet of het zin heeft om te discusieren over een eeuwigheid waar we te weinig van af weten. We moeten het inderdaad doen met wat we in de bijbel lezen en het zou kunnen dat we zullen herkennen. Toch zou ik dat niet aan het verhaal van de rijke man willen hangen want dat is een gelijkenis met een ander doel denk ik. Maar het zou kunnen dat het idd een sfeerplaatje is over hoe het zal zijn. Ook bij de verheerlijking is de herkenning van Elia en Mozes. Toch houd ik het bij dat ik het niet weet maar ik sta open voor elke verrassing. Feest is het.

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: juli 27, 2009, 01:07:19 pm »
Ik ben het met leenvandijk eens in die zin dat ik denk dat het (her)kennen van mensen zoals we het nu ervaren van een absoluut andere aard zal zijn in de hemel.

Het leven zoals we het nu kennen met de mensen die we nu kennen en die belangrijk voor ons zijn, is eenmalig. In de hemel zullen we God kennen en door God andere mensen, want alles zal door, voor en bij God zijn. Geen mens zal daar het middelpunt van onze belangstelling kunnen innemen.

En als de aard van iets dermate verandert, kun je je afvragen of het woord nog wel van toepassing is.
« Laatst bewerkt op: juli 27, 2009, 01:10:28 pm door Mellon »

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: juli 27, 2009, 01:33:53 pm »
Uiteraard is dat kennen van een andere aard. Dat komt natuurlijk alleen al voort uit het feit dat wij herkennen op basis van wat we het "laatst" gezien hebben. Iemand ken ik als 80-jarige terwijl anderen misschien diezelfde persoon alleen gekend hebben als 20-jarige. Bovendien is het betwijfel ik of we als we bij de Heer zijn anderen herkennen in de familiebetrekking zoals die er is geweest op aarde. Feit dat we niet meer zullen huwen en in die zin geen familiebetrekkingen meer zullen hebben, spreekt daarvoor, m.i. Ik ben mij zeer wel bewust dat het nadenken over iets waarover de Schrift zegt: "Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft." 1Ko2:9 niet zwaar moet meewegen, maar het feit dat het zijn bij God ons eeuwig toekomstig perspectief is, brengt toch met zich mee dat het ook moeilijk is er niet over na te denken resp te mijmeren... Paulus roept ons ook actief op om te bedenken te dingen die boven zijn, waar Christus is Kol3:1,2

mellon:
- Ook Jezus zal daar nog altijd mens zijn!
- het uiterlijk van Mozes en Elia - let wel ze hadden nog geen opstandingslichaam, maar hadden uiteraard ook niet meer hun aardse lichaam was geen verhindering om hen toch voluit aan te kunnen duiden met de namen zoals ze gekend waren op aarde. Toch denk ik niet dat Mozes eruit zag als een 120-jarige.... ;)
« Laatst bewerkt op: juli 27, 2009, 01:34:19 pm door Aslanning »

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: juli 27, 2009, 02:41:29 pm »

quote:

Aslanning schreef op 27 juli 2009 om 13:33:
Uiteraard is dat kennen van een andere aard. Dat komt natuurlijk alleen al voort uit het feit dat wij herkennen op basis van wat we het "laatst" gezien hebben. Iemand ken ik als 80-jarige terwijl anderen misschien diezelfde persoon alleen gekend hebben als 20-jarige. Bovendien is het betwijfel ik of we als we bij de Heer zijn anderen herkennen in de familiebetrekking zoals die er is geweest op aarde. Feit dat we niet meer zullen huwen en in die zin geen familiebetrekkingen meer zullen hebben, spreekt daarvoor, m.i. Ik ben mij zeer wel bewust dat het nadenken over iets waarover de Schrift zegt: "Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft." 1Ko2:9 niet zwaar moet meewegen, maar het feit dat het zijn bij God ons eeuwig toekomstig perspectief is, brengt toch met zich mee dat het ook moeilijk is er niet over na te denken resp te mijmeren... Paulus roept ons ook actief op om te bedenken te dingen die boven zijn, waar Christus is Kol3:1,2

mellon:
- Ook Jezus zal daar nog altijd mens zijn!
- het uiterlijk van Mozes en Elia - let wel ze hadden nog geen opstandingslichaam, maar hadden uiteraard ook niet meer hun aardse lichaam was geen verhindering om hen toch voluit aan te kunnen duiden met de namen zoals ze gekend waren op aarde. Toch denk ik niet dat Mozes eruit zag als een 120-jarige.... ;)

Uiteraard denk ik er ook wel eens over na. Ik stel me voor dat we allemaal volgroeide mensen zijn zonder verouderingskenmerken. Dat herkennen lijkt me in principe wel mogelijk, maar zoals Mellon al schreef zal God de belangrijkste zijn in dat bestaan. Bij die vreugde zal ons verdriet over wie er niet zijn in het niet zinken.

Hoe zien we Jezus daar? In Openbaringen krijgen we een heel ander beeld van Hem dan toen Hij op aarde was. Waarschijnlijk hebben onze geliefden daar ook wel zo'n stralende metamorfose ondergaan.

Hoe het ook zij..... Het zal heel goed zijn om bij God te wonen. Inderdaad, wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord. Dat heeft God voor ons bereid! Hem zij de glorie!

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: juli 28, 2009, 03:50:54 am »
Albertus , Leen  en anderen, jullie hebben de keuze om een tamelijk naief en simpel geloof vast te houden, of in te zien dat er vele symbolen, beelden en gelijkenissen worden gebruikt in de bijbel.
Deze beelden worden nu door openbaring meer en meer duidelijk, en het is aan ieder mens om dit aan te nemen of niet, bijv.

het woord `dood` en `leven` in de bijbel kan of wel lichamelijke dood of geestelijke dood betekenen;  daarom zei Jezus in Lucas: laat de `doden` hun `doden` begraven.
Haat gaat hier natuurlijk om mensen die geestelijk `dood` waren, waren bezig hun lichamelijk `dode` familieleden te begraven.
De geestelijke `dood` was het gevolg van de val;   mensen waren altijd bedoeld om lichamelijk te sterven , en uiteindelijk dus naar de geestelijke wereld, hemel of hel te gaan.

Het is goed om te bidden, en dan pas te reageren op het forum, want anders kunnen we wel`s in een dialoog zonder einde en vruchten terecht komen - m.a.w. komen we om te onderwijzen, of te leren in deze belangrijke dialoog? - uiteraard hangt dit af van onze houding en geest.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: juli 28, 2009, 08:36:35 am »
@HM Het is ook simpel,Adam zondigt moet sterven nageslacht sterft zij hebben geen schuld aan zonde van Adam(erfzonde).God's voornemen niet veranderd de aarde zal een paradijs worden met volmaakte mensen.
door zoenoffer en losprijs verlost Jezus mensen van de zonde van Adam.
Om in aanmerking te komen voor eeuwig leven moeten zondigen mensen de wil van God doen om Armageddont te overleven.
Gods koninkrijk (heilig geheim)daadwerkelijke regering met Jezus christus als Koning met hem 144000 mederegeerders die vanuit de hemel
sinds 1914 over de aarde zijn regeren.
oogstijd aangebroken wereldomvattend predikingswerk dan de grote verdrukking overgaand in Armageddon,miljarden mensen van de aarde verwijderd.
Alleen degenen die Gods wil in deze tijd doen zullen de aarde tot een parardijs maken.Opstanding van het degenen die in de graven zijn 1000 jaar om naar de volmaaktheid te groeien.Einde van de 1000jaar wordt Satan nog 1x losgelaten en dan definitief worden vernietigd.
De 144000 zijn losgekocht van de aarde uit elke stam elke taal en elke natie,mannen en vrouwen.
Wie behoren bij de 144.000 de eerste eeuwse christelijke gemeente met de geest gezalfde christenen en getrouwen door de eeuwen heen tot het getal vol is.
De christenheid maakt de fout de griekse geschriften op zichzelf te betrekken,de brieven die de apostelen schreven waren gericht aan de medeerfgenamen.
Daarom geloven 2 miljard katholieken dat ze naar de hemel gaan protestanten geloven dat ook.Lees maar de overlijdensadvertentie's de Heere heeft thuisgehaald.
Onwaar Gods voornemen is niet veranderd lees maar Psalm 37:29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten,
En zij zullen er eeuwig op verblijven.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: juli 28, 2009, 08:49:35 am »
Waarom wekte Jezus en de apostelen doden op,om aan te tonen dat de dood overwonnen was,Als de opstanding begint zal dit waarschijnlijk zo zijn.Volgens Jezus woorden de eersten zullen de laatsten zijn.Die het laatst gestorven is als eerste de opstanding.Zo zullen families herenigd worden denk eens aan degenen die in de concentratiekampen gestorven zijn moeders die hun man en kinderen vermoord zagen worden krijgen ze terug.
Lazerus Dorkus het dochtertje van Jairus kwamen niet terug als onherkenbaar de zoon van de weduwe van Sarfath.
Ik las dat Jezus mens zou zijn Jezus was een geest voor hij mens werd en is nu weer een geest .Vlees en bloed kunnen namenlijk Gods Koninkrijk niet beerven.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: juli 28, 2009, 08:57:57 am »
Als je deze bovenstaande woorden leest is het zoals HM zegt te naief te simpel  Paulus schreef aan de Korinthiers.

2 Korinthiers 4:;Daarom, aangezien wij deze bediening hebben overeenkomstig de barmhartigheid die ons werd betoond, geven wij de moed niet op 2 maar wij hebben gebroken met de achterbakse dingen waarover men zich dient te schamen, daar wij niet met listigheid wandelen noch het woord van God vervalsen, maar door de waarheid openbaar te maken, onszelf aan ieder menselijk geweten aanbevelen voor het oog van God.3 Als er nu in werkelijkheid een sluier ligt over het goede nieuws dat wij bekendmaken, dan is het gesluierd onder hen die vergaan,4 onder wie de god van dit samenstel van dingen de geest van de ongelovigen heeft verblind opdat het verlichtende licht van het glorierijke goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is, niet zou doorschijnen.

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: juli 28, 2009, 11:05:18 am »

quote:

Albertus schreef op 28 juli 2009 om 08:36:
@HM Het is ook simpel,Adam zondigt moet sterven nageslacht sterft zij hebben geen schuld aan zonde van Adam(erfzonde).God's voornemen niet veranderd de aarde zal een paradijs worden met volmaakte mensen.
door zoenoffer en losprijs verlost Jezus mensen van de zonde van Adam.
Om in aanmerking te komen voor eeuwig leven moeten zondigen mensen de wil van God doen om Armageddont te overleven.
Gods koninkrijk (heilig geheim)daadwerkelijke regering met Jezus christus als Koning met hem 144000 mederegeerders die vanuit de hemel
sinds 1914 over de aarde zijn regeren.
oogstijd aangebroken wereldomvattend predikingswerk dan de grote verdrukking overgaand in Armageddon,miljarden mensen van de aarde verwijderd.
Alleen degenen die Gods wil in deze tijd doen zullen de aarde tot een parardijs maken.Opstanding van het degenen die in de graven zijn 1000 jaar om naar de volmaaktheid te groeien.Einde van de 1000jaar wordt Satan nog 1x losgelaten en dan definitief worden vernietigd.
De 144000 zijn losgekocht van de aarde uit elke stam elke taal en elke natie,mannen en vrouwen.
Wie behoren bij de 144.000 de eerste eeuwse christelijke gemeente met de geest gezalfde christenen en getrouwen door de eeuwen heen tot het getal vol is.
De christenheid maakt de fout de griekse geschriften op zichzelf te betrekken,de brieven die de apostelen schreven waren gericht aan de medeerfgenamen.
Daarom geloven 2 miljard katholieken dat ze naar de hemel gaan protestanten geloven dat ook.Lees maar de overlijdensadvertentie's de Heere heeft thuisgehaald.
Onwaar Gods voornemen is niet veranderd lees maar Psalm 37:29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten,
En zij zullen er eeuwig op verblijven.
Sorry Albertus. Ik heb geen zin om te puzzelen! Als je niet de moeite wilt nemen om je stukje enigermate te redigeren volgens de normale regels der kunst dan ben ik niet bereid het te lezen! Ik begon maar stopte ermee na enkele regels.  :( Niet bekend met de wijzig-functie?
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2009, 11:16:46 am door Aslanning »

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: juli 28, 2009, 11:15:32 am »

quote:

Albertus schreef op 28 juli 2009 om 08:49:

Ik las dat Jezus mens zou zijn Jezus was een geest voor hij mens werd en is nu weer een geest .Vlees en bloed kunnen namenlijk Gods Koninkrijk niet beerven.
Je vergeet één ding, Albertus. JC heeft geen natuurlijk lichaam van vlees en bloed, maar een opstandingslichaam, waarin Hij verscheen na zijn opstanding. Met dat opstandingslichaam voer Hij op naar de hemel. Wij allen zullen ook zo'n opstandingslichaam krijgen bij zijn komst.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: juli 28, 2009, 11:34:23 am »
Mozes en Elia zijn nog niet opgestaan dat gebeurd pas in het paradijs.Alleen de 144.000 gaan naar de Hemel daar maken Mozes en Elia geen deel van uit.
Zij rusten in het graf net zoals David Noach en de andere getrouwen.die straks als vorsten op de aarde zullen leven.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: juli 28, 2009, 02:48:03 pm »
Ik vergeet niks was bij wijze van spreken uiteraard.:-)

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: juli 28, 2009, 03:15:28 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 28 juli 2009 om 03:50:
De geestelijke `dood` was het gevolg van de val;   mensen waren altijd bedoeld om lichamelijk te sterven , en uiteindelijk dus naar de geestelijke wereld, hemel of hel te gaan.

De lichamelijke dood is ook het gevolg van de val hoor! In het Paradijs wordt daar al voor gewaarschuwd. Adam en Eva moesten het Paradijs verlaten, want als ze van de boom des levens zouden eten zouden ze in eeuwigheid blijven leven. (Gen.3:22)
Gelukkig dat dat niet gebeurd is, want dan hadden we in eeuwigheid onder de vloek van de zonden geleefd.

quote:

Rom.6:23 Het loon van de zonde is de dood, maar het geschenk van God is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Heer.

Waar haal je die leugen vandaan dat we bedoeld waren om te sterven? Niet uit de bijbel. Onze God is een God van het Leven!

quote:

Het is goed om te bidden, en dan pas te reageren op het forum, want anders kunnen we wel`s in een dialoog zonder einde en vruchten terecht komen - m.a.w. komen we om te onderwijzen, of te leren in deze belangrijke dialoog? - uiteraard hangt dit af van onze houding en geest.
Zeker, het is goed om te bidden. Denk niet dat jij de enige bent die dat doet. Maar in ons gebed moet voorop staan dat Jezus de weg naar de Vader is. Anders komt je gebed op een verkeerd adres aan.
We moeten God vragen in de Naam van Jezus, die de weg naar de Vader heeft vrijgemaakt door het kruis. Maar als je gelooft dat de kruisdood niet voldoende was om ons te redden dan is de weg naar de Vader geblokkeerd. Toch wacht de Vader op jou....... Maar Hij is pas je Vader als je verbonden bent met Zijn Zoon Jezus Christus.

quote:

Joh. 16: 23 Dan hoeven jullie mij niets meer te vragen. Maar ik verzeker jullie: wat je de Vader ook vraagt in mijn naam – hij zal het je geven. 24 Tot nu toe hebben jullie niets in mijn naam gevraagd, maar vraag het en je zult het ontvangen. Dan zal je vreugde volmaakt zijn.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: juli 28, 2009, 04:47:23 pm »
Modbreak:
Enkele offtopic berichten waarin gediscussieerd wordt over het opstandingslichaam van Jezus Christus en zijn relatie tot de engel Michael zijn verplaatst naar LB: Jezus: aartsengel?
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2009, 04:49:18 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

leenvandijk

• het houdt je scherp
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: juli 28, 2009, 09:57:23 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 28 juli 2009 om 03:50:
Albertus , Leen  en anderen, jullie hebben de keuze om een tamelijk naief en simpel geloof vast te houden, of in te zien dat er vele symbolen, beelden en gelijkenissen worden gebruikt in de bijbel.
Deze beelden worden nu door openbaring meer en meer duidelijk, en het is aan ieder mens om dit aan te nemen of niet, bijv.

het woord `dood` en `leven` in de bijbel kan of wel lichamelijke dood of geestelijke dood betekenen;  daarom zei Jezus in Lucas: laat de `doden` hun `doden` begraven.
Haat gaat hier natuurlijk om mensen die geestelijk `dood` waren, waren bezig hun lichamelijk `dode` familieleden te begraven.

beste harmoniezoeker in principe heeft u het gesprek dichtgegooid. Wat moet ik hier nu nog op zeggen. Niets meer. Maar of u gelijk hebt? Ik geloof van niet. Maar verder kan en wil ik niet gaan want de suggestie dat er niet gebeden wordt door bepaalde forummers vind ik niet gepast. Dit plaatst ons in verdacht voetlicht en geeft u het gelijk. We zijn hier m.i. niet met een eindeloze of heilloze weg bezig maar trachten te verstaan wat....

een hartelijke groet
leen

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: juli 29, 2009, 08:14:56 am »
Adinomes, je spreekt over eeuwig `leven`;  ik had nu juist zo veel moeite gedaad om uit te leggen dat `leven` lichamelijk of geestelijk kan zijn.
Eeuwig geestelijk leven` is natuurlijk dat we altijd bij God kunnen leven, maar geestelijke `dood` is meer tragisch, aggescheiden van God.

Het biologische lichaam heet een bepaald levensduur, zoals alles in de schepping.
Zelfs een eikenboom geeft `t op een gegeven ogenblijk op.
Het lichamelijke leven is bedoeld om ons voor de eeuwige geestelijke wereld voor te bereiden, en volmaaktheid bereiken ((zie Matt. 5:48   ...en wees dan volmaakt, zoals uw hemelese Vader volmaakt is), net zoals de 9 maanden in de baar moeder bedoeld zijn om ons op het aardse leven voor te bereiden.
Het is ook onzin om te zeggen dat we voor eeuwig in de baarmoeder bedoeld waren om te blijven.

Albertus, volgens mij ben je Jehovah Getuige, en dat is best;   fijne mensen, goed religieus, maar niet zo open voor argumenten van anderen ...

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: juli 29, 2009, 09:44:42 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 29 juli 2009 om 08:14:

Het is ook onzin om te zeggen dat we voor eeuwig in de baarmoeder bedoeld waren om te blijven.
Beweerde Adinomis dat dan? Ik zie eerlijk gezegd geen verband tussen jouw reactie en die van Ad.

quote:

Albertus, volgens mij ben je Jehovah Getuige, en dat is best;   fijne mensen, goed religieus, maar niet zo open voor argumenten van anderen ...
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij toch ook niet serieus ingaat om argumenten/vragen van anderen.... Bewijs graag het tegengestelde!

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: juli 30, 2009, 05:27:05 am »
Asl., Adinomis beweerde dat we voor eeuwig bedoeld waren op aarde te leven - dat is een misvatting, vanwege het feit dat `leven` soms geestelijk leven (eeuwig) betekent, en soms weer lichamelijk leven (aards en tijdelijk).

Net zo min we dus voor eeuwig in de baarmoeder zouden blijven als voorbereiding op het lich. leven, blijven we ook niet eeuwig op aarde, want we bereiden ons voor op het eeuwige leven in de geestelijke sfeer, in het paradijs, de hemel of de hel, of welke `woning` dan ook aldaar ....

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: juli 30, 2009, 10:37:48 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 30 juli 2009 om 05:27:
Asl., Adinomis beweerde dat we voor eeuwig bedoeld waren op aarde te leven -
Ook dat heeft ze niet gezegd.

Je leest kennelijk graag wat je wilt dat anderen zeggen om daar dan weer je eigen zegje over te kunnen doen....

Dit schreef ze: "Adam en Eva moesten het Paradijs verlaten, want als ze van de boom des levens zouden eten zouden ze in eeuwigheid blijven leven. (Gen.3:22)
Gelukkig dat dat niet gebeurd is, want dan hadden we in eeuwigheid onder de vloek van de zonden geleefd."

Gen.3:22 "En de HERE God zeide: Zie, de mens is geworden als Onzer een door de kennis van goed en kwaad; nu dan, laat hij zijn hand niet uitstrekken en ook van de boom des levens nemen en eten, zodat hij in eeuwigheid zou leven."

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: juli 31, 2009, 01:57:16 am »
Aslanning, de redenering is ongelukkig!  Probeer niet sarcastisch te zijn ...

A. denkt dat het maar goed is dat A&E niet van de boom des levens hadden gegeten, want anders zouden ze hun hele leven onder de vloek hebben geleefd ....

Eten van de boom des levens is individuele volmaaktheid bereiken, en met God leven;  dan `leven` we dus geestelijk eeuwig met God, zelfs als ons lichaam ouder wordt en uiteindelijk vergaat, net zoals alle stoffelijke dinge uiteindelijk vergaan.
De mens at van de vrucht van de boom der kennis van goed en kwaad, en dat was een dood-zonde, een geestelijke `dood` wel te verstaan, want A&E leefden lichamelijk nog lang daarna.
God is echter een God van liefde en vergeving en begon Zijn voorzienigheid van verlossing, tot op deze tijd, nu met jou tot op dit moment;  wees alsjeblieft dus gebedsvol en serieus!

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: augustus 03, 2009, 12:23:07 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 31 juli 2009 om 01:57:
Aslanning, de redenering is ongelukkig!  Probeer niet sarcastisch te zijn ...
Dat probeer ik ook maar is kennelijk mislukt! Ik wilde je wat onder je neus wrijven, maar had er natuurlijk een smiley achter moeten zetten om te voorkomen  dat je het idd sarcastisch zou opvatten; dat is namelijk niet de bbedoeling.  Ik vind echter wel dat je in het algemeen slecht leest en er gemakkelijk een draai aangeeft die kennelijk in jouw straatje past. Probeer serieuzer op vragen in te gaan. Sla geen "lastige" vragen over. Dat maakt een gesprek meer zinvol!

quote:

A. denkt dat het maar goed is dat A&E niet van de boom des levens hadden gegeten, want anders zouden ze hun hele leven onder de vloek hebben geleefd ....
Ja, dat is toch in overeenstemming met wat de Schrift daar zegt? Let wel, jij of Moon kunnen daar wel allerlei eigen gedachten over hebben, maar die hebben voor mijn geen enkele waarde zo lang ze in strijd zijn met wat de Bijbel leert.

Hermina

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: augustus 25, 2009, 09:19:42 pm »

quote:

Aslanning schreef op 08 juli 2009 om 22:11:
In een andere discussie merkte iemand op dat kan worden vastgesteld of iemand in de hemel is. Dat vind ik een lastige. God is in de hemel! Maar waar staat nou ondubbelzinnig dat de gelovige na het sterven onmiddellijk in de hemel zou zijn?
H.J.Post - de Vries

Hermina

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: augustus 25, 2009, 09:25:11 pm »

quote:

Adinomis schreef op 27 juli 2009 om 14:41:
[...]

Ik geloof zeker dat wanneer je gestorven bent, dan in de hemel bent.

vorige week zijn hier 4 broertjes verbrand,zo gelovig als die vader en moeder zijn, daar ben ik jaloers op, ze weten zeker dat hun zoontjes nu in de hemel zijn.
En daar zijn ze blij om, ze schreven in een brief aan ons de buren, doe geen rouwkleed aan, maar doe je feestkleed aan, onze kinderen zijn nu heel gelukkig.

Uiteraard denk ik er ook wel eens over na. Ik stel me voor dat we allemaal volgroeide mensen zijn zonder verouderingskenmerken. Dat herkennen lijkt me in principe wel mogelijk, maar zoals Mellon al schreef zal God de belangrijkste zijn in dat bestaan. Bij die vreugde zal ons verdriet over wie er niet zijn in het niet zinken.

Hoe zien we Jezus daar? In Openbaringen krijgen we een heel ander beeld van Hem dan toen Hij op aarde was. Waarschijnlijk hebben onze geliefden daar ook wel zo'n stralende metamorfose ondergaan.

Hoe het ook zij..... Het zal heel goed zijn om bij God te wonen. Inderdaad, wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord. Dat heeft God voor ons bereid! Hem zij de glorie!
H.J.Post - de Vries

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: augustus 25, 2009, 09:54:07 pm »
Harmina, jouw verhaal over de vier kindertjes stond gekoppeld aan wat ik eerder had geschreven.
Het gebeurde met die kinderen was jouw verhaal, maar ik vond het wel heel mooi dat je wat ik over de hemel schreef daaraan toevoegde.

Het is heel indrukwekkend als zoiets bij je buren gebeurt. Wat een geloof bij die mensen! We hoorden ook dat ze geknield op straat baden om het behoud van hun kinderen. Het moet wel erg pijnlijk zijn om de kinderen te missen.

Zulke dingen gebeuren helaas in een gebroken bestaan.

Niettemin kan deze gebeurtenis door God gebruikt worden om Hem te verheerlijken.