Auteur Topic: de nieuwe wereld orde (nwo) onzin?  (gelezen 20334 keer)

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
de nieuwe wereld orde (nwo) onzin?
« Reactie #50 Gepost op: september 20, 2009, 02:16:43 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 14:00:
[...]

Maar wacht even hoor, ik weet niet of ik jou hier nou niet goed begrijp of jij mij niet. Dat is niet zo'n goed moment om een gesprek af te ronden.

Ik bedoel: economen als Willem Middelkoop en er zijn er nog een paar meer die hebben deze crisis voorspelt. Anderen schrijven over een complot en gebruiken de voorspellingen van deze economen om kracht bij te zetten aan hun ideeën. Wij lezen die ideeën over een complot en denken: ja zeg, het komt uit. Maar als ik alleen maar in economie geïnteresseerd zou zijn en ik had de voorspellingen van Willem Middelkoop en anderen geloofd dan had ik hetzelfde gezegd, los van geloof in welk complot dan ook.

Wordt het zo wat duidelijker?
heb je het interview beluisterd?

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: september 20, 2009, 02:18:38 pm »
Nee, ik zal eens luisteren, kijken of ik wat nieuws hoor.

Maar kun je wat met wat ik net schreef?

(Ik heb net nog even gelezen wat jij erover schrijft. Dat was voor mij ook wel eens schok hoor dat het zo werkt. Maar ik heb daar vaak over nagedacht en gelezen en gesproken enzovoort en ben niet tot de conclusie gekomen dat daar een geheime menselijke macht achter hoeft te zitten. Het is zo ellendig met ons mensen gesteld dat wij zo (en dat kwaad zit in ons allemaal) in elkaar zitten dat wij als wij niet genoeg aan het maatschappelijk belang denken vanzelf in zo'n systeem getrokken worden onder bepaalde, niet eens zo bijzondere omstandigheden. Dat is niet raar, wel ellendig, maar niet raar.

Bijvoorbeeld iemand als Arnoud Boot (ook één van degenen die het aan het heeft zien komen overigens) zei: ons systeem is verziekt. Er waren ingrijpende maatregelen nodig, maar die zouden wij niet nemen als er geen crisis gekomen was.

Dus ik zie het niet zo: wij hebben nu een systeem. Een geheime macht gaat dat systeem verzieken en laten vallen om met een wereldregering te kunnen komen.
Maar: ons systeem is verziekt geraakt, ons systeem moet veranderen (niet voor een nieuwe wereldmacht, maar gewoon omdat het niet meer goed werkt). Dat is altijd moeilijk, daarom hebben we nu een crisis. Heel gewoon. Het ligt aan ons als wij dat zo bijzonder vinden.

Nu zal ik even gaan kijken naar de mij overigens wel bekende Willem Middelkoop.

Voor iemand trouwens denkt dat ik met een nieuw systeem iets van communisme ofzo bedoel, dat bedoel ik niet. )
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 02:33:30 pm door mirt »
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: september 20, 2009, 02:34:25 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 14:18:
Nee, ik zal eens luisteren, kijken of ik wat nieuws hoor.

Maar kun je wat met wat ik net schreef?

Toen George Bush sr. openlijk begon te spreken over the new world order en vele wereldleiders dit nu ook doen, denk je dan dat zij zich druk maken dat willem middelkoop bepaalde dingen verteld?
Nee, want de steeds bredere openheid omtrent het beeld van de NWO mag van hen steeds opener zijn. De structuur hadden ze al voorbereid.
Bepaalde gevolgen en methodieken houden ze echter nog onder de pet, dat is het enige.

Verbaasd het de mensen dan werkelijk niet dat ze zulk gemanipuleerd nieuws voorgeschoteld krijgen?

Het volk wordt verlamd met brood en spelen in een moderne vorm. De kennis daalt naar een bedenkelijk niveau, computerspelletjes zijn in (en WAT voor spelletjes en voor alle leeftijden) boeken worden niet meer gelezen, fatsoenlijke geschiedenisles is er niet meer, de welvaartseconomie heeft gezorgd voor welvaartsziektes, de financiële sector dondert in elkaar. Hoe is het mogelijk dat hoogbegaafde mensen dit niet voorzien hebben (of juist wel?) De theologie wordt geinfecteerd met welvaart en twijfelachtige opvattingen, maar tegelijkertijd staat de orthodoxie niet open voor wat er in de wereld werkelijk aan de hand is.

Wij zijn op weg naar een totalitair systeem van algehele controle op allerlei wijze.
Maar we (het individu) moeten eerst door de knieën doordat alle zekerheid om hem heen wordt afgebroken, financieel, moreel, fysiek.
Ook wij hebben een leugenachtige overheid, op vele fronten. Dit is in vele landen aan de hand. Er hangt iets in de lucht, mensen zijn hun koersbepaling kwijt. Het ideale klimaat (over de leugen van de klimaatontwikkeling en de relatie tussen de rol van de mens laat ik maar even terzijde) dat mensen op een bepaald moment ene sterke man gaan kiezen.

Zegt dit iets over bewijzen inzake NWO. Nee, maar het wereldbeeld gaf en geeft me wel aanleiding dit te onderzoeken en overdenken en dan kom je opmerkelijke zaken tegen.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 02:36:25 pm door grondig christelijk »

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: september 20, 2009, 03:36:56 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 10:51:
luister wat willem middelkoop ons verteld over de kredietcrisis:

http://vimeo.com/6634565

en vergelijk de nieuwsberichten van het NOS - journaal

het interview was twee dagen geleden...hij zegt dat excessen er alleen uitgaan via een crash, hij spreekt over tweedeling, hij heeft het over de wereld economie die voor een kwart uit amerikaanse deel bestaat en daarvan 60 % gebaseerd op consumptie, hij neemt (waar het gaat om effecten en noodzakelijke maatregelen)  woorden in de mond als mondiaal en nationaliseren als het gaat om banken, einde van het systeem en dat er nog geen oplossing zou zijn (is men daar al niet een beetje mee begonnen, maar moet de grote chirurg niet gaan opstaan bij de door hem benoemde volgende crisis) Ook dat de nederlandse bank heel goed wist dat het niet goed ging. Dat Wellink behoorlijk gepositioneerd was (samen met de heer Greenspan) waar het ging om informatie en invloed. Men wist wat er speelde, waarom greep men niet in?

Gewoon, dat zegt 'ie toch: de bankiers wilden het systeem niet veranderen, ze verdienen er zo goed mee.

quote:

Middelkoop besluit met de term er wordt een eindspelspel gespeeld van het huidige financieel systeem....wat de grenzen van zijn mogelijkheden heeft bereikt.

Ja, gewoon omdat ze aan de ene kant niet weten hoe je moet overstappen op een systeem dat wel werkt en omdat iedereen op de plek waar 'ie lekker zit gewoon lekker wil blijven zitten. Als een verandering van een systeem daar dan een bedreiging voor is, dan ga je net zo lang door tot de grenzen van dat systeem zijn bereikt. Dat is heel logisch.

Het valt me heel erg op dat als je met de theorie van het complot van nwo naar dit intervieuw luistert, je er heel veel inlegt wat veel verder gaat dat Middelkoop bedoelt.
Terwijl als je het los van die theorie kunt beluisteren, het een op zichzelf heel logisch verhaal is.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 03:37:33 pm door mirt »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: september 20, 2009, 03:49:02 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 15:36:
[...]

Gewoon, dat zegt 'ie toch: de bankiers wilden het systeem niet veranderen, ze verdienen er zo goed mee.

[...]

Ja, gewoon omdat ze aan de ene kant niet weten hoe je moet overstappen op een systeem dat wel werkt en omdat iedereen op de plek waar 'ie lekker zit gewoon lekker wil blijven zitten. Als een verandering van een systeem daar dan een bedreiging voor is, dan ga je net zo lang door tot de grenzen van dat systeem zijn bereikt. Dat is heel logisch.

Het valt me heel erg op dat als je met de theorie van het complot van nwo naar dit intervieuw luistert, je er heel veel inlegt wat veel verder gaat dat Middelkoop bedoelt.
Terwijl als je het los van die theorie kunt beluisteren, het een op zichzelf heel logisch verhaal is.

ze weten al lang hoe ze dit willen oplossen maar dat geloof jij toch niet. Jij mag van mij rustig denken dat NWO een complottheorie is, maar hebt geen verklaring waarom wereldleiders de term NWO zo vaak in de mond nemen. leg me dat eens uit. Ik heb de term niet bedacht, jij wel?
Als dat verhaal van Middelkoop zo logisch is, waarom hoort men daar mediabreed dan zo weinig over?

Weet jij al hoeveel griepdoden men verwacht bij een pandemie alleen in nederland?
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 03:50:07 pm door grondig christelijk »

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: september 20, 2009, 04:06:15 pm »
Maar dat is nu juist ook mijn punt. Er zijn dingen gaande, maar die spelen al heel erg lang, zolang als de mens de aarde bewandeld. Ik heb alle verhalen over NWO en dergelijke niet nodig voor mijn koersbepaling. Ook zonder die verhalen weet ik wel dat we in een verrotte wereld leven. Dat er mensen doodgaan vanwege diarree, geen medicijnen en allerlei andere redenen hebben mij allang overtuigd van de koers die ik moet varen. Een die op God gericht is. Op Hem alleen hoef ik te vertrouwen en gelukkig niet op de zogenaamde wereldleiders of wie dan ook.
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: september 20, 2009, 04:14:07 pm »
Nou, doen we even tussendoor reageren op wat reakties aan mij gericht, if y'all don't mind...

quote:

St. Ignatius schreef op 20 september 2009 om 07:57: Ja, die tendens dat we allemaal dezelfde God aanbidden is zeker iets wat de katholieke kerk en wat Christus, het Hoofd van onze Kerk, voorstaan. Om met de woorden uit het gebed van ons Hoofd in Johannes 17 te spreken “…opdat zij één zijn.
Ja, opdat zij in Christus 1 zijn, wel te verstaan. Vergeet dan 2Tim2:17-24 ook niet, en Efe 5:11 ook niet.

quote:

Tja, volgens het Hoofd van onze Kerk moet hij dat wel : “Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten, zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen.” (Lucas 6:28).
Eh, 2Tim2:17-24 en EFE 5:11 ook weer. En Gal 1:8 "Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt."

quote:

Maar dat geldt dus alleen voor degenen die naar Hem luisteren, dat hoef jij dus niet te doen hoor. Maak je geen zorgen.
[...]
Oh, vereerden de heidenen ook een Moeder van Jezus Christus?
Zoals je wel weet is de Madonna de katholieke uitvoering van een symbolische goddelijke moeder met kind. Een heidens concept. Ja, daar valt over te discussieren, dat wel.

quote:

Ik denk dat dat een foutje is. De Kerstboom is géén katholieke leer. Ik ben hem in nog geen enkel  katholiek geschrift van de afgelopen 2000 jaar tegengekomen. Maar dat heidenen Kerstbomen kopen zien we elk jaar. Duizenden niet-katholieke gezinnen hebben zo’n ding in huis.
Okee, kerst op 25 december dan. 25 december is een typisch heidense datum waarop er nogal wat religieuze worden herdacht. Het is 1 van de redenen dat zo'n filmpje als Zeitgeist (bijvoorbeeld) paralellen trekt tussen oude mythen en Christus. Enne, ik dacht (maar kan me vergissen) dat er in het Vaticaan ook een boom prijkte met 'kerst'

quote:

Op de eerste dag van de week kwamen we bijeen voor het breken van het brood.” (Hand 20:7).

Maar volgens jou volgden de apostelen een heidens gebruik?
Ja, je breekt elke dag het brood. Dat heet avondeten, ook wel avondmaal. Nee, serieus, er is geen reden om de zondag aan te nemen aan de hand van het NT, en zeker niet van het OT. 4e gebod, jota noch tittel...

quote:

Dus heidenen doopten hun kinderen ook?
Bijbels is doop door onderdompeling. Wijwater en sprenkeling bestond al langer maar is niet Bijbels.

quote:

Vervuld van de heilige Geest trok Jezus weg van de Jordaan, en geleid door de Geest zwierf hij veertig dagen rond in de woestijn” (Lc 4:1)

Poeh die Jezus toch, beetje terugtrekken in de woestijn! Dus Jezus volgde ook al heidense  gebruiken?
Ja, leuk punt. Maar dat was buiten, in de woestijn. Dat is iets anders. Het is iig niet wat ik bedoelde. En als je eerlijk bent zie je ook wel een verschil, denk ik.

quote:

Dus Paulus was eigenlijk ook al een heiden toen hij bisschoppen en diakens aanstelde? ( 1 Tim 3:1-13)
Neej, 'tuurlijk niet. Maar helaas kan ik je hier nu geen fatsoenlijk repliek op geven, dan moet ik even zoeken naar de verschillen tussen bijbels en traditioneel. Excuses.
Wellicht heb je gewoon gelijk en heb ik me teveel laten meeslepen.

EDITJE: M.i. zet de RK-kerk haar functionarissen tussen Christus en de gemeente. Boven de gemeente dus, niet als deel er van.

quote:

Tsss, zelfs Koning Salomo was dus een heiden?

Heel de tempel liet hij over de gehele oppervlakte met goud bekleden. Ook heel het altaar dat tot de achterzaal behoorde, liet hij met goud bekleden. Voor de achterzaal liet hij van olijfhout twee kerubs* maken van tien el hoogte.” (1 Kon 6:22-23)

En dan zou je denken dat God dit heidense gebouw wel meteen van de aarde zou wegvagen, maar nee hoor… wat doet God?

Ik heb dit huis dat u gebouwd hebt geheiligd, opdat mijn naam er voor altijd zal wonen; mijn ogen en mijn hart zullen er steeds verblijven.” ( 1 Kon 9:3)
Interessant. Goed punt. Maar ik betwijfel of Salomo het 2e gebod uit zijn leer schrapte.

quote:

Het moet toch niet gekker worden. Zelfs God houdt zich niet aan de criteria van Jerommel! God zegent gewoon ff een heidens gebouw met beelden!
Haha, very funny.

quote:

Zeker: universiteiten, scholen, ziekenhuizen, weeshuizen, armenzorg, daklozenopvang etc.
Ja, je zou zeggen zo op de buitenkant beoordeeld dat ze wel een plekje in de hemel verdienen...

quote:

Oh, in die 1260 jaar zijn bovenstaande zaken ook gewoon doorgegaan hoor. Even voor jouw informatie: Napoleon was geen paus, zelfs geen katholieke clerus!
Ach, meen je dat nou, Napoleon geen paus? duh...
Maar hij beindigde (of ik vergis me lelijk) de pauselijke macht.

quote:

Dus de Openbaring van Johannes in de 1e eeuw A.D. had betrekking op Mussolini in 1929? Ah ja, dan is dat meteen even duidelijk.
Dat zou dus zo maar eens kunnen. Of denk jij niet dat Op over de eindtijd gaat?

[...]

Sinds 1929 bedoel je? En daarvoor dus niet?[/quote]Nou, zijn aanzien overstijgt sindsdien steeds meer zijn kerk, dacht ik. Zo wordt hij ook steeds meer hoog aangezien door 'niet-katholieken' bedoel ik.

quote:

Je bedoeld de Vrijmetselarij waar katholieken voor geexcommuniceerd kunnen worden? En die al een paar eeuwen ten zwaarste wordt afgekeurd door de Kerk? Nou, ik ben wel benieuwd naar je lijstje van wereldleiders en het bewijs waaruit zou blijken dat ze vrijmetselaar zijn. Van Clinton, Roosevelt en Churchill is het algemeen bekend. Dus doe maar een lijstje van huidige wereldleiders.
Ja, ik weet dat het officieel wordt verworpen. Maar dat ligt bij de jezuieten al weer anders, en sowieso in de praktijk wordt er niet te veel met die verwerping gedaan. Althans, zo heb ik het aannemelijk gemaakt gekregen. Verder zijn er nog meer genootschappen naast de vrijmetselarij, met vergelijkbare kenmerken en onderlinge banden.
Maar, je maakt een goed punt.

quote:

Lijkt? Waar blijkt dat dan uit?
Uit vele dingen... Dat kost pagina's...
Nou, we hebben Loyola natuurlijk. Die nadat de Illuminati verboden werden zijn werk voortzette met het hervormen van de vrijmetselaars. Sowieso is de Jesuieten-orde interessant om eens onder de loupe te nemen. Ik ga daar nu niet over uitwijden.
Als het je interesseert kan je er zelf genoeg over vinden. Al zullen de door jou geprefereerde bronnen er wellicht een ander licht op schijnen dan de door mij geprefereerde bronnen.

quote:

Waar precies? Je doet een paar beweringen en zegt dan dat daar de connectie ligt. Maar toon het eens aan dan?
Nou, ik had niet de intentie of de ambitie om hier een sluitend verhaal neer te zetten. De topic vraagt of het onzin is. Nee, dat is het niet. Maar of en in hoeverre dingen werkelijk waar zijn is een andere vraag, en is ook een kwestie van geloof, denk ik.

Evengoed wel bedankt voor de kritiek, dat heb ik (helaas) af en toe wel nodig.
Okay?
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 09:11:33 pm door Jerommel »

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: september 20, 2009, 04:24:12 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 15:49:
[...]

ze weten al lang hoe ze dit willen oplossen maar dat geloof jij toch niet. Jij mag van mij rustig denken dat NWO een complottheorie is, maar hebt geen verklaring waarom wereldleiders de term NWO zo vaak in de mond nemen. leg me dat eens uit. Ik heb de term niet bedacht, jij wel?
Het is een onderzoekje waard wat er allemaal bedoeld kan worden met die term. Misschien doe ik dat nog een keer. Maar ik weet nu al dat je daar verschillende dingen mee kan bedoelen. Niet iedere wereldleider die die term gebruikt bedoelt er hetzelfde mee als wat jij in gedachten hebt als je het hoort.

quote:

Als dat verhaal van Middelkoop zo logisch is, waarom hoort men daar mediabreed dan zo weinig over?

Omdat men niet weet hoe te veranderen en omdat er heel veel individuele belangen zijn om het systeem te houden zoals het is.

quote:

Weet jij al hoeveel griepdoden men verwacht bij een pandemie alleen in nederland?
Nee. Ik weet wel dat iedereen eerst ingeënt zou worden, maar dat de griep mee blijkt te vallen. En dat de farmacie er belang bij heeft als we allemaal Tamiflu gaan kopen.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 04:24:42 pm door mirt »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: september 20, 2009, 04:24:52 pm »

quote:

socrates schreef op 20 september 2009 om 16:06:
Maar dat is nu juist ook mijn punt. Er zijn dingen gaande, maar die spelen al heel erg lang, zolang als de mens de aarde bewandeld. Ik heb alle verhalen over NWO en dergelijke niet nodig voor mijn koersbepaling.
alles speelt inderdaad al heel lang, nu echter...sinds de industrieële revolutie o.a. komen dingen in een stroomversnelling. Ik beschouw deze dingen als tekenen van de tijd, die we KUNNEN herkennen als we willen. Maar ik krijg wel eens het gevoel dat men het er niet over wil hebben vanwege de veronderstelling dat het altijd al zo, was, we het niet kunnen weten en niet in de laatste plaats omdat het ons wat minder goed uitkomt wellicht.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: september 20, 2009, 04:27:43 pm »

quote:

Laodicea schreef op 20 september 2009 om 08:26:
slechts als aanvulling;

[...]
Een vals geloof. Dit beeld veronderstelt een juiste tegenhanger. En daar wringt 'm de schoen, want die is er niet.
Uiteraard een vals geloof als NWO geloof. En als je naar de moderne ontwikkelingen in de kerken kijkt, dan is de duvel hard bezig om er een valse of lauwe bende van te maken.
Niet dan?
Tja, het is toch ook alles of niets, met Christus of tegen Christus... De Bijbel is daar nogal duidelijk over, dacht ik...
En kijk eens naar de mensen in de wereld. Hoeveel zijn er in Christus?
En is het niet zo dat ook de christenen, de kerkgangers, steeds minder bezig zijn met bekeren van het vlees?
Nee, Jezus in je hart zal je leven gelukkig maken. Jezus voor jou dus, niet jij voor Jezus.
Daar wringt 'm m.i. ook de schoen.

quote:

[...]
In de katholieke Kerk kent men geen sprenkeldoop. Misschien interessant om te weten dat dit juist heel lang een obstakel is geweest in de wederzijdse dooperkenningen tussen de Kerk en verschillende Protestantse kerken. Maar goed, als het gaat om de doop waarbij men niet helemaal kopje onder gaat:
Al in het NT zijn er sterke aanwijzingen dat dit óók werd toegepast en een contemporain werkje als de Didache spreekt er expliciet over.
[...]
Hm... Interessant. Maarja, het Thomas evangelie is ook erg oud, denk ik dan... Maar wellicht niet terecht.

De rest van je post maakt me wel weer duidelijk dat ik nog een hoop huiswerk heb...
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 05:07:23 pm door Jerommel »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: september 20, 2009, 04:27:48 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 16:24:
Nee. Ik weet wel dat iedereen eerst ingeënt zou worden, maar dat de griep mee blijkt te vallen. En dat de farmacie er belang bij heeft als we allemaal Tamiflu gaan kopen.

Het is volkomen onduidelijk of die griep gaat meevallen omdat pas bij het kouder worden het virus zich lekker gaat voelen en dan in zijn volle omvang het werk kan doen. Daarbij is dit een samengesteld virus, die op een onverklaarbare (zegt men) wijze tot stand is gekomen.

Uit een stuk van BZK blijkt dat men bij een pandemie 80.000 doden verwacht, dat zijn geen zieken...doden. Alleen in nederland. Er ligt een compleet noodscenario klaar die zijn weerga niet kent.
Dit stuk(ken) heb ik gelezen. ik bedoel maar....
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 04:29:30 pm door grondig christelijk »

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: september 20, 2009, 04:29:34 pm »
Ik denk zelf wel dat je tekenen van de tijd kunt zien. Maar op deze manier (dat voorbeeld heb ik wel eens gehoord): als de klok 12 uur slaat, zijn alle slagen gelijk en ze bedoelen allemaal te zeggen: het is bijna middernacht. Je hoort tussen de laatste en de één na laatste geen verschil.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: september 20, 2009, 04:40:15 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 16:29:
Ik denk zelf wel dat je tekenen van de tijd kunt zien. Maar op deze manier (dat voorbeeld heb ik wel eens gehoord): als de klok 12 uur slaat, zijn alle slagen gelijk en ze bedoelen allemaal te zeggen: het is bijna middernacht. Je hoort tussen de laatste en de één na laatste geen verschil.

beste mirt, dit is bijbels volkomen ONJUIST. Wij kennen niet de dag, maar wel de periode. Thess. Voor ons dienen de laatste 12 slagen er toe te brengen wakker te worden en te blijven. Deze 12 slagen slaan in het punt van de eindtijd.
In dat punt leven we naar mijn overtuiging.

Maar één troost....we hoeven het niet eens te zijn... :)
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 04:40:53 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: september 20, 2009, 04:42:27 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 16:29:
toch valt me op (met alle respect overigens) dat je niet echt op de details van mijn post over de griep in gaat.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: september 20, 2009, 04:46:18 pm »

quote: Mirt

En zo raak jij steeds meer gevangen in die theorie. Dat is mijn mening, je zal het een veronderstelling noemen. Maar overweeg dat je zelf hebt verondersteld dat die jou een basis gaat geven die DE basis zal kunnen zijn voor je. Terwijl het heel goed kan zijn dat je die basis alleen als stevig genoeg ervaart omdat je uit het zweverige new age kwam.
Ja, je veronderstelt een hele boel...
Okee, ik zal het een beetje toelichten.
De wereld is een foute boel, ook al hebben we het hier ("het westen") niet zo slecht.
Of het nou Rome is of niet, dat maakt in principe niet zo veel uit.
Maar, wat wel uitmaakt is dat er redding is, een oplossing. Iets dat we zelf niet kunnen bewerkstelligen. De oplossing is Jezus Christus. Zodoende is Jezus Christus dus ook de vijand van de wereld. Want je weet dat de wereld Jezus Christus niet wil erkennen.

quote:

En ik blijf erbij dat je dit forum (wat ik een waardevol forum vind onder andere vanwege de katholieke users hier) en de katholieke users zelf misbruikt door jouw behoefte aan het profileren van jezelf als nwo gelovige.
Jij begint er een topic over met de vraag of het onzin is. Volgens mij niet. Dan wordt me wat uitleg gevraagd, die geef ik dan. Simpel.

quote:

Vind je het eng om te onderzoeken of er een steviger basis is in het christelijk geloof dat het kan doen zonder de ideeën van de nwo?
Nogmaals, dit topic gaat over de NWO. Dat wil niet zeggen dat ik alleen maar over de NWO nadenk, of het als basis zie o.i.d. Wel?

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: september 20, 2009, 04:56:40 pm »

quote: Thorgrem

En het zou niet zo kunnen zijn dat je dat nu nog steeds bent, met slechts een christelijk sausje eroverheen?
Nou, misschien drempelchristen met een NWO-sausje dan?
Ach, ieder z'n sausje. Jij een roomsausje. :-D

quote:

Van vergaande kennis heb ik tot op heden niets vernomen.
VERGAARDE, niet VERGAANDE wat overigens VERREGAANDE zou moeten zijn.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: september 20, 2009, 05:18:26 pm »

quote:

Jerommel schreef op 20 september 2009 om 16:46:
De oplossing is Jezus Christus. Zodoende is Jezus Christus dus ook de vijand van de wereld. Want je weet dat de wereld Jezus Christus niet wil erkennen.

Inderdaad, als we Jezus Christus voor ogen houden kan de Satan ons niets maken. We hebben het in het Johannes topic over de verhoogde slang gehad. Ook op ons zullen slangen worden afgestuurd. Eigenlijk is de hele wereld al met het slangengif besmet.

Ik lees soms zulke berichten als van de NWO. Ik kan niet beoordelen in hoeverre er sprake is van paniekzaaierij. Maar dat er satanische slangenbeten zullen komen is zeker. Dat heeft God in Zijn Woord al aangegeven.

Daarom het devies van Jezus: "blijf in Mij...", opzien naar het kruis. De tijd dringt...

Veilig in Jezus armen....
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 07:37:13 pm door Adinomis »
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: september 20, 2009, 05:46:14 pm »
Precies.
En in dat kader zie ik de ontwikkelingen in de wereld, of je het nou NWO wilt noemen of niet, steeds duidelijker aftekenen als het vijandschap dat tussen de vrouw en de slang bestaat.
Toegegeven, met die gedachte kan je zo maar te ver gaan, door er te veel bij in te (laten) vullen.
Ook bestaat er zeker het risico te veel met 'het boze' bezig te zijn.

@Grondig:
M'n complimenten voor je posts.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 05:52:51 pm door Jerommel »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: september 20, 2009, 06:01:27 pm »

quote:

Jerommel schreef op 20 september 2009 om 16:56:
[...]
Nou, misschien drempelchristen met een NWO-sausje dan?
Ach, ieder z'n sausje. Jij een roomsausje. :-D
Appels met peren vergelijken.

quote:

[...]
VERGAARDE, niet VERGAANDE wat overigens VERREGAANDE zou moeten zijn.

Dank voor de correctie. Als je overigens mensen corrigeert moet je er wel even op letten dat je dat juist doet.

Bij kennis gaat hem om kwaliteit en niet om kwantiteit. Zowel qua kwantiteit als kwaliteit zie ik dat niet terug bij jou.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: september 20, 2009, 06:14:04 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 16:40:
[...]

beste mirt, dit is bijbels volkomen ONJUIST. Wij kennen niet de dag, maar wel de periode. Thess. Voor ons dienen de laatste 12 slagen er toe te brengen wakker te worden en te blijven. Deze 12 slagen slaan in het punt van de eindtijd.
In dat punt leven we naar mijn overtuiging.

Maar één troost....we hoeven het niet eens te zijn... :)
Ik bedoel: de periode vanaf Jezus hemelvaart tot aan de jongste dag, daarin zijn die 12 slagen. En wij kunnen ze niet tellen, anders gaat de vergelijking niet op.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: september 20, 2009, 06:39:27 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 18:14:
[...]

Ik bedoel: de periode vanaf Jezus hemelvaart tot aan de jongste dag, daarin zijn die 12 slagen. En wij kunnen ze niet tellen, anders gaat de vergelijking niet op.

mis ik nog steeds je reactie op de griep. Ik heb overheidsstukken gelezen. Om die reden is dit voor mij een lakmoesproef begrijp je.
Als uit komt wat in die stukken staat dan klopt de vooronderstelling op bepaalde sites.
Als dit in het geheel niet klopt, dan schrijft de overheid onzinstukken.
Als die stukken ter voorbereiding zijn op het ergste scenario waarom horen wij daar dan zo weinig van....of zijn de eerste voorlichtingcampagnes daar een stille voorbereiding op?

Wat betreft de ontwikkeling van de kredietcrisis schreef ik al in oktober 2008 over hoe het zich zou gaan intwikkelen, toen was ons aller wouter bos en bijvoorbeeld diak een geheel andere mening toegedaan. Nu blijkt dat wat toen op die sites stond nu uitkomt. Daarbij aangetekend dat daar ook berichten staan waar ik niets mee kan. Maar de hoofdlijn klopt...zij schrijven dingen die later blijken te kloppen...eind 2008 schreven zij al over een ziekteuitbraak en de uitkomst bleek maanden later correct...

ik heb het gevoel dat er dingen in de lucht hangen en dat het volk aan de ene kant dom word gehouden en aan de andere kant langzaam wakker geschud..op meerder terrein...

we weten toch met zijn allen hoe we voor de gek zijn gehouden met de invoering van de euro en de consequenties voor de portemonnee.
in de twee jaar ervoor belastingverlaging, mensen die ineens veel hadden te besteden en met de komst van de euro bleek een salaris van 3000 gulden (wat toen ruim was) ineens 1400 euro (wat niet meer ruim was).

het gaat er om dat het volk een bepaalde afhankelijkheidfactor wordt aangemeten zodat zij zich ook afhankelijk weten of gaan weten.

de grote afhankelijkheid is mammon (euro) geworden en velen zijn daar ingestonken, maar durven dit gewoon niet te openlijk te bekennen.

wat nu gebeurt is dat banken langzaam maar zeker zullen worden overgenomen door die overheid en de invloed van die overheid nog vele malen sterker zal worden....tot in de huiskamer toe.

Als je het met die bril bekijkt (zo merk ik) blijken veel ontwikkelingen ineens in elkaar te passen...
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 06:46:40 pm door grondig christelijk »

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: september 20, 2009, 06:45:37 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 18:39:
[...]

mis ik nog steeds je reactie op de griep. Ik heb overheidsstukken gelzen. Om die reden is dit voor mij een lakmoesproef begrijp je.
Als uit komt wat in die stukken staat dan klopt de vooronderstelling op bepaalde sites.
Als dit in het geheel niet klopt, dan schrijft de overheid onzinstukken.
Als die stukken ter voorbereiding zijn op het ergste scenario waarom horen wij daar dan zo weinig van....of zijn de eerste voorlichtingcampagnes daar een stille voorbereiding op?
Gemiddeld één keer in de zoveel deccenia komt zo'n ernstige griep voor. Het punt is dat je nooit weet hoe zo'n griep (want hij is nieuw) zich precies ontwikkelt. Het lijkt me geen goede zaak als een overheid geen draaiboek heeft voor het geval het zeer ernstig blijkt te zijn.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: september 20, 2009, 06:49:28 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 18:45:
[...]

Gemiddeld één keer in de zoveel deccenia komt zo'n ernstige griep voor. Het punt is dat je nooit weet hoe zo'n griep (want hij is nieuw) zich precies ontwikkelt. Het lijkt me geen goede zaak als een overheid geen draaiboek heeft voor het geval het zeer ernstig blijkt te zijn.

mirt, ik had nog wat aangevuld maar daarnaast ik heb het gevoel dat jij me aldoor met een dooddoener het bos in stuurt. Je begint deze draad, ik kom met mijn verhaal en feitelijk ga je er gewoon niet op in of je durft het niet of je wilt het niet om wat voor reden dan ook.
Ik vind dat teleurstellend, wat wilde je dan met deze draad bereiken...louter degene die wel iets ziet van NWO laten blijken dat je het gewoon niet gelooft of aan wilt?

Even goede vrienden, maar dan heeft reageren totaal geen zin voor mij en had ik me inderdaad beter stil kunnen houden
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 06:51:28 pm door grondig christelijk »

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: september 20, 2009, 06:54:37 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 18:39:we weten toch met zijn allen hoe we voor de gek zijn gehouden met de invoering van de euro en de consequenties voor de portemonnee.
in de twee jaar ervoor belastingverlaging, mensen die ineens veel hadden te besteden en met de komst van de euro bleek een salaris van 3000 gulden (wat toen ruim was) ineens 1400 euro (wat niet meer ruim was).

het gaat er om dat het volk een bepaalde afhankelijkheidfactor wordt aangemeten zodat zij zich ook afhankelijk weten of gaan weten.

de grote afhankelijkheid is mammon (euro) geworden en velen zijn daar ingestonken, maar durven dit gewoon niet te openlijk te bekennen.

wat nu gebeurt is dat banken langzaam maar zeker zullen worden overgenomen door die overheid en de invloed van die overheid nog vele malen sterker zal worden....tot in de huiskamer toe.

Als je het met die bril bekijkt (zo merk ik) blijken veel ontwikkelingen ineens in elkaar te passen...

Zelfs als ik dit probeer te lezen met de bril op 'we worden voor de gek gehouden' vind ik in dit verhaal veel om iets op aan te merken.
Maar ik wordt er een beetje moe van om dat te doen. Want jij zet je bril niet af. Sorry hoor, maar laten we het er maar bij laten dan dat we er niet uitkomen. Ik heb de bril op van 'geen samenzwering in ieder geval zolang ik andere verklaringen heb voor ontwikkelingen' en jij hebt de bril op van 'laten we eens zien waar ik deze veronderstelde samenzwering allemaal in terug zie' en dan zie je een heleboel.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: september 20, 2009, 06:55:01 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 18:45:
[...]

indertijd met de spaanse griep 28.000 doden zocht ik net na, nu in de stukken bij een pandemie 80.000. Alleen in nederland....

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: september 20, 2009, 06:56:23 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 18:54:
[...]

Zelfs als ik dit probeer te lezen met de bril op 'we worden voor de gek gehouden' vind ik in dit verhaal veel om iets op aan te merken.
Maar ik wordt er een beetje moe van om dat te doen. Want jij zet je bril niet af. Sorry hoor, maar laten we het er maar bij laten dan dat we er niet uitkomen. Ik heb de bril op van 'geen samenzwering in ieder geval zolang ik andere verklaringen heb voor ontwikkelingen' en jij hebt de bril op van 'laten we eens zien waar ik deze veronderstelde samenzwering allemaal in terug zie' en dan zie je een heleboel.
sorry mirt, ik wil je helemaal niet overtuigen...maar dit doet voor mij de deur dicht. Jij bent topicstarter toch? Ik niet...je vond het zelfs te kort door de bocht dat ik er weer mee zou stoppen hier in deze draad en het enige wat jij doet is afhouden, afwijzen...en praten over brillen
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 06:58:39 pm door grondig christelijk »

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: september 20, 2009, 07:00:11 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 11:53:
[...]

Er is één belangrijk ding nieuw. De technische mogelijkheden zijn aanwezig om dit wereldbreed te kunnen bereiken, te beheersen. Dit in een tijd vanaf pak hem beet 1960. Toen niet. De wereld is veel "kleiner" geworden.

Het gevaarlijke van alles is dat alles langzaam ging, maar zeker kwam en dan  soms plots en onverwacht. Het is nu de snel opeenvolgende veranderingen van de laatste decennia i.c.m. met plotselinge gebeurtenissen die de mensen desorienteerd. Het is een toe te passen techniek. Hetgeen voortkomt uit de gedachten van gewone mensen. Die gedachten hebben kennis gebracht, deze kennis kan ten goede maar ook ten kwade worden gebruikt.
Technologische vernieuwingen zijn ook van alle tijden, daar zijn de Romeinen groot mee geworden. En ook de uitvinding van de boekdrukkunst heeft zijn sporen in de geschiedenis van ieder geval het westen achtergelaten. De industrieele revolutie idem van hetzelfde, sorry maar ik vind dat niet specifiek iets voor een eindtijdscenario met een nwo. Maar goed als jij er happy mee bent dat wel te geloven, be my guest.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: september 20, 2009, 07:04:35 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 18:56:
[...]

sorry mirt, ik wil je helemaal niet overtuigen...maar dit doet voor mij de deur dicht. Jij bent topicstarter toch? Ik niet...je vond het zelfs te kort door de bocht dat ik er weer mee zou stoppen hier in deze draad en het enige wat jij doet is afhouden, afwijzen...en praten over brillen
Ik wilde niet stoppen toen helemaal niet duidelijk was wie wie nou niet begreep. Het leek me te snel, maar nu lijkt het me wel tijd.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: september 20, 2009, 07:07:49 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 19:04:
[...]

Ik wilde niet stoppen toen helemaal niet duidelijk was wie wie nou niet begreep. Het leek me te snel, maar nu lijkt het me wel tijd.
jij hebt geen enkele poging gedaan op details in te gaan ze alleen te ontwijken en nu bepaal jij of het tijd wordt om te stoppen, het moet niet gekker worden. Maar goed...weet ik met wie ik het gesprek maar niet meer moet in- of aangaan..succes met dit topic of sluit het zou ik zeggen... :(
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 07:09:27 pm door grondig christelijk »

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: september 20, 2009, 07:21:17 pm »

quote:

Dat heeft m.i. de laatste decennia zeer grote vormen aangenomen, die afhankelijkheid.
We kunnen niets meer zelf. Alle techniek is zo specialistisch geworden. Repareren sowieso niet meer mogelijk, apparaten of modules vervangen die uit de high tech fabrieken komen.
Ik bedoel, wie weet nog hoe z'n verwarming werkt?
Vroeger had je een houtkachel...
Wie kan z'n auto nog zelf repareren?
Voedselvoorziening? Drinkwater? Compleet afhankelijk van de industrie en de logistiek en de daarbij komende high tech.
Kleding? Zelf te maken? Zelf garen spinnen en stof weven?
Oei, stel je voor te leven zonder electriciteit! Compleet afhankelijk geworden.
En zeer individualistisch geworden. Samen komen we er vrees ik ook niet meer uit.
Er zijn nog wel meer dingen te bedenken.
Is dat slechts een jammerlijk nadeel van 'de vooruitgang', of zit er wellicht nog iets anders achter?

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: september 20, 2009, 07:39:06 pm »
En wederom blijft de vraag overeind staan: so what?! Wat als de Rockefellers van deze wereld en andere wereldleiders ons allemaal afhankelijk willen hebben van 1 munt, van de overheid, totaal niet zelfstandig? Wat als blijkt dat de hele gang van zaken een groot complot is om de burger dom te houden om zelf de vruchten er van te plukken?

Eindtijd ja of nee? Ja, dat moge duidelijk zijn. Maar niet alleen aan de hand van wat er nu speelt. Om een bijbelse metafoor te gebruiken, de wereld is nu nog net zo 'zwanger' als 1000 jaar geleden. Ook toen waren er rare machthebbers en oorlogen, geruchten van oorlogen, hongersnoden, aardbevingen en dergelijke. Zaak is en blijft om vertrouwen te houden in God, want nogmaals, van zijn liefde kan niets ons scheiden.
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: september 20, 2009, 07:42:31 pm »
We kunnen het ook nog over verslavingen hebben, en kijken hoe dat zo populair is geworden.
Medicatie, drugs, drank, sex, muziek, games, TV, internet, eten, zinloze hobby's, spullen.
Gepusht? Lijkt er wel op. Met verleidelijke advertenties, en in films en boeken, op TV enz. enz.

En hoe zit het met de vele 'top-secret' zaken? Black projects en black programs?

En hoe gaan we nou verder in deze draad? Hm...

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: september 20, 2009, 08:02:05 pm »

quote:

socrates schreef op 20 september 2009 om 19:39:
Zaak is en blijft om vertrouwen te houden in God, want nogmaals, van zijn liefde kan niets ons scheiden.
daar verschillen we niet over van mening.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: september 20, 2009, 08:07:51 pm »

quote:

Jerommel schreef op 20 september 2009 om 19:42:
En hoe gaan we nou verder in deze draad? Hm...
gewoon sluiten, een deel van je denken kan ik volgen. Wellicht dat ik me wat genuanceerder uitdruk. Maar de zin van dit topic ontgaat me zolang forummers die wel een NWO ontwikkeling doordacht menen te zien gewoonweg als niet goed bij het hoofd worden gezien.  Kom je met argumenten gaan ze er niet eens op in. Wellicht geen tegenargument. Waarom begin je dan eigenlijk een topic. het haasje uit het holletje lokken en er dan lekker op schieten, dank je wel..mij niet meer gezien  :(

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: september 20, 2009, 08:12:08 pm »
Tja, Socrates, so what...

quote:

Zaak is en blijft om vertrouwen te houden in God, want nogmaals, van zijn liefde kan niets ons scheiden.
Misschien is de kous daarmee inderdaad af.
Maar hoe ik het bekijk, vanuit het perspectief van wat ik tot nu toe heb meegekregen van wat de Bijbel er zoal over meldt, is de waarschuwing telkens te waken voor misleiding. Ook de waarschuwing om er geen deel aan te hebben. Tja, en wat niet weet dat misschien wel deert... Dus laten we het er zeker wel over hebben dan! Zou ik zeggen.
Ik vind het sowieso fascinerend om (proberen) te zien hoe het in elkaar steekt.
"Zoals in de dagen van Noah, zo zal het zijn in de dagen voor de wederkomst van de Zoon" (zoiets).
En we zien een groot wereldrijk ontstaan, wellicht zoals onder Nimrod. 1 taal (engels nu?), 1 (vals) geloof. Door de revival van het occulte hebben de (gevallen) 'zonen van God' er ook weer mee te maken, wellicht.

quote:

Daarom het devies van Jezus: "blijf in Mij...", opzien naar het kruis. De tijd dringt...
Ja, dat zou je soms bijna vergeten... (oeps)

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: september 20, 2009, 08:23:11 pm »

quote:

Jerommel schreef op 20 september 2009 om 20:12:

"Zoals in de dagen van Noah, zo zal het zijn in de dagen voor de wederkomst van de Zoon" (zoiets).
inclusief de bouw van een ark....

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: september 20, 2009, 08:23:31 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 20:07:
[...]
  Kom je met argumenten gaan ze er niet eens op in. Wellicht geen tegenargument.
Ik ben op behoorlijk veel ingegaan.

quote:

Waarom begin je dan eigenlijk een topic. het haasje uit het holletje lokken en er dan lekker op schieten, dank je wel..mij niet meer gezien  :(

Dat is nooit mijn bedoeling geweest. Maar ik was wel benieuwd hoe jullie denken. Of je ook een beetje af en toe uit je denkkader kunt stappen. Misschien is dat vervelend als ik dat probeer?

Maar over het besluit te stoppen. Daarin hebben we toch mooi allebei de eer aan onszelf kunnen houden? Toen ik dat besluit melde, wist ik niet dat jij dat net voor mij ook al gedaan had.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: september 20, 2009, 08:25:25 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 20:23:
Ik ben op behoorlijk veel ingegaan.
daar verschillen we dan over van mening. jij kunt in ieder geval niet uit je denkkader stappen
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 08:26:07 pm door grondig christelijk »

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: september 20, 2009, 08:31:36 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 20:07:
[...]

gewoon sluiten, een deel van je denken kan ik volgen. Wellicht dat ik me wat genuanceerder uitdruk.
Zeker weten dat je je wat genuanceerder uitdrukt.  :*) Ik denk dat je onderschat hoe serieus je wordt genomen. De weerstand er tegen van anderen is begrijpelijk en zelfs gezond te noemen.

quote:

Maar de zin van dit topic ontgaat me zolang forummers die wel een NWO ontwikkeling doordacht menen te zien gewoonweg als niet goed bij het hoofd worden gezien.
Ik denk dat dat best meevalt dus. Ik streep de oogklepperij gewoon tegen de paranoia weg.

quote:

Kom je met argumenten gaan ze er niet eens op in. Wellicht geen tegenargument. Waarom begin je dan eigenlijk een topic. het haasje uit het holletje lokken en er dan lekker op schieten, dank je wel..mij niet meer gezien  :(
Tja, het is niet leuk om op geschoten te worden.
Ik moet toegeven dat ik ook vermoedde dat dat een beetje een deel van de opzet van dit topic was... Maar zolang het netjes blijft en met een beetje respect moet dat kunnen. Verder lezen er wellicht mensen mee die niet reageren en / of er toch over na (gaan) denken.
Mijn vraag is dan nu nog:
In hoeverre nemen jullie de Bijbel profetien over de eindtijd serieus?
En denken jullie dat we in of tegen de eintijd (aan) zitten?
Misschien een nieuw topic over maken.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: september 20, 2009, 08:36:12 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 20:23:
[...]

inclusief de bouw van een ark....
Euh...?  Ik denk dat Christus de ark is (de ark is een voorspellend symbool voor Christus)

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: september 20, 2009, 09:04:24 pm »

quote:

Jerommel schreef op 20 september 2009 om 20:31:De weerstand er tegen van anderen is begrijpelijk en zelfs gezond te noemen.
Hoe bedoel je dat precies?

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: september 20, 2009, 09:16:05 pm »
Nou, als je zomaar "O ja? Wow!" zegt op alles wat je nog niet wist, is er wellicht iets mis.
Dat bedoelde ik.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: september 20, 2009, 09:34:26 pm »

quote:

Jerommel schreef op 20 september 2009 om 20:31:
[...]
 Zeker weten dat je je wat genuanceerder uitdrukt.  :*) Ik denk dat je onderschat hoe serieus je wordt genomen. De weerstand er tegen van anderen is begrijpelijk en zelfs gezond te noemen.
[...]
 Ik denk dat dat best meevalt dus. Ik streep de oogklepperij gewoon tegen de paranoia weg.
[...]
Tja, het is niet leuk om op geschoten te worden.
Ik moet toegeven dat ik ook vermoedde dat dat een beetje een deel van de opzet van dit topic was... Maar zolang het netjes blijft en met een beetje respect moet dat kunnen. Verder lezen er wellicht mensen mee die niet reageren en / of er toch over na (gaan) denken.
Mijn vraag is dan nu nog:
In hoeverre nemen jullie de Bijbel profetien over de eindtijd serieus?
En denken jullie dat we in of tegen de eintijd (aan) zitten?
Misschien een nieuw topic over maken.

Mijn probleem is dat er slechts oppervlakkig op dingen wordt ingegaan en feitelijk bij voorbaat wordt weggewoven Ik krijg niet de indruk dat er een werkelijke wil tot onderzoek is. Daarbij, als het doel van het topic was om te zien in hoeverre iemand van het NWO  standpunt af te krijgen is bevestigd dat de intenties die ook ik al vermoedde..dit leidt tot een onzuivere manier van discussieren. Een probleem wat wel vaker aan de orde is op fora, ook hier.

Over de ark, ik bedoel dit....in de dagen van Noach werd een ark gebouwd. Zoals je wellicht weet gebeurde dat al in nederland, nu nog een keer maar dan de ware schaal en ook in china. Hoe waar zijn dan de woorden dat het NET zo zal zijn als in de dagen van noach. Zelfs inclusief het feit dat een ark werd gebouwd.

Wat betreft de eindtijdprofetieën, gereformeerd bijbel lezen is een manier van lezen die elke uitleg die jij hier gaat neerleggen zal weerleggen. Je komt er geen steek verder mee omdat het een ANDERE manier van lezen is. Maar start een topic zou ik zeggen, we zullen zien...

Maar goed, ik had er gewoon niet aan moeten beginnen.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 09:45:07 pm door grondig christelijk »

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: september 20, 2009, 09:46:13 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 21:34:
 Daarbij, als het doel van het topic was om te zien in hoeverre iemand van het NWO  standpunt af te krijgen is bevestigd dat de intenties die ook ik al vermoedde..
Ik bedoelde net wat anders. Ik wil weten hoe jullie denken. Of je zelf onderkent dat het mogelijk is dat je er in gevangen zit. Dat kan terwijl je toch zegt: ik zie dat het mogelijk is dat je in zoiets gevangen kunt komen te zitten, maar ik denk dat ik dat niet zit. Dat is wat anders dan iemand bevragen om van zijn standpunt af te krijgen, hier proberen achter te komen.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 09:47:28 pm door mirt »

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: september 20, 2009, 09:51:40 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 21:34:
Mijn probleem is dat er slechts oppervlakkig op dingen wordt ingegaan en feitelijk bij voorbaat wordt weggewoven Ik krijg niet de indruk dat er een werkelijke wil tot onderzoek is. Daarbij, als het doel van het topic was om te zien in hoeverre iemand van het NWO  standpunt af te krijgen is bevestigd dat de intenties die ook ik al vermoedde..
Mja, maar aan de andere kant zijn er in korte tijd 6 pagina's vol geschreven. Het leeft dus wel, zou je zeggen.

quote:

Over de ark, ik bedoel dit....in de dagen van Noach werd een ark gebouwd. Zoals je wellicht weet gebeurde dat al in nederland, nu nog een keer maar dan de ware schaal en ook in china. Hoe waar zijn dan de woorden dat het NET zo zal zijn als in de dagen van noach. Zelfs inclusief het feit dat een ark werd gebouwd.
Ah, dat wist ik niet. Welke cubit houden ze aan eigenlijk? 8" of 24" of wat er tussen zit? ;-)

quote:

Wat betreft de eindtijdprofetieën, gereformeerd bijbel lezen is een manier van lezen die elke uitleg die jij hier gaat neerleggen zal weerleggen. Je komt er geen steek verder mee omdat het een ANDERE manier van lezen is. Maar start een topic zou ik zeggen, we zullen zien...
Hm... M'n enthousiamse slinkt al... Even over nadenken...

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: september 20, 2009, 09:55:48 pm »

quote:

Mellon schreef op 18 september 2009 om 14:44:
Ik geloof niet in complottheorieën als zodanig. Maar ik denk wel dat mensen in het algemeen graag in een wereld willen geloven die er niet is en dat ze graag willen geloven dat ze daarin leven. Een wereld die door de tv wordt voorgespiegeld, bijvoorbeeld.

M.a.w. de media zijn machtig, erg machtig. Ik vraag me wel eens af wat voor soort invloed er op de massa's worden uitgeoefend en hoe dat zit.
bestudeer maar eens de reclametechnieken en het gegeven hoe een niet bewust waarneembaar beeldje van een miniseconde tijdens een sportwedstrijd op tv bijv. de colaconsumptie doet stijgen. Is onderzocht en werkt. Zo beinvloed de TV, krant en PC ons wereldbeeld.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: september 20, 2009, 09:58:07 pm »

quote:

Laodicea schreef op 19 september 2009 om 19:13:
Maar kort samengevat is jouw opvatting slechts er een van een handjevol Evangelischen uit Amerika.
handjevol? Gaat het om de waarheid of om de grote getallen? Overigens moet menig orthodox evangelicaal niets hebben van deze theorie en het welvaartevangelie, dus hou eens een keer op met dat gestigmatiseer van evangelicalen. Dat kunstje ken ik nu wel zo langzamerhand.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 10:06:14 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: september 20, 2009, 10:01:07 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 21:46:
[...]

Ik bedoelde net wat anders. Ik wil weten hoe jullie denken. Of je zelf onderkent dat het mogelijk is dat je er in gevangen zit. Dat kan terwijl je toch zegt: ik zie dat het mogelijk is dat je in zoiets gevangen kunt komen te zitten, maar ik denk dat ik dat niet zit. Dat is wat anders dan iemand bevragen om van zijn standpunt af te krijgen, hier proberen achter te komen.
ik zit er niet in gevangen, ik kan er niet om heen. dat is heel wat anders...

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: september 20, 2009, 10:03:54 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 21:46:
[...]

Tja, sommige mensen zitten gevangen in de filatelie, anderen in drugs.
Sommigen leven in ontkenning, anderen in obsessie.
Soms begint het obsessief en neemt dat weer af, soms andersom.
Wat heeft dat met het onderwerp  "NWO" te maken?

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: september 20, 2009, 10:03:57 pm »

quote:

In het christendom slechts een handjevol ja.

quote:

Gaat het om de waarheid nu om de grote getallen?
Wie zegt dat? Er wordt slechts een constatering gedaan.