Auteur Topic: de nieuwe wereld orde (nwo) onzin?  (gelezen 20335 keer)

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
de nieuwe wereld orde (nwo) onzin?
« Gepost op: september 18, 2009, 09:48:21 am »
Soms noemen mensen ineens de term nwo en doen daar een beetje geheimzinnig over. Mensen die er van weten begrijpen elkaar meestal direct.
Het gaat niet over deze nwo mocht je met google ernaar zoeken, maar om deze.

Heb jij er er wel eens in verdiept?
Wat vind je ervan? Helemaal onzin, twijfel je, denk je dat er wel eens ìets in kan zitten of ben je ervan overtuigd dat veel zo niet alles van de huidige ontwikkelingen te verklaren is daar de theorie van de nwo?
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2009, 11:11:45 am »
Ik denk weet dat het onzin is.
Laat uw ja een ja zijn.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2009, 11:16:54 am »
Ah, je bekleedt een hoge positie binnen de vrijmetselaars?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2009, 11:37:58 am »
Er zullen ongetwijfeld groepen van mensen zijn, ook van zeer invloedrijke personen, die hun stempel op de wereld willen drukken. Alleen de belangen en ideologieen van die groepen lopen zo uiteen dat het erg onwaarschijnlijk is dat er nu ineens een dominante groep zou zijn die de nwo kan realiseren.

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2009, 02:03:02 pm »
Ik heb van een vrouwtje, die ik wel eens help met het in elkaar zetten van kastjes, een boek gekregen dat min of meer kenmerkend is voor haar manier van denken: Worden Wij Wakker van Marcel Messing. Het is overigens een prachtig stukje mens, maar zij doet me altijd denken aan Mel Gibson in Conspiricy Theory.
Anyway, het was een boek in een reeks van heel veel merkwaardige titels die ik vaker van haar krijg, die ik in grote dankbaarheid aanvaard en met een even grote desinteresse in mijn boekenkast plaats. Deze heb ik echter eens gelezen in de trein van Groningen naar Rotterdam, en ik heb genoten, haha. Veel interessante beweringen en werkelijk smulgoed voor mensen die niet genoeg kunnen krijgen van complottheorieën. NWO komt er in voor, maar ook het teken van het beest uit openbaringen. Heerlijke lektuur!

Vind veel trouwens BS ;), maar wel vermakelijk.

Oh, zoek eens voor de lol informatie over de Rockefeller familie, erg boeiend, least to say. Oh en amerikanen zijn ook niet happig om over dit onderwerp te praten, getuige andere fora waar ik wel eens ben  :+
« Laatst bewerkt op: september 18, 2009, 02:07:51 pm door socrates »
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

Pinkeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2009, 02:05:44 pm »
Typisch. Het lijkt me een bizarre theorie, maar ik ben dan ook niet zo goed op de hoogte. Toen ik de website opendeed, kreeg ik wel onmiddellijk 'daar gaan we weer gevoel'. Ik houd het er voorlopig maar op dat 9/11 zo gebeurd is als de meeste media het gebracht hebben, want die complottheorieën (zie ook het topic over de zoveeldelige documentaire over 9/11 en het verband tussen de wereldgodsdiensten) overtuigen me geenszins van het tegendeel.
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

ruben1989

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2009, 02:23:04 pm »
Ik geloof inderdaad dat er groepen belanghebbenden en zeer machtigen op de wereld zijn die op elke regering en op alle besluitvormingsprocessen hun stempel drukken. Dat deze groepen er voor gekozen hebben om een vliegtuig in eigen land in een van de belangrijkste handelscentra te laten vliegen kan ik me echter niet voorstellen. De enige industrie die voordeel uit de aanslag gehaald heeft is de wapenindustrie en misschien in een later stadium wat veiligheidsindustrieen. En dat grote industrieen en de machtige bestuurders van deze industrieen een dikke vinger in de pap hebben is ook niet verwonderlijk, zij dragen immers de economie en nemen 20 procent van de werkgelegenheid, de energievoorziening, de voedselvoorziening en de productie van de goederen voor de ''nationale veiligheid'' voor hun rekening.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 18, 2009, 02:27:47 pm »
Ik had niet door dat de link die ik gaf met 9/11 begon. Ik hoopte zelf een link te vinden die het verband met de huidige economische situatie legt met het complot nwo. Wikipedia had er een pagina over, maar heeft hem geschrapt.

Grondig Christelijk en Jerommel, weten jullie een duidelijke link met uitleg?

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 18, 2009, 02:32:42 pm »
Tja, ik deed het vroeger ook altijd af als 'komplottheorien' en paranoide fantasie.
Maar als je je er een beetje in verdiept, zoals ik op een gegeven moment heb gedaan, kan je het niet meer af doen als stemmingmakerij en niets meer dan dat.
Het is in feite hoe ik op de Bijbel ben uitgekomen als boek met waarheid.
Omdat er teveel paralellen lopen tussen de eindtijd verhandelingen en de ontwikkelingen in de wereld zo pakweg sinds Christus.
M.i. grijpt alles inderdaad in elkaar.
De wereldoorlogen en de revoluties, de geheime broederschappen, het occulte, de cultuur, het grote geld, enz.
De meeste info heb ik van "Total Onslaught". Een zeer uitgebreide serie lezingen van W. J. Veith.
Ja, soms trekt ook hij het wat ver, maar zijn feiten kloppen wel.
Stuk beter dan Alex Jones iig. U weet wel die gast met die megafoon, die oproerkraaier.
David Icke heeft ook wel goeie docu's / lectures, maar is weer zo'n zweef new ager als het er op aan komt.
Ik vind het fascinerend. Maarja, het gaat over dingen achter de schermen, dus je kan niet altijd de officiele kanalen raadplegen. Hoewel als je goed zoekt er toch uit de officiele bronnen genoeg hard bewijs is om nog eens even goed na te denken over de zg. geruchten.
Komplottheorien? Komplotpraktijken!
Heel breed onderwerp.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 18, 2009, 02:37:10 pm »
Misschien als jij er zoveel van weet, kun jij in het kort uitleggen wat bijvoorbeeld de huidige economische crisis te maken heeft met een complot. Dat maakt het wat toegankelijker. En het is ook handig voor jouzelf omdat je er nu soms van uit lijkt te gaan dat als jij in een post nwo noemt, iedereen snapt wat je bedoelt.

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: september 18, 2009, 02:44:59 pm »
Ik geloof niet in complottheorieën als zodanig. Maar ik denk wel dat mensen in het algemeen graag in een wereld willen geloven die er niet is en dat ze graag willen geloven dat ze daarin leven. Een wereld die door de tv wordt voorgespiegeld, bijvoorbeeld.

M.a.w. de media zijn machtig, erg machtig. Ik vraag me wel eens af wat voor soort invloed er op de massa's worden uitgeoefend en hoe dat zit.
« Laatst bewerkt op: september 18, 2009, 02:45:27 pm door Mellon »

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: september 18, 2009, 03:01:55 pm »

quote:

elle schreef op 18 september 2009 om 11:16:
Ah, je bekleedt een hoge positie binnen de vrijmetselaars?
Ja.

Al heb ik die niet nodig om dit soort paranoide kul aan te zien voor de paranoide kul die het is.
Laat uw ja een ja zijn.

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: september 18, 2009, 03:05:21 pm »

quote:

Mellon schreef op 18 september 2009 om 14:44:
M.a.w. de media zijn machtig, erg machtig. Ik vraag me wel eens af wat voor soort invloed er op de massa's worden uitgeoefend en hoe dat zit.
Oh, die vergaderen twee keer per jaar om samen te bepalen welke koers ze uitstippelen en in welke richting ze de massa willen beinvloeden. De Telegraaf, De Volkskrant, New York Times, Trouw, FOX News, Al Yazeera enzo maken ook deel uit van die raad.
Laat uw ja een ja zijn.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: september 18, 2009, 03:11:34 pm »

quote:

Een mega grote invloed. Mega groot.
Zijn ook bijna allemaal vriendjes van elkaar he, die grote media-magnaten.
En inderdaad de lui aan de toppen daarvan zijn weer verbonden aan de grote jongens met het geld.
En allemaal wel lid van een lodge of een genootschap.
Tja, en kijken we dan naar kostuk Albert Pike (vrijmetselaars) en zijn boek Morals and Dogma's  dan zien we dat die lui gewoon de 'lichtdrager' aanbidden.
Het werk van Blavatski (de grondlegster (lees reanimatrix) van de 'new age') en met name hoe heet dat boek van haar ook al weer is hardstikke heidens, om niet te zeggen luciferiaans.
Laten we ook vriendje Alistair Crowly niet vergeten. Die maakte satanisme populair, en dat werd weer opgelepeld door de pop artiesten (Beatles, Stones, Hendrix, enz).
Allemaal terug te vinden in citaten van de mensen zelf overigens. Geen fabeltjes.
"Do what thou wilt" is de slogan van Crowly, en precies de slogan van de hippy's en inmiddels de heersende moraal.

quote:

Misschien als jij er zoveel van weet, kun jij in het kort uitleggen wat bijvoorbeeld de huidige economische crisis te maken heeft met een complot.
Tja, het is toch elke keer hetzelfde ongeveer? Geld uitlenen, terugbetaling eisen, drama.
Er zit in de huidige situatie ook een groot stuk paniekzaaien bij, waar de geldjongens weer op reageren. Het geld zit iig weer bij die vrienden aan de spreekwoordelijke top van de spreekwoordelijke pyramide.
Modbreak:
Niet onderbouwde aantijging verwijderd.

Tja, natuurlijk niet reeel van me om te denken dat iedere christen vanuit mijn standpunt christen is geworden.
Maar deze onderwerpen leven wel heel erg onder sommige christenen, met name onder de 7e dags adventisten. (Die overigens gewoon helemaal gelijk hebben over die sabbath natuurlijk).
Kijk, Jezus is onze redder, en de wereld (het wereldse) is zijn opponent.
We kennen wel de pyramide op de 1 dollar-bill, met het oog van Horus aan de top, met de stralen van Sirius (of toch de zon?) er achter. Niet God bovenaan dus, maar juist die ene die zo graag als de allerhoogste wilde zijn...

Tja, het is echt een heel verhaal... Ik hoop er nu even een stukje van te hebben verduidelijkt...
Ik heb een paar jaar natuurkunde gedemonstreerd en uitgelegd op een middelbare school, en dat is toch een stuk eenvoudiger...
« Laatst bewerkt op: september 21, 2009, 10:23:58 am door elle »

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 18, 2009, 03:18:03 pm »

quote:

RestlessReformed schreef op 18 september 2009 om 15:05:
[...]

Oh, die vergaderen twee keer per jaar om samen te bepalen welke koers ze uitstippelen en in welke richting ze de massa willen beinvloeden. De Telegraaf, De Volkskrant, New York Times, Trouw, FOX News, Al Yazeera enzo maken ook deel uit van die raad.

Ik vermoed dat je hier nu sarcastisch bent?  :)

Korte aanvulling: "With great power comes great responsibility." Macht corrumpeert. Waar macht zit, gaat geheid iets mis. Waar veel macht zit, gaat het erg mis. Dat geloof ik wel, ja.

Maar ik lig er niet elke nacht wakker van. Ik vind het meer een soort feit des levens.
« Laatst bewerkt op: september 18, 2009, 03:19:15 pm door Mellon »

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: september 18, 2009, 03:23:50 pm »

quote:

Mellon schreef op 18 september 2009 om 15:18:
[...]

Ik vermoed dat je hier nu sarcastisch bent?  :)

Uiteraard. Zodra ik dit soort onzin serieus ga nemen hoop ik opgenomen te worden.

quote:

Mellon schreef op 18 september 2009 om 15:18:Korte aanvulling: "With great power comes great responsibility." Macht corrumpeert. Waar macht zit, gaat geheid iets mis. Waar veel macht zit, gaat het erg mis. Dat geloof ik wel, ja.
Dat absoluut, maar dat is natuurlijk heel iets anders dan het geloven in een soort wereldwijde samenzwering.
Laat uw ja een ja zijn.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 18, 2009, 03:27:04 pm »

quote:

Oh, zoek eens voor de lol informatie over de Rockefeller familie, erg boeiend, least to say.
Ja, of de Bush familie. Leuke nazi-banden ook. En CIA en skull & bones...
Over Obama is trouwens ook leuk spul te vinden.

quote:

Al heb ik die niet nodig om dit soort paranoide kul aan te zien voor de paranoide kul die het is.
Ik kan niet anders concluderen dan dat je je er nooit een beetje in verdiept hebt, juist omdat je het kul meent te moeten vinden.
Als de helft van wat er boven water wordt gehaald waar is is er al iets vreselijk mis.

quote:

Grondig Christelijk en Jerommel, weten jullie een duidelijke link met uitleg?
Ik lees hier ff niks van Grondig (?) Maar ik heb geen link bij de hand die even de geldzaken in "NWO-perspectief" plaatst.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: september 18, 2009, 03:40:03 pm »

quote:

mirt schreef op 18 september 2009 om 09:48:
Wat vind je ervan?
Onzin. Mensen hebben daar helemaal niet de mogelijkheden toe om het te laten slagen.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: september 18, 2009, 04:02:40 pm »

quote:

Jerommel schreef op 18 september 2009 om 15:27:
[...]
Ik kan niet anders concluderen dan dat je je er nooit een beetje in verdiept hebt, juist omdat je het kul meent te moeten vinden.
Als de helft van wat er boven water wordt gehaald waar is is er al iets vreselijk mis.
Oh, ik heb mij er een paar jaar geleden vrij grondig in verdiept vanwege een discussie die ik elders over dit onderwerp had en als jij hier met bronnen en beter uitgewerkte theorieen komt wil ik best uitgebreid aangeven waarom het onzin is.
Laat uw ja een ja zijn.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: september 18, 2009, 04:03:36 pm »

quote:

Laodicea schreef op 18 september 2009 om 15:40:
[...]

Onzin. Mensen hebben daar helemaal niet de mogelijkheden toe om het te laten slagen.

Tja, dat moet nog blijken.
En in hoeverre is slagen slagen?
Die "lui" zijn zelf ook misleid door 'de vruchten' van satan.
Nee, ze gaan dus niet slagen, uiteindelijk.
Maar je merkt toch wel de hang naar 1 regering en 1 religie voor de hele wereld?
Velen geloven dat het de enige oplossing is voor vrede.
Het maken van een brede weg, het bannen van de smalle.
Zie je niet dat er al vanaf Christus' intocht een geloofsstrijd aan de gang is die Jezus probeert te reduceren tot 'slechts een profeet' of 'fictief' of... vul maar in.

Modbreak:
Opmerking verwijderd.

quote:

Als jij een kerkgemeenschap zoekt, zoek je dan vooral naar één die waarde hecht aan de theorieën van nwo? En hoe vind je dat zelf dat dat je beïnvloedt in je kerkkeuze als dat zo is?
Neej, 'tuurlijk niet. Ik zoek naar een kerk die haar leer uit de Bijbel haalt. Tja, die sabbath is best een interessant punt. Het 4e gebod, "jota noch tittel..."
Toch is het minstens frappant te noemen hoe de Jezuieten en de ZDA met elkaar in de strijd zitten.
« Laatst bewerkt op: september 21, 2009, 10:26:54 am door elle »

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: september 18, 2009, 04:13:53 pm »

quote:

mirt schreef op 18 september 2009 om 09:48:
Soms noemen mensen ineens de term nwo en doen daar een beetje geheimzinnig over. Mensen die er van weten begrijpen elkaar meestal direct.
Het gaat niet over deze nwo mocht je met google ernaar zoeken, maar om deze.

Wat vind je ervan? Helemaal onzin, twijfel je, denk je dat er wel eens ìets in kan zitten of ben je ervan overtuigd dat veel zo niet alles van de huidige ontwikkelingen te verklaren is daar de theorie van de nwo?
ja ik heb me erin verdiept en het klopt voor een belangrijk deel,maar daar hou ik het bij. Anders wordt ik weer voor gek versleten...

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: september 18, 2009, 04:14:47 pm »

quote:

RestlessReformed schreef op 18 september 2009 om 15:23:
[...]

Uiteraard. Zodra ik dit soort onzin serieus ga nemen hoop ik opgenomen te worden.

[...]

Dat absoluut, maar dat is natuurlijk heel iets anders dan het geloven in een soort wereldwijde samenzwering.

Je mag hopen nooit voor mentale problemen opgenomen te worden.

En nee, het is iets anders dan geloven in een specifieke wereldwijde samenzwering.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: september 18, 2009, 04:19:49 pm »

quote:

RestlessReformed schreef op 18 september 2009 om 16:02:
[...]

Oh, ik heb mij er een paar jaar geleden vrij grondig in verdiept vanwege een discussie die ik elders over dit onderwerp had en als jij hier met bronnen en beter uitgewerkte theorieen komt wil ik best uitgebreid aangeven waarom het onzin is.

Okee.
Het verbaast me oprecht dat je het dan allemaal af doet als kul.
Er wijzen m.i. echt te veel pijlen naar een zg. NWO-plan.
Tja, waar moeten we beginnen...
Het is zo'n web van dingtjes uit alle aspecten van het leven op aarde...
Ik kan het niet meer niet geloven, eerlijk gezegd...
Vanwaar dan dat flinke aantal christenen dat zich met de matterie bezighoudt?
En ik bedoel dan echte oprechte christenen.
Die mensen willen waarschuwen om toch maar alsjeblieft uit het Babylon te vertrekken. "Ga uit van haar!"

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: september 19, 2009, 06:03:30 am »
Hm... Draadje alweer dood?

Wil dit nog even voor de duidelijkheid kwijt:
Er zijn over dit onderwerp en de onderwerpen die er mee verbonden worden (laten we het maar even niet over UFO's en de zg. aliens hebben...) een hoop informatiebronnen, maar daar tussen zitten ook een flink aantal onzin-verkopers. Enerzijds om de boel te verwarren of om aandacht te trekken (om welke reden dat dan mag zijn) en anderzijds omdat hun fantasie met ze aan de haal lijkt te zijn gegaan.
Echter, ik denk dat we als we de Bijbel lezen over de tijden die schijnbaar voor de deur staan, dat we niet wakker zouden zijn als we zomaar geloven dat alles wat in het nieuws of uit de monden van de officiele kant komt waar is. "Laat niemand u misleiden".
En nee, misschien (waarschijnlijk) lukt het ze niet om de NWO te laten slagen en voortduren, zoals ook Hitler er niet in slaagde om het 3e Rijk te stichten. Maar het kostte wel miljoenen levens en vele trauma's.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: september 19, 2009, 11:26:55 am »
weet iemand hoeveel doden de nederlandse overheid verwacht in nederland als er hier een pandemie ontstaat m.b.t. de mexicaanse griep?
Weet iemand welk noodscenario al klaar ligt?

Ik heb toevallig stukken gelezen van het minbz en toen fronsde ik me de wenkbrauwen waarom we hier niet meer van in het nieuws horen...

en dan kom ik op mijn punt.....men verondersteld dat de massamedia "gestuurd" worden en gekleurde info geven. Daar zou een idee achter zitten die bedoelt de mening en opvatting te beinvloeden van de mensen. Achter deze koersbepaling zou een groep machtigen zitten die de NWO wil organiseren.

Het lijkt onwaarschijnlijk, maar soms ga je er even in geloven...

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: september 19, 2009, 12:45:26 pm »
Lastig lijkt me dat om er soms even in te geloven en dan weer niet...

Over die griep, er wordt ook gezegd dat de farmacie er belang bij had. Niet om de wereldregering ofzo, maar puur om het geld.

GC, stel dat iemand (ReslessReformed heeft het voorgesteld), de dingen eens op een rijtje zet met tegenargumenten erbij, is het dan zo dat jij bij voorbaat zo iemand ziet als 'reeds bewerkt door de samenzweerders en dus niet geloofwaardig' of heb je zelf behoefte aan zulke reakties om het nog eens neutraal te kunnen overwegen?
« Laatst bewerkt op: september 19, 2009, 01:44:42 pm door mirt »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: september 19, 2009, 01:53:58 pm »

quote:

mirt schreef op 19 september 2009 om 12:45:
Lastig lijkt me dat om er soms even in te geloven en dan weer niet...

Over die griep, er wordt ook gezegd dat de farmacie er belang bij had. Niet om de wereldregering ofzo, maar puur om het geld.

GC, stel dat iemand (ReslessReformed heeft het voorgesteld), de dingen eens op een rijtje zet met tegenargumenten erbij, is het dan zo dat jij bij voorbaat zo iemand ziet als 'reeds bewerkt door de samenzweerders en dus niet geloofwaardig' of heb je zelf behoefte aan zulke reakties om het nog eens neutraal te kunnen overwegen?
nee, die ik zie ik niet bewerkt door samenzweerders. Maar het is goed research te doen, alles te volgen en een gezonde mening te vormen.

Op bepaalde sites staat informatie, maar ik ben in het algemeen niet gelukkig hoe dat wordt gepresenteerd. Men zegt dan dat men louter doorgeefluik is van andere informatie en men dus zelf een mening dient te vormen. Desalniettemin staat er informatie tussen die ik zo langzamerhand serieus wil overwegen omdat in de eerste plaats de grote lijn klopt en deze informatie vaak al was verstrekt maanden voordat iets daadwerkelijk voltrok en uiteindelijk klopte.

Ik doel bijvoorbeeld op het verloop van de kredietcrisis en belangwekkende ontwikkelingen, de steeds duidelijker pro-islam houding van obama (ik stem geen wilders, dank u), de twijfel over zijn geboorteland, relevante informatie die de aanslag 9/11 wel degelijk kan zetten in een vreemd daglicht, het besef en opvatting snel te willen ordenen op deelgebieden als financieel, militair, geestelijk, who - vlak.

Laat ik het zo zeggen; Je kunt contouren herkennen die een voorafschaduwing kunnen zijn van een dergelijke wereldorde. De term wordt ook in de mond genomen oor belangrijke leiders.

Maar men moet daar ook niet spastisch over gaan doen, nuchter volgen van ontwikkelingen lijkt me het beste. Bepaalde sites geven info, maar ik lees dat redelijk genanceerd, want er staat ook idioterie tussen.

Voor mij zijn de beweringen rond de gevolgen van de mexicaanse griep en het wel of niet moeten inenten de lakmoesproef om mijn opvattingen nog scherper de overdenken of los te laten.

Tot slot, de negatieve beweringen over de Katholieke Kerk in dit spectrum en alle gereken en dergelijke, daar heb ik mijn twijfel over. Ik wil de ander liever het goede dan het kwade toerekenen. dat geldt zeker voor alle leden en harwerkende priesters, diakenen en bischoppen .
« Laatst bewerkt op: september 19, 2009, 03:52:27 pm door grondig christelijk »

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: september 19, 2009, 05:03:41 pm »

quote:

Tot slot, de negatieve beweringen over de Katholieke Kerk in dit spectrum en alle gereken en dergelijke, daar heb ik mijn twijfel over. Ik wil de ander liever het goede dan het kwade toerekenen. dat geldt zeker voor alle leden en harwerkende priesters, diakenen en bischoppen .
Tuurlijk is er twijfel. En laten we niet vergeten dat als we het over Rome hebben in deze context dat we het sowieso niet over de kerkgangers en de kerkmedewerkers op 'lager' niveau hebben.
Ik denk dat een groot deel van het ongeloof over de complotten is gefundeerd op het niet beseffen van de positie binnen de menselijke hierarchie die de 'hooggeplaatsten' zichzelf toekennen.
Onderschat de megalomanie niet, zou ik zeggen. Maar neem het ze maar eens kwalijk als je bedenkt dat die lui zo zijn grootgebracht... Evengoed bepalen ze wel hoe de wereld werkt.

quote:

en dan kom ik op mijn punt.....men verondersteld dat de massamedia "gestuurd" worden en gekleurde info geven. Daar zou een idee achter zitten die bedoelt de mening en opvatting te beinvloeden van de mensen. Achter deze koersbepaling zou een groep machtigen zitten die de NWO wil organiseren.
Bij massamedia denken we meestal aan TV en kranten. Maar ik denk dat alle uitgevers en ook lesstof op scholen, film, muziek en alles wat populair is onder die invloed staat.
Het heikele punt is dat bovenaan de machtspyramide van deze 'beweging', zoals de pyramide op de 1 dollar-bill zo fraai "hidden in plain sight" illustreert, Lucifer staat. Dat is hun god. Dat is immers degene die ons wijsheid bracht, volgens hen.
Ja, da's best sterke koffie...

Overigens symboliseert de slang in heel veel oude heidense religies over de gehele wereld wijsheid. Ook in Eden, niewaar? Maar dan op een wat andere manier...
Maar het gaat m.i. allemaal om de vijandschap tussen het zaad van de slang en het zaad van Eva.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: september 19, 2009, 07:19:12 pm »

quote:

Jerommel schreef op 18 september 2009 om 17:12:
(Ken jij de serie 'Total Onslaught' eigenlijk?)
Van dr. Walter Veith? Die dr. is in de Zoölogie maar 'tig DVD's volpraat met met hier en daar gejatte conspiracies. Die man zou maar beter bij z'n vakgebied kunnn blijven. Los nog van welke mening je inhoudelijk bent toegedaan, maakt hoe gewoon een hoop domme historische én theologische fouten.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: september 19, 2009, 07:42:22 pm »

quote:

Laodicea schreef op 19 september 2009 om 19:19:
[...]

Van dr. Walter Veith? Die dr. is in de Zoölogie maar 'tig DVD's volpraat met met hier en daar gejatte conspiracies. Die man zou maar beter bij z'n vakgebied kunnn blijven. Los nog van welke mening je inhoudelijk bent toegedaan, maakt hoe gewoon een hoop domme historische én theologische fouten.
Nee, hij is niet onfeilbaar. Zeker niet. "Hij wil te graag" zou je kunnen zeggen. Da's jammer.
Maar hij citeert voornamelijk uit schrijfsels van de 'fouterikken' zelf. Hij maakt toch een duidelijke zaak daarmee.

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: september 19, 2009, 08:58:52 pm »

quote:

En de satan?

Toen ik dit las , en na een bezoek aan desite , moest ik direct denken, aan iets als de grote verdrukking, waarvan sprake is in het boek Openbaringen.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: september 19, 2009, 09:11:27 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 19 september 2009 om 13:53:
[...]

nee, die ik zie ik niet bewerkt door samenzweerders. Maar het is goed research te doen, alles te volgen en een gezonde mening te vormen.

RestlessReformed, zou je jouw tegenargumenten willen formuleren? Dan houden we de zaak wat in het evenwicht. Want vanuit een theorie gedacht die nogal allesomvattend is, zie je natuurlijk al snel bevestigingen in de wereld om je heen. Wat ik een beetje eng vind (niet dat dat een bewijs zou moeten zijn dat het niet waar kàn zijn) is dat mensen die psychotische verschijnselen hebben ook altijd zeggen dat alles met alles te maken heeft. En als je daar dan zelf in zit en je hebt geen verweer meer tegen je eigen ideeën, dan heeft ook werkelijk alles met alles te maken, dan zie je dat zelf ook zo.

Dus graag wat evenwicht...

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: september 19, 2009, 09:36:48 pm »

quote:

Wat ik een beetje eng vind (niet dat dat een bewijs zou moeten zijn dat het niet waar kàn zijn) is dat mensen die psychotische verschijnselen hebben ook altijd zeggen dat alles met alles te maken heeft. En als je daar dan zelf in zit en je hebt geen verweer meer tegen je eigen ideeën, dan heeft ook werkelijk alles met alles te maken, dan zie je dat zelf ook zo.
Oei, je begeeft je m.i. op glad ijs met zo'n opmerking. Klinkt namelijk nogal insinuatief. Ga je het nu echt op (rand)psychotische inbeelding gooien? Hm... Misschien is het ook wel een factor die meetelt. Maar dat is het oogkleppen opzetten uit zelfbescherming ook. Laten we die twee factoren dan maar tegen elkaar wegstrepen.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: september 19, 2009, 10:30:43 pm »

quote:

Antonius schreef op 19 september 2009 om 21:41:opnieuw verwoord door Jerommel (als ik zo vrij mag zijn)

Jerommel, je hebt de RK-kerk / Rome nu toch ter sprake gebracht ivm de NWO theorie.
Zou je dat willen toelichten?

Tja, ik wilde het verder buiten beschouwing laten eigenlijk, maar als mensen er naar vragen dan wil ik er wel een beetje op in gaan.

Het gaat bij de NWO over 1 wereldrijk onder 1 regering met 1 geloof.
Het vaticaan werpt zich op als geestelijke hoofdstad van de wereld. De paus als geestelijk leider, als spreekbuis met God. Welke God? Nou, de tendens is steeds meer, onder de vlag van de 'Oecumene', dat we allemaal dezelfde God aanbidden, en het spreekwoord "Alle wegen leiden naar Rome" komt in deze context in een nieuw licht te staan, zo lijkt het.  
We zagen de paus de koran kussen, zegeningen geven aan en ontvangen van allerlei 'heidense' geloofsvertegenwoordigers.
Hierbij moeten we ook niet vergeten dat 'Rome' al lang geleden menging van geloof heeft toegepast. Er zijn toch een aantal opvallende paralellen te trekken tussen het katholicisme en heidense geloven. Bijvoorbeeld: de (witte en / of zwarte) Madonna, Kerstboom, Zondag, Sprenkeldoop, retraite en / of zo'n levensstijl (monniken en nonnen), de hierarchische struktuur, beelden, mystiek, enz.
Ook als machthebber op aarde heeft de functie 'paus' ook een rijke geschiedenis.
Zowel voor als achter de schermen is er veel vanuit de roomse hoek gekomen.
Dat is een tijdje niet zo geweest, en dat lijkt aardig te passen bij het verstreken zijn van de 1260 jaar die ergens in de 4e eeuw begonnen met de eerste officiele roomse paus en met Napoleon eindigden. Als de kop van de draak die dodelijk verwond leek (Openb.) maar in 1929 weer levend bleek, toen onder Mussolini het Vaticaan weer in ere hersteld werd.
Sinsdien is de paus weer aan het groeien in aanzien op het toneel van de wereldleiders.
De wereldleiders zijn meestal wel vrijmetselaar of ridder van Malta of dergelijk.
De Jezuieten lijken en dikke vinger in de pap te hebben bij die genootschappen.
Daar ligt de connectie tussen Rome en de machten.

Nou, da's kort en met gaten uitgelegd, uit m'n hoofd even.
Door de eeuwen heen is er veel op papier gezet door de betrokkenen wat wel terug te vinden is en wat het verhaal aardig duidelijk maakt. Althans, het maakt m.i. het verband met de hoofdrolspelers uit Openbaring zeker plausibel.

Ik vind zelf wel een duidelijk verhaal dat van Dave Hunt. Docu (klik): a Women rides the Beast
Maar er is in de profetien ook verwijzing naar iets of iemand uit het oude Babylon, het huidige Irak.

Anyway, de draak met 7 koppen en 10 hoorns is de NWO-macht.

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: september 20, 2009, 07:57:01 am »

quote:

Jerommel schreef op 19 september 2009 om 22:30:
Het vaticaan werpt zich op als geestelijke hoofdstad van de wereld. De paus als geestelijk leider, als spreekbuis met God. Welke God? Nou, de tendens is steeds meer, onder de vlag van de 'Oecumene', dat we allemaal dezelfde God aanbidden, en het spreekwoord "Alle wegen leiden naar Rome" komt in deze context in een nieuw licht te staan, zo lijkt het.
Ja, die tendens dat we allemaal dezelfde God aanbidden is zeker iets wat de katholieke kerk en wat Christus, het Hoofd van onze Kerk, voorstaan. Om met de woorden uit het gebed van ons Hoofd in Johannes 17 te spreken “…opdat zij één zijn.

quote:

We zagen de paus de koran kussen, zegeningen geven aan en ontvangen van allerlei 'heidense' geloofsvertegenwoordigers.
Tja, volgens het Hoofd van onze Kerk moet hij dat wel : “Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten, zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen.” (Lucas 6:28).

Maar dat geldt dus alleen voor degenen die naar Hem luisteren, dat hoef jij dus niet te doen hoor. Maak je geen zorgen.

quote:

Hierbij moeten we ook niet vergeten dat 'Rome' al lang geleden menging van geloof heeft toegepast. Er zijn toch een aantal opvallende paralellen te trekken tussen het katholicisme en heidense geloven. Bijvoorbeeld: de (witte en / of zwarte) Madonna

Oh, vereerden de heidenen ook een Moeder van Jezus Christus?

quote:

Kerstboom

Ik denk dat dat een foutje is. De Kerstboom is géén katholieke leer. Ik ben hem in nog geen enkel  katholiek geschrift van de afgelopen 2000 jaar tegengekomen. Maar dat heidenen Kerstbomen kopen zien we elk jaar. Duizenden niet-katholieke gezinnen hebben zo’n ding in huis.

quote:

Zondag
Op de eerste dag van de week kwamen we bijeen voor het breken van het brood.” (Hand 20:7).

Maar volgens jou volgden de apostelen een heidens gebruik?

quote:

Sprenkeldoop

Dus heidenen doopten hun kinderen ook?

quote:

retraite en / of zo'n levensstijl (monniken en nonnen)
Vervuld van de heilige Geest trok Jezus weg van de Jordaan, en geleid door de Geest zwierf hij veertig dagen rond in de woestijn” (Lc 4:1)

Poeh die Jezus toch, beetje terugtrekken in de woestijn! Dus Jezus volgde ook al heidense  gebruiken?

quote:

de hierarchische struktuur,

Dus Paulus was eigenlijk ook al een heiden toen hij bisschoppen en diakens aanstelde? ( 1 Tim 3:1-13)

quote:

beelden,

Tsss, zelfs Koning Salomo was dus een heiden?

Heel de tempel liet hij over de gehele oppervlakte met goud bekleden. Ook heel het altaar dat tot de achterzaal behoorde, liet hij met goud bekleden. Voor de achterzaal liet hij van olijfhout twee kerubs* maken van tien el hoogte.” (1 Kon 6:22-23)

En dan zou je denken dat God dit heidense gebouw wel meteen van de aarde zou wegvagen, maar nee hoor… wat doet God?

Ik heb dit huis dat u gebouwd hebt geheiligd, opdat mijn naam er voor altijd zal wonen; mijn ogen en mijn hart zullen er steeds verblijven.” ( 1 Kon 9:3)

Het moet toch niet gekker worden. Zelfs God houdt zich niet aan de criteria van Jerommel! God zegent gewoon ff een heidens gebouw met beelden!

quote:

Zeker: universiteiten, scholen, ziekenhuizen, weeshuizen, armenzorg, daklozenopvang etc.

quote:

Dat is een tijdje niet zo geweest, en dat lijkt aardig te passen bij het verstreken zijn van de 1260 jaar die ergens in de 4e eeuw begonnen met de eerste officiele roomse paus en met Napoleon eindigden.
Oh, in die 1260 jaar zijn bovenstaande zaken ook gewoon doorgegaan hoor. Even voor jouw informatie: Napoleon was geen paus, zelfs geen katholieke clerus!

quote:

Als de kop van de draak die dodelijk verwond leek (Openb.) maar in 1929 weer levend bleek, toen onder Mussolini het Vaticaan weer in ere hersteld werd.
Dus de Openbaring van Johannes in de 1e eeuw A.D. had betrekking op Mussolini in 1929? Ah ja, dan is dat meteen even duidelijk.

quote:

Sinsdien is de paus weer aan het groeien in aanzien op het toneel van de wereldleiders.
Sinds 1929 bedoel je? En daarvoor dus niet?

quote:

De wereldleiders zijn meestal wel vrijmetselaar of ridder van Malta of dergelijk.
Je bedoeld de Vrijmetselarij waar katholieken voor geexcommuniceerd kunnen worden? En die al een paar eeuwen ten zwaarste wordt afgekeurd door de Kerk? Nou, ik ben wel benieuwd naar je lijstje van wereldleiders en het bewijs waaruit zou blijken dat ze vrijmetselaar zijn. Van Clinton, Roosevelt en Churchill is het algemeen bekend. Dus doe maar een lijstje van huidige wereldleiders.

quote:

De Jezuieten lijken en dikke vinger in de pap te hebben bij die genootschappen.
Lijkt? Waar blijkt dat dan uit?

quote:

Daar ligt de connectie tussen Rome en de machten.
Waar precies? Je doet een paar beweringen en zegt dan dat daar de connectie ligt. Maar toon het eens aan dan?
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: september 20, 2009, 08:04:26 am »

quote:

Jerommel schreef op 20 september 2009 om 02:14:
Tja, sterker nog, Thorgrem.
Ware het niet voor mijn interesse in dit onderwerp geweest, was ik wellicht nog steeds zo'n new age denker (dromer) geweest.
Toch is het opmerkelijk dat juist deze invalshoek zo doordrenkt is met new-age-achtige denkbeelden.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: september 20, 2009, 08:26:01 am »
slechts als aanvulling;

quote:

Jerommel schreef op 19 september 2009 om 22:30:
Het gaat bij de NWO over 1 wereldrijk onder 1 regering met 1 geloof.
Een vals geloof. Dit beeld veronderstelt een juiste tegenhanger. En daar wringt 'm de schoen, want die is er niet.

quote:

Sprenkeldoop
In de katholieke Kerk kent men geen sprenkeldoop. Misschien interessant om te weten dat dit juist heel lang een obstakel is geweest in de wederzijdse dooperkenningen tussen de Kerk en verschillende Protestantse kerken. Maar goed, als het gaat om de doop waarbij men niet helemaal kopje onder gaat:
Al in het NT zijn er sterke aanwijzingen dat dit óók werd toegepast en een contemporain werkje als de Didache spreekt er expliciet over.

quote:

Dat is een tijdje niet zo geweest, en dat lijkt aardig te passen bij het verstreken zijn van de 1260 jaar die ergens in de 4e eeuw begonnen met de eerste officiele roomse paus en met Napoleon eindigden. Als de kop van de draak die dodelijk verwond leek (Openb.) maar in 1929 weer levend bleek, toen onder Mussolini het Vaticaan weer in ere hersteld werd.
Dit verhaal ken ik inderdaad. Maar het klopt domweg niet. Het stellen dat er in de 4e eeuw pas een 'officiële Paus' was is al hoogst discutabel, al snap ik de cesuur wel. Maar vooruit.  Wat je dan echter vergeet is dat de macht van de Paus óók tot aan Napoleon vele ups en downs heeft gehad. Dan de lijn die je legt bij de akkoorden van Lateranen. Dat was slechts de formalisering en afwerking van een al bestaande toestand.  Bovendien hebben de pausen tussen Pius VII en Pius XI een behoorlijk deuntje meegeblazen. Juist de 19e eeuw is op veel plaatsen een eeuw geweest van onstuimige groei danwel herstel van het katholicisme. Er valt nog wel meer op aan te merken trouwens.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: september 20, 2009, 08:54:41 am »

quote:

Jerommel schreef op 20 september 2009 om 02:14:
Tja, sterker nog, Thorgrem.
Ware het niet voor mijn interesse in dit onderwerp geweest, was ik wellicht nog steeds zo'n new age denker (dromer) geweest.
Hopend op de volgende stap in de evolutie van de mens, een spirituele evolutie.
Door m'n vergaarde kennis over deze zaken kwam voor mij het manipulatieve spelletje van de duivel aan het licht en de oplossing, de stabiele ondergrond die God ons biedt.
God zij dank, want eigen kracht heb ik toch niet.

Door je vergaarde kennis van de theorie van het complot nwo kwam de stabiele ondergrond die God ons biedt aan het ligt?

Je bent blij met die theorie om dat het je weghaalt bij het drijfzand van new age. Die theorie waarvan jij uitgaat dat die ook inhoudt dat je op een stabiele ondergrond staat die God ons biedt (wat ik en andere christenen niet geloven) houdt voor jou dan ook in dat je je de rk kerk als vijand moet zien. Een interpretatie van Openbaringen die door de meerderheid van de christenen (en niet alleen de rk'en) niet wordt gedeeld. Maar je doet dat en lijkt de verontwaardigde reakties van hun kant (deels omdat je zelf zegt er niet eens helemaal uit te zijn, maar het toch nodig vind om het elke keer weer aan te snijden, ja ja, je doet het omdat je mening wordt gevraagd, maar je doet het blijkbaar duidelijk niet met tegenzin) je te bevestigen in de waarheid van die theorie.

En zo raak jij steeds meer gevangen in die theorie. Dat is mijn mening, je zal het een veronderstelling noemen. Maar overweeg dat je zelf hebt verondersteld dat die jou een basis gaat geven die DE basis zal kunnen zijn voor je. Terwijl het heel goed kan zijn dat je die basis alleen als stevig genoeg ervaart omdat je uit het zweverige new age kwam.

En ik blijf erbij dat je dit forum (wat ik een waardevol forum vind onder andere vanwege de katholieke users hier) en de katholieke users zelf misbruikt door jouw behoefte aan het profileren van jezelf als nwo gelovige.

Vind je het eng om te onderzoeken of er een steviger basis is in het christelijk geloof dat het kan doen zonder de ideeën van de nwo?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: september 20, 2009, 10:51:46 am »
luister wat willem middelkoop ons verteld over de kredietcrisis:

http://vimeo.com/6634565

en vergelijk de nieuwsberichten van het NOS - journaal

het interview was twee dagen geleden...hij zegt dat excessen er alleen uitgaan via een crash, hij spreekt over tweedeling, hij heeft het over de wereld economie die voor een kwart uit amerikaanse deel bestaat en daarvan 60 % gebaseerd op consumptie, hij neemt (waar het gaat om effecten en noodzakelijke maatregelen)  woorden in de mond als mondiaal en nationaliseren als het gaat om banken, einde van het systeem en dat er nog geen oplossing zou zijn (is men daar al niet een beetje mee begonnen, maar moet de grote chirurg niet gaan opstaan bij de door hem benoemde volgende crisis) Ook dat de nederlandse bank heel goed wist dat het niet goed ging. Dat Wellink behoorlijk gepositioneerd was (samen met de heer Greenspan) waar het ging om informatie en invloed. Men wist wat er speelde, waarom greep men niet in? Middelkoop besluit met de term er wordt een eindspelspel gespeeld van het huidige financieel systeem....wat de grenzen van zijn mogelijkheden heeft bereikt.

Stel dat het zo loopt en mensen dreigen alles kwijt te raken, maar er is eens mens die dit oplost en hen die aanbied onder voorwaarden van....

om die reden beschouw ik inderdaad de huidige tijd als een versnelde aanloop naar het laatste deel van de eindtijd..

Mensen zijn afhankelijk geworden van het financieel welzijn of finacieel tekort (armoede), als het systeem ineen zakt, is dat de weg inderdaad open ligt voor een NWO op velerlei gebied, de uitgekristalliseerde vorm van de torenbouw van Babel.

Maar er komt een oplossing want zo staat er dat wapens zullen worden omgesmeed tot ploegscharen en de oorlog niet meer geleerd. Want wat een geld daarin omgaat, te schandelijk voor woorden zou ik zeggen.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 11:37:41 am door grondig christelijk »

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: september 20, 2009, 11:38:24 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 10:51:
[...]

Gevolg is dat de weg inderdaad open ligt voor een NWO, de uitgekristalliseerde vorm van de torenbouw van Babel.
Wat maakt deze crisis anders dan alle voorgaande crisissen? De Romeinen waren verschrikkelijk dominant in Europa en grote delen van het Midden-Oosten en waar zijn ze  gebleven? Hetzelfde voor de Kelten, Gothen, VisiGothen, Fransen, Duitsers etc.? Zolang er mensen zijn zullen er dreigingen voor de mensheid zijn, er is niets nieuws onder de zon.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: september 20, 2009, 11:53:39 am »

quote:

dingo schreef op 20 september 2009 om 11:38:
[...]

Wat maakt deze crisis anders dan alle voorgaande crisissen? De Romeinen waren verschrikkelijk dominant in Europa en grote delen van het Midden-Oosten en waar zijn ze  gebleven? Hetzelfde voor de Kelten, Gothen, VisiGothen, Fransen, Duitsers etc.? Zolang er mensen zijn zullen er dreigingen voor de mensheid zijn, er is niets nieuws onder de zon.

Er is één belangrijk ding nieuw. De technische mogelijkheden zijn aanwezig om dit wereldbreed te kunnen bereiken, te beheersen. Dit in een tijd vanaf pak hem beet 1960. Toen niet. De wereld is veel "kleiner" geworden.

Het gevaarlijke van alles is dat alles langzaam ging, maar zeker kwam en dan  soms plots en onverwacht. Het is nu de snel opeenvolgende veranderingen van de laatste decennia i.c.m. met plotselinge gebeurtenissen die de mensen desorienteerd. Het is een toe te passen techniek. Hetgeen voortkomt uit de gedachten van gewone mensen. Die gedachten hebben kennis gebracht, deze kennis kan ten goede maar ook ten kwade worden gebruikt.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 12:03:06 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: september 20, 2009, 12:07:04 pm »

quote:

dingo schreef op 20 september 2009 om 11:38:
Zolang er mensen zijn zullen er dreigingen voor de mensheid zijn, er is niets nieuws onder de zon.

Tot de grootste vernieuwer verschijnt....

Daniel

34 U zag hoe een steen losraakte, zonder dat er een mensenhand aan te pas kwam, hoe de steen tegen de ijzeren en lemen voeten van het beeld sloeg en ze verbrijzelde. 35 Op hetzelfde ogenblik verpulverden het ijzer, leem, brons, zilver en goud. Het werd als kaf op een dorsvloer in de zomer; de wind voerde het mee, totdat er geen spoor meer van te vinden was. Maar de steen die tegen het beeld was geslagen, werd een hoge berg die de hele aarde bedekte.
36 Dit was uw droom, en nu zullen wij de koning zeggen wat hij betekent: 37 U, majesteit, koning der koningen, aan wie de God van de hemel het koningschap, en macht, kracht en eer heeft verleend, 38 aan wiens hand hij de mensen, de dieren van het veld en de vogels van de hemel heeft toevertrouwd, waar zij ook wonen, aan wie hij heerschappij heeft geschonken over allen – u bent dat hoofd van goud! 39 Na u zal een ander koninkrijk opkomen, minder machtig dan het uwe, en daarna nog een, van brons, dat zal heersen over de hele aarde. 40 Een vierde koninkrijk ten slotte zal hard als ijzer zijn. IJzer verbrijzelt en vermorzelt alles, en net als ijzer dat verplettert, zal het al die andere rijken verbrijzelen en verpletteren. 41 U zag dat de voeten en tenen voor een deel uit pottenbakkersleem en voor een deel uit ijzer bestonden; dat betekent dat het koninkrijk verdeeld zal zijn. Het zal iets van de hardheid van ijzer hebben, daarom zag u ijzer voor u, vermengd met kleiachtige leem. 42 Dat de tenen en voeten deels van ijzer en deels van leem waren, betekent dat het koninkrijk voor een deel sterk zal zijn, voor een deel broos. 43 U zag ijzer vermengd met kleiachtige leem; dat betekent dat die delen zich zullen vermengen in het nageslacht, maar ze zullen zich niet verbinden, zoals ijzer zich niet met leem laat verbinden. 44 Maar ten tijde van die koninkrijken zal de God van de hemel een rijk laten opkomen dat nooit te gronde zal gaan en dat nooit op een ander volk zal overgaan. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en vernietigen, maar zelf zal het eeuwig bestaan – 45 precies zoals u zag dat er een steen van de berg losraakte zonder dat er een mensenhand aan te pas kwam, en het ijzer, brons, leem, zilver en goud verbrijzelde. De grote God heeft de koning laten weten wat er in de toekomst te gebeuren staat. De droom is waar, en de uitleg betrouwbaar.’
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 12:10:26 pm door grondig christelijk »

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: september 20, 2009, 12:07:30 pm »
Het lijkt mij allemaal niet verschrikkelijk moeilijk. Sinds de intrede van de zonde in de wereld is de mens op zoek naar macht. Er zijn mensen die macht willen, er zijn nog veel meer mensen die geleid willen worden. Ook al waarschuwt God het volk tegen het accepteren van een koning, toch blijven ze erom schreeuwen.
Ongetwijfeld zijn er mensen die alle macht in handen willen hebben, ongetwijfeld gebeuren er op wereldniveau heel vieze dingen. Macht is opportunistisch, kijk alleen maar naar Afghanistan. De Taliban, de gevreesde tegenstander van nu, was eens een geliefde knuffelbeer in de strijd tegen de Russen. Wat leert ons dat? Op het moment dat de Taliban een belang dient dat andere mensen ook dienen, is het een partner, zo niet, dan dient hij afgeserveerd te worden. Zo kunnen we doorgaan over allerlei onderwerpen, het chippen van mensen -schijnt te gebeuren oa in Rusland bij kinderen van heel rijke mensen-, het massaal inleveren van vrijheid ten einde de 'veiligheid' te waarborgen. Waar het boek 1984 van George Orwell ontvangen werd met de nodige scepsis en ongeloof, lijken we nu en masse verworven vrijheden in te willen leveren om maar veilig te zijn. Overal kunnen we gevolgd worden, biometrisch paspoort en dergelijke, GPS etc. Nog maar te zwijgen over de NSA en andere 'onzuivere' (Amerikaanse) overheidsdiensten. In 2008 wilde ik geld overmaken naar een jongen in Duitsland, ivm met een LotR tcg toernooi aldaar. Ik kreeg de melding dat mijn betalingsgegevens naar de VS overheid gestuurd werden, how cute is that? d:)b. Oh ja, ivm met de 'ongoing war against terrorism'.
Bovenstaande dingen hoeven niets te betekenen, een minder stabiel persoon zou deze dingen echter kunnen uitleggen als NWO materiaal.

De belangrijkste vraag die overblijft -imho- is: En ook al zou het waar zijn, wat dan nog? Is er iets dat ons kan scheiden van de liefde van God? De macht van mensen wordt gebroken, en is oh zo relatief. Als mensen er andere denkbeelden op na houden, prima, Pieter Baan Centrum aub, of een aantal goede geschiedenislessen, want niets is zo relatief als macht.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: september 20, 2009, 12:14:07 pm »

quote:

socrates schreef op 20 september 2009 om 12:07:
Het lijkt mij allemaal niet verschrikkelijk moeilijk. Sinds de intrede van de zonde in de wereld is de mens op zoek naar macht....een aantal goede geschiedenislessen, want niets is zo relatief als macht.

Het is ook niet moeilijk, er zit een ontwikkeling in. Het is bar interessant om alles te volgen. Het dient te verwonderen en niet te beangstigen.
Toch denk ik dat we in de punt van de eindtijd leven, maar hoe groot die punt is weet ik niet.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: september 20, 2009, 12:24:19 pm »

quote:

socrates schreef op 20 september 2009 om 12:07:
Bovenstaande dingen hoeven niets te betekenen, een minder stabiel persoon zou deze dingen echter kunnen uitleggen als NWO materiaal.
Zijn wereldleiders die deze term bezigen dan ook minder stabiel, maken die dan maar een grapje? Ik denk dat ze geen grapje maken en heel goed nadenken en weten dat ze het denken van mensen eerst op de juiste golflengte moeten hebben alvorens ze tot bepaalde stappen kunnen komen. Zie hier het noodzakelijk onderdeel van de psychologie in dit geheel.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 12:26:44 pm door grondig christelijk »

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: september 20, 2009, 12:30:52 pm »
In mijn perceptie ben je inderdaad minder stabiel als je serieus overweegt een NWO te vestigen. Het is najagen van wind. V for Vendetta was een leuke film.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: september 20, 2009, 12:39:54 pm »

quote:

socrates schreef op 20 september 2009 om 12:30:
In mijn perceptie ben je inderdaad minder stabiel als je serieus overweegt een NWO te vestigen. Het is najagen van wind. V for Vendetta was een leuke film.
dan zijn we mooi gezegend met dergelijke wereldleiders, dan zal de roep om een sterke vanzelf toenemen. Dat kán rap gaan...met zo'n kredietcrisisje erbij. Het gaat niet om de relatieve armoede op dat moment, maar om de manier waarop de armen en de verwende mens met die armoede meent om te gaan...
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 12:40:55 pm door grondig christelijk »

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: september 20, 2009, 01:11:13 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 11:53:
[...]Het gevaarlijke van alles is dat alles langzaam ging, maar zeker kwam en dan  soms plots en onverwacht. Het is nu de snel opeenvolgende veranderingen van de laatste decennia i.c.m. met plotselinge gebeurtenissen die de mensen desorienteerd. Het is een toe te passen techniek. Hetgeen voortkomt uit de gedachten van gewone mensen. Die gedachten hebben kennis gebracht, deze kennis kan ten goede maar ook ten kwade worden gebruikt.

Volgens mij maak je dit nu heel bijzonder omdat wij (onze generatie) niks gewend is. Wij waren langszame veranderingen gewend die meestal de richting 'vooruit' hadden. Onbewust zijn we gaan denken dat dat de normale gang van zaken was.

Vroeger (ver voor onze tijd) leefden de mensen met in hun achterhoofd en vaak denk ik ook in hun voorhoofd dat er een gevaarlijke ziekteuitbraak kon komen of dat er 'een vijand' de rust kon komen wegnemen.
Het is misschien wel waar dat er door meer kennis van methoden meer gevaar is dat wij nu gemanipuleerd worden. Maar als het bijvoorbeeld om een griepgolf gaat en je gedachten gaan automatisch uit naar: hoe zou die ingezet worden door de geheime macht achter de schermen, dan zou je toch wel moeten bedenken dat het ook in onze tijd, ondanks wat wij er in onze voorstelling (vaak onbewuste) van gemaakt hebben, ook nog rampen mogelijk zijn die ons overkomen zonder dat een mens daarmee te maken heeft, met een vooropgezet doel ermee te maken heeft.

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 12:14:
[...] Het is bar interessant om alles te volgen. Het dient te verwonderen en niet te beangstigen.

Juist het feit dat het zo bar interessant is om te volgen doet bij mij waarschuwingslampjes branden. In het bijbelboek Openbaringen wordt geschreven over uiteenlopende rampen die de mensen zullen treffen. Er staat dan (uit mijn hoofd) de constatering bij dat velen zich daarna niet tot God zullen wenden. Maar dat degenen die Hem aanroepen behouden zullen blijven.
We zullen angstig zijn als we een inwoner van een stad zijn waar een gevaarlijke griep uitbreekt. In onze angst zullen we God aanroepen om behouden te blijven. En onze angst zal verminderen in het vertrouwen dat Hij ons zal behouden.
We zullen angstig zijn als er tijdelijk geen geld uit de geldautomaten komt (ik noem maar iets) en we geen buren kennen om wat geld te lenen en het brood is op. Ja, wij verwende mensen worden dan al angstig. Maar we zullen ook dan God aanroepen: help, ik ben bang, help me en onze angst zal verminderen omdat we weten dat bij Hem behoud is.

Maar wiens tactiek zou het kunnen zijn, vraag je dat ook eens af, (het zòu kunnen, nietwaar...) om ons af te leiden van het eenvoudige geloof door mensen een boeiende, in veel opzichten de waarheid rakende theorie te bedenken die we als we dat willen makkelijk naast het bijbelboek Openbaringen kunnen leggen omdat die theorie zo slim bedacht is en het gebruikt maakt van bijvoorbeeld economen die een goed inzicht in hun tijd hebben gekregen? Ik weet het, het klinkt een beetje zwaar, maar niet zwaarder dan jijzelf klinkt GC.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 01:14:01 pm door mirt »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: september 20, 2009, 01:48:17 pm »

quote:

mirt schreef op 20 september 2009 om 13:11:
Maar wiens tactiek zou het kunnen zijn, vraag je dat ook eens af, (het zòu kunnen, nietwaar...) om ons af te leiden van het eenvoudige geloof door mensen een boeiende, in veel opzichten de waarheid rakende theorie te bedenken die we als we dat willen makkelijk naast het bijbelboek Openbaringen kunnen leggen omdat die theorie zo slim bedacht is en het gebruikt maakt van bijvoorbeeld economen die een goed inzicht in hun tijd hebben gekregen? Ik weet het, het klinkt een beetje zwaar, maar niet zwaarder dan jijzelf klinkt GC.

Die economen weten vast niet veel van openbaring en het zou wel heel bizar zijn als ze naar aanleiding van dit boek een tactiek toepassen die door de overgrote meerderheid op grond van een bijbelboek ùberhaupt niet wordt geloofd.
Volgens mij zet ik het niet zwaar aan, ik druk me dacht ik redelijk genuanceerd uit, laat veel open en geef een aantal denkpunten mee.
Maar goed, ik heb een kleine bijdrage geleverd en laat het er maar weer bij. Straks krijg ik weer een etiket en daar bedank ik voor.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: september 20, 2009, 02:00:42 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 13:48:
[...]

Die economen weten vast niet veel van openbaring en het zou wel heel bizar zijn als ze naar aanleiding van dit boek een tactiek toepassen die door de overgrote meerderheid op grond van een bijbelboek ùberhaupt niet wordt geloofd.

Maar wacht even hoor, ik weet niet of ik jou hier nou niet goed begrijp of jij mij niet. Dat is niet zo'n goed moment om een gesprek af te ronden.

Ik bedoel: economen als Willem Middelkoop en er zijn er nog een paar meer die hebben deze crisis voorspelt. Anderen schrijven over een complot en gebruiken de voorspellingen van deze economen om kracht bij te zetten aan hun ideeën. Wij lezen die ideeën over een complot en denken: ja zeg, het komt uit. Maar als ik alleen maar in economie geïnteresseerd zou zijn en ik had de voorspellingen van Willem Middelkoop en anderen geloofd dan had ik hetzelfde gezegd, los van geloof in welk complot dan ook.

Wordt het zo wat duidelijker?