quote:
gaitema schreef op 22 november 2009 om 02:58:Ik weet niet of je op hem of mij reageerd, maar die visioen van Nebukadnezar ging niet persee over het Romeinse rijk, aangezien hij van een ander rijk was, maar des al niet te min begrijp ik wat GC bedoelt en ben ik ook nieuwschierig naar jouw mening.
Nee, ik reageerde niet op jou maar in het algemeen. En nee, ik geloof niet in dit soort eindtijd kletspraat. Het is een soort van angstaanjagerij van bepaalde stromingen die nergens op gebaseerd is. De Jehova´s Getuigen en andere groeperingen hebben hier ruim ervaring mee in het verleden en stoten iedere keer weer hun neus met dit soort flauwekul.
quote:
Dit is duidelijk als reactie op wat ik zei (ik had het over de VS en niet hij) , het gaat mij puur om het type rijk. Wat God onder een rijk verstaat hoeft niet dat gene te zijn wat wij er onder verstaan. Hoe dan ook, geloof jij dat deze wereld zo is als God het bedoelt heeft? Geloof jij dat God volledig instemt met de VS en de EU, Israël en Palestina?
Nogmaal nee, ik reageerde niet op jou. Ik zei dat over het algemeen de USA als het huidige Romeinse Rijk wordt beschouwd. Ik kan overigens niet God´s ´gedachten´ lezen, netzomin als anderen dat kunnen. Dus we kunnen niet weten wat God bedoeld heeft. Heeft God ook ´bedoeld´ dat Job met ziekten geslagen zou worden door Satan? In dat geval kan het ook zo zijn dat God een bedoeling heeft met de VS, EU, Israel en Palestina. Who knows?
quote:
Hij gelooft in Jezus Christus als de Zoon van God. God heeft hem geplaatst op zijn positie.
Had God koning Salomo ook niet op zijn positie geplaatst? Gelooft de duivel ook niet in Jezus?
quote:
Je reageerd op mij als op hem, als ik jou een tip mag geven: wees een beetje inlevend. Jij bent niet meer dan hem. De Heilige Geest openbaard. Het slaat als een tang op een varken om het met een christen te hebben over hoe hij een expert is in hoe geestelijke de wereld werkt of niet.
Wederom: ik reageerde niet op jou. Nee, ik ben wat dit soort dingen betreft totaal niet inlevend omdat het een nogal zware dwaalleer is. Nergens heb ik gezegd dat ik meer ben dan iemand anders, die opmerking is geheel voor jouw rekening. GC zegt letterlijk: ´zo werkt dat in de geestelijke wereld´. Daarmee zegt hij dus dat hij weet hoe het werkt. Ik ben dan benieuwd of hij dat kan aantonen. Kan hij dat niet, dan slaat zijn opmerking inderdaad als een tang op een varken.
quote:
Als God openbaard, dan doet Hij dat, en Hij kan dat doen aan iedereen als Hij dat wil.
Klopt, Hij openbaarde zich ook aan de demonen genaamd Legio.
quote:
Het vierde rijk gaat vooraf aan Gods koninkrijk die als een steen de voorgaande rijken om ver werpt, wat is dat rijk nu? Trek je conclusies. Jezus is nog niet terug gekomen, dus moet het er nog zijn. Het moet iets van ijzer en van leem hebben. Wat voldoet er volgens jou het meeste eraan?
Dat vierde Rijk is het Rijk der Ptolemaeen. Het Babylonisch Rijk was Goud, Rijk der Perzen en Meden was zilver, De Grieken brons en de Ptolemaeen ijzer. De eindtijd is sowieso niet aangebroken omdat eerst de joden en alle heidenen de Kerk zullen moeten binnentreden. (Rom 11:12-25).
quote:
Maar God werkt niet via bronnen, maar via de Heilige Geest. Hoe weet jij nu zo zeker dat jij Hem niet tegen werkt met je kritische houding? Heb jij daar soms echt goddelijke bronnen voor die wij als protestanten erkennen? De Heilige Geest overtuigd de mensen, niet de mensen zelf.
Maar niet iedereen die claimt dat hij spreekt namens de Heilige Geest, heeft ook daadwerkelijk die Geest. De Heilige Geest werkt namelijk niet met leugens en bedrog. Er waren verschillende groepen die beweerden dat de eindtijd was gekomen en dat zij dat wisten van de Heilige Geest. Misschien herinner je David Koresh van de Branch Davidians in Waco nog wel? Ellen White van de Zevendedags Adventisten was er ook zo ééntje. En zo zijn er talloze, tot op de dag van vandaag…en allemaal beweren ze dat ze spreken met autoriteit van de Heilige Geest, totaal negerend wat Bijbel en Traditie ons leren en daarmee wat de Kerk ons leert.
Overigens heeft dit niet meer zoveel met Balkenende an sich te maken en lopen we de kans off-topic te geraken. Maar we zullen zien met welke bronnen GC komt en hoe hij die kan verbinden met de door ´Christus gezonden Balkenende´. De verlosser der Nederlanders schijnbaar.