quote:
small brother schreef op 21 mei 2010 om 17:07:[...]
Als je je dienst mist, ontgaat je ook het een en ander >> lees hetzelfde hoofdstuk, een paar verzen eerder: Die ons ook bekwaam gemaakt heeft, om te zijn
dienaars des Nieuwen Testaments, niet der letter, maar des Geestes; want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.
Ik heb het hele hoofdstuk nog eens rustig doorgelezen. Laten we een stukje context lezen bij het vers wat je citeerde.
1 Gaan
wij (de apostelen) weder
onszelf aanprijzen? Of hebben
wij soms, gelijk sommigen, aanbevelingsbrieven bij
u (de Kortintiers) of van
u nodig? 2
Onze brief zijt
gij, geschreven in
onze harten, kenbaar en leesbaar voor alle mensen, 3 daar
gij toont een brief van Christus te zijn, door
onze dienst opgesteld, niet met inkt geschreven, maar met de Geest van de levende God, niet op tafelen van steen, maar op tafelen van vlees in de harten.
4 Zulk een vertrouwen hebben
wij door Christus op God. 5 Niet dat
wij uit
onszelf bekwaam zijn iets als
óns werk in rekening te brengen, maar
onze bekwaamheid is Gods werk, 6
die ons ook bekwaam gemaakt heeft om dienaren te zijn van een nieuw verbond, niet der letter, maar des Geestes, want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.
Zoals je ziet gaat het vers wat jij aanhaalde over de apostelen en
niet over alle christenen van alle tijden.
1 Kor 1228 En God heeft er sommigen in de gemeente gesteld, ten eerste apostelen, ten tweede profeten, ten derde leraars, daarna krachten, daarna gaven der gezondmakingen, helpers, regeringen, menigerlei talen.
quote:
Wie of wat heeft jou bevrijd van het dienaarschap van het nieuwe testament?
Dat is een vraag die ontstaat wanneer je niet secuur leest, ik zou jou kunnen vragen wie jou heeft aangesteld als apostel, maar dat doe ik niet.